Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2015, 23:44   #1
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard De institutionele vuilnisbelt van de zesde staatshervorming

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-541931.html

Citaat:
'De zesde staatshervorming resulteerde in een hallucinant kluwen van halfslachtige bevoegdheidsoverdrachten', vindt politicoloog Bart Maddens. Hij merkt op dat N-VA zich momenteel communautair gedeisd houdt. 'Misschien spaart de partij die boodschap op tot de verkiezingen van 2019.'
Lees verder via de link.
Bedankt traditionele partijen en Groen.
Tegen 2019 is dit ellendig hoopje land tussen de Noordzee en de Duitse Eifel compleet onbestuurbaar.
Ik weet wie er in zijn vuistje lacht. Ik trouwens ook.
Gemakkelijker gaat het echter niet: het land dat zichzelf oplost.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 00:29   #2
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

De N-VA-believers ... van zoveel NaïVitÄt zou men in elk totalitair regime alleen maar kunnen dromen.

3 keer de hoofdvogel afschieten en nog er geen halve Vlaamse bevoegdheid meer kunnen doordrukken ... Zeggen dat de Vlaamse volksbeweging zichzelf maar beter kan afschaffen ... wakkere manifestanten en militanten pesten ... Mensen doen werken tot hun 68ste ondanks beloften van het tegendeel ... Amper bougnoullen teruggestuurd krijgen ... Woord na woord inslikken of koudweg verraden ...

"Ja! Maar in 2019 dan gade 'ns wa zien!" Dat lolleke hebben we al 3(!) keer gehoord! Zijt ge het nu nog niet beu?
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 00:37   #3
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
De N-VA-believers ... van zoveel NaïVitÄt zou men in elk totalitair regime alleen maar kunnen dromen.

3 keer de hoofdvogel afschieten en nog er geen halve Vlaamse bevoegdheid meer kunnen doordrukken ... Zeggen dat de Vlaamse volksbeweging zichzelf maar beter kan afschaffen ... wakkere manifestanten en militanten pesten ... Mensen doen werken tot hun 68ste ondanks beloften van het tegendeel ... Amper bougnoullen teruggestuurd krijgen ... Woord na woord inslikken of koudweg verraden ...

"Ja! Maar in 2019 dan gade 'ns wa zien!" Dat lolleke hebben we al 3(!) keer gehoord! Zijt ge het nu nog niet beu?
Tja, jouw alte kameraden zullen tot in de eeuwigheid langs de zijlijn blijven scanderen. Ook een manier, natuurlijk.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 06:12   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Tja, jouw alte kameraden zullen tot in de eeuwigheid langs de zijlijn blijven scanderen. Ook een manier, natuurlijk.
Alte kameraden ?
Maar Spitting Image toch ! Wat zeg jij nu ?
Zijn dat dan 'ook' geen goeie vlaams-nationalisten ? Zijn zij niet de 'broeder' partij ? Zijn het toch bruinzakken ?

https://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 maart 2015 om 06:17.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:36   #5
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alte kameraden ?
Maar Spitting Image toch ! Wat zeg jij nu ?
Zijn dat dan 'ook' geen goeie vlaams-nationalisten ? Zijn zij niet de 'broeder' partij ? Zijn het toch bruinzakken ?

https://www.youtube.com/watch?v=YPzTGx96P6U
Maar Pandareus toch. Je moet niet alles proberen te linken aan je politieke fetisj.
Fetisjisme wordt als een ziekelijk iets beschouwd. Je kunt ervan af raken, maar heel moeilijk. Bij jou lijkt het hopeloos. Gelukkig zijn er nog enkelen op dit forum die met hetzelfde probleem kampen. Richt een zelfhulpgroep op. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ondertussen enige zinnige commentaar op de institutionele vuilnisbelt die onder andere jouw partij heeft achtergelaten? De partij die om homogene bevoegdheidsoverdrachten schreeuwde, werd door de Franstaligen met behulp van de Noord-Belgische traditionele en groene partijen mooi aan de kant geplaatst om toch maar zoveel mogelijk de machten federaal te houden en zeker de federale entiteit in zoveel mogelijk bevoegdheden een poot te laten behouden.
Pleister op de etterende wonde was de al even desastreuse splitsing van BHV waar de francofonie uiteindelijk ook nog het laken naar zich toehaalde met het BHG en Franstalige magistratuur in de Vlaamse Rand.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 maart 2015 om 07:44.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 07:53   #6
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alte kameraden ?
Maar Spitting Image toch ! Wat zeg jij nu ?
Zijn dat dan 'ook' geen goeie vlaams-nationalisten ? Zijn zij niet de 'broeder' partij ? Zijn het toch bruinzakken ?
Als ik hier zo op het forum kijk, dan lijken me de VB'ers op economisch vlak tussen de PVDA en Sp.a in te liggen.
Dus zo verkeerd lijkt de term niet te zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 10:39   #7
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Maar Pandareus toch. Je moet niet alles proberen te linken aan je politieke fetisj.
Fetisjisme wordt als een ziekelijk iets beschouwd. Je kunt ervan af raken, maar heel moeilijk. Bij jou lijkt het hopeloos. Gelukkig zijn er nog enkelen op dit forum die met hetzelfde probleem kampen. Richt een zelfhulpgroep op. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ondertussen enige zinnige commentaar op de institutionele vuilnisbelt die onder andere jouw partij heeft achtergelaten? De partij die om homogene bevoegdheidsoverdrachten schreeuwde, werd door de Franstaligen met behulp van de Noord-Belgische traditionele en groene partijen mooi aan de kant geplaatst om toch maar zoveel mogelijk de machten federaal te houden en zeker de federale entiteit in zoveel mogelijk bevoegdheden een poot te laten behouden.
Pleister op de etterende wonde was de al even desastreuse splitsing van BHV waar de francofonie uiteindelijk ook nog het laken naar zich toehaalde met het BHG en Franstalige magistratuur in de Vlaamse Rand.
Je doelt ongetwijfeld op die partij die indertijd zelf aan de kant is gaan staan...

Verder kan ik kort zijn : neen. Ik zie niet in waarom ik ga commentaar geven op een n-va politicoloog die zit te argumenteren over wat hoe dan ook niets van zal komen : confederalisme-dinges.

Laat die mens gerust zijn droom achterna hollen. Ik leef liever in de realiteit. Een aanzet zien tot confederalisme waar niemand behalve wat n-va politici van wakker ligt omdat er een aantal stommiteiten in de wetgeving zit is geen reactie waard.
Veel intelligenter zou zijn als de gemeenschappen snel met het federale niveau afspraken maken zodat onnozele discussies over woonbonus en indexatie van huurprijzen opgelost worden.

Als Maddens zo dwaas is om te denken dat zijn jeremiade echt een aanzet kan zijn om toch de communautaire vrede te breken vergist hij zich. Daarvoor weegt hij véél te licht.

De regering doet wat ze moet doen : regeren. Wie dat niet langer wil doen mag er gerust uitstappen.

Maddens heeft heel veel weg van Eric Van Rompuy : alle twee zijn het ongeleide projectielen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 10:49   #8
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je doelt ongetwijfeld op die partij die indertijd zelf aan de kant is gaan staan...

Verder kan ik kort zijn : neen. Ik zie niet in waarom ik ga commentaar geven op een n-va politicoloog die zit te argumenteren over wat hoe dan ook niets van zal komen : confederalisme-dinges.

Laat die mens gerust zijn droom achterna hollen. Ik leef liever in de realiteit. Een aanzet zien tot confederalisme waar niemand behalve wat n-va politici van wakker ligt omdat er een aantal stommiteiten in de wetgeving zit is geen reactie waard.
Veel intelligenter zou zijn als de gemeenschappen snel met het federale niveau afspraken maken zodat onnozele discussies over woonbonus en indexatie van huurprijzen opgelost worden.

Als Maddens zo dwaas is om te denken dat zijn jeremiade echt een aanzet kan zijn om toch de communautaire vrede te breken vergist hij zich. Daarvoor weegt hij véél te licht.

De regering doet wat ze moet doen : regeren. Wie dat niet langer wil doen mag er gerust uitstappen.

Maddens heeft heel veel weg van Eric Van Rompuy : alle twee zijn het ongeleide projectielen.
realiteit is natuurlijk dat deze staatshervorming op het terrein pure kafka is.
niemand weet nog wie welke bevoegdheid heeft. Sommige ambtenaren weten zelf nog niet waar ze gaan zitten. Er moeten zo maar eventjes 26 samenwerkingsakkoorden getekend worden.

Ofwel zijn diegene die dit opgesteld hebben, compleet onbekwaam. Ofwel hebben ze dit met opzet zo gedaan dat de administraties op zowel federaal als regionaal vlak binnen de kortste keren gaan vastlopen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:11   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
realiteit is natuurlijk dat deze staatshervorming op het terrein pure kafka is.
niemand weet nog wie welke bevoegdheid heeft. Sommige ambtenaren weten zelf nog niet waar ze gaan zitten. Er moeten zo maar eventjes 26 samenwerkingsakkoorden getekend worden.

Ofwel zijn diegene die dit opgesteld hebben, compleet onbekwaam. Ofwel hebben ze dit met opzet zo gedaan dat de administraties op zowel federaal als regionaal vlak binnen de kortste keren gaan vastlopen.
We betalen onze regering(en) een royaal salaris om hun job te doen. De wetgever heeft hen die taak gegeven, dat ze die dan ook naar beste vermogen uitvoeren. Niemand is gebaat bij slecht beleid. Ik neem aan dat iedereen het daar toch over eens is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 11:24   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We betalen onze regering(en) een royaal salaris om hun job te doen. De wetgever heeft hen die taak gegeven, dat ze die dan ook naar beste vermogen uitvoeren. Niemand is gebaat bij slecht beleid. Ik neem aan dat iedereen het daar toch over eens is.
de structuren moeten het ook toelaten natuurlijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 12:20   #11
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je doelt ongetwijfeld op die partij die indertijd zelf aan de kant is gaan staan...

Verder kan ik kort zijn : neen. Ik zie niet in waarom ik ga commentaar geven op een n-va politicoloog die zit te argumenteren over wat hoe dan ook niets van zal komen : confederalisme-dinges.

Laat die mens gerust zijn droom achterna hollen. Ik leef liever in de realiteit. Een aanzet zien tot confederalisme waar niemand behalve wat n-va politici van wakker ligt omdat er een aantal stommiteiten in de wetgeving zit is geen reactie waard.
Veel intelligenter zou zijn als de gemeenschappen snel met het federale niveau afspraken maken zodat onnozele discussies over woonbonus en indexatie van huurprijzen opgelost worden.

Als Maddens zo dwaas is om te denken dat zijn jeremiade echt een aanzet kan zijn om toch de communautaire vrede te breken vergist hij zich. Daarvoor weegt hij véél te licht.

De regering doet wat ze moet doen : regeren. Wie dat niet langer wil doen mag er gerust uitstappen.

Maddens heeft heel veel weg van Eric Van Rompuy : alle twee zijn het ongeleide projectielen.
Ha, de typisch belgicistische dooddoener: we leven in de realiteit. Je lijkt nu plots weer een kloon van Everytime. Die vindt ook dat hij alleen in de realiteit leeft, zijn realiteit althans.
Nu is Maddens weer plots een N-VA-politoloog.
Er zijn momenten geweest zelfs juist voor de verkiezingen dat Maddens N-VA zijn zeven zaligheden gaf. Toen juichte en applaudisseerde het belgicistisch kliekske hier waarschijnlijk voor hem in koor.
Als Maddens een N-VA-politoloog is dan is De Vos een Sp.a-politoloog en Sinardet een belgofielen politoloog. Maar ik begrijp dat Maddens' kijk op de zaak niet in uw belgicistisch kader past. Nochtans val je op door gebrek aan fundamentele weerlegging van wat hij vaststelt.
PS: de intelligentie en het politiek inzicht van Maddens koppelen aan het gebrek eraan bij EVR, is zowat van het belachelijkste dat ik hier ooit gelezen heb. Maar ik betrap je nog al wel eens op kanjers van hyperbolen die totaal naast de kwestie zijn. Ik raak eraan gewoon.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 13:41   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de structuren moeten het ook toelaten natuurlijk.
Waarom zou in een federale staat de gemeenschappen geen samenwerkingsovereenkomsten kunnen afsluiten met de staat ?
Daarvoor heb je enkel gezond verstand en wat goede wil voor nodig. Dat heeft niets te zien met structuren.

Als het niet lukt is dat niet de fout van de structuren maar enkel van de mensen die die structuren bezetten : de politici. Ik geloof niet in vecht-federalisme. Zeker nu niet, omdat op vlaams en federaal niveau dezelfde partijen aan zet zijn. Wie verandering beloofde, kan niet met chaos afkomen.

Toegegeven : het zal aan waalse kant moeilijker zijn, daar moet men twee erfvijanden doen samenwerken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 13:52   #13
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toegegeven : het zal aan waalse kant moeilijker zijn, daar moet men twee erfvijanden doen samenwerken.
En aan Vlaamse zijde stonden CD&V en OpenVLD met plezier een hoop kiezers aan N-VA af.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 13:56   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Ha, de typisch belgicistische dooddoener: we leven in de realiteit. Je lijkt nu plots weer een kloon van Everytime. Die vindt ook dat hij alleen in de realiteit leeft, zijn realiteit althans.
Nu is Maddens weer plots een N-VA-politoloog.
Er zijn momenten geweest zelfs juist voor de verkiezingen dat Maddens N-VA zijn zeven zaligheden gaf. Toen juichte en applaudisseerde het belgicistisch kliekske hier waarschijnlijk voor hem in koor.
Als Maddens een N-VA-politoloog is dan is De Vos een Sp.a-politoloog en Sinardet een belgofielen politoloog. Maar ik begrijp dat Maddens' kijk op de zaak niet in uw belgicistisch kader past. Nochtans val je op door gebrek aan fundamentele weerlegging van wat hij vaststelt.
PS: de intelligentie en het politiek inzicht van Maddens koppelen aan het gebrek eraan bij EVR, is zowat van het belachelijkste dat ik hier ooit gelezen heb. Maar ik betrap je nog al wel eens op kanjers van hyperbolen die totaal naast de kwestie zijn. Ik raak eraan gewoon.

Als jij liever in je schijnrealiteit leeft, doe maar hoor...
En ga aub het zonlicht niet ontkennen hee. Maddens zit voor 100% op de n-va trein en is flamingant tot in de kist. Als hij n-va al eens hun zeven zaligheden gaf was het juist omdat ze die bocht naar het realisme namen en 'het been niet stijf hielden' zoals goeie vlaams-nationalisten dat horen te doen volgens de traditie. Zijn enige kritiek is dat ze voor de macht zijn gegaan ipv voor het confederalisme en dat ligt hem duidelijk zwaar. Hij is en blijft van alle politicologen de grootste fan van n-va.
En het gebrek aan intelligentie en politiek inzicht valt zeker en vast te koppelen aan datzelfde gebrek bij van rompuy : ze missen elk geen enkele kans om hun mond te houden.
De N-VA prof die zijn partij die aan de macht is bekritiseerd op een punt waarover ze 5 jaar niet kunnen praten is gewoonweg oerdom.
De gebuisde fractieleider van cd&v die zijn partij die aan de macht is last gaat bezorgen door dwaze kritiek op de premier is evenzeer oerdom.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 14:10   #15
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

komkom, dit is toch een oervlaams gegeven ?!

er is de vlaamse beweging en het politieke vl nationalisme

ik heb nooit anders geweten dan dat die :
-op gespannen voet met elkaar stonden.
-er altijd een heel open debatcultuur op nahielden, de vlaamse beweging stond en staat altijd kritisch tegenover de politieke partijen ... zij weten nl uit ervaring dat ze erdoor bedrogen worden.


grappig wel die laatste peiling en de politieke commentaar daarop (ik las m in DeTijd) ... de oorzaak vd achteruitgang van CD&V en vooral N-VA ligt m aan vanalles ! het kibbelen, het teveel profileren, het te weinig profileren ... de winst van VB is hier zelfs mee in tegenspraak en onverklaarbaar ...

vanalles wordt vernoemd, ... alles om vooral maar niet te moeten vaststellen dat N-VA mogelijks wel eens zijn Vl.Nat. achterban zwaar teleur stelt ... echt die mogelijkheid werd zelfs niet vermeld!

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2015, 15:50   #16
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Ik ben ook een stukje achterban van de NVA.

Nog geen seconde spijt gehad van mijn stem.
Idem voor een hoop kennissen van mij.

Waarschijnlijk zal ik weer kiezen voor NVA.

En velen met mij.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2015, 09:09   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Ik ben ook een stukje achterban van de NVA.

Nog geen seconde spijt gehad van mijn stem.
Idem voor een hoop kennissen van mij.

Waarschijnlijk zal ik weer kiezen voor NVA.

En velen met mij.
dat kan hé, ze verliezen in de peiling ook maar een procent of vier hé, ze houden er nog 28 he ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2015, 10:00   #18
edward222
Vreemdeling
 
edward222's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2015
Locatie: I'm At Your Back
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We betalen onze regering(en) een royaal salaris om hun job te doen. De wetgever heeft hen die taak gegeven, dat ze die dan ook naar beste vermogen uitvoeren. Niemand is gebaat bij slecht beleid. Ik neem aan dat iedereen het daar toch over eens is.
De de politiek, in plaats van het maken van het land beter, hun waardoor het ergste ....

Verdomme overheid ..
edward222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2015, 17:52   #19
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...on-541931.html



Lees verder via de link.
Bedankt traditionele partijen en Groen.
Maddens vergist zich in zijn analyse. Hij schrijft:

Citaat:
de gewesten worden bevoegd voor de verminderingen van de werkgeversbijdragen voor de sociale zekerheid, maar de structurele verminderingen blijven federaal, met uitzondering van de structurele verminderingen voor de bagger- en sleepvaartsector en een aantal andere sectoren die wel regionaal worden, met uitzondering evenwel van de structurele verminderingen voor de bagger- en sleepvaartsector voor werknemersbijdragen die toch federaal blijven... Welke zieke geest bedenkt nu zoiets ?
Het moet zijn: alle structurele verminderingen blijven federaal, net als de vermindering van de werkgeversbijdragen voor de sociale zekerheid, die vastgesteld worden in functie van de kenmerken van de werkgever of een activiteitensector, met uitzondering van de verminderingen voor de bagger- en sleepvaartsector en voor de koopvaardij, met uitzondering van de vermindering van de RSZ-werknemersbijdrage voor de bagger- en sleepvaartsector.

Dus, hij had moeten schrijven:
Citaat:
de gewesten worden bevoegd voor de verminderingen van de werkgeversbijdragen voor de sociale zekerheid, maar de structurele verminderingen blijven federaal; die in functie van een activiteitensector ook, met uitzondering van de verminderingen voor de bagger- en sleepvaartsector en voor de koopvaardij, met uitzondering van de vermindering van de RSZ-werknemersbijdrage voor de bagger- en sleepvaartsector. Welke zieke geest bedenkt nu zoiets ?

BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be