Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Religidiote wonderen, kan dat ?
Als niet katholiek: neen, dat bestaat niet 4 100,00%
Als niet katholiek: ja, dat kan toch 0 0%
Als katholiek: ja dat kan, maar enkel in katholieke sfeer 0 0%
Als katholiek: ja dat kan, en ook in andere godsdiensten 0 0%
Als katholiek: neen, dat kan niet 0 0%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2016, 14:30   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard Er is een religidioot wonder gebeurd in Aalst !

Ja ! Een wonder. Een goed leuk ouderwets wonder.
Dat gaat geld in het laatje brengen van die herder.

Iemand zin om klacht neer te leggen wegens oplichting ?
Andere commentaar ?

titel: ‘Bloedrode hostie’ wekt verbazing
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160824_02437072



Citaat:
In Aalst is een hostie in een tinnen houder ‘spontaan beginnen bloeden’. Een bijzondere gebeurtenis voor de priester die de hostie bezit, en voor de streng-katholieke geloofsgemeenschap waar hij deel van uitmaakt. Maar om van een mirakel te spreken is het nog wat vroeg.

‘Op 7 juli om kwart voor zes ’s avonds is in Aalst een hostie spontaan beginnen bloedrood kleuren. Het verschijnsel deed zich voor in de woning van Pater Eric Jacqmin in aanwezigheid van meerdere getuigen.’

De gedetailleerde beschrijving in de folder die na de gebeurtenis werd samengesteld, straalt van begin tot eind enthousiasme en verwondering uit. Een bloedende hostie heeft in het christendom een grote symbolische waarde omdat het verwijst naar het lijden van Christus. In dit geval is het volgens de folder extra bijzonder door de samenloop van omstandigheden: de priester had het voorwerp negen maanden (de duur van een zwangerschap) in zijn bezit, het verschijnsel deed zich voor op zijn verjaardag, in de maand van het Heilig Bloed. Zeven getuigen hebben de verandering gezien tijdens een misviering annex verjaardagsfeest in de woning van Jacqmin. Men is er zeker van dat het gaat om een zeer bijzondere verschijning: ‘Het is onmogelijk om de monstrans waarin de hostie zit te openen zonder het stuk te maken. Ongeoorloofde manipulatie is daardoor uitgesloten.’

Heilige Pius X

Het bisdom van Gent is spaarzaam met commentaar bij de gebeurtenis omdat Jacqmin geen 'erkende' diocesane priester is. Hij maakte in het verleden deel uit van het priesterbroederschap van de Heilige Pius X, of het ‘Fraternitas Sacerdotalis Sancti Pii X’. Die groep ontstond in 1970 als reactie op het Tweede Vaticaans Concilie, dat een wind van modernisering door de katholieke kerk liet waaien: eucharistievieringen mochten voortaan in de volkstaal, er kwam meer openheid tegenover godsdienstvrijheid en andere religies. Omdat Jacqmin en gelijkgezinden dat concilie niet erkennen, is de verhouding met Rome complex.

Om uit te maken of er echt een mirakel heeft plaatsgevonden, zou een wetenschappelijke analyse van de monstrans nodig zijn. Als dan wordt vastgesteld dat de verkleuring onverklaarbaar zou zijn, kunnen er eventueel stappen worden gezet naar de erkenning als mirakel. Een mogelijke, wetenschappelijke verklaring is alvast dat de hostie ten prooi is gevallen aan een kolonie rode bacteriën. Dat was eind vorig jaar de oorzaak van een 'bloedende hostie' in het Amerikaanse Salt Lake City.

Priester Jacqmin liet in de krant Het Laatste Nieuws optekenen dat deze gebeurtenis volgens hem alle natuurwetten overstijgt. Hij is er nog niet over uit wat aan te vangen met de bijzondere monstrans. ‘Ik denk nu na en wacht af. Als er bij mij thuis te veel bezoek voor de monstrans komt, plaats ik ze wel in een kapelletje.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:41   #2
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Neen, schoofje, nog niet te vroeg victorie kraaien. U moet uw gequote teksten eens voor één keer goed doorlezen:

Citaat:
Om uit te maken of er echt een mirakel heeft plaatsgevonden, zou een wetenschappelijke analyse van de monstrans nodig zijn. Als dan wordt vastgesteld dat de verkleuring onverklaarbaar zou zijn, kunnen er eventueel stappen worden gezet naar de erkenning als mirakel. Een mogelijke, wetenschappelijke verklaring is alvast dat de hostie ten prooi is gevallen aan een kolonie rode bacteriën. Dat was eind vorig jaar de oorzaak van een 'bloedende hostie' in het Amerikaanse Salt Lake City.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 augustus 2016 om 14:44.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 14:50   #3
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Zou het kinderbloed kunnen zijn?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 18:39   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Kennen de moslims ook mirakels ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 19:06   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja ! Een wonder. Een goed leuk ouderwets wonder.
Dat gaat geld in het laatje brengen van die herder.

Iemand zin om klacht neer te leggen wegens oplichting ?
Andere commentaar ?

titel: ‘Bloedrode hostie’ wekt verbazing
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160824_02437072
Serratia Marcescens?



https://en.wikipedia.org/wiki/Serratia_marcescens

Of heeft de pastoor gesmosd met de miswijn?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 19:11   #6
Anitta
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juli 2015
Berichten: 834
Standaard

oefening baart kunst in de keel oversnijden.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 19:15   #7
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Jammer van die pijnlijk-slecht geconstrueerde titel. Door zo’n weinig-doordachte religiehaat leid je de aandacht af van de feiten en werk je op de onderbuikgevoelens van onze landgenoten die steevast sympathie hebben voor “underdogs”. Je bewijst die priester feitelijk een dienst, want zijn kleine scheurgroepje snakt naar aandacht en validering.

Rond die Jacqmin zit toch wel een vreemd geurtje. Ik heb ooit eens deze screenshot toegestuurd gekregen, die ik anoniem gemaakt heb om de persoon in kwestie te beschermen:
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 20:20   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Diene vrijwilliger célibatair is begod den aalmoezenier van het Vlaams Belang !!

Citaat:
Naast zijn opvallend parcours langs de priesterbroederschap heeft Jacqmin ook nog een unieke priesterlijke daad op zijn palmares: hij is voor zover geweten de enige geestelijke die ooit een duiveluitdrijving in het federaal parlement heeft uitgevoerd. Op uitnodiging van een parlementaire gebedsgroep die was ontstaan binnen het Vlaams Belang, maakte hij het kantoor van ex-VB-lid Alexandra Colen in 2013 vrij van het kwaad. ‘Na de stemming van de euthanasie- en de abortuswet, moest de Kamer behoed worden voor verder kwaad’, zei Vlaams Belanger Tanguy Veys daar indertijd over.
link zit achter betalend gedeelte van De Standaard (avond editie 24 augustus 2016)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 20:52   #9
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diene vrijwilliger célibatair is begod den aalmoezenier van het Vlaams Belang !!

link zit achter betalend gedeelte van De Standaard (avond editie 24 augustus 2016)

.
Boeiende draad alhier, over die duiveluitdrijving:

http://ns29032.ovh.net/showthread.php?t=187626
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 21:13   #10
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2016, 23:17   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diene vrijwilliger célibatair is begod den aalmoezenier van het Vlaams Belang !!
Helemaal niet. Pater Jacqmin staat in contact met bepaalde VB'ers. Meer niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 01:26   #12
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

In 't land van Aalst zijn de wonderen dagelijkse kost: https://www.youtube.com/watch?v=FPTSdCuj9p8
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 02:52   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Diene vrijwilliger célibatair is begod den aalmoezenier van het Vlaams Belang !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Citaat:
Naast zijn opvallend parcours langs de priesterbroederschap heeft Jacqmin ook nog een unieke priesterlijke daad op zijn palmares: hij is voor zover geweten de enige geestelijke die ooit een duiveluitdrijving in het federaal parlement heeft uitgevoerd. Op uitnodiging van een parlementaire gebedsgroep die was ontstaan binnen het Vlaams Belang, maakte hij het kantoor van ex-VB-lid Alexandra Colen in 2013 vrij van het kwaad. ‘Na de stemming van de euthanasie- en de abortuswet, moest de Kamer behoed worden voor verder kwaad’, zei Vlaams Belanger Tanguy Veys daar indertijd over.
link zit achter betalend gedeelte van De Standaard (avond editie 24 augustus 2016)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Pater Jacqmin staat in contact met bepaalde VB'ers. Meer niet.
Schitterend bloot gat, Jan zijn ontkenning!
Judas zou het niet beter doen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 08:52   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Pater Jacqmin staat in contact met bepaalde VB'ers. Meer niet.
Mogen we jouw mening weten over mirakels ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 09:05   #15
Tóraí
Lokaal Raadslid
 
Tóraí's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Locatie: Radenrepubliek Libertaristan
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Schitterend bloot gat, Jan zijn ontkenning!
Judas zou het niet beter doen!
Ik ben geen fan van Vlaams Belang, en al zeker niet van Jaqmin, maar de eerlijkheid gebiedt me dit toch te zeggen. Alexandra Colen brak in 2013 met die partij, een half jaartje na dat vreemde voorval. Jaqmin is ondertussen ook geen lid meer van het Piusbroederschap.

Via dit artikel weten wie buiten dat tweetal meedeed:
  • Tanguy Veys
  • Marc Joris
  • Robin Vandenberghe
  • Rien Vandenberghe

Je ziet al meteen ook in dat artikel de ruzie binnen die groep. Veys is te pro-Joods. Robin en Rien zijn sterker verbonden met religieuze organisaties, zo is één van hen penningmeester van een actiegroep. Marc Joris ken ik niet zo goed. Het gaat hier dus om een kleine groep aan de rand van die partij.
__________________
Ik verwerp mijn vroegere denkbeelden.
Tóraí is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 10:03   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Vlaams Belang, en al zeker niet van Jaqmin, maar de eerlijkheid gebiedt me dit toch te zeggen. Alexandra Colen brak in 2013 met die partij, een half jaartje na dat vreemde voorval. Jaqmin is ondertussen ook geen lid meer van het Piusbroederschap.

Via dit artikel weten wie buiten dat tweetal meedeed:
  • Tanguy Veys
  • Marc Joris
  • Robin Vandenberghe
  • Rien Vandenberghe

Je ziet al meteen ook in dat artikel de ruzie binnen die groep. Veys is te pro-Joods. Robin en Rien zijn sterker verbonden met religieuze organisaties, zo is één van hen penningmeester van een actiegroep. Marc Joris ken ik niet zo goed. Het gaat hier dus om een kleine groep aan de rand van die partij.
Genoteerd. Mea maxima culpa.
De Jan mag zijn broek terug optrekken. Sorry Jan. Gedenk me in je gebeden.
Dat van ons Sandra wist ik niet. Mijn gedachten gaan uit naar den Beliën, hare vent -toch nog? Misschien?-. Voorwaar harde tijden.

Trouwens en off the record: wat vindt den ouwe Cato ervan dat gij zijn slotzin van Noord-Afrika naar Europa verhuisde? -...Et tu Brutus?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2016, 12:45   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Vlaams Belang, en al zeker niet van Jaqmin, maar de eerlijkheid gebiedt me dit toch te zeggen. Alexandra Colen brak in 2013 met die partij, een half jaartje na dat vreemde voorval. Jaqmin is ondertussen ook geen lid meer van het Piusbroederschap.

Via dit artikel weten wie buiten dat tweetal meedeed:
  • Tanguy Veys
  • Marc Joris
  • Robin Vandenberghe
  • Rien Vandenberghe

Je ziet al meteen ook in dat artikel de ruzie binnen die groep. Veys is te pro-Joods. Robin en Rien zijn sterker verbonden met religieuze organisaties, zo is één van hen penningmeester van een actiegroep. Marc Joris ken ik niet zo goed. Het gaat hier dus om een kleine groep aan de rand van die partij.
-Vervolg-
Heb uw linkjes met interesse van wat nabijer gelezen en beluisterd. Heel merkwaardige verhaaltjes.
Die Vandenberghe Boy -(familie Jan?)- is niet echt een begenadigd spreker. Miljaar! Die loopt verloren in eigen taalgewauwel. Zo'n gebrek aan begeestering en spontaniteit.
Ga daarmee naar de Exorcist.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be