Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2012, 01:05   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard Vatileaks - er gonzen geruchten in het Vaticaan.

Er gonzen al enige tijd geruchten over grote misstanden in het Vaticaan. Witwaspraktijken, omstreden benoemingen, bestuurlijke chaos. En het was net zo stil rond het Vaticaan....
Citaat:
(Novum/AP) - VATICAANSTAD - Een schandaal rond gelekte documenten dat inmiddels 'Vatileaks' is gedoopt, en berichten over politieke intriges, financieel wanbeheer en bestuurlijke chaos hebben een schaduw geworpen over het Vaticaan, dat zich opmaakt voor de creatie van 22 nieuwe kardinalen. De plechtigheid van dit weekeinde krijgt wegens de vergevorderde leeftijd van paus Benedictus XVI de trekken van een opvolgingsstrijd. [...]

Vervolgens werd bekend dat vier priesters ervan worden verdacht middels bankrekeningen van het Vaticaan geld te hebben witgewassen. Tegen de belangrijkste bankier van de paus loopt een onderzoek omdat hij met ondoorzichtige transacties de Italiaanse wet zou hebben geschonden. En dan waren er nog de geruchten over een moordcomplot tegen de paus en een controverse over de bevoegdheden van de nieuwe financiële waakhond van het Vaticaan.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 07:48   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er gonzen al enige tijd geruchten over grote misstanden in het Vaticaan. Witwaspraktijken, omstreden benoemingen, bestuurlijke chaos. En het was net zo stil rond het Vaticaan....
Nadat in 1980 het lijk van een Italiaanse "bankier van de Heilige Stoel" (banco Ambrosiano,als ik me niet vergis)gevonden werd,bungelend onder een brug in Londen,mocht al vermoed worden dat er een "ruige" kant was aan het Vatikaan....
Betrokkene,zijn bank,en het Vatikaan waren op dat moment al een paar jaar in het nieuws wegens "gedoe in de schaduw" en aktiviteiten die niet geheel gerelateerd konden worden aan standpunten van de Katholieke Kerk...en al zeker niet met naastenliefde en zo...


Ook omtrent het nogal snelle verscheiden van de lachende Paus in 1978,amper een maand na zijn inauguratie,was al veel gespeculeerd,in een boek werd zelfs moord gesuggereerd...

Mogelijk gaat het er eigenlijk niet veel anders aan toe dan in de Italiaanse regeringen tot recent.Met elleboogstoten,omkoping en machts-baronien.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2012 om 07:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 21:29   #3
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

fraude da wet ik ni
maar ik vind het eigenaardig dat het vatikaan een eiegen bank heeft want strookt niet met hun soberheids-regel
de paus kan ik al de baas en hun kommissie ook
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 07:04   #4
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Wakkere burger Bekijk bericht
fraude da wet ik ni
maar ik vind het eigenaardig dat het vatikaan een eiegen bank heeft want strookt niet met hun soberheids-regel
de paus kan ik al de baas en hun kommissie ook
Soberheidsregel?
Die clowns die met hun dure gewaden en gouden relikwieën preken dat we de armen van de maatschappij moeten helpen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 15:40   #5
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Wie met zijn poten aan kinderen zit wordt door god vergeven en in de liefdevolle boezem van de kerk ergens buiten het zicht gekoesterd. Wie wanpraktijken van diezelfde kerk aan de kaak stelt komt voor het gerecht ...
HOE IS HET IN GODSNAAM NOG MOGELIJK DAT DIE HIER STAATSGELD ONTVANGEN EN HUN KLOTE KLOKKEN MOGE KLINGELKLANGELEN ?!
Een mens zou de beeldenstormers nog gaan begrijpen op den duur. :woedend:
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2012, 15:45   #6
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wie met zijn poten aan kinderen zit wordt door god vergeven en in de liefdevolle boezem van de kerk ergens buiten het zicht gekoesterd.
Verjaring.
Citaat:
Wie wanpraktijken van diezelfde kerk aan de kaak stelt komt voor het gerecht ...
Ik dacht dit vooral ging om de vriendjespolitiek en polarisering, iets wat al lang publiek geheim was. Maar bon: nog niet verjaard.
Citaat:
HOE IS HET IN GODSNAAM NOG MOGELIJK DAT DIE HIER STAATSGELD ONTVANGEN EN HUN KLOTE KLOKKEN MOGE KLINGELKLANGELEN ?!
Waarom zou dat niet mogelijk zijn?
Citaat:
Een mens zou de beeldenstormers nog gaan begrijpen op den duur. :woedend:
Er is ook kindermisbruik voorgekomen in de religies van de beeldenstormers, en als je dan denkt aan zo'n Jesus Camps...

Kindermisbruik zal altijd voorkomen in beroepen waar er veel met kinderen omgegaan wordt.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be