Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in het bestaan van de aura?
Ja 12 20,69%
Ik twijfel 6 10,34%
Nee 40 68,97%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2009, 12:47   #1
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard Gelooft u in het menselijke energieveld (de aura)?

Gelooft u dat het menselijke energieveld, de aura, bestaat? Geef eventueel uw mening.

Met de aura wordt hier bedoeld, een energetisch systeem dat zonder meer gelinkt is aan ons emotioneel, mentaal spiritueel en fysiek welzijn.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 13:00   #2
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Je kan het aura toch fotograferen? Of is dat iets anders?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 13:08   #3
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Je kan het niet fotograferen, of toch niet in zijn totaliteit aangezien het uit verschillende lagen frequenties bestaat.

Sommige mensen kunnen delen van de aura zien, sommige alle zeven lagen. Het gemakkelijkste te zien is het etherische veld. Dit is de eerste laag en strekt zich uit zon 1 tot 5 cm buiten het lichaam en is griijsachtig, soms blauw/geel van kleur en pulseert traag. Het staat het dichtste bij de fysische realiteit. Met een beetje oefening kan iedereen dit zien. Het best te zien in met weinig licht voor een witte achtergrond.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 24 september 2009 om 13:09.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 13:47   #4
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het best te zien in met weinig licht voor een witte achtergrond.
Ok, maar dat is ook een goeie omstandigheid om visuele illusies op te wekken.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 13:48   #5
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Alles is energie....dus wat maakt het uit?
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:16   #6
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ok, maar dat is ook een goeie omstandigheid om visuele illusies op te wekken.
DAt klopt... maar het is gewoon makkelijker dan. Het kan ook met gewoon licht afhankelijk van hoe goed men het kan zien.

Ikzelf kan het etherische veld redelijk makkelijk zien ook bij veel licht, maar het gaat moeilijker tegen bv een donkere achtergrond.

Ik heb nog maar éénmaal een laag hoger kunnen zien, dit is het lagere emotionele lichaam. Tot 15 cm buiten het lichaam (het is interessant op te merken dat een hoger lichaam het lagere volledig overlapt). Ik zag groen en rood rond die persoon dansen. Dit was geassocieerd met gevoelens van jaloezie en ingehouden woede. Condities waren goed belicht en voor een witte muur.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi

Laatst gewijzigd door exodus : 24 september 2009 om 14:19.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:19   #7
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
DAt klopt... maar het is gewoon makkelijker dan. Het kan ook mer gewoon licht afhankelijk van hoe goed men het kan zien.

Ikzelf kan het etherische veld redelijk makkelijk zien ook bij veel licht, maar het gaat moeilijker tegen bv een donkere achtergrond.

Ik heb nog maar éénmaal een laag hoger kunnen zien, dit is het lagere emotionele lichaam. Tot 15 cm buiten het lichaam (het is interessant op te merken dat een hoger lichaam het lagere volledig overlapt). Ik zag groen en rood die persoon dansen. Dit was geassocieerd met gevoelens van jaloezie en ingehouden woede. Condities waren goed belicht en voor een witte muur.
Interessant. Nu vraag ik me af of onze perceptie van een ander zijn aura kan beïnvloed worden door de waas van onze eigen aura?
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:24   #8
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Interessant. Nu vraag ik me af of onze perceptie van een ander zijn aura kan beïnvloed worden door de waas van onze eigen aura?
Ik denk dat het ervan afhangt waar je je focus legt. Ik denk dat je niet zozeer gaat beïnvloed worden door de waas van je eigen aura tenzij je op je eigen aura gefixeert bent.

Alles heeft te maken met focus. Je moet je bv wel even concenteren om de makkelijkst zichtbare laag, het eterische te zien. Dit is in feite je focus bepalen. De lagere lagen van de aura zijn "makkelijker" te zien omdat hun frequentie dichter aanleunt tegen ons dagdagelijks bewustzijn.

Voor de hogere lagen van de aura moeten zelfs de meeste paranormale begaafden vanop voorhand mediteren om die lagen te kunnen zien. Door te mediteren komt de frequentie van het brein om het niveau vereist voor waarnemen van die bepaalde aura laag. Ook hier speelt focus weer een belangrijke rol.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 14:24   #9
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

James Randi test een auralezer.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 september 2009 om 14:25.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 15:08   #10
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

O nee. Weer die zever. Kwakzalvers die magische concepten trachten te elektromagnetocentreren.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 24 september 2009 om 15:08.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 15:23   #11
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Gelooft u dat het menselijke energieveld, de aura, bestaat? Geef eventueel uw mening.

Met de aura wordt hier bedoeld, een energetisch systeem dat zonder meer gelinkt is aan ons emotioneel, mentaal spiritueel en fysiek welzijn.
Als ik ooit een bergkristalhippie tegenkom die zulke Ingeborgiaanse onzin vertelt, sta ik niet in voor de gevolgen.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 15:30   #12
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Als ik ooit een bergkristalhippie tegenkom die zulke Ingeborgiaanse onzin vertelt, sta ik niet in voor de gevolgen.
Je kan 'm misschien een paar liter 'aurareiniger' aansmeren.:
1 fles per laag, 7 lagen, 7 verschillende kleurtjes.
Basically gewoon verschillende etherische olien in een oplossing.

Citronella bvb.

Citaat:
De etherische olie van citronella behoort tot de goedkoopste etherische oliën die er zijn. Deze citronellaolie wordt veel gebruikt als geurstof in schoonmaakmiddelen. Citronellaolie wordt wel gebruikt voor het afweren van muggen.
Kassa, kassa!
En laat 'm maar eens bewijzen dat het niet werkt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 24 september 2009 om 15:46.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 16:36   #13
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Aura's: puur boerenbedrog. Zeg dat ik het gezegd heb.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 17:08   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik denk dat het ervan afhangt waar je je focus legt. Ik denk dat je niet zozeer gaat beïnvloed worden door de waas van je eigen aura tenzij je op je eigen aura gefixeert bent.

Alles heeft te maken met focus. Je moet je bv wel even concenteren om de makkelijkst zichtbare laag, het eterische te zien. Dit is in feite je focus bepalen. De lagere lagen van de aura zijn "makkelijker" te zien omdat hun frequentie dichter aanleunt tegen ons dagdagelijks bewustzijn.

Voor de hogere lagen van de aura moeten zelfs de meeste paranormale begaafden vanop voorhand mediteren om die lagen te kunnen zien. Door te mediteren komt de frequentie van het brein om het niveau vereist voor waarnemen van die bepaalde aura laag. Ook hier speelt focus weer een belangrijke rol.
Wat een bullshit. Echt man.

Gij hebt geen sikkepit begrepen van wat electromagnetische straling is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 17:46   #15
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat een bullshit. Echt man.

Gij hebt geen sikkepit begrepen van wat electromagnetische straling is.
Ik claim nergens dat die energievelden per defenitie elektromagnetische straling is zoals die meetbaar is met fysische instrumenten. Die aurische velden zijn gelinkt met het bewustzijn. Daarom dat dagdagelijks bewustzijn niet direct auras waarneemt (beta golven), tenzij voor mensen die een natuurlijke aanleg hebben. Als je totaal niet gelooft in aura's zal je ook dus veel minder kans hebben om ze te zien, zelfs als je je erop zou trainen. Je zou dan denken van jezelf "wat voor een zever ben ik hier nu aan het doen". Bewustzijn speelt een veeel grotere rol dan de wetenschappelijk materialisten onderkennen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:29   #16
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Bewustzijn speelt een veeel grotere rol dan de wetenschappelijk materialisten onderkennen.
Het ontbreken van bewustzijn bij sommigen speelt volgens mij nog een veel grotere rol.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:37   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik claim nergens dat die energievelden per defenitie elektromagnetische straling is zoals die meetbaar is met fysische instrumenten. Die aurische velden zijn gelinkt met het bewustzijn. Daarom dat dagdagelijks bewustzijn niet direct auras waarneemt (beta golven), tenzij voor mensen die een natuurlijke aanleg hebben. Als je totaal niet gelooft in aura's zal je ook dus veel minder kans hebben om ze te zien, zelfs als je je erop zou trainen. Je zou dan denken van jezelf "wat voor een zever ben ik hier nu aan het doen". Bewustzijn speelt een veeel grotere rol dan de wetenschappelijk materialisten onderkennen.
beta golven, wat mag dat dan weer zijn ? beta straling (electronen) zijn perfect meetbaar.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:46   #18
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
beta golven, wat mag dat dan weer zijn ? beta straling (electronen) zijn perfect meetbaar.
Bèta-golven hebben een frequentiebereik van 16 tot 30 Hz. Bèta-golven met een lage amplitude en met meerdere verschillende frequenties wordt vaak in verband gebracht met intense actieve gedachten en concentratie. Ritmische bèta-golven met veel duidelijke frequenties hebben te maken met diverse pathologische of drug-gerelateerde oorzaken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektro-encefalografie
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 19:48   #19
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Waren hier geen mensen in de draad die geloven in zwaartekrachtsgolven?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 24 september 2009 om 19:49.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 20:21   #20
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Gelooft u dat het menselijke energieveld, de aura, bestaat? Geef eventueel uw mening.

Met de aura wordt hier bedoeld, een energetisch systeem dat zonder meer gelinkt is aan ons emotioneel, mentaal spiritueel en fysiek welzijn.
een energetisch systeem bevat energie. Energie is meetbaar. aura´s werden niet opgemeten. aura´s zoals door u beschreven, bestaan niet.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be