Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2004, 12:09   #41
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Gezien ambtenaren ten dienste staan van de bevolking en door deze laatste ook betaald worden dienen zij zich neutraal te gedragen en te kleden en gewoon de bevolking te dienen zonder verdere poespas.
Thuis doen ze wat ze willen.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:13   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Er is nog een verschil, tussen een individu, en een instelling. Een gerechtsgebouw is bij mijn weten nog altijd geen individu. Als dat kruisbeeld echter hangt in het kantoor van de rechter, dan heb ik daar geen problemen mee.
Ik heb er ook geen probleem mee dat ge met uw hoofddoek gaat slapen.
Het gaat over openbare functies.
Dat de ambtenaar een hoofddoek draagt om naar de wc te gaan gaat mij niets aan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:24   #43
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Sorry, maar als je iets verbiedt, moet je consequent zijn. Aangezien we leven in een land met een door de wet verzekerde godsdienstvrijheid, en meningsvrijheid, kan je geen symbolen verbieden van een godsdienst, maar die van andere ongemoeid laten.
Alleen al daarom liever geen verbod, voor mij.
Dus in het publiek dragen van T-shirts met opschriften als "Juden Raus" en "Hamas alle Joden aan de gas" en armbanden met hakenkruizen moeten kunnen voor jou?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:42   #44
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Groentje, ik neem aan dat Mohamed er dan ook niks op tegen zal hebben om ge/veroordeeld te worden door een gekeppelde rechter?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:04   #45
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

al goed dat het germaanse heidendom geen erkende godsdienst is zodat ik mijn thorhamertje (mjolnir) overal kan blijven dragen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 13:14   #46
Yossarian
Parlementslid
 
Yossarian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 1.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Dus in het publiek dragen van T-shirts met opschriften als "Juden Raus" en "Hamas alle Joden aan de gas" en armbanden met hakenkruizen moeten kunnen voor jou?
Als "eigen volk eerst" mag, waarom niet?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 15:26   #47
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Gezien ambtenaren ten dienste staan van de bevolking en door deze laatste ook betaald worden dienen zij zich neutraal te gedragen en te kleden en gewoon de bevolking te dienen zonder verdere poespas.
Thuis doen ze wat ze willen.
Neutraal ?
Wat als een ambtenaar een knalrode shirt draagt of een groene pull of een blauwe das of een gestreept pak in geel en zwart ?

Waarom keren we dan niet meteen terug naar de goede oude grijze stofjas ......
Netjes neutraal die uniform.....
Waar eindigt en begint het zich neutraal gedragen en kleden ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 15:58   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Neutraal ?
Wat als een ambtenaar een knalrode shirt draagt of een groene pull of een blauwe das of een gestreept pak in geel en zwart ?

Waarom keren we dan niet meteen terug naar de goede oude grijze stofjas ......
Netjes neutraal die uniform.....
Waar eindigt en begint het zich neutraal gedragen en kleden ?
Alleen geel zwart is verboden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 16:07   #49
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Neutraal ?
Wat als een ambtenaar een knalrode shirt draagt of een groene pull of een blauwe das of een gestreept pak in geel en zwart ?

Waarom keren we dan niet meteen terug naar de goede oude grijze stofjas ......
Netjes neutraal die uniform.....
Waar eindigt en begint het zich neutraal gedragen en kleden ?
waar gaat gij een gestreept pak in geel/zwart vinden?

edit: gevonden
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 11 december 2004 om 16:16.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 17:32   #50
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Een zwarte kostuumbroek met een geel vestje of hemd zijn snel genoeg gevonden, hoor. Desnoods zeer bescheiden, zoals het rode strikje van Elio...

Bedankt, labyrinth, je hebt min of meer mijn mening verduidelijkt. Trouwens, geen enkel pak is neutraal, het feit dat het een pak is, sluit zelfs al bepaalde mensen uit (non-conformistische of anarchistische punks, ik zeg maar iets).
Laat me het houden bij wat er in zovele schoolreglementen staat: de leerling moet een verzorgd uiterlijk hebben. Punt.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 23:28   #51
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Een zwarte kostuumbroek met een geel vestje of hemd zijn snel genoeg gevonden, hoor. Desnoods zeer bescheiden, zoals het rode strikje van Elio...

Bedankt, labyrinth, je hebt min of meer mijn mening verduidelijkt. Trouwens, geen enkel pak is neutraal, het feit dat het een pak is, sluit zelfs al bepaalde mensen uit (non-conformistische of anarchistische punks, ik zeg maar iets).
Laat me het houden bij wat er in zovele schoolreglementen staat: de leerling moet een verzorgd uiterlijk hebben. Punt.
Het onderscheid is nochtans heel gemakkelijk te maken.

Bepaalde KLEDINGSTUKKEN hebben een duidelijke religieus-politieke betekenis in een bepaalde context. In de Koran staat dat de moslimmannen hun vrouwen hun kledij gedeeltelijk over zich moeten laten hangen zodat ze als gelovigen herkend en niet door ongelovigen, Joden en christenen zouden lastiggevallen worden. Het is dus duidelijk dat het hier gaat om een manier van kleden die opvallend verschilt van de andere kledij. Die aparte kledij moet dus een onderscheid op grote afstand mogelijk maken.

Hoofddoeken en niqaabs voldoen perfect aan deze bepaling, net als keppeltjes en andere "uniformen". Bepaalde kledij heeft duidelijk de bedoeling om van heel ver -naar de gemeenschap toe- te zeggen "ik ben zus of ik ben zo". Kleine juweeltjes die pas zichtbaar worden als je met iemand oog in oog staat hebben geen functie van boodschap naar de gemeenschap toe.

Die opzettelijk opvallende en ongewenste zaken kan je in bepaalde contexten dus pefect identificeren en desnoods verbieden.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 18:55   #52
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alleen geel zwart is verboden.
Geef toe Bobke....
Wat is er nu gemakkelijker ? Geel zwart verbieden of al de rest.....
Geel zwart verbieden..... voil�* !
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2004, 23:11   #53
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het onderscheid is nochtans heel gemakkelijk te maken.

Bepaalde KLEDINGSTUKKEN hebben een duidelijke religieus-politieke betekenis in een bepaalde context. In de Koran staat dat de moslimmannen hun vrouwen hun kledij gedeeltelijk over zich moeten laten hangen zodat ze als gelovigen herkend en niet door ongelovigen, Joden en christenen zouden lastiggevallen worden. Het is dus duidelijk dat het hier gaat om een manier van kleden die opvallend verschilt van de andere kledij. Die aparte kledij moet dus een onderscheid op grote afstand mogelijk maken.

Hoofddoeken en niqaabs voldoen perfect aan deze bepaling, net als keppeltjes en andere "uniformen". Bepaalde kledij heeft duidelijk de bedoeling om van heel ver -naar de gemeenschap toe- te zeggen "ik ben zus of ik ben zo". Kleine juweeltjes die pas zichtbaar worden als je met iemand oog in oog staat hebben geen functie van boodschap naar de gemeenschap toe.

Die opzettelijk opvallende en ongewenste zaken kan je in bepaalde contexten dus pefect identificeren en desnoods verbieden.
In al je berichten steeds dezelfde boodschap. Schept dit ook geen grote afstand ?
Als iedereen afstand houdt kan er moeilijk een dialoog plaatsvinden.... nog minder een positieve dialoog.
Wat is er erger ? Een hoofddoek dragen of iemand verwijten en verbieden een hoofddoek te dragen .....?
Iemand verplichten geen hoofddoek te dragen is al even erg als iemand verplichten een hoofddoek te dragen...... Beiden onverdraagzaam.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 december 2004 om 23:38.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be