Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 08:39   #1
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard 'Microwezens' oftewel micro-atomische entiteiten

We gaan al ten eerste beginnen de kinderachtige term 'microwezens' vervangen door de term micro-atomische entiteiten, omdat ze veel specifieker en serieuzer te nemen is dan zijn vorige naam. Hierbij wordt de nadruk gelegd op wetenschap en filosofie.

Ze worden het best beschreven als micro-atomisch, kleiner als een atoom, en als entiteiten, het zijn entiteiten die in deze nog kleinere universums leven die op zich even groot zijn als ons.

Daarom dat dit ook aansluit bij de theorie dat als je in real life scrollt dat je eerst jezelf ziet, dan de aarde, dan dit universum, dan het heelal.
Dan pas komen we uit bij de micro-atomische entiteiten, dan bij de atomen, dan bij bloedcellen en uiteindelijk jij die zit te scrollen. Een herhalend parallel universum dat in alles zit.

Micro-atomische entiteiten bevinden dan ook in atomen.
Alles is opgebouwd uit atomen.
Alles is het universum
Micro-atomische entiteiten zijn de basis van het universum en komen overal voor.

Wij ook bestaan uit atomen, dus ook uit micro-atomische entiteiten. Zien ze hetzelfde eruit als ons? Of anders? Dat is mogelijk, aangezien ze tonnen verder geëvolueerd zijn dan wij. Maar ze zullen dezelfde fysische eigenschappen hebben als ons. Daarom ook dat deze theorie aansluit met de theorie van parallelle universums: wij leven in andere universums die verschillen vertonen.

Wij leven dus ook voort in de parallelle universums van de micro-atomische entiteiten, en deze universums zijn parallel maar verschillend, zoals de technologie, structuur etc.

Het universum is oneindig. De 'cultuur' van de micro-atomische entiteiten is dat ook. De parallelle universums zijn dus ook oneindig. Wij zijn dus oneindig en opgebouwd uit oneindige universums waar oneindig veel micro-atomische entiteiten begeven.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 08:43   #2
Tafelpoot
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 345
Standaard

Dat ziet er al duizend keer beter uit, dit is tenminsten een echte theorie (en staat trouwens vele minder ver af van wat we nu al weten dan de foute interpretaties van harrie.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:07   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

A challenger appears.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:33   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
We gaan al ten eerste beginnen de kinderachtige term 'microwezens' vervangen door de term micro-atomische entiteiten,
daar kan je van alles en nog wat onder verstaan, dus dat is al niks.
Citaat:
omdat ze veel specifieker en serieuzer te nemen is dan zijn vorige naam. Hierbij wordt de nadruk gelegd op wetenschap en filosofie.
je bedoelt: fantasie.....
Citaat:
Ze worden het best beschreven als micro-atomisch, kleiner als een atoom, en als entiteiten, het zijn entiteiten die in deze nog kleinere universums leven die op zich even groot zijn als ons.

Daarom dat dit ook aansluit bij de theorie dat als je in real life scrollt dat je eerst jezelf ziet, dan de aarde, dan dit universum, dan het heelal.
Je gaat de verkeerde kant op......
Citaat:
Dan pas komen we uit bij de micro-atomische entiteiten, dan bij de atomen, dan bij bloedcellen en uiteindelijk jij die zit te scrollen. Een herhalend parallel universum dat in alles zit.
Je hebt dus een wel een flinke bocht gemaakt van de macrokosmos naar de microkosmos.
Moet je dan wel even duidelijk vertellen.
Citaat:
Micro-atomische entiteiten bevinden dan ook in atomen.
Alles is opgebouwd uit atomen.
Alles is het universum
Micro-atomische entiteiten zijn de basis van het universum en komen overal voor.
dus dan is het begrip micro misleidend en dus fout.
Citaat:
Wij ook bestaan uit atomen, dus ook uit micro-atomische entiteiten. Zien ze hetzelfde eruit als ons? Of anders? Dat is mogelijk, aangezien ze tonnen
tonnen is een gewichtsmaat en geen tijdsmaat.
Heb je al op de lagere school gehad.
Citaat:
verder geëvolueerd zijn dan wij. Maar ze zullen dezelfde fysische eigenschappen hebben als ons.
dat is nog maar de vraag....het kan ook een hogere fysische realiteit zijn.
Citaat:
Daarom ook dat deze theorie aansluit met de theorie van parallelle universums: wij leven in andere universums die verschillen vertonen.
waarom het aansluit vertel je niet en of parallelle universa bestaan dat weten we niet.
Citaat:
Wij leven dus ook voort in de parallelle universums van de micro-atomische entiteiten, en deze universums zijn parallel maar verschillend, zoals de technologie, structuur etc.

Het universum is oneindig. De 'cultuur' van de micro-atomische entiteiten is dat ook.
oneindig in de microkosmos, maar niet in de macrokosmos.
Citaat:
De parallelle universums zijn dus ook oneindig. Wij zijn dus oneindig en opgebouwd uit oneindige universums waar oneindig veel micro-atomische entiteiten begeven.
veel succes gewenst met je eigen maaksel.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:50   #5
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
daar kan je van alles en nog wat onder verstaan, dus dat is al niks.
je bedoelt: fantasie.....Je gaat de verkeerde kant op......Je hebt dus een wel een flinke bocht gemaakt van de macrokosmos naar de microkosmos.
Moet je dan wel even duidelijk vertellen.
dus dan is het begrip micro misleidend en dus fout.
tonnen is een gewichtsmaat en geen tijdsmaat.
Heb je al op de lagere school gehad.
dat is nog maar de vraag....het kan ook een hogere fysische realiteit zijn.waarom het aansluit vertel je niet en of parallelle universa bestaan dat weten we niet.
oneindig in de microkosmos, maar niet in de macrokosmos.
veel succes gewenst met je eigen maaksel.....
Wat een simplistische hoop. Je hebt niks van argumenten. Het is niet anders dan arrogante smiley one-liners. Ik verwacht meer.

Je hebt nu 5 opties verschijnen in jouw hersenen:
1. Je negeert me
2. Je gaat hier op in met een kinderachtige one-liner die je zelf geniaal vind
3. Je post een stom plaatje en zegt daar iets irrelevant bij
4. Je gaat in op mijn avatar
5. Je gaat in op mijn handtekening

Wat kies je? Want verder dan die keuzes raak jij niet.

Laatst gewijzigd door Espadas : 16 augustus 2012 om 10:53.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:54   #6
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

2 Christusen met elkaar in de clinch
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 11:48   #7
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Ik vind het origineel wel een pak sympathieker dan de kopie.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:23   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Wat een simplistische hoop. Je hebt niks van argumenten. Het is niet anders dan arrogante smiley one-liners. Ik verwacht meer.

Je hebt nu 5 opties verschijnen in jouw hersenen:
1. Je negeert me
2. Je gaat hier op in met een kinderachtige one-liner die je zelf geniaal vind
3. Je post een stom plaatje en zegt daar iets irrelevant bij
4. Je gaat in op mijn avatar
5. Je gaat in op mijn handtekening

Wat kies je? Want verder dan die keuzes raak jij niet.
Nogmaals: ik wens je veel succes met je eigen fantasie.

Dat is al heel wat beter dan wat anderen presteren.

Niet boos worden dus en wie weet dat je het op de lange duur nog wel zult leren.
Mijn atoomtheorie is nog wat te moeilijk voor je en dat begrijp ik best.....

Laatst gewijzigd door harriechristus : 16 augustus 2012 om 12:25.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 01:07   #9
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
We gaan al ten eerste beginnen de kinderachtige term 'microwezens' vervangen door de term micro-atomische entiteiten, omdat ze veel specifieker en serieuzer te nemen is dan zijn vorige naam. Hierbij wordt de nadruk gelegd op wetenschap en filosofie.

Ze worden het best beschreven als micro-atomisch, kleiner als een atoom, en als entiteiten, het zijn entiteiten die in deze nog kleinere universums leven die op zich even groot zijn als ons.

Daarom dat dit ook aansluit bij de theorie dat als je in real life scrollt dat je eerst jezelf ziet, dan de aarde, dan dit universum, dan het heelal.
Dan pas komen we uit bij de micro-atomische entiteiten, dan bij de atomen, dan bij bloedcellen en uiteindelijk jij die zit te scrollen. Een herhalend parallel universum dat in alles zit.

Micro-atomische entiteiten bevinden dan ook in atomen.
Alles is opgebouwd uit atomen.
Alles is het universum
Micro-atomische entiteiten zijn de basis van het universum en komen overal voor.

Wij ook bestaan uit atomen, dus ook uit micro-atomische entiteiten. Zien ze hetzelfde eruit als ons? Of anders? Dat is mogelijk, aangezien ze tonnen verder geëvolueerd zijn dan wij. Maar ze zullen dezelfde fysische eigenschappen hebben als ons. Daarom ook dat deze theorie aansluit met de theorie van parallelle universums: wij leven in andere universums die verschillen vertonen.

Wij leven dus ook voort in de parallelle universums van de micro-atomische entiteiten, en deze universums zijn parallel maar verschillend, zoals de technologie, structuur etc.

Het universum is oneindig. De 'cultuur' van de micro-atomische entiteiten is dat ook. De parallelle universums zijn dus ook oneindig. Wij zijn dus oneindig en opgebouwd uit oneindige universums waar oneindig veel micro-atomische entiteiten begeven.
Oei, nog 1.
Moet ik me met jou nu ook een duizendtal pagina's bezig houden

Ik moet wel zeggen dat die theorie van jou al iets wetenschappelijker klinkt als die van harrie.

Wat denk jij over de relativiteitstheorie en de andere algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorieen over de natuur van ons heelal, passen die in je theorie of gaan die zoals bij harrie volledig in tegen je theorie?
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 08:25   #10
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nogmaals: ik wens je veel succes met je eigen fantasie.
Wil je dan dus nu weggaan? Je hebt al genoeg kapot gemaakt.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 11:08   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Oei, nog 1.
Moet ik me met jou nu ook een duizendtal pagina's bezig houden

Ik moet wel zeggen dat die theorie van jou al iets wetenschappelijker klinkt als die van harrie.

Wat denk jij over de relativiteitstheorie en de andere algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorieen over de natuur van ons heelal, passen die in je theorie of gaan die zoals bij harrie volledig in tegen je theorie?
Eindelijk iets voor Rizz, de atoomtheorie voor simpele zielen die niet weten wat het verschil tussen de micro- en de macrokosmos is.

Proficiat......


harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 11:13   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Wil je dan dus nu weggaan? Je hebt al genoeg kapot gemaakt.
De juiste kritiek doet de waarheid floreren, maar is het een leugen dan zal ze ten gronde gaan.

Heb je nog niks nieuws bedacht om Mij te shockeren?

Of ben je uitgepraat en weet je niks nieuws meer te bedenken?

Ik wacht af waar je nu weer mee komt.....



harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:44   #13
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De juiste kritiek doet de waarheid floreren, maar is het een leugen dan zal ze ten gronde gaan.

Heb je nog niks nieuws bedacht om Mij te shockeren?

Of ben je uitgepraat en weet je niks nieuws meer te bedenken?

Ik wacht af waar je nu weer mee komt.....



Meneer Weggelaar kiest voor zijn beste tactiek: trollen.

Je neemt duidelijk de uitdaging aan om nog lager te zakken. Ga je nog lager gaan? Je doet het al door hier te blijven reageren ook al vroeg ik je vriendelijk weg te gaan daar jij niets toe te voegen hebt tot de discussie en off-topic trollt. Je wenste me toch succes? Wel, ga dan nu maar weg en je wens zal uitkomen.
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:00   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Wat een simplistische hoop. Je hebt niks van argumenten. Het is niet anders dan arrogante smiley one-liners. Ik verwacht meer.

Je hebt nu 5 opties verschijnen in jouw hersenen:
1. Je negeert me
2. Je gaat hier op in met een kinderachtige one-liner die je zelf geniaal vind
3. Je post een stom plaatje en zegt daar iets irrelevant bij
4. Je gaat in op mijn avatar
5. Je gaat in op mijn handtekening

Wat kies je? Want verder dan die keuzes raak jij niet.
Zei de man die dit schreef:

Het universum is oneindig.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:20   #15
Espadas
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 augustus 2012
Locatie: Me(l)kka
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zei de man die dit schreef:

Het universum is oneindig.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=800
Espadas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:28   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Bedoel je dat je oneindig komt trollen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:42   #17
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
2 Christusen met elkaar in de clinch
De vraag is nu of ze uit micro-atomische entiteiten bestaan of uit microwezentjes...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:58   #18
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Daarom dat dit ook aansluit bij de theorie dat als je in real life scrollt dat je eerst jezelf ziet, dan de aarde, dan dit universum, dan het heelal.
Dan pas komen we uit bij de micro-atomische entiteiten, dan bij de atomen, dan bij bloedcellen en uiteindelijk jij die zit te scrollen. Een herhalend parallel universum dat in alles zit.
Zo boven, zo beneden:

http://www.youtube.com/watch?v=bhofN...eature=related

http://htwins.net/scale2/?bordercolor=white

Citaat:
Wij leven dus ook voort in de parallelle universums van de micro-atomische entiteiten, en deze universums zijn parallel maar verschillend, zoals de technologie, structuur etc.

Het universum is oneindig. De 'cultuur' van de micro-atomische entiteiten is dat ook. De parallelle universums zijn dus ook oneindig. Wij zijn dus oneindig en opgebouwd uit oneindige universums waar oneindig veel micro-atomische entiteiten begeven.
Mooie theorie van een verbazingwekkende realiteit, zo eentje die uitstijgt boven het geestverwaarlozende materialisme dat de wetenschap en onze moderne cultuur kenmerkt.
Dat dit illusoire paradigma de grondslag vormt van de huidige alsook élke crisis (materialistisch én mentaal), verbaast me dan ook niet, maar da's voer voor 'n ander draadje.

Mooie denkoefening, dus, m�*�*r.., bovenal lijk me je toch ergens schatplichtig te zijn aan de originele auteur van deze atoomtheorie, want die is er in de vorige eeuw al opgekomen en van jou zie ik dat nu pas.

Dus ipv Harrie hier botweg de deur te wijzen, zouden jij en iedereen hier beter af zijn, als je ook met hém de mogelijkheid openliet, om te discuteren op basis van theoretische-filosofische argumenten.
Dan kunnen we allemaal een graantje meepikken van een mogelijke bewustzijnsverschuiving in de diepte, zelfs al is dat niet voor iedereen merkbaar.
En als onze Christus dan zo goed zou willen zijn, om zijn haast legendarische kennis daarover argumentsgewijs te etaleren zonder om de haverklap op de man te spelen, dan zitten we hier allemaal op de eerste rij.

Met dank bij voorbaat aan beide profeten.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 augustus 2012 om 19:59.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:27   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Meneer Weggelaar kiest voor zijn beste tactiek: trollen.

Je neemt duidelijk de uitdaging aan om nog lager te zakken. Ga je nog lager gaan? Je doet het al door hier te blijven reageren ook al vroeg ik je vriendelijk weg te gaan daar jij niets toe te voegen hebt tot de discussie en off-topic trollt. Je wenste me toch succes? Wel, ga dan nu maar weg en je wens zal uitkomen.
Ook al wens ik je succes, ik heb toch wel degelijk kritiek op je werk en bovendien ben jij degene die mij steeds mateloos aanvalt en beledigt en dan ook nog ten onrechte.

Nu: ook al maak ik graag grappen bij mijn atoomtheorie om mijn werk voor mijzelf en anderen wat aangenamer te maken, en wel omdat ik meestal vijandschap van de mensen ondervindt, daarom blijft de goddelijkheid van mijn atoomtheorie gewoon overeind en verandert daar niks aan.

Dat jij een en ander niet wilt begrijpen is dan des te zieliger voor jou die van mijn atoomtheorie een belachelijk aftreksel heeft gemaakt, waar helemaal niks meer van deugt.

Maar goed: als jij het daarmee meent te maken dan wens ik je ondanks alles veel succes.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:35   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Mooie denkoefening, dus, m�*�*r.., bovenal lijk me je toch ergens schatplichtig te zijn aan de originele auteur van deze atoomtheorie, want die is er in de vorige eeuw al opgekomen en van jou zie ik dat nu pas.

Dus ipv Harrie hier botweg de deur te wijzen, zouden jij en iedereen hier beter af zijn, als je ook met hém de mogelijkheid openliet, om te discuteren op basis van theoretische-filosofische argumenten.
Dan kunnen we allemaal een graantje meepikken van een mogelijke bewustzijnsverschuiving in de diepte, zelfs al is dat niet voor iedereen merkbaar.
En als onze Christus dan zo goed zou willen zijn, om zijn haast legendarische kennis daarover argumentsgewijs te etaleren zonder om de haverklap op de man te spelen, dan zitten we hier allemaal op de eerste rij.

Met dank bij voorbaat aan beide profeten.
Ik heb hem al meerdere malen gezegd dat een en ander niet deugt van wat hij zegt.

Onder andere dat de microkosmos en de macrokosmos niet hetzelfde zijn en de microwezentjes zich dus niet in de macrokosmos bevinden.
Daar komen later wel de macroreuzen.

Ook maakt hij van wezens entiteiten waar je van alles en nog wat kan verstaan en ook heb ik hem nog niet horen zeggen dat atomen uit ruimteschepen bestaan.

Dus wat dit dan nog met mijn atoomtheorie te maken heeft is mij niet duidelijk.
Hem wel en dan hoop ik maar dat hij er gelukkig mee is en er wel bij vaart, maar mijn kritiek zal ik hem niet onthouden, evenmin als hij enig medelijden heeft met mij.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be