Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 11:28   #21
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij wel dan ?
Ik draag veel af en heb op zo goed als niets recht, maar ik klaag niet... Ik verwacht niets van de staat, want anders zou ik mij hypocriet voelen als ik kritiek zou uiten. Ik krijg het wel op mijn heupen als juist de generatie die het zo goed heeft gehad loopt te zeiken
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:31   #22
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan nog komen ...roep niet te hard dat je nooit anderen zal nodig hebben...never say never
Je begrijpt me verkeerd, ik heb niets tegen ons sociaal vangnet...ook al is het selectief
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:38   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik draag veel af en heb op zo goed als niets recht, maar ik klaag niet... Ik verwacht niets van de staat, want anders zou ik mij hypocriet voelen als ik kritiek zou uiten. Ik krijg het wel op mijn heupen als juist de generatie die het zo goed heeft gehad loopt te zeiken




Daarin heb je gelijk.....de generaties voor ons hebben het inderdaad niet slecht gehad..het waren dan ook gouden tijden.Maar dat zullen de meesten dan ook beaamen en niet tegenspreken....Nu vind ik het wel niet fair om deze mensen iets te verwijten.....die mensen werkten toen en niet nu..en luiaards profiteurs kwieten zijn van alle tijden....net als er altijd harde en eerlijke werkers zijn geweest.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 11:50   #24
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
[/b]

Daarin heb je gelijk.....de generaties voor ons hebben het inderdaad niet slecht gehad..het waren dan ook gouden tijden.Maar dat zullen de meesten dan ook beaamen en niet tegenspreken....Nu vind ik het wel niet fair om deze mensen iets te verwijten.....die mensen werkten toen en niet nu..en luiaards profiteurs kwieten zijn van alle tijden....net als er altijd harde en eerlijke werkers zijn geweest.
De topicstarter reageert hard, dan kan je een harde reactie verwachten.... Tuurlijk geldt het niet voor iedereen. Ik vind trouwens dat iedereen maar moet doen zoals hij pleziert. Voor mijn part staat iemand heel zijn leven op de dop, geen probleem, maar deze persoon heeft dan wel niet echt het recht kritiek te uiten tegenover de samenleving.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:08   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Van hetgeen die 60-plusser zegt is veel waar. Maar zitten gillen dat je het "beu, beu en beu" bent helpt niet.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:11   #26
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Van hetgeen die 60-plusser zegt is veel waar. Maar zitten gillen dat je het "beu, beu en beu" bent helpt niet.
Wat zou dan waar zijn van zijn cliché betoog?
Dat hij een heel asociale houding heeft die geen fuck geeft om de generaties na hem?
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).

Laatst gewijzigd door Loki : 16 januari 2015 om 12:15.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:18   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Wat zou dan waar zijn van zijn cliché betoog?
Dat hij een heel asociale houding heeft die geen fuck geeft om de generaties na hem?
Het knettergekke inzake kindergeld voor spruiten die een moslim in zijn thuisland heeft terwijl hij hier ook nog een andere vrouw zit te neuken. Ook wat hij zegt omtrent de weerstand van de USA en China t.a.v. het Kyoto-akkoord is gejustifieerd.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:19   #28
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, genoeg om het beu te zijn...
De enige manier om er op termijn iets aan veranderd te krijgen
is bij de volgende stemronde die politieke personages die daarvoor
al jaren verantwoordelijk zijn naar het verdomhoekje te sturen.
En laat ze maar “racist” en “nazi” roepen!
En nu maar wachten op de volgende aanslag.
Ik vraag me ook af hoe ik het als werkende mens moet doen. Vroeger moest ik meer dan 50 uur werken om rond te komen. Nu werk ik voor 1350 netto min benzine, auto onderhoud, middag eten. Alimentatie en schulden van een vorige relatie. Wat is het vooruitzicht als de frustraties alleen maar groeien?
De revolutie die komt is niet waar ik op hoopte. Hopelijk treffen ze de schuldigen en niet het gewone volk.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:24   #29
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik vraag me ook af hoe ik het als werkende mens moet doen. Vroeger moest ik meer dan 50 uur werken om rond te komen. Nu werk ik voor 1350 netto min benzine, auto onderhoud, middag eten. Alimentatie en schulden van een vorige relatie. Wat is het vooruitzicht als de frustraties alleen maar groeien?
De revolutie die komt is niet waar ik op hoopte. Hopelijk treffen ze de schuldigen en niet het gewone volk.
Reken er maar op dat het gewone volk de rekening krijgt, dat bespaart heel wat frustratie. Er is geen revolutie geweest die niet werdgekaapt.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:31   #30
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het knettergekke inzake kindergeld voor spruiten die een moslim in zijn thuisland heeft terwijl hij hier ook nog een andere vrouw zit te neuken. Ook wat hij zegt omtrent de weerstand van de USA en China t.a.v. het Kyoto-akkoord is gejustifieerd.
Het topic werd geschreven vanuit persoonlijke context die maatschappelijke problemen aankaart. Kortom meneer vindt gewoon dat de rest moet verrotten en alleen hij telt. Al de rest is gewoon bedoelt om zijn egoïstische houding te vergoeilijken.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:31   #31
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het knettergekke inzake kindergeld voor spruiten die een moslim in zijn thuisland heeft terwijl hij hier ook nog een andere vrouw zit te neuken. Ook wat hij zegt omtrent de weerstand van de USA en China t.a.v. het Kyoto-akkoord is gejustifieerd.
Het topic werd geschreven vanuit persoonlijke context die maatschappelijke problemen aankaart. Kortom meneer vindt gewoon dat de rest moet verrotten en alleen hij telt. Al de rest is gewoon bedoelt om zijn egoïstische houding te vergoeilijken.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:46   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Wat zou dan waar zijn van zijn cliché betoog?
Dat hij een heel asociale houding heeft die geen fuck geeft om de generaties na hem?
Het knettergekke inzake kindergeld voor spruiten die een moslim in zijn thuisland heeft terwijl hij hier ook nog een andere vrouw zit te neuken. Ook wat hij zegt omtrent de weerstand van de USA en China t.a.v. het Kyoto-akkoord is gejustifieerd.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 12:58   #33
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het knettergekke inzake kindergeld voor spruiten die een moslim in zijn thuisland heeft terwijl hij hier ook nog een andere vrouw zit te neuken. Ook wat hij zegt omtrent de weerstand van de USA en China t.a.v. het Kyoto-akkoord is gejustifieerd.
Ge wilt echt een antwoord he?
De Chinezen hebben een punt, maar zullen wel iets aan het klimaat doen. Al heeft Europa niet het recht om de Chinezen iets op te dringen.
De Amerikanen staan met hun rug tegen de muur en kunnen gewoon niet handelen.

Europa speelt graag het geweten van de wereld, welnu dat ze tonen dat we geen hypocriete zakken zijn. Bovendien is het niet zijn generatie, lees deigenen die nog autobanden in hun hofje verbranden als ze in de weg stonden, die de moeite zal moeten doen.

En wat dat kindergeld betreft.....en dan...alsof dat onze grootste problemen zijn.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).

Laatst gewijzigd door Loki : 16 januari 2015 om 12:59.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2015, 23:51   #34
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik denk niet mijn pensioen te halen ... Beter leven afgeven voor een nobel doel ofzo. ^^
Tekbir?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2015, 16:17   #35
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

En dan is er nog de vraag: wat zal de huidige generatie achter laten voor de volgende? Zijn zij beter dan de vorige?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 10:12   #36
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En dan is er nog de vraag: wat zal de huidige generatie achter laten voor de volgende? Zijn zij beter dan de vorige?
Dat is een vraag waar allen de toekomst antwoord op heeft. De vorige waren idealisten die pragmatisch werden. De huidige zijn realisten en wat ze zullen worden is nog niet duidelijk.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 18:39   #37
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Dat is een vraag waar allen de toekomst antwoord op heeft. De vorige waren idealisten die pragmatisch werden. De huidige zijn realisten en wat ze zullen worden is nog niet duidelijk.
Neen, dat is niet duidelijk. Er valt echter te vrezen dat het voor velen niet schitterend zal worden. Voor velen een "steunmaatschappij" zonder werk en zonder toekomst?
Maar ze kunnen dan ook alles wat zal verkeerd lopen op de vorige generatie(s) afschuiven uiteraard! Realisten en fatalisten...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 18:50   #38
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, dat is niet duidelijk. Er valt echter te vrezen dat het voor velen niet schitterend zal worden. Voor velen een "steunmaatschappij" zonder werk en zonder toekomst?
Maar ze kunnen dan ook alles wat zal verkeerd lopen op de vorige generatie(s) afschuiven uiteraard! Realisten en fatalisten...
Kijk, er zijn omstandigheden die lijken op verloren controle, en steun vinden bij elkaar in een neerstortende systeem is taboe..ieder voor zich, snel wezen om snel rijk te worden en dan is de kous er af !

De generaties die nu geboren worden zullen onder invloed van de vorige generaties gaan de identieke toer op zoals vorige generaties, het enigste wat de nieuwe generaties kunnen doen is er voor zorgen dat ze kunnen weigeren in hetzelfde patroon te hervallen waarin de vorige generaties in de val zijn gelokt, door naar macht te grijpen in ruil daarvoor alle rijkdommen onder controle te hebben, maar als 1 persoon de hele wereld in zijn/haar macht heeft kan die de snelle evoluties niet overzien, want de kans is groot dat die dan inziet dat het toch niet kan onder de begrippen van solidariteit, welvaartsverdeling en dergelijke...

In het kort, bedrijven maken de hedendaagse realiteit uit...die bedrijven vragen mensen zich te ontwikkelen, maar de focus is te veel gericht op winstmarges, dat is de teleurstelling van de managers als ze blijkbaar verliescijfers draaien..want de botte bijl binnen een bedrijf hanteert geen motivatie maar in regel meer demotivatie en de aandacht glijd snel af naar de vrije tijd...8 uur per dag en dat is genoeg...
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 19:26   #39
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
In het kort, bedrijven maken de hedendaagse realiteit uit...die bedrijven vragen mensen zich te ontwikkelen, maar de focus is te veel gericht op winstmarges, dat is de teleurstelling van de managers als ze blijkbaar verliescijfers draaien..want de botte bijl binnen een bedrijf hanteert geen motivatie maar in regel meer demotivatie en de aandacht glijd snel af naar de vrije tijd...8 uur per dag en dat is genoeg...
Een erg realistische kijk op de aard van de bedrijfswereld.
Jammer genoeg.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2015, 22:50   #40
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, dat is niet duidelijk. Er valt echter te vrezen dat het voor velen niet schitterend zal worden. Voor velen een "steunmaatschappij" zonder werk en zonder toekomst?
Maar ze kunnen dan ook alles wat zal verkeerd lopen op de vorige generatie(s) afschuiven uiteraard! Realisten en fatalisten...
Waarom zou dit zo zijn? Ik ben meestal erg cynisch als het over de toekomst gaat, maar op dit punt merk ik een positieve evolutie. De werkethiek is inderdaad veranderd, waar het vroeger ging over een job waar je goed in verdient, gaat het nu over een job die je graag doet.

Werken mag leuk zijn en als het leuk is werk je hard. Het loon komt bij velen maar op de tweede plaats en er moet een goede relatie zijn met werk en gezin. Mijn generatie is opgegroeid met een lawine aan echtscheidingen, depressies en vooral zonder zekerheid en houvast. Voor de arbeidsmarkt zijn we wegwerpartikelen, niemand koestert nog de illusie de job van zijn leven te vinden. We weten namelijk dat we niet noodzakelijk zijn

Maar om te besluiten dat we luiaards zijn? Toen ik kind was, was de bomma de oppas...Nu hebben de bommas het vaak te druk. Op financiele vlak stonden de grootouders achter, hun kinderen. Nu kan dat gewoon niet meer en wordt dit ook niet meer verwacht. We weten dat we onze plan moeten trekken en waarschijnlijk de zorg voor onze ouders op ons zullen moeten nemen als de moment daar is.

Maar dit alles is goed, de babyboomers waren inderdaad wat teveel verwend, dat deze generatie inziet dat dit niet langer kan. Maar aangezien ze het toch gewoon zijn, zullen we onze ouders nog wat verwennen als ze er alles doorgejaagd hebben...Gewoon...omdat onze grootouders ons hebben opgevoed en getoond hebben hoe het hoort.
__________________
"The greatest deception men suffer is from their own opinions"(Leonardo da Vinci).

Laatst gewijzigd door Loki : 20 januari 2015 om 22:52.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be