Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2016, 10:42   #1
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard Wat is Succes

De bewoners van het Vuur en de bewoners van het Paradijs zijn niet gelijk: de bewoners van het Paradijs zullen slagen. Koran 59:20

God vertelt ons in de Koran dat de inwoners van het Paradijs en de inwoners van de Hel niet gelijk zijn. Het zijn degenen die in de tuin zullen wonen die de presteerders of strevers zijn; zij zijn succesvol. De beloning voor een succesvol leven is een goed einde voor eeuwig en altijd in een gezegende verblijfplaats.

Wat is nu een succesvol leven? Is dat het vergaren van rijkdom die niet vergeleken kan worden, een goede gezondheid, gelukkig zijn, een stress-vrij leven,…?

Google definieert succes als het bereiken van een doel. Het tegenovergestelde is mislukking of verlies; mislukken in het bereiken van een doel. In onze tijd denken we bij succes aan een gigantisch huis, een buitengewone reis, een diploma of befaamdheid. Mensen werken hard om deze successen te bereiken, er niet bij stilstaand dat ze van voorbijgaande aard zijn. Zoals de gezegde gaat in de islam: men kan ze niet meenemen, het enige wat men meeneemt in het graf zijn uw daden.

Iedere ziel zal de dood proeven, en voorwaar: pas op de Dag van de Opstanding zullen jullie je beloning volledig ontvangen, en slechts degene die van de Hel weggehouden wordt en het Paradijs binnengeleid wordt heeft waarlijk succes en het wereldse leven is slechts een misleidende genieting (Satan). Koran 3:185

Ook heeft Profeet Mohamed gezegd: “Drie zaken volgen een dode persoon: Zijn familieleden, zijn eigendommen en zijn handelingen. Twee van deze zullen terugkeren, en één zal bij hem blijven. De mensen en de eigendommen zullen terugkeren, en zijn daden zullen blijven bij hem.” [Sahih Al-Boekhari 8/521, en ook in Moeslim]

De Koran en profeet Mohammed vertellen ons dat degene die de islam accepteert, degene die in zijn behoeften is voorzien, die dankbaar/tevreden is met wat hij of zij heeft gekregen van God, succesvol is. Zich overgeven aan de Wil van God maakt een persoon succesvol. Dit betekent niet dat iemand continu rijk, gezond of zelfs gelukkig is. Door de islam te accepteren is men verantwoordelijk voor z’n eigen geluk en succes. Succes wordt in de islam gedefinieerd als het bereiken van het ultieme resultaat (het Paradijs). Als we succesvol worden beoordeeld, dan wordt het Paradijs onze eeuwige eindbestemming: gezondheid, rijkdom en geluk zijn dan eeuwig. Wat we ook van succes op de weg ernaar bereiken op gebied van gezondheid, financiën of een leuke levensstijl, is slechts tijdelijk. Hier zal een einde aan komen.

Het ultieme succes zit in het bidden, in het onderhouden van uw connectie met God. Niet voor niets wordt er in de islam 5 x per dag opgeroepen om “u tot succes te haasten” (adhan). Een moslim vertrouwt op God daar Hij de macht over alle zaken heeft. Hij of zij doet een inspanning om iets te bereiken of te doen wat die moet doen en laat het resultaat over aan God. Natuurlijk mag de moslim bidden voor een zo goed mogelijk resultaat naar wens maar moest dat niet zo zijn, legt die zich dus neer bij de Wil van God. Een absoluut vertrouwen in God impliceert dus dat een gelovige eigenlijk nooit mislukkingen heeft in het leven.

Wat als andere mensen of de wereld toch mislukkingen zien in uw leven? Verlies van werk, partner,…? Wat als de wereld u helemaal niet erkent als goede persoon? Dit alles heeft niet de minste invloed op uw succesvol zijn voor God. Wat er van tel is hoe u reageert en omgaat met de uitdagingen in uw leven. Een persoon is succesvol en op de weg naar het ultieme succes op basis van z’n gedrag, intenties en vermogen in God’s belofte te vertrouwen.

Voorwaar, geslaagd is hij die de ziel zuivert; En voorzeker hij die haar bederft is degene die verliest, Koran 91:9-10

En mijn succes kan niet van elders dan God komen. Ik heb mijn vertrouwen in Hem gelegd.
Koran 11:88

God vertelt ons in de Koran ook wanneer we onsuccesvol zijn. In hoofdstuk 103 staat letterlijk dat we allemaal mislukkingen (losers) zijn, behalve als we geloven, het goede doen, elkander de waarheid aanleren (of elkander bijstaan met goed advies) en elkaar aansporen om geduldig te zijn.

Bij de tijd. Voorzeker, de mens is te midden van verlies. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 11:57   #2
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Niemand is geïnteresseerd in deze flauwe kul. Het feit dat ge dat niet snapt, en dit forum blijft verzieken met nonsens, wijst op compulsief gedrag.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 12:01   #3
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De bewoners van het Vuur en de bewoners van het Paradijs zijn niet gelijk: de bewoners van het Paradijs zullen slagen. Koran 59:20

God vertelt ons in de Koran dat de inwoners van het Paradijs en de inwoners van de Hel niet gelijk zijn. Het zijn degenen die in de tuin zullen wonen die de presteerders of strevers zijn; zij zijn succesvol. De beloning voor een succesvol leven is een goed einde voor eeuwig en altijd in een gezegende verblijfplaats.

Wat is nu een succesvol leven? Is dat het vergaren van rijkdom die niet vergeleken kan worden, een goede gezondheid, gelukkig zijn, een stress-vrij leven,…?

Google definieert succes als het bereiken van een doel. Het tegenovergestelde is mislukking of verlies; mislukken in het bereiken van een doel. In onze tijd denken we bij succes aan een gigantisch huis, een buitengewone reis, een diploma of befaamdheid. Mensen werken hard om deze successen te bereiken, er niet bij stilstaand dat ze van voorbijgaande aard zijn. Zoals de gezegde gaat in de islam: men kan ze niet meenemen, het enige wat men meeneemt in het graf zijn uw daden.

Iedere ziel zal de dood proeven, en voorwaar: pas op de Dag van de Opstanding zullen jullie je beloning volledig ontvangen, en slechts degene die van de Hel weggehouden wordt en het Paradijs binnengeleid wordt heeft waarlijk succes en het wereldse leven is slechts een misleidende genieting (Satan). Koran 3:185

Ook heeft Profeet Mohamed gezegd: “Drie zaken volgen een dode persoon: Zijn familieleden, zijn eigendommen en zijn handelingen. Twee van deze zullen terugkeren, en één zal bij hem blijven. De mensen en de eigendommen zullen terugkeren, en zijn daden zullen blijven bij hem.” [Sahih Al-Boekhari 8/521, en ook in Moeslim]

De Koran en profeet Mohammed vertellen ons dat degene die de islam accepteert, degene die in zijn behoeften is voorzien, die dankbaar/tevreden is met wat hij of zij heeft gekregen van God, succesvol is. Zich overgeven aan de Wil van God maakt een persoon succesvol. Dit betekent niet dat iemand continu rijk, gezond of zelfs gelukkig is. Door de islam te accepteren is men verantwoordelijk voor z’n eigen geluk en succes. Succes wordt in de islam gedefinieerd als het bereiken van het ultieme resultaat (het Paradijs). Als we succesvol worden beoordeeld, dan wordt het Paradijs onze eeuwige eindbestemming: gezondheid, rijkdom en geluk zijn dan eeuwig. Wat we ook van succes op de weg ernaar bereiken op gebied van gezondheid, financiën of een leuke levensstijl, is slechts tijdelijk. Hier zal een einde aan komen.

Het ultieme succes zit in het bidden, in het onderhouden van uw connectie met God. Niet voor niets wordt er in de islam 5 x per dag opgeroepen om “u tot succes te haasten” (adhan). Een moslim vertrouwt op God daar Hij de macht over alle zaken heeft. Hij of zij doet een inspanning om iets te bereiken of te doen wat die moet doen en laat het resultaat over aan God. Natuurlijk mag de moslim bidden voor een zo goed mogelijk resultaat naar wens maar moest dat niet zo zijn, legt die zich dus neer bij de Wil van God. Een absoluut vertrouwen in God impliceert dus dat een gelovige eigenlijk nooit mislukkingen heeft in het leven.

Wat als andere mensen of de wereld toch mislukkingen zien in uw leven? Verlies van werk, partner,…? Wat als de wereld u helemaal niet erkent als goede persoon? Dit alles heeft niet de minste invloed op uw succesvol zijn voor God. Wat er van tel is hoe u reageert en omgaat met de uitdagingen in uw leven. Een persoon is succesvol en op de weg naar het ultieme succes op basis van z’n gedrag, intenties en vermogen in God’s belofte te vertrouwen.

Voorwaar, geslaagd is hij die de ziel zuivert; En voorzeker hij die haar bederft is degene die verliest, Koran 91:9-10

En mijn succes kan niet van elders dan God komen. Ik heb mijn vertrouwen in Hem gelegd.
Koran 11:88

God vertelt ons in de Koran ook wanneer we onsuccesvol zijn. In hoofdstuk 103 staat letterlijk dat we allemaal mislukkingen (losers) zijn, behalve als we geloven, het goede doen, elkander de waarheid aanleren (of elkander bijstaan met goed advies) en elkaar aansporen om geduldig te zijn.

Bij de tijd. Voorzeker, de mens is te midden van verlies. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.
Hoezo?
Ben je sowieso niet geslaagd als bewoner van het Paradijs?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 januari 2016 om 12:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 12:06   #4
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
En mijn succes kan niet van elders dan God komen. Ik heb mijn vertrouwen in Hem gelegd. Koran 11:88

Alleen die zin al bewijst dat al de rest pure mensonterende nonsens is.
Iemand legt zijn vertrouwen in God, maar wat bewijst mij dat die mens dat vertrouwen van God waard is en wat bewijst mij dat hij niet eerder een grote bandiet is???
En zo iemand geeft zichzelf het recht om de hele mensheid te bevelen en zijn straffen op te leggen????

Oh wee degene die Mijn naam misbruikt ....

Zou het kunnen dat die man eeuwig in de hel aan branden is???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 14:18   #5
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Niemand is geïnteresseerd in deze flauwe kul. Het feit dat ge dat niet snapt, en dit forum blijft verzieken met nonsens, wijst op compulsief gedrag.
In de sharia de ze onderschrijft is het woord van een vrouw minder waard dan dat van een man, dus misschien is het een gewoonte geworden om constant in herhaling te moeten vallen
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 26 januari 2016 om 14:24.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 14:55   #6
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alleen die zin al bewijst dat al de rest pure mensonterende nonsens is.
Iemand legt zijn vertrouwen in God, maar wat bewijst mij dat die mens dat vertrouwen van God waard is en wat bewijst mij dat hij niet eerder een grote bandiet is???
En zo iemand geeft zichzelf het recht om de hele mensheid te bevelen en zijn straffen op te leggen????

Oh wee degene die Mijn naam misbruikt ....

Zou het kunnen dat die man eeuwig in de hel aan branden is???
oeps een dubbeltje.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 januari 2016 om 14:58.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 14:55   #7
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alleen die zin al bewijst dat al de rest pure mensonterende nonsens is.
Iemand legt zijn vertrouwen in God, maar wat bewijst mij dat die mens dat vertrouwen van God waard is en wat bewijst mij dat hij niet eerder een grote bandiet is???
En zo iemand geeft zichzelf het recht om de hele mensheid te bevelen en zijn straffen op te leggen????

Oh wee degene die Mijn naam misbruikt ....

Zou het kunnen dat die man eeuwig in de hel aan branden is???
Ik vraag mij af of ze dat succesje heeft mogen boeken van haar god, weet je nog, ze wou zich doodgraag laten pakken door haar pakistaan op een openbaar toilet. Wel Guinevere heb je dat succesje mogen boeken of heeft hij hem lekker in zijn broek gehouden?
Ik meen mij te herinneren dat hij niet durfde.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 26 januari 2016 om 14:57.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 15:01   #8
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Succes wordt in de islam gedefinieerd als het bereiken van het ultieme resultaat (het Paradijs).
Elke pedo-imam en inteeltige zelfploffer zal het met u eens zijn.
Allez hop en nu naar het zijkamertje van de moskee en kijk uit dat ge bij het bidden uwe grote teen niet zichtbaar ontbloot, eh, anders gaat ge voorzeker in de hel belanden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 15:03   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

SA bombardeerde al meer dan 100 hospitalen in Yemen. Wat een succes van de hoeders van het ware geloof.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 januari 2016 om 15:06.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:53   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
SA bombardeerde al meer dan 100 hospitalen in Yemen. Wat een succes van de hoeders van het ware geloof.
Zijn er zoveel hospitalen in Yemen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 17:56   #11
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn er zoveel hospitalen in Yemen?
Tja nu niet meer he Jack.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 19:22   #12
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Allah is dood, en ik heb op zijn graf gepist.
De profeet Mo had poep in zijn hoofd.
Stop nu toch is met diene zever, die 72 MAAGDEN ZIJN EIGENLIJK DRUIVEN.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2016, 23:23   #13
Hypatia
Burger
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 179
Standaard

@Guinevere
Om ook nog eens in herhaling te vallen:
Jij mag zoveel je wil geloven in je mythische god uit een mythisch heilig boek, maar wij hier in het westen doen dat al lang niet meer. Wij kunnen niet meer geloven in die onzin omdat we volwassen nuchtere mensen zijn geworden met een rationele visie op wat er gebeurt op dit aardbolletje. Wij vermoorden geen mensen op een barbaarse wijze en leggen niemand geboden op omwille van een opgelegd doormensen uitgevonden geloof. Wij weten vanuit ons zelf hoe we humaan moeten leven. We geloven in de evolutie van de mens. Wat jij verkondigt zal alleen bij mensen aanslaan die nog in hun kleuterjaren zitten.

Hadden we ons eindelijk eens bevrijdt van al die onrealistische dogma's, geboden en verboden, krijgen we hier een invasie uit die achterlijke landen uit het Oosten met een nog meer achterlijke godsdienst uit de 6de eeuw na Chr.! Moeder Aarde, behoedt ons daarvoor, vrouw!
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 00:15   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn er zoveel hospitalen in Yemen?
Dat ik geen verzonnen cijfer. Aangezien de VS de Saoudi's steunt in de oorlog opgelegd aan Yemen is de informatie over de misdaden begaan door het Saoudische regime in de westerse media beperkt.
Het is ook relevant in deze draad omdat het grote voorbeeld van de draadopener geen scheiding tussen kerk en staat kent. Ik wijs dus op het verschil tussen de mooie woorden en de criminele praktijk.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 januari 2016 om 00:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 00:20   #15
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.715
Standaard

@Guinevere
Wat of waar is de aanzet voor de discussie ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 00:28   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
@Guinevere
Wat of waar is de aanzet voor de discussie ?
Ze gebruikt zelfs geen vraagteken. De bedoeling is niet discussie maar misionering.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 00:44   #17
Anitta
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
wat is succes
als jouw soort volledig naar de zandbak gebombardeerd is, waar jullie thuishoren.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 07:13   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn er zoveel hospitalen in Yemen?
Hangt van de definitie van hospitaal af nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2016, 08:54   #19
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
@Guinevere
Wat of waar is de aanzet voor de discussie ?
Welke discussie? Is gewoon wat copy/paste papagaaien om te trollen
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be