Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2015, 19:54   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Alle voorstellen om de kieswetgeving te wijzigen, waren geïnspireerd op een eigen voordeel, eer dan op de democratische winst.
En alle weigeringen waren geïnspireerd op schrik voor een electoraal verlies.
Niet alleen alle voorstellen waren, en ZIJN geïnspireerd op eigen voordeel, bijna �*lle gestemde wetten hebben het eigen partijpolitieke voordeel als oogmerk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 19:56   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En hoe wordt het gelijkheidsbeginsel dan geschonden?
Door de ene stemrecht te geven en de andere stemplicht, tiens.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 20:04   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Door de ene stemrecht te geven en de andere stemplicht, tiens.
Het gelijkheidsbeginsel is ietskes ingewikkelder dan dat, hoor...

Allé, het heeft niet veel zin, maar ik zal mijn goed hart tonen en mijn analyse weergeven:

Twee verschillende categorieën: minderjarigen vanaf zestien jaar en meerderjarigen.
De minderjarigen worden niet gezien als burgers die beschikken over alle burgerlijke en politieke rechten. Bij voorbeeld, zij mogen, behoudens uitzonderingen (?), niet trouwen. Zij krijgen dan ook niet het stemrecht voor de 100%, namelijk de stemplicht, zij krijgen er een stuk van, gemakkelijkheidshalve "stemrecht" genoemd.
De meerderjarigen daarentegen genieten van alle burgerlijke en politieke rechten, stemplicht inclusief.

Twee niet-vergelijkbare groepen die op een verschillende wijze behandeld worden, is geen afbreuk aan het gelijkheidsbeginsel.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 20:38   #24
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het gelijkheidsbeginsel is ietskes ingewikkelder dan dat, hoor...

Allé, het heeft niet veel zin, maar ik zal mijn goed hart tonen en mijn analyse weergeven:

Twee verschillende categorieën: minderjarigen vanaf zestien jaar en meerderjarigen.
De minderjarigen worden niet gezien als burgers die beschikken over alle burgerlijke en politieke rechten. Bij voorbeeld, zij mogen, behoudens uitzonderingen (?), niet trouwen. Zij krijgen dan ook niet het stemrecht voor de 100%, namelijk de stemplicht, zij krijgen er een stuk van, gemakkelijkheidshalve "stemrecht" genoemd.
De meerderjarigen daarentegen genieten van alle burgerlijke en politieke rechten, stemplicht inclusief.

Twee niet-vergelijkbare groepen die op een verschillende wijze behandeld worden, is geen afbreuk aan het gelijkheidsbeginsel.
Voor 100% stemrecht krijgen is voor jou gelijk aan stemplicht???
Dus iemand die volledig stemrecht krijgt, heeft dus stemplicht.
Mooi voorbeeld van een contradictio in terminis.
Moet ik onthouden.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 21:15   #25
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/op...ggen-a2311536/

Wat vindt u ervan? Komt dit bepaalde partijen ten goede of verandert het niets?
Als het al iemand ten goede zou komen is het groen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 21:43   #26
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Als het al iemand ten goede zou komen is het groen.
Dat vermoeden ze.
Als ze tenminste uit de spagaat van ritueel slachten komen.
Een paar expliciete beelden kan een stevige indruk nalaten bij de jeugd.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:23   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het gelijkheidsbeginsel is ietskes ingewikkelder dan dat, hoor...

Allé, het heeft niet veel zin, maar ik zal mijn goed hart tonen en mijn analyse weergeven:

Twee verschillende categorieën: minderjarigen vanaf zestien jaar en meerderjarigen.
De minderjarigen worden niet gezien als burgers die beschikken over alle burgerlijke en politieke rechten. Bij voorbeeld, zij mogen, behoudens uitzonderingen (?), niet trouwen. Zij krijgen dan ook niet het stemrecht voor de 100%, namelijk de stemplicht, zij krijgen er een stuk van, gemakkelijkheidshalve "stemrecht" genoemd.
De meerderjarigen daarentegen genieten van alle burgerlijke en politieke rechten, stemplicht inclusief.

Twee niet-vergelijkbare groepen die op een verschillende wijze behandeld worden, is geen afbreuk aan het gelijkheidsbeginsel.
Herlees deze post nog eens, dan weet je dat ik het niet had over het stemrecht voor minderjarigen maar over dat van "meerderjarige" vreemdelingen. Dat is discriminatie.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=16

Positieve discriminatie is trouwens ook discriminatie.
Dat was trouwens mijn uitgangspunt.
De machthebbers maken van discriminatie geen punt als hen dat goed uitkomt.
Discriminatie is voor de Belgische machthebbers nooit een probleem geweest. Zelfs de grondwet verwordt tot een vodje papier télkens ze hinderlijk is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:25   #28
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Natuurlijk springen de groene kabouters op de O-VLD-kar. Die zien stemmetjeswinst.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op...al-568495.html
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:30   #29
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Ik ben voorstander van stemrecht. Het recht om te stemmen, is er enkel voor diegenen die minimum twee jaar actief zijn op de arbeidsmarkt; of daarmee als echtgenoot/echtgenote (of wettelijke partner) inwonen.

Dus niet voor alleenstaande werklozen (of minder dan twee jaar evaring op de arbeidsmarkt), families waar geen van de gezinshoofden minder dan twee jaar actief zijn geweest op de arbeidsmarkt en al helemaal niet voor studenten. In al hun jeugdig idealisme en pure onwetendheid stemmen die toch maar op links.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:39   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Voor 100% stemrecht krijgen is voor jou gelijk aan stemplicht???
Dus iemand die volledig stemrecht krijgt, heeft dus stemplicht.
Mooi voorbeeld van een contradictio in terminis.
Moet ik onthouden.
Je moet het maar kunnen uitleggen, hé?

Voor het vreemdelingenstemrecht kan er niet teruggevallen worden op de minderjarigheid van de "rechthebbende".
Ik veronderstel dat BA begint met de laatste regel van zijn betoog om die discriminatie goed te praten, namelijk: "Twee niet-vergelijkbare groepen die op een verschillende wijze behandeld worden, is geen afbreuk aan het gelijkheidsbeginsel".

Vreemdelingen worden dus niet gezien als burgers die beschikken over alle burgerlijke en politieke rechten. Zij krijgen om die reden niet het stemrecht voor de 100%, namelijk de stemplicht, zij krijgen er een stuk van, gemakkelijkheidshalve "stemrecht" genoemd.
Het recht op stemplicht verkrijgen ze door gebruik te maken van het stuk dat gemakshalve "stemrecht" wordt genoemd.

__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:46   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ik ben voorstander van stemrecht. Het recht om te stemmen, is er enkel voor diegenen die minimum twee jaar actief zijn op de arbeidsmarkt; of daarmee als echtgenoot/echtgenote (of wettelijke partner) inwonen.

Dus niet voor alleenstaande werklozen (of minder dan twee jaar evaring op de arbeidsmarkt), families waar geen van de gezinshoofden minder dan twee jaar actief zijn geweest op de arbeidsmarkt en al helemaal niet voor studenten. In al hun jeugdig idealisme en pure onwetendheid stemmen die toch maar op links.
Vergeet toch maar niet dat Leuven zonder studenten nooit Vlaams was geworden. Of waren de linksen destijds wél Vlaamsgezind?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:48   #32
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vergeet toch maar niet dat Leuven zonder studenten nooit Vlaams was geworden. Of waren de linksen destijds wél Vlaamsgezind?
Ik spreek over 'vandaag'.
Merendeel der studenten is nu eenmaal eerder links. Gelukkig gaat dit over; zo doorgaans na een tweetal jaar actief te zijn geweest op de arbeidsmarkt. Hun gewaarwording met de realiteit zeg maar.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 22:59   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Welke partijen wilden N-VA daarin volgen, Pandareus? Welke partijen werden door N-VA in de steek gelaten toen die confederalisme eisten?
Die partijen beslisten dat dit niet meer aan de orde was en dat is hun volste recht. Een voortschrijdend inzicht, na jarenlange stilstand door dat gelul.
N-VA laat het voor de show & campagne doeleinden in de tekst staan maar zet het zelf met plezier op zolder voor een bord linzensoep.
Confederalisme is over and out.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:03   #34
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die partijen beslisten dat dit niet meer aan de orde was en dat is hun volste recht. Een voortschrijdend inzicht, na jarenlange stilstand door dat gelul.
N-VA laat het voor de show & campagne doeleinden in de tekst staan maar zet het zelf met plezier op zolder voor een bord linzensoep.
Confederalisme is over and out.
Blijf gerust vasthouden aan je federale Belgische droom. Je bellgië brokkelt zo af. Confederalisme negeren betekent de deuren openzetten voor separatisme.
Eerlijk gezegd. Confederalisme of separatisme: het zal mij gelijk blijven.
Zolang dit gedrocht van een staat en staatsstructuur maar naar de haaien gaat.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:07   #35
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ik ben voorstander van stemrecht. Het recht om te stemmen, is er enkel voor diegenen die minimum twee jaar actief zijn op de arbeidsmarkt; of daarmee als echtgenoot/echtgenote (of wettelijke partner) inwonen.

Dus niet voor alleenstaande werklozen (of minder dan twee jaar evaring op de arbeidsmarkt), families waar geen van de gezinshoofden minder dan twee jaar actief zijn geweest op de arbeidsmarkt en al helemaal niet voor studenten. In al hun jeugdig idealisme en pure onwetendheid stemmen die toch maar op links.
Edward de Slimme heeft zonet het cijnskiesrecht opnieuw uitgevonden...
We keren dus terug naar de toestand van voor WO I
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:11   #36
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Blijf gerust vasthouden aan je federale Belgische droom. Je bellgië brokkelt zo af. Confederalisme negeren betekent de deuren openzetten voor separatisme.
Eerlijk gezegd. Confederalisme of separatisme: het zal mij gelijk blijven.
Zolang dit gedrocht van een staat en staatsstructuur maar naar de haaien gaat.
Ik zal eens goed lachen als ik in 2019 terug zal denken aan je overmoedige zekerheid, en terwijl met plezier zal kunnen waarnemen hoe dhr BDW opnieuw naar de vorst trekt om de volgende coalitievorming te bespreken van België. En terug in een regering zal zetelen zonder communautaire dinges.
Money talks, bullshit walks.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:11   #37
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Edward de Slimme heeft zonet het cijnskiesrecht opnieuw uitgevonden...
We keren dus terug naar de toestand van voor WO I
Geef iedereen maar stemrecht ja. Wie bijdraagt aan de samenleving, heeft recht om te stemmen. Ik zie het een beetje als aandeelhouderschap. Lasten en bijdragen betalen, is als houder zijn van zo een aandeel. Dat betekent dat je iets of wat in de pap te brokken hebt. Heb je geen aandeel (draag je met andere woorden niet bij aan de samenleving), dan ben ik niet van oordeel dat je je moet mengen.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:13   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Geef iedereen maar stemrecht ja. Wie bijdraagt aan de samenleving, heeft recht om te stemmen. Ik zie het een beetje als aandeelhouderschap. Lasten en bijdragen betalen, is als houder zijn van zo een aandeel. Dat betekent dat je iets of wat in de pap te brokken hebt. Heb je geen aandeel (draag je met andere woorden niet bij aan de samenleving), dan ben ik niet van oordeel dat je je moet mengen.
Gelukkig zijn mensen met jouw gedachtengoed al 100 jaar uitgestorven in politieke zin. Of bijna uitgestoren, zo blijkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:14   #39
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zal eens goed lachen als ik in 2019 terug zal denken aan je overmoedige zekerheid, en terwijl met plezier zal kunnen waarnemen hoe dhr BDW opnieuw naar de vorst trekt om de volgende coalitievorming te bespreken van België. En terug in een regering zal zetelen zonder communautaire dinges.
Money talks, bullshit walks.
You stay funny.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2015, 23:15   #40
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gelukkig zijn mensen met jouw gedachtengoed al 100 jaar uitgestorven in politieke zin. Of bijna uitgestoren, zo blijkt.
Zoiets als jouw gedachtengoed dat la belgique for ever is? Geef een polleke aan Everytime, het andere oerconservatieve creatuur op dit forum.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 6 mei 2015 om 23:16.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be