Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 11:51   #1
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard De 'zware jongens' jeugd van tegenwoordig.

http://www.webnieuwserpemerelede.be/...kermis-TD.html

Jongeman door bende in coma geslagen na kermis-TD
dinsdag 23 augustus 2011
Erpe-Mere - De jaarlijkse kermis-TD van Chiro Mere bleef ook dit jaar niet gespaard van vechtpartijen. Ondanks een veiligheidsplan, twee ingehuurde veiligheidsmensen en doorgedreven patrouilles van de politie werd zondagnacht Olivier Maesschalck (31) op het pleintje aan Hof ten Daele door een grote groep jongeren in elkaar geslagen. De jongeman werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht en wordt er in coma gehouden.
Net als alle voorgaande jaren ging ook dit jaar het kermisweekend in het anders zo rustige Mere gepaard met verschillende vechtpartijen. Vrijdagavond moest de politie al tussenkomen voor een vechtpartij in de Daalstraat, in de buurt van café High Chaparral en het Chiroheem, maar zondagnacht liep het helemaal fout. “Toen rond 3 uur net buiten onze lokalen een vechtpartij ontstond tussen een groepje jongeren en twee andere bezoekers hebben de door ons ingehuurde veiligheidsmensen ingegrepen. Ze vroegen de amokmakers om ofwel te kalmeren en binnen te komen of naar huis te gaan. Twee jongens zijn daarop opgestapt”, vertelt hoofdleidster Joke De Groot. Dat waren Bart Vlaeminck uit de Ommegangstraat en zijn vriend Olivier Maesschalck uit de Bergstraat. Een grote groep amokmakers ging de twee echter achterna. Olivier werd op het pleintje voor Hof ten Daele aangevallen.

“Het was onmenselijk”, vertelt een buurtbewoner die de vechtpartij zag gebeuren. “Ik schat dat ze met vijftien tegelijk op die arme jongen aan het schoppen en kloppen waren. Ze hebben hem bijna letterlijk doodgeklopt en nadien gooiden ze hem even verderop aan de kant.” De daders liepen nadien terug naar het Chiroheem waar ze in hun wagens stapten en de vlucht namen. Enkele alerte bezoekers konden echter de nummerplaten noteren. Intussen waren buren en fuifbezoekers naar het slachtoffer gegaan en werden de hulpdiensten gealarmeerd.
“Onze Olivier is gelukkig het bewustzijn verloren, want ze hebben hem heel hard aangepakt, vertelt zijn moeder Sonja Vinck aangedaan. Ze schopten voortdurend in zijn gezicht waardoor bijna elk bot gebroken is. Op zijn voorhoofd is nog altijd de afdruk van een schoenzool te zien en twee nekwervels zijn door de schoppen verplaatst. Hij werd inmiddels al geopereerd, maar wordt nog steeds in een kunstmatige coma gehouden. Ik vraag me nog altijd af waarom iemand zoiets doet.”

“Wellicht hadden diegenen die het Olivier gemunt hadden iets in hun hand, want hij is heel erg gewond. Ik hoop maar dat hij niet in een rolstoel zal belanden”, zegt zijn vriend Bart Vlaeminck (31). Hij weet nog altijd niet wat hem zondagnacht overkwam. De man bekomt thuis met een blauw oog en enkele bloeduitstortingen in zijn aangezicht. “We hadden wat gedronken en er waren al enkele discussies geweest maar waarom de boel plots ontplofte, is me onduidelijk. Eerst had ik in het Chiroheem een slag in het gezicht gekregen. We waren wel kwaad en hebben wat geroepen, maar niet echt gereageerd. Toen we naar huis wilden gaan, passeerden we een ander groepje waarmee Olivier eerder op de avond al een discussie had. Ik kan me niet herinneren of daar nog iets gezegd is, maar plots duwden ze ons op de grond en begonnen ze te kloppen en te schoppen.” Bij de Chiro is de leiding er het hart van in.

“Wij proberen elk jaar een rustige fuif te organiseren zodat onze leden de gelegenheid hebben om in een veilige omgeving met hun vertrouwde leiding in de buurt voor de eerste keer uit te gaan. Jammer genoeg blijken er steeds groepjes te zijn die er plezier in vinden om onze fuif te verzieken. Nochtans hadden we vooraf samen gezeten met politie en burgemeester, werd een veiligheidsplan opgesteld, en hebben we security ingehuurd voor 1.000 euro per nacht. Wij hebben heel hard ons best gedaan”, klinkt het radeloos bij de Chiro. De kans lijkt dan ook groot dat het incident, ondanks dat al een aantal betrokkenen zijn opgepakt, het einde zal betekenen voor de kermis-TD. De Chirofuif die normaal donderdagavond zou plaatsvinden, is uit protest alvast afgelast.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 18:52   #2
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Jongeren vandaag zijn veel harder dan de jeugd van vroeger. Vechten er is altijd wel eens geweest bij het uitgaan. Maar niet op deze laffe manier.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 20:46   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Jongeren vandaag zijn veel harder dan de jeugd van vroeger. Vechten er is altijd wel eens geweest bij het uitgaan. Maar niet op deze laffe manier.
Vroeger werd er ook wel eens gevochten ja, vooral op fuiven, te veel goeiekopen booz...

Heb het zelf ooit eens zien ontploffen maar dat was een mot en gedaan. Zeker niet het in groep afkloppen van een individu.

Al zal het ook wel gebeurd zijn, er zijn er altijd die maar meedoen om erbij te horen ... (losers)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 00:20   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vroeger werd er ook wel eens gevochten ja, vooral op fuiven, te veel goeiekopen booz...

Heb het zelf ooit eens zien ontploffen maar dat was een mot en gedaan. Zeker niet het in groep afkloppen van een individu.

Al zal het ook wel gebeurd zijn, er zijn er altijd die maar meedoen om erbij te horen ... (losers)
Eens gevochten?
Er werd vroeger altijd gevochten op iedere fuif.
En dikwijls niet zo een klein beetje.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 01:00   #5
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vroeger werd er ook wel eens gevochten ja, vooral op fuiven, te veel goeiekopen booz...

Heb het zelf ooit eens zien ontploffen maar dat was een mot en gedaan. Zeker niet het in groep afkloppen van een individu.

Al zal het ook wel gebeurd zijn, er zijn er altijd die maar meedoen om erbij te horen ... (losers)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eens gevochten?
Er werd vroeger altijd gevochten op iedere fuif.
En dikwijls niet zo een klein beetje.
Gebeurde mij nooit.
Op die fuiven wou ik gewoon niet komen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 02:01   #6
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Men mag zeggen wat men wil, dat in groep aanvallen van enkelingen, is een fenomeen dat nog niet zo heel lang bestaat.

Ik ben er 35, op het eind van mijn uitgaansperiode, en da's nu toch al een tiental jaar geleden, begon dat op te komen.

De laatste keer dat ik écht uitging, was naar een discotheek. Ik denk dat ik toen 27 was.
Een gast van amper 20 begon handtastelijk te doen naar mijn vriendin.
Ik tikte hem op zijn schouder en vroeg hem er mee te stoppen.

Ik vergeet nooit zijn antwoord: "ge weet nie woar da ge an begint".

Het verwonderde mij, omdat ik een stuk ouder was, en vooral, een stuk imposanter, en ik stond me écht perplex af te vragen of ie dat nu meende.
Binnen de kortste keren stonden er ook een paar van zijn vrienden rond mij en m'n vriendin, en begreep ik al beter waar ie op doelde.

Ik poogde nog uit te leggen dat hun vriend diegene was die ambetant begon te doen, en ze leken het nog min of meer te begrijpen.
Ik begon me wel te enerveren, en mogelijk deden ze gewoon alsof omdat ze angst hadden dat ik klappen wou uitdelen.
Omdat die gast steeds meer anderen om zich heen begon te verzamelen, de sfeer dreigender werd, en ik voelde dat ze niet écht bang meer waren, ben ik weggegaan.

Toen we op de parking naar onze auto liepen, schoten ze achter ons aan.
Omdat ik één van die portiers meedeelde dat we last gingen krijgen, liep die met ons mee.
Mijn vriendin was doodsbang, en ik was er ook niet meer gerust in.
Toen we bij onze auto aankwamen, zagen we dat ze iets uit de auto van één van hen haalden, een mes, een knuppel, ik ben er gelukkig nooit achter gekomen.

Toen we wegreden liep de hele meute achter ons aan, één stampte nog tegen mijn portier en liep me met wijdopen armen te wenken dat ik moest stoppen. Het was één van de twee die zoëven nog had aangegeven dat hij begreep dat zijn vriend over de schreef was gegaan, een opgeschoten gastje wiens ribben je vast kon tellen indien hij in zijn blote bovenlijf stond.

Het waren er minstens tien, waarvan er niet één tussen zat waar ik bang van hoefde te zijn. Met de hele meute daarentegen hadden ze me waarschijnlijk minstens halfdood geslagen.

We zijn naar huis gereden en besloten toen al tijdens die rit, dat we nooit nog zouden uitgaan (die vorm van uitgaan tenminste).

Tegenwoordig lees je dikwijls over groepen die zich op één of twee slachtoffers storten.

Het is mijn perceptie dat die gasten die daar tegenover mij stonden, geen greintje respect hadden, en geen beetje angst. Toen ik 16 was, had ik ontzag voor oudere jongens, en zeker als ze een kop groter waren, of wanneer ik er twee keer in paste. Het zou nooit in ons opgekomen zijn om in groep iemand aan te vallen waarvan je wist dat hij ons allemaal elk apart zou inmaken.

Respect bestaat niet meer, dus dagen ze oudere kerels uit, en omdat ze weten dat ze hen niet aankunnen, vallen ze in groep aan.

Laffe generatie.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 24 augustus 2011 om 02:04.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 02:07   #7
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gebeurde mij nooit.
Op die fuiven wou ik gewoon niet komen.
Op de meeste fuiven werd wel gevochten hé.
Dat was dan wel van man tot man, of van groep tot groep, en meestal was het niet erger dan een blauw oog of een bloedneus.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 02:22   #8
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Op de meeste fuiven werd wel gevochten hé.
Dat was dan wel van man tot man, of van groep tot groep, en meestal was het niet erger dan een blauw oog of een bloedneus.
mensen vochten vaak ook niet om elkaar echt ZEER te doen. Er werden wat duwen uitgedeeld en meteen kwamen er al mensen tussen om het te stoppen, eventueel wat kletsen, soms eens wat harder. Maar niet om te doden, of ernstig te verwonden. 'winnen' kan ook voldoende zijn. (of eerder: 't gevoel hebben dat ge wint).

Er waren toen ook al uitzonderingen natuurlijk. Toen we nog jonkies waren (17 ofzo) zijn we zo eens naar een café geweest, doodnormaal volkscafé, maar met enen zatten aap die continu boel zocht tegen ons. Uiteindelijk zijn we maar weggegaan, 't was ook wel dutjestijd. Iedereen moest op 't fietske naar links, vriend X op de fiets naar rechts. Blijkbaar is die kerel nog achter vriend X gegaan met z'n mobiletje, hem van de fiets gesleurd, en stampen stampen stampen. Hem daar bewusteloos achtergelaten, toch wel zwaargewond, heeft even geduurd voor iemand 'm zag liggen... En dan ben je der nog niet natuurlijk, want dat was in het pre-gsm-tijdperk. Is allemaal in orde gekomen met X... maar zotte mensen zijn er altijd al geweest. Tegenwoordig heb ik inderdaad het gevoel dat het er allemaal véél driester aan toegaat...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 02:23   #9
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Erpe-Mere - De jaarlijkse kermis-TD van Chiro Mere bleef ook dit jaar niet gespaard van vechtpartijen. Ondanks een veiligheidsplan, twee ingehuurde veiligheidsmensen en doorgedreven patrouilles van de politie werd zondagnacht Olivier Maesschalck (31) op het pleintje aan Hof ten Daele door een grote groep jongeren in elkaar geslagen. De jongeman werd met zware verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht en wordt er in coma gehouden.
Net als alle voorgaande jaren ging ook dit jaar het kermisweekend in het anders zo rustige Mere gepaard met verschillende vechtpartijen. Vrijdagavond moest de politie al tussenkomen voor een vechtpartij in de Daalstraat, in de buurt van café High Chaparral en het Chiroheem, maar zondagnacht liep het helemaal fout. “Toen rond 3 uur net buiten onze lokalen een vechtpartij ontstond tussen een groepje jongeren en twee andere bezoekers hebben de door ons ingehuurde veiligheidsmensen ingegrepen. Ze vroegen de amokmakers om ofwel te kalmeren en binnen te komen of naar huis te gaan. Twee jongens zijn daarop opgestapt”, vertelt hoofdleidster Joke De Groot. Dat waren Bart Vlaeminck uit de Ommegangstraat en zijn vriend Olivier Maesschalck uit de Bergstraat. Een grote groep amokmakers ging de twee echter achterna. Olivier werd op het pleintje voor Hof ten Daele aangevallen.
De plaats van het gebeuren is inderdaad een rustig vlaams dorp, de rust zelve.

Er moet veel ingehouden geweld zitten bij veel mensen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 02:26   #10
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

De verrechtsing van de maatschappij.

Allemaal in kudde N-VA stemmen en zo.

Mensen als Inge Vervotte die de politiek verlaten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 06:52   #11
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Men oogst wat men gezaaid heeft.

We zitten hier met een ganse generatie jongelui die opgegroeid is met geweldfilms, videospelletjes enz... Zap eens op TV. Van de 10 films zijn er 9 met geweld. Onze tegenwoordige maatschappij kickt blijkbaar op geweld. En dan is men verbaasd als het eens in het echt gebeurt.

Tevens zijn ze slecht (of helemaal niet) opgevoed. En ze weten verdomd goed dat ze veel te licht zullen gestraft worden voor hun wandaden.

We moeten dringend terug naar normen en waarden, en vooral respect. Want zonder gaat het niet.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 augustus 2011 om 06:53.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 06:59   #12
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Men oogst wat men gezaaid heeft.

We zitten hier met een ganse generatie jongelui die opgegroeid is met geweldfilms, videospelletjes enz... Zap eens op TV. Van de 10 films zijn er 9 met geweld. Onze tegenwoordige maatschappij kickt blijkbaar op geweld. En dan is men verbaasd als het eens in het echt gebeurt.

Tevens zijn ze slecht (of helemaal niet) opgevoed. En ze weten verdomd goed dat ze veel te licht zullen gestraft worden voor hun wandaden.

We moeten dringend terug naar normen en waarden, en vooral respect. Want zonder gaat het niet.

Fred.
Jullie gaan er dus allemaal van uit dat het een bende Vlaamse jongens is die de boel daar jaarlijks komt verzieken?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 07:08   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eens gevochten?
Er werd vroeger altijd gevochten op iedere fuif.
En dikwijls niet zo een klein beetje.
Buiten misschien en wel eens de dreiging gevoeld van , maar de fuifen bij ons in t dorp en de omliggende gemeenten verliepen meestal vrij vreedzaam, op hier en daar eens een trek en een duw na. Geen gevechten in regel,

(De buitenwippers waren toen wel iets minder zachtaardig... ) we spreken hier van voor de portiersoorlog in antwerpen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 07:30   #14
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jullie gaan er dus allemaal van uit dat het een bende Vlaamse jongens is die de boel daar jaarlijks komt verzieken?
Verdorie, daar had ik nog niet aan gedacht

Maar als het "iets-anders-gekleurde-medebelgen-van-vreemde-orgine" zijn, dan zijn ze dus helemaal niet opgevoed. En ze worden 'politiek correct' beschermd en ze weten het.

Man, man man. In wat voor een waanzin zijn wij terechtgekomen.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 augustus 2011 om 07:32.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 07:57   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De plaats van het gebeuren is inderdaad een rustig vlaams dorp, de rust zelve.

Er moet veel ingehouden geweld zitten bij veel mensen.
tijdens de kermis van Mere is er altijd gevochten geweest, ik kan me geen kermis herinneren waar er niet gevochten werd. Meestal waren het die van Nieuwerkerken die ambras kwamen zoeken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 07:58   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Jullie gaan er dus allemaal van uit dat het een bende Vlaamse jongens is die de boel daar jaarlijks komt verzieken?
jep, Vlamingen uit de buurgemeentes.

ik ben ooit ook eens achternagezeten geweest door een man of 30 tijdens de kermis, allemaal Vlamingen. ik kon vluchten naar de basket en dat was mijn redding, ze durfden wsl niet de confrontatie aan met 10 basketspelers....
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 07:59   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

er zit zelf een "Bekende Vlaming" tussen:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-op-fuif.dhtml
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 09:46   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Als er vroeger "eerlijk" en niet "te grof" (iemand echt in het ziekenhuis slaan) gevochten werd, dan bleef het daarbij. De 'winnaar' werd wat meer gevreesd en de 'verliezer' wist wat beter dat ie niet te ver moest gaan.

Maar als er overdreven werd, dan kwamen - desnoods een week later - de gendarmes je op het spoor. Het gerecht deed toen zijn werk ook nog. En dan kon je een tijd brommen, en je familie kon de kosten van het slachtoffer betalen.


Nu laat men te lang en te veel de boel rotten.
Slechte karakters worden niet tijdig bijgestuurd ... en de samenleving wordt er dan ruwer en gevaarlijker van.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 09:51   #19
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er vroeger "eerlijk" en niet "te grof" (iemand echt in het ziekenhuis slaan) gevochten werd, dan bleef het daarbij. De 'winnaar' werd wat meer gevreesd en de 'verliezer' wist wat beter dat ie niet te ver moest gaan.

Maar als er overdreven werd, dan kwamen - desnoods een week later - de gendarmes je op het spoor. Het gerecht deed toen zijn werk ook nog. En dan kon je een tijd brommen, en je familie kon de kosten van het slachtoffer betalen.


Nu laat men te lang en te veel de boel rotten.
Slechte karakters worden niet tijdig bijgestuurd ... en de samenleving wordt er dan ruwer en gevaarlijker van.
Brommen?
Voor petsen op een fuif?

Waar heb jij je jeugd doorgebracht?

In mijn jeugdnegorij vochten wekelijks dezelfde marginalen, nooit heeft er iemand moeten brommen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 09:59   #20
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Brommen?
Voor petsen op een fuif?

Waar heb jij je jeugd doorgebracht?
Petsen is niet strafbaar

Hou oud bent u?
Toen ik een kind was, kreeg mijn oom 3 maanden verbeteringsgesticht voor het kraken van een kauwgombak. Hij heeft het nooit meer gedaan.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 augustus 2011 om 10:01.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be