Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juni 2009, 20:38   #361
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En System heeft zeker niet gelijk. En hij zegt zeker niet 'wat is', hij pretendeert wél dat wat hij zegt is. En nog grappiger, dat hij zich aan de feiten houdt. Het feit dat zijn onderbuik nogal zuur is, kennelijk.
Nogmaals, ik zeg wat is. Indien u zegt dat het niet is wat ik zeg dat is, dan moet u uw zijn mijn zijn ondergraven met argumenten, zodat wat ik zeg wat is door uw zijn, niet meer is wat het voordien was.

Maar vaak wachtte ik tevergeefs. Want uw zijn dat aantoonde wat is of zou zijn, was er nooit.

Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2009 om 20:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:40   #362
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nogmaals, ik zeg wat is. Indien u zegt dat het niet is wat ik zeg dat is, dan moet u uw zijn mijn zijn ondergraven met argumenten, zodat wat ik zeg wat is door uw zijn, niet meer is wat het voordien was.
Integendeel. U spreekt uitsluitend met uw onderbuik. En als dat wordt aangevallen met legitieme informatie, is de informatie vervalst, onjuist, etc...

De wereld op z'n kop, systemstyle.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:41   #363
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Integendeel. U spreekt uitsluitend met uw onderbuik. En als dat wordt aangevallen met legitieme informatie, is de informatie vervalst, onjuist, etc...

De wereld op z'n kop, systemstyle.
Paroles paroles, words, words and words. Feiten moet ik hebben.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:42   #364
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Paroles paroles, words, words and words. Feiten moet ik hebben.
Goed, wat wilt u weten? U bent de Vlaming. Hoe voelt u zich?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:44   #365
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Goed, wat wilt u weten? U bent de Vlaming. Hoe voelt u zich?
Neen u beweert dat ik de dingen foutief voorstel. Bewijs dat dan.

Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2009 om 20:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:46   #366
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar heb jij eigenlijk op gestemd? Open Vld schat ik zo in. Is dat niet de hardst afgestrafte partij?
Ik heb dat reeds gezegd hier. Ik stem nooit op partijen die 'familiale baronieën' installeren in hun gelederen. Daar komt alleen maar inteelt van en vaak degeneraties op termijn.

Laatst gewijzigd door system : 29 juni 2009 om 20:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:50   #367
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb dat reeds gezegd hier. Ik stem nooit op partijen die 'familiale baronieën' installeren in hun gelederen. Daar komt alleen maar inteelt van en vaak degeneraties op termijn.
Daar heb ik geen weet van. Ik lees lang niet alles wat op dit forum verschijnt van jouw hand.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 20:51   #368
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Daar heb ik geen weet van. Ik lees lang niet alles wat op dit forum verschijnt van jouw hand.
Dat is dan te merken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:00   #369
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

... je kunt niet zoals in België elk willekeurig restaurant inlopen en iets goeds verwachten...
Ik zou met het oog op een lekkere en gezellige maaltijd - en een niet-verontrustende stoelgang achteraf - toch een �*ndere strategie overwegen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:04   #370
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb dat reeds gezegd hier. Ik stem nooit op partijen die 'familiale baronieën' installeren in hun gelederen. Daar komt alleen maar inteelt van en vaak degeneraties op termijn.
System heeft op 7 juni voor het eerst NVA gestemd.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2009, 21:38   #371
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Hoe het voelt om Vlaming te zijn?

Zo ergens tussen 'Eenoog in het land der blinden', 'God in Frankrijk' en 'an Englishman in New York' in.

Als een vis in het water, als een aap uit de mouw, als een kink in de kabel.

En ook wel een beetje als de muizen op tafel, terwijl de kat KO in haar mand ligt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 11:05   #372
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Vlaams-Nationalist(e) slaapt elke dag met geel en zwarte lakens en een vlaamse vlag in het midden van het bed. Hij/zij denkt enkel en alleen aan "zijn/haar Vlaanderen" en nooit aan iets anders omdat de Vlaams-Nationalistische spelregels hem/haar verbieden aan iets anders te denken. Hij/zij gaat nooit met vakantie naar het buitenland omdat de Vlaams-Nationalistische spelregels hem/haar verbieden Vlaanderen te verlaten. De enige vakantiebestemming van de Vlaams-Nationalist(e) is oftewel Diksmuide oftwel Steenstraete op het einde van augustus. Daar kan hij/zij moppen van bekende Vlaamse humoristen horen. De Vlaams-Nationalits(e) eet alleen vlaaien en vlooien omdat het met VL begint.

De Vlaming, daarentegen, heeft daarmee niets te maken en is niet zo bekrompen.
Zelden zo een troep onzin gelezen op dit forum. Deze posting is een menging van provocatie én stupiditeit. Op mijn buitenlandse reizen kom ik regelmatig in gesprek met andere Vlaams-nationalisten en ook gewone Vlamingen natuurlijk. Franstalige Brusselaars daarentegen vind je bijna nooit. Ze nemen vacantie in eigen straat. Niet verwonderlijk als je alleen Beulemans-Frans broebelt, dat taaltje waarmee ze in Parijs eens goed lachen.
Daarmee kom je niet ver. Jullie hebben ook geen cultuur, Brusselse cultuur bestaat gewoonweg niet, jullie zijn er zelfs in geslaagd het echte Brusselse dialect kapot te maken. Alleen Europa en Vlaamse subsidies geven Brussel nog enig status. Voor de rest hoge werkloosheidscijfers en veel multilul, vooral kul. Kortom, krot & co.

Als je nog eens de neiging voelt de Vlaams-nationalisten belachelijk trachten te maken, gelieve eens je hand op je hoofd te leggen. Misschien zal je dan je eigen boerenmentaliteit ontdekken.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:54   #373
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zelden zo een troep onzin gelezen op dit forum. Deze posting is een menging van provocatie én stupiditeit. Op mijn buitenlandse reizen kom ik regelmatig in gesprek met andere Vlaams-nationalisten en ook gewone Vlamingen natuurlijk. Franstalige Brusselaars daarentegen vind je bijna nooit. Ze nemen vacantie in eigen straat. Niet verwonderlijk als je alleen Beulemans-Frans broebelt, dat taaltje waarmee ze in Parijs eens goed lachen.
Daarmee kom je niet ver. Jullie hebben ook geen cultuur, Brusselse cultuur bestaat gewoonweg niet, jullie zijn er zelfs in geslaagd het echte Brusselse dialect kapot te maken. Alleen Europa en Vlaamse subsidies geven Brussel nog enig status. Voor de rest hoge werkloosheidscijfers en veel multilul, vooral kul. Kortom, krot & co.

Als je nog eens de neiging voelt de Vlaams-nationalisten belachelijk trachten te maken, gelieve eens je hand op je hoofd te leggen. Misschien zal je dan je eigen boerenmentaliteit ontdekken.
U weet blijkbaar niet wat betekent! U hebt me trouwens niet nodig om het Vlaams-Nationalisme belachelijk te maken. Vlaams-Nationalisten zelf doen het al op een "uitstekende" manier!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 18:04   #374
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Slecht in marketing dat zijn we inderdaad.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 08:47   #375
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U weet blijkbaar niet wat betekent! U hebt me trouwens niet nodig om het Vlaams-Nationalisme belachelijk te maken. Vlaams-Nationalisten zelf doen het al op een "uitstekende" manier!
Smileys zijn niet bepaald mijn ding. Meestal dienen ze om de ware bedoeling van de poster te verdoezelen. Al lachend zegt de zot zijn mening, Vlaams gezegde.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 09:05   #376
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zelden zo een troep onzin gelezen op dit forum. Deze posting is een menging van provocatie én stupiditeit. Op mijn buitenlandse reizen kom ik regelmatig in gesprek met andere Vlaams-nationalisten en ook gewone Vlamingen natuurlijk. Franstalige Brusselaars daarentegen vind je bijna nooit. Ze nemen vacantie in eigen straat. Niet verwonderlijk als je alleen Beulemans-Frans broebelt, dat taaltje waarmee ze in Parijs eens goed lachen.
Daarmee kom je niet ver. Jullie hebben ook geen cultuur, Brusselse cultuur bestaat gewoonweg niet, jullie zijn er zelfs in geslaagd het echte Brusselse dialect kapot te maken. Alleen Europa en Vlaamse subsidies geven Brussel nog enig status. Voor de rest hoge werkloosheidscijfers en veel multilul, vooral kul. Kortom, krot & co.

Als je nog eens de neiging voelt de Vlaams-nationalisten belachelijk trachten te maken, gelieve eens je hand op je hoofd te leggen. Misschien zal je dan je eigen boerenmentaliteit ontdekken.
Feit blijft nochtans dat de 'bedevaarten' van de Vlaams-nationalisten, zowel die van Diksmuide als die van Steenstrate, nog maar erg weinig mensen kunnen bekoren. Daar kan men niet naast kijken.

Laatst gewijzigd door system : 1 juli 2009 om 09:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 12:51   #377
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Feit blijft nochtans dat de 'bedevaarten' van de Vlaams-nationalisten, zowel die van Diksmuide als die van Steenstrate, nog maar erg weinig mensen kunnen bekoren. Daar kan men niet naast kijken.
en ondertussen stemmen meer en meer mensen voor Vlaams-nationalistische partijen of toch partijen die voor meer Vlaanderen zijn.

en kom nu niet af met het verlies van het VB hé, NVA heeft meer stemmen behaald dan het verlies van VB....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 12:56   #378
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en ondertussen stemmen meer en meer mensen voor Vlaams-nationalistische partijen of toch partijen die voor meer Vlaanderen zijn.

en kom nu niet af met het verlies van het VB hé, NVA heeft meer stemmen behaald dan het verlies van VB....
We moeten ons terecht afvragen waarom mensen daarvoor stemmen.

Ik denk dat al die jaren een lallend Vlaams Blok/Belang en het daaraan gekoppelde cordon sanitaire aan de basis liggen.

Zijn deze mensen allemaal Vlaams Nationalisten ?
Ik persoonlijk denk van niet.

Opmerkelijk is het stemmenverlies van het VB t.o.v. NVA en LDD.
Dat was in hun geschiedenis tot nu toe ongehoord en ongezien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 13:02   #379
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
We moeten ons terecht afvragen waarom mensen daarvoor stemmen.

Ik denk dat al die jaren een lallend Vlaams Blok/Belang en het daaraan gekoppelde cordon sanitaire aan de basis liggen.

Zijn deze mensen allemaal Vlaams Nationalisten ?
Ik persoonlijk denk van niet.

Opmerkelijk is het stemmenverlies van het VB t.o.v. NVA en LDD.
Dat was in hun geschiedenis tot nu toe ongehoord en ongezien.
vooral het stemmenverlies tov NVA duidt erop dat meer mensen Vlaams-nationalist zijn geworden. en bij de volgende verkiezingen zal dat aantal nog groeien, er komt immers geen staatshervorming en er zullen toegevingen gedaan worden voor BHV.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be