Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2004, 10:11   #1
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard Antwerps imago schaadt universiteit.

In http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GPUAU1LG staat het kort uitgelegd. De Antwerpse Universiteit groeit niet genoeg, omdat de stad Antwerpen met een negatief imago kampt bij veel buitenstaanders.
En ze maken er in De Standaard niet zoveel worden aan vuil, maar het is duidelijk dat de anti-politiek van het Belang (ruzie zoeken, mensen neerhalen (cf. schepen Pauwels die VOLLEDIG VOLGENS DE REGEL in een sociale woning woont), alles afbreken, groepen inwoners stigmatiseren, wijken als vuil en gevaarlijk omschrijven,...) hier voor een groot stuk tussenzit.

Heb jij het Belang in Gent of Hasselt al gehoord in de nationale media? Noem gewoon al eens een Oostends of Leuvens gemeenteraadslid van het Belang...

Laatst gewijzigd door baby genius : 11 december 2004 om 10:12.
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:34   #2
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Alles is de fout van het Belang, terwijl de sossen en hun gewillige vazallen (het imago van) de stad al decennia naar de kloten helpen en het Belang ondertussen al sinds mensenheugenis in de oppositie zit, en dus geenszins voor het beleid verantwoordelijk kan worden gesteld. De verzuurden zijn toch allemaal soepkiekens dat ze zo het "imago" van 't Stad naar de filistijnen helpen...
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:43   #3
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

waarom kampt leuven (toch ook al decennialang een sossen-stad) dan NIET met zo'n negatief imago? het zal de fout van detiège of janssens (vs. tobback) zijn zeker?
face it, het belang, én in grote mate ook de media*, zorgen voor het negatieve imago. ik geef nog eens het voorbeeld van schepen Pauwels, die - volledig volgens de regels - in een sociale woning woont in de Venusstraat, maar waar het Blok toen wel eerst heeft gezegd dat het 'illegaal' was... // ik geef ook het voorbeeld van Janssens, waar het Blok eerst ook zesduizend procedures tegen begon, vertragingsmechanismen om van Janssens toch maar geen burgemeester te maken... zaken die op niks stoelen, maar die toch maar weer mooi in de media* komen, waardoor de stad een negatief imago krijgt. wel, dat is antwerpen. dat is het belang.
dat dewinter in 2006 maar burgemeester wordt. met wat geluk zit ik dan in Ierland, dan kan ik de échte Hel vanop afstand bekijken...


* media, want alles wordt sowieso in vraag gesteld, alles wordt sowieso bekritiseerd, van het belgische voetbal tot de schoenmaat van elke politicus.
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:45   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby genius
In http://www.standaard.be/nieuws/binne...cleID=GPUAU1LG staat het kort uitgelegd. De Antwerpse Universiteit groeit niet genoeg, omdat de stad Antwerpen met een negatief imago kampt bij veel buitenstaanders.
En ze maken er in De Standaard niet zoveel worden aan vuil, maar het is duidelijk dat de anti-politiek van het Belang (ruzie zoeken, mensen neerhalen (cf. schepen Pauwels die VOLLEDIG VOLGENS DE REGEL in een sociale woning woont), alles afbreken, groepen inwoners stigmatiseren, wijken als vuil en gevaarlijk omschrijven,...) hier voor een groot stuk tussenzit.

Heb jij het Belang in Gent of Hasselt al gehoord in de nationale media? Noem gewoon al eens een Oostends of Leuvens gemeenteraadslid van het Belang...
Tja, wie wil er nu in een stad komen studeren waar 30% van de bevolking racisten zijn? Ik blijf daar zelf ook liefst zo veel mogelijk weg...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:48   #5
mulder7
Schepen
 
mulder7's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2004
Berichten: 400
Standaard

Chantalleke volgens de regels: kan goed zijn, maar in de perceptie zit daar toch een serieus haar in de boter: een dikbetaalde schepen in een OCMW-woning. Je moet het als Jan met de Pet maar eens proberen. Zegt dan weer veel over de regels als dat de normaalste zaak van de wereld zou zijn.
__________________
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:48   #6
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Tja, wie wil er nu in een stad komen studeren waar 30% van de bevolking racisten zijn? Ik blijf daar zelf ook liefst zo veel mogelijk weg...
fout, die mensen zijn helemaal geen racisten.
net zoals de overgrote meerderheid van de Belang-kiezers helemaal geen onafhankelijk Vlaanderen willen. zij willen enkel euh... tegendraads doen, omdat ze te lang moeten wachten bij de bakker, of omdat hun nieuwe identiteitskaart niet in automatisch in hun portefeuille komt vliegen.
hey, het is best gezellig in antwerpen zenne! i love living there

Laatst gewijzigd door baby genius : 11 december 2004 om 11:50.
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:51   #7
Carmen
Burger
 
Carmen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2004
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Bwa, ik weet het nie. Tgras is altijd groener aan den andere kant dus ik kanm ij voorstellen dat andere steden een beter imago hebben dan het Antwerpen waar dak woon. Mor wete, eigenlijk denk ik dat het overal even erg is ze. Alleen wordt da ni van alle streken gezegd of in statistiekskes en weetek wa allemaal gezet. Kunnen ze zich trouwens ni beter met de belangrijke zaken bezig houden in plaats van hun 'imago'. Als ze proberen om de zaak vooruit te laten gaan in plaats van achteruit en de schade beperke, dan verandert da imago wel vanzelf; Zijn er trouwens zo veel minder studenten int stad dan in Leuven en Gent enal? Kweet da ni eigelijk.
__________________
I'm not scared of dying, I just don't want to. If I stop lying I'll just dissapoint you.
Carmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:52   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby genius
fout, die mensen zijn helemaal geen racisten.
net zoals de overgrote meerderheid van de Belang-kiezers helemaal geen onafhankelijk Vlaanderen willen. zij willen enkel euh... tegendraads doen, omdat ze te lang moeten wachten bij de bakker, of omdat hun nieuwe identiteitskaart niet in automatisch in hun portefeuille komt vliegen.
hey, het is best gezellig in antwerpen zenne! i love living there
Bullshit! Een Vlaams BlokBelanger in Anwerpen weet héél goed waarvoor hij stemt als hij het bolletje van het Vlaams BlokBelang rood kleurt: racisme!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:53   #9
Carmen
Burger
 
Carmen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2004
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Jep, da denk ik ook. Ik geef toe dat ik ook akkoord ben met sommige visies van het VB, maar ik zou er nooit op stemmen omdat het toch een rescistische bijklank heeft op iets dat daar op trekt in ieder geval. Normaal weet je wel waarvoor je stemt he, zeker as da dan og is is voor het VB ook.
__________________
I'm not scared of dying, I just don't want to. If I stop lying I'll just dissapoint you.
Carmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:56   #10
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

aantal studenten in leuven: 21.635, gent: 20.185, antwerpen: 6.177
(eerste twee cijfers afkomstig van de site van de Vlaamse Overheid, laatste cijfer van de site van de Universiteit Antwerpen zelf)

er zijn wel degelijk minder studenten in tstad, én we groeien ook amper...
lees het krantenartikel in de standaard vandaag, en het wordt duidelijk...

achja...
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 11:59   #11
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

wij weten wel waarop we stemmen, maar wij zitten dan ook op een politiekforum.
de antwerpenaren die van smorges acht uur tot saves zes uur in De Grote Pint zitten, en derna verhuizen naar een ander café, en constant tege mekaar op zagen "datta allemaal toch ni zou moge" en "da die jongere dit" en "die vant sint-jansplein dat"... die zijn niet met politiek bezig... die gaan stemmen omdat ze moeten.
enkele weken geleden stonden in de krant de cijfers van een enquête over de trouwheid van het kiezerspubliek van de partijen als de stemPLICHT wegvalt... van groen! zou ongeveer 95% blijven stemmen, van het blok slechts 70%...
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:00   #12
Carmen
Burger
 
Carmen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2004
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

O jee; Sorry. Kheb de gazet nog ni open gehad. Mor ze ligt al wel op tafel. Kheb maandag exaam over voze actualiteit, dus kzal nog wel is zien; Man manman, tgaat echt nie goe dan he me de antwerpse studente? Mor wete, der gaan der kei veel psychologie en pedagogie enal studere, brengt die richting al eens nor hier, da scheelt veeeeell man ze.
__________________
I'm not scared of dying, I just don't want to. If I stop lying I'll just dissapoint you.

Laatst gewijzigd door Carmen : 11 december 2004 om 12:00.
Carmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:11   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby genius
wij weten wel waarop we stemmen, maar wij zitten dan ook op een politiekforum.
de antwerpenaren die van smorges acht uur tot saves zes uur in De Grote Pint zitten, en derna verhuizen naar een ander café, en constant tege mekaar op zagen "datta allemaal toch ni zou moge" en "da die jongere dit" en "die vant sint-jansplein dat"... die zijn niet met politiek bezig... die gaan stemmen omdat ze moeten.
enkele weken geleden stonden in de krant de cijfers van een enquête over de trouwheid van het kiezerspubliek van de partijen als de stemPLICHT wegvalt... van groen! zou ongeveer 95% blijven stemmen, van het blok slechts 70%...
Je gaat hier nu toch niet beweren dat er nog kiezers zijn die NIET weten waarvoor het Vlaams BlokBelang in de EERSTE PLAATS staat? Dat ze het programma niet door een door kennen, zal wel kloppen, maar wees maar gerust dat ze verdomd goed weten dat het Vlaams BlokBelang de vreemdelingen buiten wil. Als je voor die partij stemt, ben je medeplichtig, want je ondersteunt een racistische organisatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:13   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tja, wie wil er nu in een stad komen studeren waar 30% van de bevolking racisten zijn? Ik blijf daar zelf ook liefst zo veel mogelijk weg...
heb je hier cijfers van of bewijzen door studies? Hoe kom jij aan het cijfer dat 30% rascisten zijn?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:14   #15
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bullshit! Een Vlaams BlokBelanger in Anwerpen weet héél goed waarvoor hij stemt als hij het bolletje van het Vlaams BlokBelang rood kleurt: racisme!
Wat is dat voor onzin, alsof je rascist moet zijn om op het VB te stemmen.
Dat is weer iets wat jij ervan maakt ja.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:15   #16
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je gaat hier nu toch niet beweren dat er nog kiezers zijn die NIET weten waarvoor het Vlaams BlokBelang in de EERSTE PLAATS staat? Dat ze het programma niet door een door kennen, zal wel kloppen, maar wees maar gerust dat ze verdomd goed weten dat het Vlaams BlokBelang de vreemdelingen buiten wil. Als je voor die partij stemt, ben je medeplichtig, want je ondersteunt een racistische organisatie.
Heeft het VB ooit gezegt dat ze "DE" vreemdelingen buiten willen? Als je zegt dat je DE criminele hoop ervan buiten wilt dan ben je geen rascist hé, dan ben je gewoon tegen criminaliteit hoor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:16   #17
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

30% racisten omdat 30% op het vlaams blok stemt.

voor mij gaat die redenering écht niet op. het zal die bekrompen blokkiezers worst wezen wie er buitenvliegt. ze komen hun eigen huis of café niet buiten, en of mohammed van om de hoek nu daar woont of terug naar marokko moet, dat doet er voor hen niet zohard toe. het enige wat ze willen is hun hart luchten, reageren tegen het establishment, en vooral: voor de underdog kiezen, zoals alle belgen zo graag doen.

pas op, ik heb het echt niet over alle blokkiezers, zeker niet. maar ik woon in antwerpen, én de interne enquête van het blok zelf bewijst mijn stelling...
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:17   #18
baby genius
Vreemdeling
 
baby genius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Heeft het VB ooit gezegt dat ze "DE" vreemdelingen buiten willen? Als je zegt dat je DE criminele hoop ervan buiten wilt dan ben je geen rascist hé, dan ben je gewoon tegen criminaliteit hoor.
ROFL, philip dewinter heeft het ooit wel degelijk gehad over "een blank europa", waar echt alle niet-blanken buiten moesten. nu zwakt hij dat inderdaad af, omdat het "niet haalbaar is met internationale rechtbanken in het achterhoofd", zo zei hij het nog, deze week in ter zake.
baby genius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:19   #19
Carmen
Burger
 
Carmen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2004
Berichten: 130
Stuur een bericht via MSN naar Carmen
Standaard

Och wete, kvind het moeilijk om te zeggen DE rascisten en DE vreemdelingen of DE criminelen. Kzou wel eens willen weten wie er achter het hoekje allemaal zit te vloeken op die vreemdeling. Of wie er met ZO een grote mond staat maar wel goed overweg komt met de indische poetsvrouw enzo. Tis vrij relatief ze mense.
__________________
I'm not scared of dying, I just don't want to. If I stop lying I'll just dissapoint you.
Carmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2004, 12:22   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby genius
30% racisten omdat 30% op het vlaams blok stemt.

voor mij gaat die redenering écht niet op. het zal die bekrompen blokkiezers worst wezen wie er buitenvliegt. ze komen hun eigen huis of café niet buiten, en of mohammed van om de hoek nu daar woont of terug naar marokko moet, dat doet er voor hen niet zohard toe. het enige wat ze willen is hun hart luchten, reageren tegen het establishment, en vooral: voor de underdog kiezen, zoals alle belgen zo graag doen.

pas op, ik heb het echt niet over alle blokkiezers, zeker niet. maar ik woon in antwerpen, én de interne enquête van het blok zelf bewijst mijn stelling...
Neen, want die 30% wéét dat ze voor een racistische partij kiest. Het bolletje van het Vlaams BlokBelang rood kleuren, is instemmen met de racistische ideologie van het Vlaams BlokBelang. Zoals Carmen hierboven zei: zelfs al zijn er punten van het programma van het Vlaams BlokBelang waarmee je het eens kan zijn, dan is er nog altijd dat ene punt dat boven alle andere partijpunten uitsteekt: het racistische discours. Daar kan je op geen enkele manier omheen. Zelfs door op die partij te stemmen omwille van het schaamlapje "onafhankelijk Vlaanderen", draag je bij tot het racisme dat die criminele organisatie uitdraagt en ben je finaal evengoed een racist.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be