Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2015, 19:19   #101
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

We zullen zien hoe het staat in 2019 en hoe alles evolueert. Ik kan me niet voorstellen dat De Wever plots tien zetten achterloopt op het politieke schaakbord. Dat is meer iets voor Tobback.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 20:34   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
We zullen zien hoe het staat in 2019 en hoe alles evolueert. Ik kan me niet voorstellen dat De Wever plots tien zetten achterloopt op het politieke schaakbord. Dat is meer iets voor Tobback.
Het is geen kwestie van achterlopen op Tobback maar van feitelijke onmacht.

Met het uiteindelijke resultaat van een officieel cordon sanitair in gedachten wilde De Wever niet het risico lopen om nog eens "vermeden" te worden. Daarvoor heeft hij niet alleen het confederalisme (dat al een afzwakking is van het eerste programmapunt van de N-VA) in een geblindeerde etalage gezet, hij heeft er zich zelfs niet van kunnen verzekeren dat er na de twee eerstvolgende verkiezingen een aanvang zal gemaakt worden met het confederalisme.
Ik blijf erbij dat hij onder die voorwaarde nooit in een regering had mogen stappen. Dit zal hem meer stemmen kosten dan door op zijn strepen te zijn gaan staan, en om die reden opnieuw uitgesloten te zijn geworden.

De Wever heeft zijn angst voor het VU-scenario vervangen door de angst om in het VB-scenario te verzeilen.
Maar door niet zijn been te hebben stijf gehouden, en in een regering te stappen zonder de garantie dat artikel 195 ter herziening werd verklaard, tekende hij voor het VU-scenario.
De kans die hij had om de herziening van artikel 195 af te dwingen, wat in de grond een bagatel is vergeleken met al wat de N-VA opgaf, krijgt hij nooit meer. De energie die de N-VA in deze regering steekt is verspilde energie.

De N-VA is nog geen jaar mee aan de macht en zakt al bij elke peiling. Je hoeft niet van de slimsten te zijn om te weten wat dat gaat geven na een hele legislatuur aan de programma's van de traditionele partijen te hebben meegewerkt, maar in de verste verte zelfs geen uitzicht te hebben op een confederalisme op zijn Belgisch.

Face it. Er zijn drie partijen die kunnen beloond worden voor de resultaten die met medewerking van de N-VA kunnen geboekt worden. Dat zal de N-VA dus geen énkele stem van een belgicist opleveren. Het zal de N-VA wél de stemmen kosten van een hoop VB-ers die de N-VA een kans gaven, plus van een aantal Vlaams-nationalisten zoals ik.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:14   #103
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen kwestie van achterlopen op Tobback maar van feitelijke onmacht.

Met het uiteindelijke resultaat van een officieel cordon sanitair in gedachten wilde De Wever niet het risico lopen om nog eens "vermeden" te worden. Daarvoor heeft hij niet alleen het confederalisme (dat al een afzwakking is van het eerste programmapunt van de N-VA) in een geblindeerde etalage gezet, hij heeft er zich zelfs niet van kunnen verzekeren dat er na de twee eerstvolgende verkiezingen een aanvang zal gemaakt worden met het confederalisme.
Ik blijf erbij dat hij onder die voorwaarde nooit in een regering had mogen stappen. Dit zal hem meer stemmen kosten dan door op zijn strepen te zijn gaan staan, en om die reden opnieuw uitgesloten te zijn geworden.

De Wever heeft zijn angst voor het VU-scenario vervangen door de angst om in het VB-scenario te verzeilen.
Maar door niet zijn been te hebben stijf gehouden, en in een regering te stappen zonder de garantie dat artikel 195 ter herziening werd verklaard, tekende hij voor het VU-scenario.
De kans die hij had om de herziening van artikel 195 af te dwingen, wat in de grond een bagatel is vergeleken met al wat de N-VA opgaf, krijgt hij nooit meer. De energie die de N-VA in deze regering steekt is verspilde energie.

De N-VA is nog geen jaar mee aan de macht en zakt al bij elke peiling. Je hoeft niet van de slimsten te zijn om te weten wat dat gaat geven na een hele legislatuur aan de programma's van de traditionele partijen te hebben meegewerkt, maar in de verste verte zelfs geen uitzicht te hebben op een confederalisme op zijn Belgisch.

Face it. Er zijn drie partijen die kunnen beloond worden voor de resultaten die met medewerking van de N-VA kunnen geboekt worden. Dat zal de N-VA dus geen énkele stem van een belgicist opleveren. Het zal de N-VA wél de stemmen kosten van een hoop VB-ers die de N-VA een kans gaven, plus van een aantal Vlaams-nationalisten zoals ik.
Op wie ga je dan nu stemmen, Knuppel? Je gaat toch niet je stem weggooien?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:29   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Op wie ga je dan nu stemmen, Knuppel? Je gaat toch niet je stem weggooien?
Het ligt er maar aan wat je bedoelt met "weggooien".

Eender op welke andere partij dan de N-VA stemmen is immers een weggegooide stem?

Je hebt echter één troost: Ik hebt nog nooit op een traditionele partij gestemd, en ik zal dat ook nooit doen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:41   #105
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ligt er maar aan wat je bedoelt met "weggooien".

Eender op welke andere partij dan de N-VA stemmen is immers een weggegooide stem?

Je hebt echter één troost: Ik hebt nog nooit op een traditionele partij gestemd, en ik zal dat ook nooit doen.
Allee, dan hebben Peter of Meyrem er al weer een stem bij?
Ik wou alleen maar zeker zijn dat je niet blanco zou stemmen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:53   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Allee, dan hebben Peter of Meyrem er al weer een stem bij?
Ik wou alleen maar zeker zijn dat je niet blanco zou stemmen.
Ik heb heel mijn leven op Vlaams-nationalistische partijen gestemd, en zal dat blijven doen.
Er zijn er gelukkig twee.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 21:59   #107
Spitting Image
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb heel mijn leven op Vlaams-nationalistische partijen gestemd, en zal dat blijven doen.
Er zijn er gelukkig twee.
Jij gelooft nog in de opstanding der doden? Wanneer? Bij het Laatste Oordeel?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 23:30   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Jij gelooft nog in de opstanding der doden? Wanneer? Bij het Laatste Oordeel?
Geloven is voor "gelovigen". Katholieken, Moslims, Joden.
Ik ben atheïst.

Stemmen doen de meeste mensen:
-uit arren moede.
-uit (wan) hoop.
-uit valse hoop.
-uit protest.
-omdat het moet.
-omdat ze niet beter weten.
-omdat ze hun stem niet "verloren" willen laten gaan.
-omdat hen verandering beloofd werd.

Bedrogen komen ze hoe dan ook uit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 23:52   #109
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar je hebt het wel over stemRECHT. Niet over dat "centrale kenmerk van politieke rechten", zijnde stemPLICHT.

Je hebt in je ophemeling van de rooien en blauwen ook vergeten te vermelden dat koning AlbertI aan de kant van de rooien stond die tegen het stemrecht voor vrouwe waren.
De rooien vreesden (terecht) dat het stemrecht voor vrouwen de kaloten de volstrekte meerderheid zou opleveren.
AlbertI kocht de sympathie van de rode republikeinen door het stemrecht voor vrouwen tegen te houden.
En dan durven ze beweren dat Belgie altijd een democratie is geweest.

Het is dat nooit geweest en zal dat nooit zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2015, 23:57   #110
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Verhogen naar 21 ja!
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 00:09   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dan durven ze beweren dat Belgie altijd een democratie is geweest.

Het is dat nooit geweest en zal dat nooit zijn.
Citaat:
Het parlement als ornament

De politicoloog Wilfried Dewachter neemt zelden een blad voor de mond. Goed twintig jaar geleden publiceerde hij ‘De mythe van de parlementaire democratie’. Die democratie werd sindsdien helemaal uitgehold door wat Dewachter in zijn jongste boek omschrijft als ‘de trukendoos van de Belgische particratie’. ‘Een Europese schande’, noemt hij het.
http://m.tijd.be/9562540.art?sid=77763980
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2015, 00:24   #112
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Goed voorstel die allen ten voordele kan zijn. De jeugd is heden ten dage ietsje vroeger rijp, en kan zich ook op politiek vlak voorbereiden -indien gewenst.

.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be