Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 11:23   #41
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Wat heb je nu aan een Centrum dat vindt dat een privé ondernemer geen kledingcodes aan zijn klanten mag opleggen (hoofddeksels afzetten), maar dat tevens vindt dat moskeeën(gesubsidieerd dan nog!) wèl kunnen eisen dat mensen hun schoenen uitdoen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:23   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De meerwaarde voor de Vlaamse overheid is natuurlijk dat ze een "Vlaams CGKR" kan commanderen, kan vertellen wat wel en niet discriminatie is.
Kleine maar noodzakelijke aanvulling:

De meerwaarde voor de Vlaamse overheid is natuurlijk dat ze een "Vlaams CGKR" kan beletten
- gecommandeerd te worden ( commanderen ) door de PS,
- kan (vertellen) verteld wordend door de PS, wat wel en niet discriminatie is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 11:47   #43
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Een ideologisch getinte gedachtenpolitie is geen overheidstaak.
Maar racismebestrijding, in de brede zin van het woord, is wel een overheidstaak.
Een centrum voor racismebestrijding is altijd een gedachtenpolitie. Belastingen zijn er niet om diezelfde belastingbetaler te zeggen wat hij/zij moet denken tav. anderen. Ook niet als die gedachten of handelingen verwerpelijk zijn.
En voor de rest hebben we ons rechtssysteem.

*edit: wat is trouwens de kans dat het Vlaams centrum niet-ideologisch zou zijn? 0,0 want dat bestaat in principe niet.
Enkel de gortige randjes die het CGKR bevat zullen eraf zijn, maar in wezen zijn ze dezelfde.

Laatst gewijzigd door xrc : 28 augustus 2011 om 11:48.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:09   #44
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge d'r niet akkoord mee zijt, moet ge zien dat ge meer stemmen binnen laat halen voor jouw partij ...
sommigen denken dat te kunnen (die meer kiezers over de streep trekken) door te briesen en te brullen; maar o zij dwalen; hoe contraproductief ...
Dit is een discussieforum, waar men argumenten dient te gebruiken. Legitieme kritiek op het Vlaamse overheidsbeleid beantwoorden met "zie maar dat uw partij meer stemmen haalt" is geen geldig argument.

Ik zou van u willen weten op welke manier dit nieuwe orgaan de werking van het CGKR zal beknotten ("kloten"), zoals u in post nr. 5 stelde. Mijn stelling is dat dit nieuwe orgaan op geen enkele manier in de weg zal staan van het federale orgaan, maar integendeel nog meer gedachtepolitie zal invoeren, naast het reeds bestaande CGKR.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:14   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Een centrum voor racismebestrijding is altijd een gedachtenpolitie. Belastingen zijn er niet om diezelfde belastingbetaler te zeggen wat hij/zij moet denken tav. anderen. Ook niet als die gedachten of handelingen verwerpelijk zijn.
En voor de rest hebben we ons rechtssysteem.

*edit: wat is trouwens de kans dat het Vlaams centrum niet-ideologisch zou zijn? 0,0 want dat bestaat in principe niet.
Enkel de gortige randjes die het CGKR bevat zullen eraf zijn, maar in wezen zijn ze dezelfde.
In tegendeel vriend, de "Vlaamse" Torquemada zal nog veel heviger zijn dan de Belgische.

En dat is maar goed ook, de Vlaming moet nog veel meer gekoeioneert worden door de Belgische staat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:14   #46
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van wie komt de haatmail, gericht aan het Weverke dan ? Toch niet van zijn eigen militanten? (of zou hij zelfs zoveel militanten hebben in de Waalse pers ...?)
Van Bart Peeters?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:21   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Een centrum voor racismebestrijding is altijd een gedachtenpolitie. Belastingen zijn er niet om diezelfde belastingbetaler te zeggen wat hij/zij moet denken tav. anderen. Ook niet als die gedachten of handelingen verwerpelijk zijn.
En voor de rest hebben we ons rechtssysteem.

*edit: wat is trouwens de kans dat het Vlaams centrum niet-ideologisch zou zijn? 0,0 want dat bestaat in principe niet.
Enkel de gortige randjes die het CGKR bevat zullen eraf zijn, maar in wezen zijn ze dezelfde.
Alsof het momentele cgkr geen ideologisch getinte gedachtenpolitie is.
Het kan ook een pragmatische gedachtenpolitie zijn, ver van alle ideologie.
En waarschijnlijk zal ideologie niet totaal uit te sluiten zijn. Maar we zullen dan tenminste de ideologie van de Vlaamse belastingsbetaler krijgen, en niet van de Belgische subsidietrekker. Wat mij alles bijeen toch logischer lijkt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:21   #48
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kleine maar noodzakelijke aanvulling:

De meerwaarde voor de Vlaamse overheid is natuurlijk dat ze een "Vlaams CGKR" kan beletten
- gecommandeerd te worden ( commanderen ) door de PS,
- kan (vertellen) verteld wordend door de PS, wat wel en niet discriminatie is.
wat insinueer je nu? Dat de PS baas is in het CGKR!
Dat wil ik je wel eens zien aantonen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 13:51   #49
xrc
Parlementsvoorzitter
 
xrc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
.
En waarschijnlijk zal ideologie niet totaal uit te sluiten zijn. Maar we zullen dan tenminste de ideologie van de Vlaamse belastingsbetaler krijgen, en niet van de Belgische subsidietrekker. Wat mij alles bijeen toch logischer lijkt.
Allemaal goed en wel, maar de vraag of die er überhaupt moet zijn, wordt niet meer gesteld.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 15:18   #50
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar de vraag of die er überhaupt moet zijn, wordt niet meer gesteld.
Of een instelling als het cgkr er uberhaupt moet zijn ? en dan nog één van den omvang van het cgkr.
Weet het ook niet. Het cgkr is indertijd opgericht om de achterstelling van de allochtonen in het Brusselse aan te pakken, weg te werken.
Meer dan 10 jaar later kan er alleen gezegd worden, dat hun hoofddoel zeker niet bereikt is. Het Brusselse zit vol met laaggeschoolde allochtonen, die in de leefloon/werkloosheidssfeer terecht komen, en blijven.
Dus als ze er werkelijk nodig waren, hebben ze in elk geval slecht werk geleverd.
Maw een kritische denkoefening over het feit dat een instelling als het cgkr nodig is, en of racisme/discriminatie bestrijding niet beter via andere wegen geschied, zou mi ook welkom zijn.

Laatst gewijzigd door Bob : 28 augustus 2011 om 15:33.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:31   #51
captain jack
Gouverneur
 
captain jack's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 1.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik snap het wel. Wellicht ben ik dan reeds wijs genoeg.
Antwoord dan eens op mijn vragen.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 20:38   #52
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Op zich is zo'n tweede centrum wel een meerwaarde denk ik.
Kunnen ze dubbel zoveel werk verzetten in het bestrijden van racisme en discriminatie.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 22:06   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dit is een discussieforum, waar men argumenten dient te gebruiken. Legitieme kritiek op het Vlaamse overheidsbeleid beantwoorden met "zie maar dat uw partij meer stemmen haalt" is geen geldig argument.
Mijn repliek had niet de bedoeling om een direct argument naar voor te brengen. Wel om je even met de voeten terug op de grond te plaatsen.
(we zeveren hier over politiek; dat is het spel van de macht, niet van Janneke en Mieke ...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik zou van u willen weten op welke manier dit nieuwe orgaan de werking van het CGKR zal beknotten ("kloten"), zoals u in post nr. 5 stelde. Mijn stelling is dat dit nieuwe orgaan op geen enkele manier in de weg zal staan van het federale orgaan, maar integendeel nog meer gedachtepolitie zal invoeren, naast het reeds bestaande CGKR.
Je hebt niet goed gelezen. Ik wil het CGKR niet kloten, want dat zijn maar ambtenaren ... bla bla ... Ik wil sommigen in de federale regering kloten. En nog geen klein beetje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 22:09   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
wat insinueer je nu? Dat de PS baas is in het CGKR!
Dat wil ik je wel eens zien aantonen.
There are no Americans in Bagdad.

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be