Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2017, 11:46   #61
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Best eens het artikel lezen voordat je zulke stommiteiten uitkraamt.

Dit zegt Termont:


Zielige poging om Termont zwart te maken....





Als je iemand de schuld wilt geven , geef dan de federale regering de schuld. je weet wel, die regering die wordt geleid door de NVA
Tiens, kun je me zeggen wanneer de NV-A deze wet op het kraken gemaakt heeft en , indien die wet recent is , hebben ze dat dan alleen ondertekend zonder de andere regeringspartijen te kennen, of is het gewoon vuilspuwerij tegen de NV-A.?????? Als dat laatste waar is vind ik uw posting lage laster en heel heel klein van u.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 11:50   #62
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom doen ze het dan niet?
Omdat het technisch onmogelijk is alle miskleunen van die 184 jaar op 2 jaar recht te trekken zeker als diegenen die verantwoordelijk zijn voor die miskleunen dan nog eens dwars gaan liggen om hun kiesvee niet voor de borst te stoten.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 11:55   #63
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als de politie je niet betrapt bij het forceren van sloten of beschadigen van eigendom is het nooit een betrapping op heterdaad. In het geval dat jij stelt kan je klacht indienen bij de politie. De lokale politie raadt de burgers ook aan om hen op de hoogte te stellen van je vakanties, zodat ze jouw woning tijdens hun patrouilles kunnen controleren.
Dus volgens u doen dieven er verkeerd in om direkt na de inbraak het pand te verlaten, als ze een dagske wachten en ondertussen de koelkast en de kelder leegfuiven kan er hun niets meer gebeuren? Zeg dat niet te luid want dieven lezen ook forums.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 11 maart 2017 om 12:05.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:02   #64
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bij kennissen duurde dat 2 jaar. Dat is een van de redenen dat verhuurders hun eigendommen verkopen en hun sparcenten elders beleggen.

De Vlaamse overheid moet de gevolgen van haar wanbeleid maar zelf dragen, en zelf voor woningen zorgen. De belastingbetaler zal daar wel niet zo blij mee zijn.
Vlaanderen heeft nog niets positief gedaan om de wantoestanden aan te pakken waar verhuurders mee worden geconfronteerd. Het enige wat Vlaanderen gedaan heeft is een copy/paste van de vroegere federale huurwetgeving in Vlaamse decreten gestopt.

Het zou al helpen als verhuurders de zwarte lijst die banken en verzekeraars kunnen raadplegen als ze een kandidaat-huurder hebben. Mensen op de zwarte lijst hebben moeten in mijn ogen bij het OCMW terecht voor hun woonst.

Nu spelen de gemeentes een hypocriet spel. Ze helpen mee aan de uitdrijving zonder de huurders in een sociale woonst te stoppen. Het OCMW helpt hen soms aan een borg zodat ze een nieuwe huurcontract kunnen afsluiten bij het volgende slachtoffer.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:04   #65
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Dus volgens u doen dieven er verkeerd in om direkt ne de inbraak het pand te verlaten, als ze een dagske wachten en ondertussen de koelkast en de kelder leegfuiven kan er hun niets meer gebeuren? Zeg dat niet te luid want dieven lezen ook forums.
Helemaal niet. Het is echter een fabeltje dat ze voor dergelijke praktijken onmiddellijk in de bak vliegen. Ze riskeren wel degelijk een strafregister en een verhaal van de schade.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:05   #66
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als deze op heterdaad is betrapt kan de inbreker administratief worden aangehouden. Als er geen betrapping is op heterdaad hebben de vermoede inbrekers het recht te zwijgen tijdens een verhoor. Ze hebben het recht de politie te melden dat ze niet verhoord wensen te worden zonder tolk en/of advocaat.
Zelfs als de braak niet is geobserveerd, ben je nog altijd een insluiper.
Zolang je in het huis bent kan je op heterdaad worden betrapt voor insluip.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:08   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is altijd de fout van iemand anders of van het verleden.
Dat zijn uw woorden mijn beste, uw woorden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:09   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kern van de zaak: uiteraard is dit pure inbraak.
Kraken kan enkel in een onbewoond pand.
Waarom gaat OVLD dan de wet aanpassen ?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:10   #69
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.260
Standaard

Welke wetten er allemaal al dan niet van toepassing zijn in het voordeel van insluipers zal me een zorg wezen als ik na de vakantie terug thuis kom en er andere bewoners aantref zullen ze gegarandeerd rapper buiten staan dan dat ze binnen geraakt zijn.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 11 maart 2017 om 12:11.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:13   #70
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Interessant om lezen. Een artikel van Termont uit 2013.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...kraken-inbraak
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:14   #71
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Welke wetten er allemaal al dan niet van toepassing zijn in het voordeel van insluipers zal me een zorg wezen als ik na de vakantie terug thuis kom en er andere bewoners aantref zullen ze gegarandeerd rapper buiten staan dan dat ze binnen geraakt zijn.
Zelfrichting

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2017 om 12:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:14   #72
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...and-zijn.dhtml

Nu, als een woning wettelijk bewoond is door iemand, is het volgens de wet nog steeds inbraak als men daar derde aantreft.
De politie kan krakers van een bewoonde woning gewoon oppakken als dieven die op heterdaad betrapt zijn, wat in de meest gemeenten ook gebeurd.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat dergelijke zaken enkel gebeuren in gemeenten waar de sossen de plak zwaaien.
Wat Termont hier doet is de wet gewoon verdraaien. De officiele bewoner van een woning gewoon zeggen dat ze maar hadden moeten zorgen dat er steeds iemand in de woning aanwezig is, of dat anders derde gewoon het recht heeft om de woning in te palmen.
Volgens Termont hebben krakers dus het recht om elke woning in te palmen als de officiele bewoners zijn gaan werken.
Volgens hem is het dus verboden om te gaan werken, laat staan op vakantie te gaan.
Dit Gentse koppel zal dus opzoek mogen naar een andere woning en mogen zorgen dat ze die hebben voor ze terug naar België komen, of ze zijn officiele landlopers.
Oh, wacht, er wonen andere mensen op hun officieel adres, dit is immers door de politie vangesteld, zij zijn dus reeds landlopers zonder wettelijke verblijfplaats in België en zijn nu dus met een foute ID in het buitenland.
Nee hoor, niet wereldvreemd.
Maar goed, ze kunnen de woning misschien terug kraken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:25   #73
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Moest ik een knokploeg organiseren, ik zou ook zulke dingen in het publiek zeggen.

Plausible deniability.
Zonder woorden de "slachtoffers"
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:33   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom gaat OVLD dan de wet aanpassen ?
Om te vermijden dat burgervaders zoals Termont er nog een eigen interpretatie aangeven en alle andere wetgevingen hierrond negeren.
Op het ogenblik is het namelijk zo, dat als je een leegstaand pand kraakt en er overnacht, de politie je niet kan verdrijven zonder opdracht van justitie.
Let wel, het gaat over leegstaande panden, de politie is dus wel gemachtigd je te verdrijven als je na sluitingstijd overnacht in een treinstation, voetbalstation, school, kerk, of bedrijf, op eenvoudig verzoek van de eigenaar en met de opdracht van de burgervader van het grondgebied.
In geval van weerstand en/of onmogelijkheid van de plaatselijke instellingen, kan de burgervader deze bevoegdheden afstaan en overdragen aan de provincie. Dit gebeurd vooral bij rampen, maar kan dus ook bij andere problemen.

Voor Termont is het probleem echter dat veel van zijn kiezers, studenten zijn.
Gent is daardoor politiek een wereldvreemde stad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:35   #75
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Voor Termont is het probleem echter dat veel van zijn kiezers, studenten zijn.
Gent is daardoor politiek een wereldvreemde stad.


Ik mocht niet kiezen in Gent...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:49   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Interessant om lezen. Een artikel van Termont uit 2013.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...kraken-inbraak
Inbraak is het illegaal openbreken van een gebouw of een object om dit binnen te gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:50   #77
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Om te vermijden dat burgervaders zoals Termont er nog een eigen interpretatie aangeven en alle andere wetgevingen hierrond negeren.
Op het ogenblik is het namelijk zo, dat als je een leegstaand pand kraakt en er overnacht, de politie je niet kan verdrijven zonder opdracht van justitie.
Let wel, het gaat over leegstaande panden, de politie is dus wel gemachtigd je te verdrijven als je na sluitingstijd overnacht in een treinstation, voetbalstation, school, kerk, of bedrijf, op eenvoudig verzoek van de eigenaar en met de opdracht van de burgervader van het grondgebied.
In geval van weerstand en/of onmogelijkheid van de plaatselijke instellingen, kan de burgervader deze bevoegdheden afstaan en overdragen aan de provincie. Dit gebeurd vooral bij rampen, maar kan dus ook bij andere problemen.

Voor Termont is het probleem echter dat veel van zijn kiezers, studenten zijn.
Gent is daardoor politiek een wereldvreemde stad.
Volgens mij stinkt de hele zaak.
Citaat:
Gents gezin dat slachtoffer werd van krakers vraagt dat politie Roma beschermt
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 12:55   #78
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Volgens mij is alles op voorhand afgesproken.

De eigenaars zullen bovendien een schadevergoeding krijgen, voor een pand dat ze tot nu toe zelf niet bewoond hebben.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:08   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Die kloefers ginder in Vietnam, zijn ook maar vege sossen, heb ik de indruk.
Ofwel zijn ze stevig onder druk gezet.

Waarom vege sossen ? Eerst radeloos om hulp vragen ... bleiten, ze zijn echt radeloos ... en even later dan op hun facebook: "ja maar, het is de stad die die mensen moet huisvesten ...". Zij zijn radeloos, en de belastingbetaler moet het maar oplossen.

Of onder druk gezet.
De ene of andere gezagsdrager of advocaat heeft hen laten weten dat door hun publieke oproep, er wel eens illegale gewelddadige acties kunnen ondernomen worden tegen die Roma. En dan zijn zij, via hun publieke oproep, medeplichtig ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:16   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Nota bene: het is aan de minister van justitie om een wetgeving omtrent kraken voor te stellen aan het parlement.

Hoe lang zijn ze daar nu al aan bezig ? Ik herinner me zelfs dat indertijd de toenmalige minister Van Parijs (tsjeef) een ontwerp had.
Mogelijks hebben de sossen het destijds afgeschoten.

Wat ook leuk is:
die roma mogen overal zomaar binnen;
maar de politie heeft een huiszoekingsbevel nodig.

En volgens Termont is het voldoende dat een dief die betrapt wordt in een woning, verklaart "ja maar, ik woon hier al wel vijf minuten hé zeg", dat de flikken niets meer kunnen doen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be