Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2016, 13:33   #21
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Niet in mijn gemeente .. ik moet eerlijk toegeven hun rusthuizen zijn 5 sterren hotels. echt . ver het beste die ze hebben al de rest trekt anders op nieten ..
En mogen we ook weten waar dat is en of er wachttijden zijn?
We willen een "menselijke" behandeling voor ons moederke.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 13:42   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Verpleegkundigen en verzorgenden behoren een fatsoenlijk loon te krijgen, net als de andere omkadering (poetsvrouwen, financieel beheer, aankoopdienst, keuken ...)

Dat kost allemaal centjes.

De overheidscontrole op die zaken, kost ook nogal. En daarvoor heb je ambtenaren nodig die politiek genoeg onafhankelijk zijn van een zuil ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 13:46   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verpleegkundigen en verzorgenden behoren een fatsoenlijk loon te krijgen, net als de andere omkadering (poetsvrouwen, financieel beheer, aankoopdienst, keuken ...)

Dat kost allemaal centjes.

De overheidscontrole op die zaken, kost ook nogal. En daarvoor heb je ambtenaren nodig die politiek genoeg onafhankelijk zijn van een zuil ....

.
Jij kon dus geen controles uitvoeren, had men u dat als ambtenaar gevraagd?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 augustus 2016 om 13:46.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 13:59   #24
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verpleegkundigen en verzorgenden behoren een fatsoenlijk loon te krijgen, net als de andere omkadering (poetsvrouwen, financieel beheer, aankoopdienst, keuken ...)

Dat kost allemaal centjes.

De overheidscontrole op die zaken, kost ook nogal.
Vindt u het dan ook niet jammer dat we met een regering zitten opgescheept die beweert dat er nog enorm gesneden kan worden bij die hele- en halve ambtenaren?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:14   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, gevechtsvliegtuigen en bommen geven ziekenhuizen bestaanszekerheid, waar de belasting betalers weer maar eens voor moeten opdraaien !
Mensen met uw gedachtegoed zouden natuurlijk liever zien dat we aan defensie geen cent meer uitgeven. En dan maar hopen dat, als het erop aankomt, andere landen ons wel zullen helpen. Liever de buitenlandse belastingbetaler doen opdraaien voor onze verdediging dan wij zelf. Leuke gedachte...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:41   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij kon dus geen controles uitvoeren, had men u dat als ambtenaar gevraagd?
Ik wel. Maar ik heb er, in andere domeinen, veel anderen gezien.
De zuilen doen hun werk discreet maar uiterst grondig. Gelijk de maffia. De koek is verdeeld onder hen, en het zijn alleen maar die niet tot een zuil behoren, die bloeden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:42   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Vindt u het dan ook niet jammer dat we met een regering zitten opgescheept die beweert dat er nog enorm gesneden kan worden bij die hele- en halve ambtenaren?
Jij laat beter een groot licht schijnen op wat ik niet of wel jammer zou kunnen vinden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:49   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wel. Maar ik heb er, in andere domeinen, veel anderen gezien.
De zuilen doen hun werk discreet maar uiterst grondig. Gelijk de maffia. De koek is verdeeld onder hen, en het zijn alleen maar die niet tot een zuil behoren, die bloeden.

.
2
En ze gaan zelfs zo ver dat ze heel Vlaanderen verkopen voor een appel en een ei als zijzelf er maar beter van worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:37   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wel. Maar ik heb er, in andere domeinen, veel anderen gezien.
De zuilen doen hun werk discreet maar uiterst grondig. Gelijk de maffia. De koek is verdeeld onder hen, en het zijn alleen maar die niet tot een zuil behoren, die bloeden.

.
Je bent pas recent lid van de N-VA?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:43   #30
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik lees hier nochtans op het forum dat in de privé alles beter, efficiënter en goedkoper wordt gedaan.
Privé rusthuis wilt alleen maar zoveel mogelijk winst maken en dit ten koste van de bewoners van die rusthuizen.
Mijn mama zit op haar 86 jaar nog thuis met thuisverpleging, maaltijden aan huis en met familiehulp.
En ik zie aan mijn mama dat ze gelukkig is.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 18:07   #31
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, gevechtsvliegtuigen en bommen geven ziekenhuizen bestaanszekerheid, waar de belasting betalers weer maar eens voor moeten opdraaien !
Het is natuurlijk mooi om pacifistisch te zijn maar het is tegelijk een beetje goedkoop. Indien er bijvoorbeeld geen gevangenissen zouden zijn zouden we ook heel wat geld kunnen besparen en in ouderen investeren.

Het blijft een stevig dilemma. De maatschappij doet zijn best om mensen ouder te laten worden maar dit creëert meer zorgbehoeftigen en dus extra kosten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 18:09   #32
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is natuurlijk mooi om pacifistisch te zijn maar het is tegelijk een beetje goedkoop. Indien er bijvoorbeeld geen gevangenissen zouden zijn zouden we ook heel wat geld kunnen besparen en in ouderen investeren.

Het blijft een stevig dilemma. De maatschappij doet zijn best om mensen ouder te laten worden maar dit creëert meer zorgbehoeftigen en dus extra kosten.
Hij heeft deels wel een punt, ik bedoel maar: hebben we er echt 40 nodig, en dan nog de duurste?
Kunnen we geen 20 goedkopere Franse toestellen bestellen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 18:16   #33
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mensen met uw gedachtegoed zouden natuurlijk liever zien dat we aan defensie geen cent meer uitgeven. En dan maar hopen dat, als het erop aankomt, andere landen ons wel zullen helpen. Liever de buitenlandse belastingbetaler doen opdraaien voor onze verdediging dan wij zelf. Leuke gedachte...
Maw, jij verkiest moordwapens boven rusthuizen, ziekenhuizen en andere zorginstellingen !
Een echte partijslaaf !
Daar zal Steven Vandeput zeker gelukkig mee zijn . .
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 19:14   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik lees hier nochtans op het forum dat in de privé alles beter, efficiënter en goedkoper wordt gedaan.
Privé rusthuis wilt alleen maar zoveel mogelijk winst maken en dit ten koste van de bewoners van die rusthuizen.
Mijn mama zit op haar 86 jaar nog thuis met thuisverpleging, maaltijden aan huis en met familiehulp.
En ik zie aan mijn mama dat ze gelukkig is.
Een bejaardenhuis privaat runnen, komt op hetzelfde neer als eenderwelk ander bedrijf runnen, voor zover alles in een concurrentiële sfeer gebeurt.
En dan kan de privé dat beter dan de staat.
Gemiddeld genomen.

Vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen. Daarvoor moet er regulering en controle zijn.

Trouwens, zijn de meeste bejaardenhuizen niet privaat uitgebaat door kloosterordes en aanverwanten ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 21:32   #35
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een bejaardenhuis privaat runnen, komt op hetzelfde neer als eenderwelk ander bedrijf runnen, voor zover alles in een concurrentiële sfeer gebeurt.
En dan kan de privé dat beter dan de staat.
Gemiddeld genomen.

Vanzelfsprekend zijn er uitzonderingen. Daarvoor moet er regulering en controle zijn.

Trouwens, zijn de meeste bejaardenhuizen niet privaat uitgebaat door kloosterordes en aanverwanten ?

.
Het is gewoon een efficiënte controle, onaangekondigd en bij de bewoners op hun kamer die echt iets kan veranderen, al de rest is komedie en show voor de poen.
En moest ik ambtenaar zijn zou ik, zuilen of geen zuilen, alvast de fierheid hebben aan te klagen wat aan te klagen valt en maken dat onze oudjes een "menselijke" verzorging krijgen.
Als dat niet kan ontslaan ze me maar, of zitten ambtenaren gewoon ambtenaar te zijn zonder meerwaarde?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 21:37   #36
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Het is natuurlijk mooi om pacifistisch te zijn maar het is tegelijk een beetje goedkoop. Indien er bijvoorbeeld geen gevangenissen zouden zijn zouden we ook heel wat geld kunnen besparen en in ouderen investeren.

Het blijft een stevig dilemma. De maatschappij doet zijn best om mensen ouder te laten worden maar dit creëert meer zorgbehoeftigen en dus extra kosten.
Geen gevangenen, geen asielzoekers. Geen ambtenaren en de regering buiten, die doen toch niets vanwege het zuilensysteem en klaar is kees.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 22:41   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Het oudje mag van rusthuis veranderen = vrije keuze
ik ga niet akkoord maar de realiteit is wat ze is.

zulke rusthuizen hebben als 1e doel winst maken, niet de oudjesverzorging
Probeer eerst maar in een rusthuis binnen te geraken voor ge over veranderen spreekt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 22:45   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ons moeder bleef thuis tot haar negentste, ik weet het ze leeft te lang in deze maatschappij. We verzorgden haar dus lang thuis maar dementie en incontinentie er bovenop waren net niet meer haalbaar.
Ik zie me nu nog niet mijn moeder verversen.
Trouwens waarom moeten we dan al die studies, docenten, gebouwen en instellingen in stand houden als we alles zelf moeten doen terwijl we er helemaal niet voor opgeleid zijn?
Ge kunt drie maal daags hulp krijgen van het wit gele kruis.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 09:12   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, jij verkiest moordwapens boven rusthuizen, ziekenhuizen en andere zorginstellingen !
Een echte partijslaaf !
Daar zal Steven Vandeput zeker gelukkig mee zijn . .
Je hebt die "moordwapens" wel nodig om uw "rusthuizen, ziekenhuizen en andere zorginstellingen" te kunnen verdedigen. Denk jij nu echt dat andere landen (en hun belastingbetalers) akkoord zouden gaan om Den Belziek te verdedigen als wij nauwelijks of geen geld daartoe bijdragen? U geeft hier nogal blijk van een profiteurtjes-mentaliteit.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2016, 09:42   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.451
Standaard

Onze ouderlingen die nog ietwat fysisch en mentaal in orde zijn kunnen eigenlijk beter hun boeltje verkopen en in een all-inclusive,op jaarbasis, ergens op de Canarische eilanden gaan wonen, de service zal er stukken beter zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be