Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 maart 2012, 01:10   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard Een godsdienst die muziek maken verbiedt is ziek.

Wahabieten hebben overal in de wereld hun invloed vergroot. Het is een strenge opvatting van de islam. De mannen moeten een baardje dragen en niemand mag zingen of muziek maken. Wat moet een onderwijzer doen als hij kinderen in de klas krijgt die niet mogen zingen of muziek maken? Als hij met de ouders wil spreken dan krijgt hij de moeder niet te zien en de vader draagt een baardje. Hij weet dan wel hoe laat het is, maar hij kan er niets aan doen.

Citaat:
Aan Al-Qaida verbonden militanten van Al-Shabab in Zuid-Somalië hebben in de steden Jowhar en Elasha een verbod ingesteld op handenschudden tussen mannen en vrouwen die geen familie van elkaar zijn. Op overtreding staan straffen als gevangenis, zweepslagen of de doodstraf.
Eerder al werd het vrouwen verboden om te werken of inkopen te doen. Gewapende zedenpolitie controleert vrouwen op hun kleding. Vrouwen die de traditionele Somalische kleding dragen in plaats van de boerka, kunnen rekenen op een afstraffing met de zweep. Veel vrouwen hebben geen geld om de nieuwe voorgeschreven kleding te kopen.
Al-Shabab heeft veel macht in Zuid-Somalië en probeert de door de VN gesteunde regering uit het zadel te werpen. De militanten ontvoeren regelmatig kinderen om die als soldaten te gebruiken. In sommige steden vinden ook stenigingen plaats. In Jowhar moeten mannen hun baard laten staan.
Ook film, muziek en brassbands zijn uit den boze. Veel mensen hebben al in ruim twee jaar geen muziek meer gehoord. De overheersers zijn vaak buitenlandse, Wahabitische islamisten, die hun wil opleggen aan de traditioneel veel mildere Somalische moslims.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2012 om 01:11.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 09:07   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Somalië is al honderden jaren een puinhoop. En de Italiaanse kolonisatie heeft niet tot veel gediend.

We zouden er beter alle handen van afhouden: niets steun meer, internationale wapenboycot, strenge grensbewaking en steun voor Ethiopië en Kenia.

Als ruil geven we Ethiopië dat zielige Eritrea terug en Kenia een presidentsverlening of twee.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 09:45   #3
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard Muziek een verboden zaak, Waarom??

Het verbod op muziek wordt in Nederland / België al zeker sinds juni 2007 gepropageerd op rkempo.nl.

Citaat:
Muziek een verboden zaak, Waarom??


Het Islamitische oordeel over muziek en muziekinstrumenten
geplaatst: 17 juni 2007

Welnu, vandaag de dag doet zich een ernstige zaak voor binnen onze Islamitische gemeenschap die ons afhoudt van het gedenken van Allah en de dienaar tot niets anders voert dan achteloosheid in het gehoorzamen van Allah. Niet dat het hier nu een theologisch dispuut betreft, want in werkelijkheid weten velen wat het oordeel hierover is. Het probleem is echter de halsstarrigheid en aanhoudendheid die bij de mensen aanwezig is ten opzichte van deze zonde. Zal ik jullie eens vertellen wat het werkelijke probleem is?

Het probleem zit hem in het zich voortdurend schuldig maken aan de zonde van het beluisteren van muziek en muziekinstrumenten. In zo’n mate dat dit de persoon ervan kan weerhouden om zijn wereldse en godsdienstige plichten na te komen. Om maar niet te spreken over het verkwisten van tijd en geld en de gehechtheid van het hart aan een ander dan Allah.

Ik vraag me echt af wat deze mensen die zich hieraan vergrijpen bezielt. Twijfelen zij nu werkelijk aan het verbod hierop? Of hebben zij te kampen met een gebrek aan geloof en vastberadenheid? Wie nog steeds in twijfel verkeert over het verbod op het luisteren naar muziek en muziekinstrumenten, laat hem dan de volgende bewijzen goed in zich opnemen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“En onder de mensen zijn er die ijdele gepraat verkopen om af te dwalen van het Pad van Allah zonder kennis.”(Soerat Loeqmaan: 6)

De meerderheid van de Koranexegeten is het erover eens dat met ijdele gepraat in dit vers gedoeld wordt op gezang. De metgezel Ibnoe Mascoed heeft in reactie op dit vers gezegd: “Bij Allah, buiten Wie geen andere god is, waarlijk het betreft hier gezang.” Waarna hij dit tot driemaal toe herhaalde.

Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Er zullen onder mijn gemeenschap zeker mensen zijn die ontucht, zijde (voor mannen), alcohol en muziekinstrumenten zullen toestaan.”
(al-Boekhaari)

De Profeet (vrede zij met hem) verafschuwde deze mensen vanwege het feit dat zij muziekinstrumenten die verboden zijn toegestaan zouden verklaren. Hij stelde dit gelijk aan het toegestaan verklaren van alcohol en ontucht. Ook zijn er vele andere overleveringen in de Soenan-boeken en de Moesnad van Imam Ahmad te vinden die duiden op het verbod op muziek en het toekomen van een verschrikkelijke bestraffing aan degenen die muziek toegestaan verklaren en zich hier schuldig aan maken. Een ware gelovige heeft niet meer dan één correcte bewijs nodig om een verboden zaak achterwege te laten. [... meer]
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 10:24   #4
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Mohammed had een hersentumor en daarom kon hij het geluid van muziekinstrumenten niet verdragen.

Zangers maakten dan weer spotliederen over hem, dus die liet hij gewoon ombrengen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 maart 2012 om 10:24.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 12:41   #5
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mohammed had een hersentumor en daarom kon hij het geluid van muziekinstrumenten niet verdragen.

Zangers maakten dan weer spotliederen over hem, dus die liet hij gewoon ombrengen.
http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%205.htm
Hoe kan iemand die zo gestoord is als profeet v God vertrouwd worden?
Die was compleet rijp voor Geel.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 14:28   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Kijk eens naar die vele christengodsdiensten hier in Latijns America, allemaal US import. Daar zijn er heel wat bij die muziek verbieden.

Een tijd geleden was ik te gast op zo'n evangelische bruiloft. Daar mocht wel muziek gemaakt worden. Er waren zelfs verschillende live groepen om muziek te maken, om de zoveel tijd een andere groep. Maar toen een klein kindje spontaan dansbewegingen begon te maken werd het gestopt...muziek mocht maar dansen was verboden...WTF.

Maar de topic is natuurlijk bedoeld om op de Islam te kunnen kappen. Ik begrijp die primitieve behoefte bij sommigen. Sorry om het feest wat te verpesten, maar de interessante vraag lijkt me te zijn waarom religies menen het gedrag van mensen alzo te moeten regelen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 17:24   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.030
Standaard

Zowel in het Judaïsme als in het Christendom werd altijd reeds gebruik gemaakt van muzikale begeleiding bij liturgische plechtigheden. Een van de mooiste boeken uit de Joodse Tanakh is dat van de Psalmen. En die werden in het Bijbelse Israël steevast gezongen.

Maar ook in de Islam zijn er mystieke strekkingen waar de muziek een belangrijke rol vervult. Denken we maar aan de Soefi's en aan de Turkse Derwishen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 21:20   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Sorry om het feest wat te verpesten, maar

de interessante vraag lijkt me te zijn waarom religies menen het gedrag van mensen alzo te moeten regelen.
kern v/d zaaak , vwala !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2012, 21:25   #9
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar de topic is natuurlijk bedoeld om op de Islam te kunnen kappen. Ik begrijp die primitieve behoefte bij sommigen. Sorry om het feest wat te verpesten, maar de interessante vraag lijkt me te zijn waarom religies menen het gedrag van mensen alzo te moeten regelen.
+1
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 00:49   #10
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar de topic is natuurlijk bedoeld om op de Islam te kunnen kappen. Ik begrijp die primitieve behoefte bij sommigen. Sorry om het feest wat te verpesten, maar de interessante vraag lijkt me te zijn waarom religies menen het gedrag van mensen alzo te moeten regelen.
De topic is bedoeld om er op te wijzen dat de islam 'evolueert'. Onder invloed van bepaalde predikers verandert de islam van gedaante. Onder de Talibaan in de jaren negentig in Afghanistan was muziek ook verboden. Nu vragen vooral jonge moslims zich af of muziek en zingen zijn toegestaan. En de 'officiële websites' geven antwoord op vragen. Dat men jonge mensen tegen hun natuurlijke gevoel en emoties laat vechten vind ik diep tragisch. Religie verbiedt alles wat het leven aangenaam maakt en spoort aan tot zelfhaat. Enkele jaren terug zag en hoorde ik nog Marokkaanse jongens met gettoblasters op de scooter of in de auto. Het wordt stil op straat en de frustraties lopen op. Kijk bijvoorbeeld op http://forums.marokko.nl/archive/ind...t-4000450.html

Citaat:
Als moslim zijnde weet ik eigenlijk dat muziek verboden is maar stel je eens voor een leven zonder muziek ... vooral ik ben ben eigenlijk verslaafd aan muziek omdat ik veel van buikdansen houd wat ook verboden is ( ik dans wl alleen niet in publiek) ,ik doe echt mijn best om een goede moslima te zijn en te blijven ik kan van alles afblijven behalve muziek , ik kan alleen 2 tot 3 dagen zonder muziek en dansen ,dansen zit in mij ik kan er niets aan doen het is mijn passie de energie om te dansen vreet aan mij het wil en moet eruit , maar echt ik doe veel met de islam met mijn hart ik ben bewust van leven en het hiernamaals maar ik wil echt weten of alles wat met muziek te maken heeft verboden is want ik zie veel nashied met muziek erbij , heeft iemand echte hadith voor mij , thanks. ik bedoel nette muziek geen rock n'roll of met slechte verleidende woorden ,alleen buikdans muziek of gewoon instrumentale ( classic of turkse) enz
y4ss1n

14-09-2011, 01:16
Assalaamu alaykum, http://sincerehearts.nl/boeken/pdf/D...endeMuziek.pdf http://www.youtube.com/watch?v=dpPGdyjkc_E http://islamqa.com/en/ref/5000/
Islamitische

14-09-2011, 01:18
salam zuster, acapella anasheed kun je luisteren, als je je standvastigheid zoekt bij allah subhana wata3ala tijdens het gebed en dat hij je van muziek af zal houden dan zal dat goed komen inshallah, want muziek heeft een grote invloed op mensen. Ghair inshallah
Oem-Mahir

14-09-2011, 08:50
Regelgeving betreffende muziek, fatwa 1 Geschreven door Shaych `Abdoel-`Aziez bin Baaz (rahiemehoellaah) Thursday 01 January 2009 Vraag: “Er wordt gezegd: dat liederen verboden zijn omdat het muziek bevat, is dit correct? En is muziek alleen (zonder zang) verboden, of is het verboden omdat het flirterige gedichten bevat? Ook zijn er een aantal instrumenten, zijn deze verboden of niet? Zoals de trommel, viool, fluit en piano?” Antwoord: “Liederen zijn verboden, en de geleerden hebben dit al verduidelijkt met bewijzen, en sommigen geleerden hebben een idjma` (overeenkomst van geleerden) hierover overlevert. En van de bewijzen is de uitspraak van Allaah: وَمِنَ النَّاسِ مَن يَشْتَرِي لهوا لحديث لِيُضِلَّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمَ... (سورة لقمان: 6) “En van de mensen zijn er die nutteloze praat (i.e. muziek, zingen etc.) kopen om de mensen te misleiden van het Pad van Allaah zonder kennis...” (Soerah Loeqmaan: vers 6) En de meeste tafsiergeleerden (degene die de Qor`aan uitleggen) hebben gezegd dat de bedoeling van deze vers, liederen zijn, en zo ook geluiden van amusement. En hij (`alayhie salatoe was sallam) heeft in een authentieke hadieth gezegd: “Er zullen van mijn oemmah (gemeenschap) mensen zijn die onwettige seksuele gemeenschap, het dragen van zijde[1], het drinken van alcohol en het gebruiken van muziekinstrumenten als toegestaan verklaren.” Dus het is verplicht voor iedere gelovige om hiervoor op te passen, en het is niet toegestaan om hier naar te luisteren (muziek), of het nu van (muziek) kanalen komt of ergens anders. [...]

Wat onder liederen valt is zingen met een mooie stem op een melodie, waarbij mannen (met hun stemmen) op vrouwen lijken. Dit is wat schade brengt aan de mensen en begeertes opwekt en uitnodigt naar verderf, en als deze (liederen) het aanprijzen van vrouwen[2], alcohol, homofilie en anderen zaken bevat die Allaah verboden heeft. [...] En als deze liederen ook nog als amusement, de viool en andere soorten van instrumenten bevatten zoals een drumstel, een fluit of andere zaken die hierop lijken, dan is de zonde zelfs zwaarder.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 18:49   #11
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard Het verbod op muziek is een grote vergissing

Het verbod op muziek voor moslims is gebaseerd op maar één tekst uit de Koran waarin 'ijdel gepraat' wordt verboden. Het verbod berust dus op een interpretatie van die tekst plus nog enkele commentaren in de Hadith. De andere kant van de zaak is dat gevoel voor muziek één van de soorten intelligentie is waarmee de mens is behept, naast bijvoorbeeld verbale, logisch-mathematische visuele, tactiel-motorische, interpersoonlijke en intrapersoonlijke intelligentie. Muzikale intelligentie berust op gevoel voor maat, ritme, toonhoogte, toonkleur en harmonie. Muzikaal gevoel danken wij aan het vermogen om de trillingsgetallen en de combinaties van trillingsgetallen van geluidsgolven te herkennen en die nauwkeurig te reproduceren met onze stem. Maar heel weinig mensen missen dat gevoel en die zijn feitelijk muzikaal gehandicapt.


Pythagoras ontdekte dat hij aan een snaarinstrument harmonische tonen kon ontlokken door de lengte van de snaar (of spanning) te halveren of te delen tot een derde of een kwart enzovoort. Door de lengte van de pijpen van een panfluit te variëren kon hetzelfde bereikt worden. Uitsluitend door gebruik te maken van de intervallen die bepaald worden door de eerste 4 harmonischen (octaaf, kwint en kwart), construeerde hij zijn toonladder. In de oudheid en in de renaissance werd muziekonderwijs gekoppeld aan onderwijs in wiskunde. Alle volken hebben muziek gemaakt en gezongen omdat het bij de mens hoort. Arabische geleerden en musici hebben ook muziekvormen ontwikkeld en deze in heel Noord-Afrika en Spanje ingevoerd. Een flinke reeks Arabische muziekvormen en ritmes worden gedemonstreerd hier (afspelen met Windows Media Player)

Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 21:56   #12
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

IS en de Taliban mogen mij verklaren waarom ze muziekinstrumenten en zang verbieden terwijl de islam de profeet David erkent als begenadigde componist, zanger en harpspeler.

Muslim tradition and the hadith stress David's zeal in daily prayer as well as in fasting.[71] Qur'an commentators, historians and compilers of the numerous Stories of the Prophets elaborate upon David's concise Qur'anic narratives and specifically mention David's gift in singing his Psalms as well as his musical and vocal talents. His voice is described as having had a captivating power, weaving its influence not only over man but over all beasts and nature, who would unite with him to praise God.



De derwishen (moslims) kunnen er ook wat van.
https://www.youtube.com/watch?v=bHuVrIBqyVY
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 22:10   #13
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard Een salafist mag niet klappen of naar muziek luisteren

Een salafist mag niet klappen of naar muziek luisteren
Het salafisme is de laatste tijd onder een nationaal vergrootglas terechtgekomen. Niet alleen door aanslagen, er is ook een rapport van de AIVD en een aangenomen motie om te onderzoeken of salafistische organisaties in Nederland verboden kunnen worden. Velen weten inmiddels dat het gaat om een fundamentalistische beweging die op steeds meer aanhangers kan rekenen. Maar wat doen salafisten eigenlijk concreet anders dan 'gewone' moslims? Zaman Vandaag zet een paar ge- en verboden volgens het salafisme op een rij.
Hoe gaat dan dan bij een inburgeringscursus? Valt muziek buiten het kader?
Op feesten en personeelsavonden zal je ze dus niet aantreffen.

De regering van Nederland heeft besloten het slafisme niet te verbieden.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 23:44   #14
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Als muziek verboden zou zijn , wat dan met de dieren in de natuur ??
Wat met elektrische toestellen ??
Elk geluid is gebaseerd op trillingen - muziek !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 19:13   #15
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Als muziek verboden zou zijn , wat dan met de dieren in de natuur ??
Wat met elektrische toestellen ??
Elk geluid is gebaseerd op trillingen - muziek !!
In muziek zit ook een wiskundig element, en een element van opbouw, spanning, en bevrediging.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 19:22   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

KILL music , right now !!!!!!!!
Haal ALLLE radiozenders & muziekwebsites e.d. offline ,
zij bederven de mens , de aarde , het heelal !!


Vanaf nu , IEDEREEN , verboden geluid te maken (ook geen scheet) !!!!
Meteen 10000 Atoombommen op de wereld loslaten ,
en dit klein probleempje is in 1 keer opgelost !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 20:05   #17
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Speciale boodschap voor de anti-muziekliefhebbers:
https://www.youtube.com/watch?v=D4rSeQ_Ny1U
https://www.youtube.com/watch?v=Mf2KFAwj2tw

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 20:10   #18
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Mohammed had een hersentumor en daarom kon hij het geluid van muziekinstrumenten niet verdragen.

Zangers maakten dan weer spotliederen over hem, dus die liet hij gewoon ombrengen.
Mohammed is een fictionele figuur, verzonnen door de Umayyaden, gebaseerd op Jezus (Mohammed betekent "de gezegende", Jezus dus) in de schriften die later bewerkt en samengevoegd werden tot de Koran.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 2 april 2016 om 20:11.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 20:23   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

En van waar komen die buikdanseressen dan eigenlijk ?

Ze hebben ook andere van die mooie dingen:
https://www.youtube.com/watch?v=afdvJr5Wh3Q

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2016, 20:36   #20
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.508
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Mohammed is een fictionele figuur, verzonnen door de Umayyaden, gebaseerd op Jezus (Mohammed betekent "de gezegende", Jezus dus) in de schriften die later bewerkt en samengevoegd werden tot de Koran.
Dat reken ik goed. Maar ik ben een amateur.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be