Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2016, 08:58   #61
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Neen, maar dat is als consument moeilijker te controleren.

Het echt grote probleem is dat er uitzonderingen (onverdoofd slachten) worden gemaakt op een algemene wet (slachten moet verdoofd gebeuren) om religieuze redenen. Dat is pure discriminatie.

En ik vind het jammer dat als je het centraal station uitwandelt, je meteen een reclamebord voor discriminatie te zien krijgt.
Moet je eens de reclameborden van de stad zelf zien, ik heb er nog geen Vlaming zien opstaan. Hetzelfde bij de reclameborden van zij die de stad proper houden, ik heb er nog geen Vlaming op gezien?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 08:59   #62
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De Leie loopt niet in A'pen...
De "Leie" is een straat die tussen de Keyserlei en de Meir loopt.
Omdat al die straten eindeigen op "lei" noemen ze dat de "leie".
Amerikalei, Frankrijklei, Italiëlei, ...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:04   #63
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wij wensten te verhuizen naar de kust, maar dat duurt nog wel even voor het zover is.
Ik zie mij al iedere ochtend op het strand lopen met de eye of the tiger in mijn oortjes. I have a dream, and it is a simple one.
De kust is jungle Calais aan het worden plus paradis van de Waalse hangmatters...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:21   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Moet je eens de reclameborden van de stad zelf zien, ik heb er nog geen Vlaming zien opstaan. Hetzelfde bij de reclameborden van zij die de stad proper houden, ik heb er nog geen Vlaming op gezien?
't Stad is van iedereen is er nochtans afgehaald door de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie.

Je doet me denken aan een Southerner die voor het eerst in the Big Apple rondloopt, en Antwerpen is een dorp ermee vergeleken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:31   #65
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
De kust is jungle Calais aan het worden plus paradis van de Waalse hangmatters...
Ik snap niet waarom het leger niet ingrijpt om de veiligheid van truckers te garanderen in Calais? Daarbovenop, meisjes krijgen klappen in het gezicht, durven niet meer alleen naar de winkel in bepaalde buurten.
In Frankrijk is het zo erg dat ze zich al opdringen aan toeristen en heel het Europese charmante straatbeeld verandert naar het uitzicht van een derde wereldland. Het is niet dat zij een spijkerbroek en jack and jones tshirt van 7 euro dragen dat het daarom Westers oogt. Neen, ik dacht het niet neen.

Laatst gewijzigd door Peche : 1 september 2016 om 09:32.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:38   #66
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
't Stad is van iedereen is er nochtans afgehaald door de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie.

Je doet me denken aan een Southerner die voor het eerst in the Big Apple rondloopt, en Antwerpen is een dorp ermee vergeleken.
Steden met meeste nationaliteiten:
1) Amsterdam: 177
2) Antwerpen: 164
3) New York: 150

Op het vlak van diversiteit is Antwerpen dus absoluut geen dorp in vergelijking met New York.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:41   #67
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik snap niet waarom het leger niet ingrijpt om de veiligheid van truckers te garanderen in Calais? Daarbovenop, meisjes krijgen klappen in het gezicht, durven niet meer alleen naar de winkel in bepaalde buurten.
In Frankrijk is het zo erg dat ze zich al opdringen aan toeristen en heel het Europese charmante straatbeeld verandert naar het uitzicht van een derde wereldland. Het is niet dat zij een spijkerbroek en jack and jones tshirt van 7 euro dragen dat het daarom Westers oogt. Neen, ik dacht het niet neen.
Al die rapefugees komen van gevaarlijke landen dus mannen hebben daar alles voor t zeggen. Hoe veiliger een land hoe meer vrouwen hun zegje mogen doen. Het enige dat werkt is inderdaad af en toe 1 of andere rapefugee tot pulp slaan om een voorbeeld te stellen. Dan leren ze de regels wat sneller met vrouwen....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:50   #68
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De "Leie" is een straat die tussen de Keyserlei en de Meir loopt.
Omdat al die straten eindeigen op "lei" noemen ze dat de "leie".
Amerikalei, Frankrijklei, Italiëlei, ...
Ik ken de leien wel, hoor !

Maar waarom je het schrijft als de rivier ontgaat mij wat...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:51   #69
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En Peche, als je in de Bronx rondloopt zal je ook van zo'n toestanden meemaken en veel erger zelfs. Hier is het al bij al nog redelijk braaf. Je trekt het volgens mij nogal in het extreme. Want je moet maar naar de 101 bellen en ze zijn er. Ze (de politie) patrouilleert ook regelmatig. Plus, zoals ik reeds zei, ik loop daar regelmatig in die buurt - zelfs 's avonds laat, en heb er nooit problemen gehad of me bedreigd gevoeld. Er hangen zelfs camera's her en der. Je doet precies alsof alle kleurtjes verkrachters zijn, en dat zijn ze niet.
Je vertelt het op een manier alsof je al ooit in de bronx geweest bent
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 09:55   #70
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik ken de leien wel, hoor !

Maar waarom je het schrijft als de rivier ontgaat mij wat...
Je suis Peche
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 10:03   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Steden met meeste nationaliteiten:
1) Amsterdam: 177
2) Antwerpen: 164
3) New York: 150

Op het vlak van diversiteit is Antwerpen dus absoluut geen dorp in vergelijking met New York.
Verschil met New York en zelfs Amsterdam is dat er in Antwerpen een dorpsmentaliteit heerst. Men is er zelfs geschokt door Medina Burger.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 10:07   #72
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Verschil met New York en zelfs Amsterdam is dat er in Antwerpen een dorpsmentaliteit heerst. Men is er zelfs geschokt door Medina Burger.
Ja, want men gaat in New York en Amsterdam geen grote groep mensen vinden die tegen onverdoofd slachten zijn... Beetje serieus blijven he.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 10:41   #73
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, want men gaat in New York en Amsterdam geen grote groep mensen vinden die tegen onverdoofd slachten zijn... Beetje serieus blijven he.
Als je als politicus de shechita gaat aanvallen, zal je toch niet veel medestanders vinden, neen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 21:26   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben op de baan gaan staan en ben om hulp beginnen te roepen", vertelt L. "Maar niet één wagen stopte. Daarom wil ik ook een beetje mijn verhaal doen. Vooral als een oproep: mensen, als een vrouw, oud of jong, op straat staat te roepen om hulp, is er iets gebeurd. Stop dan alstublieft!"

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...-aub-a2844640/

En zo is het, heel Antwerpen is naar de prak aan het gaan. Het wordt nog erger dan Molenbeek en vrouwen durven al op klaarlichte dag op bepaalde plaatsen niet meer komen. Vermijden locaties en maken grote omwegen.

Er moet GVD iets aan gedaan worden! Meer blauw op straat is niet voldoende.
Als een vrouw hulp roept is het waarschijnlijk omdat ze ergens in haar nabijheid een spinnekoppetje heeft zien lopen. Het kan ook in sommige gevallen een muis geweest zijn. Maar meestal komt de hulp te laat en is de oorzaak al lang verdwenen vooraleer zij haar panische angst onder controle heeft weten brengen.

Met andere woorden; moesten vrouwen niet voor de meest ridicule zaken in paniek slaan en de drama queen uithangen zou een omstander waarschijnlijk onmiddellijk de link leggen tussen de hulpverzoekster en een gevaarlijke toestand wat hem zou aansporen tot hulpvaardigheid.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 september 2016 om 21:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 21:42   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Als je als politicus de shechita gaat aanvallen, zal je toch niet veel medestanders vinden, neen.
Dat is toch wel kwade wil van jou.

Iedereen weet dat Joden expert slachters (met zeer scherpe messen) zijn en op dat gebied geen kritiek dulden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be