Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2016, 12:55   #821
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heeft weinig met teruggaan in de tijd te maken. Nog niet zo lang geleden kon men met aangeboden materiaal moeilijk sjoemelen. Vandaag is dat helemaal niet moeilijk meer en daar wordt gretig misbruik van gemaakt.
Iedereen kent vandaag toch de term: engineered to break ...
Voor mij part pure oplichting.
Geplande veroudering is een issue in bepaalde consumentenelectronica, dat ontken ik niet.

Voor de rest ben jij als consument er zelf verantwoordelijk voor. Als je een auto wenst die 30 jaar meegaat, ga je veel meer moeten betalen. Componenten uit inox, hoogwaardigere plastics, hogere grade electronica, kosten allemaal veel geld. Onnodig geld want de gemiddelde consument wisselt veel eerder van wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 08:04   #822
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb het al geschreven. Extra laten betalen voor het gebruik van grondstoffen en energie, vervolgens arbeid niet belasten.

Boer Charel zal terug mensen voor de boerenstiel kunnen motiveren met een aantrekkelijk loon, en diegenen die toch telkens verkocht zijn om de laatste technische snufjes aan te schaffen mogen daar dik voor betalen.
Het zijn zij die de wereld om zeep helpen.
Maar wie zal de grondstoffen gebruiken? Alsmaar meer mensen met een basisinkomen. Dus zullen zij een deel van het basisinkomen afstaan aan belastingen om hun eigen basisinkomen te betalen. En dit deel zal alsmaar groter worden gezien de negatieve spiraal.

En de periode van het werken met de hand op het veld hebben we reeds gehad en ik denk niet dat het beter was dan nu.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 08:18   #823
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Geplande veroudering is een issue in bepaalde consumentenelectronica, dat ontken ik niet.
Dat lijkt toch te beteren. Een high end PC van 5 jaar geleden is nog steeds een krachtige PC nu, en als je de juiste keuzes gemaakt hebt, nog de eerste jaren te upgraden voor betrekkelijk weinig kosten.
Ikzelf gebruik nog steeds mijn eerste phablet, de Galaxy P1000, om maar een een paar voorbeelden te nemen.


Citaat:
Voor de rest ben jij als consument er zelf verantwoordelijk voor. Als je een auto wenst die 30 jaar meegaat, ga je veel meer moeten betalen. Componenten uit inox, hoogwaardigere plastics, hogere grade electronica, kosten allemaal veel geld. Onnodig geld want de gemiddelde consument wisselt veel eerder van wagen.Of je zou voor een wagen kunnen simplificeren.
Het chassis van een Trabant had geen roest -issues. De motor van een 2pktje had geen bergen electronica nodig om zuinig te zijn.

Kort door de bocht, als een consument wil consuminderen, het zou mogelijk moeten zijn. Helaas wordt dit onmogelijk gemaakt door de betuttelende regels ons opgelegd door de ons zelf verkozenen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be