Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van de legalisatie van een zelfmoordpil ?
ja 35 58,33%
neen 25 41,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 oktober 2005, 11:02   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard Legalisatie van een zelfmoordpil

Elk jaar plegen vele mensen zelfmoord en doen nog veel meer mensen zelfmoordpogingen. In de praktijk is het vaak niet zo eenvoudig om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen. Vele zelfdoders moeten noodgedwongen hun toevlucht zoeken tot eerder barbaarse en pijnlijke methodes, wat in feite een beschaafde maatschappij volstrekt onwaardig is. In onze maatschappij bestaat, geheel terecht, een verbod op folterpraktijken. Zelfdoders daarentegen hebben niet het recht om er op een menswaardige wijze uit te stappen. Alleen al omwille van puur humanitaire redenen zou het daarom aangewezen zijn dat er werk zou worden gemaakt van de legalisatie van een zelfmoodpil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven. De legalisatie van een zelfmoordpil zou tevens betekenen dat de mensen meer individuele vrijheid hebben waardoor de mensen het gevoel zouden krijgen dat zij, en zij alleen, baas zijn over hun levenseinde. Eigenlijk zou het recht om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen, als een fundamenteel mensenrecht moeten worden opgenomen in de universele en Europese verklaring van de rechten van de mens, evenals in de grondwet.

Ook op maatschappelijk vlak zou de legalisatie van een zelfmoordpil heel wat voordelen hebben. Ze zou een bescheiden bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking, een probleem waarvoor de beleidsmakers hardnekkig de kop in het zand steken. Verder zou ze leiden tot meer natuurlijke selectie en tot een vermindering van het aantal nuttelozen in de maatschappij. Opgeruimd staat netjes.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 11:13   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

goe bezeg joh

Stel dat kinderen toevallig aan zo'n pilletjes raken, die kennen der niets van, en die steken alles in hun mond.

ook makkelijk als je iemand wilt vermoorden, meng het gewoon in zen eten. Iedereen zal denke dat het zelfmoord is.

Mensen met zelfmoordneigingen moeten geholpen worden, niet gedood.
zelfmoord is nooit het antwoord.

Die mensen moeten gewoon geholpen worden, zodat ze een andere visie op het leven krijge.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 11:26   #3
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
goe bezeg joh

Stel dat kinderen toevallig aan zo'n pilletjes raken, die kennen der niets van, en die steken alles in hun mond.

ook makkelijk als je iemand wilt vermoorden, meng het gewoon in zen eten. Iedereen zal denke dat het zelfmoord is.

Mensen met zelfmoordneigingen moeten geholpen worden, niet gedood.
zelfmoord is nooit het antwoord.

Die mensen moeten gewoon geholpen worden, zodat ze een andere visie op het leven krijge.
In mijn openingsbericht heb ik het enkel over het principe van de legalisatie van een zelfmoordpil of zelfbevrijdingspil, niet over de modaliteiten die daarmee gepaard moeten gaan. Zo zou men bv. kunnen voorzien dat een dergelijke pil niet zomaar in de apotheek kan worden verkregen, doch enkel kan worden ingenomen in een ziekenhuis in het bijzijn van een arts en dat er een bedenktermijn van bv. minstens 3 maanden moet liggen tussen de aanvraag tot en de effectieve inname van een dergelijke pil.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 11:30   #4
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In mijn openingsbericht heb ik het enkel over het principe van de legalisatie van een zelfmoordpil of zelfbevrijdingspil, niet over de modaliteiten die daarmee gepaard moeten gaan. Zo zou men bv. kunnen voorzien dat een dergelijke pil niet zomaar in de apotheek kan worden verkregen, doch enkel kan worden ingenomen in een ziekenhuis in het bijzijn van een arts en dat er een bedenktermijn van bv. minstens 3 maanden moet liggen tussen de aanvraag tot en de effectieve inname van een dergelijke pil.
Ik vind dat je enkel zo'n pil mag nemen als je aan een ongeneeslijke ziekte lijdt gepaard met verschrikkelijke pijn en het einde toch nabij is. Maar dan nog vind ik zo'n pilletje overbodig. Met een simpel spuitje kan het ook gebeuren.
Waarom hiervoor een pil fabriceren?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Duvelke on 09-10-2005 at 12:31
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In mijn openingsbericht heb ik het enkel over het principe van de legalisatie van een zelfmoordpil of zelfbevrijdingspil, niet over de modaliteiten die daarmee gepaard moeten gaan. Zo zou men bv. kunnen voorzien dat een dergelijke pil niet zomaar in de apotheek kan worden verkregen, doch enkel kan worden ingenomen in een ziekenhuis in het bijzijn van een arts en dat er een bedenktermijn van bv. minstens 3 maanden moet liggen tussen de aanvraag tot en de effectieve inname van een dergelijke pil.
Ik vind dat je enkel zo'n pil mag nemen als je aan een ongeneeslijke ziekte lijdt gepaard met verschrikkelijke pijn en het einde toch nabij is. Maar dan nog vind ik zo'n pilletje overbodig. Met een simpel spuitje kan het ook gebeuren.
Waarom hiervoor een pil fabriceren?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In mijn openingsbericht heb ik het enkel over het principe van de legalisatie van een zelfmoordpil of zelfbevrijdingspil, niet over de modaliteiten die daarmee gepaard moeten gaan. Zo zou men bv. kunnen voorzien dat een dergelijke pil niet zomaar in de apotheek kan worden verkregen, doch enkel kan worden ingenomen in een ziekenhuis in het bijzijn van een arts en dat er een bedenktermijn van bv. minstens 3 maanden moet liggen tussen de aanvraag tot en de effectieve inname van een dergelijke pil.
Ik vind dat je enkel zo'n pil mag nemen als je aan een ongeneeslijke ziekte lijdt gepaard met verschrikkelijke pijn en het einde toch nabij is. Maar dan vind ik zo'n pilletje overbodig. Met een simpel spuitje kan het ook gebeuren.
Waarom hiervoor een pil fabriceren?[/size]
[/edit]
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.

Laatst gewijzigd door Duvelke : 9 oktober 2005 om 11:31.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 21:38   #5
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke

Mensen met zelfmoordneigingen moeten geholpen worden, niet gedood.
zelfmoord is nooit het antwoord.

Die mensen moeten gewoon geholpen worden, zodat ze een andere visie op het leven krijge.
Waarom zouden mensen met zelfmoordneigingen niet gewoon de vrijheid mogen krijgen om zelf, zonder enige betutteling, hetzij te kiezen om geholpen te worden, hetzij (na het in acht nemen van een zekere bezinningsperiode) te kiezen om zichzelf op een menswaardige wijze te bevrijden uit hun ellendig leven ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 22:12   #6
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Cynicus je hebt gelijk (zoals bijna altijd trouwens.). MENSWAARIG uit het leven stappen moet een recht zijn. Zo een pil moet beschikbaar zijn voor iedereen.
een kogel door een hoofd is ERG pijnlijk en "messy". Zich hangen is OOK pijnlijk en erg "messy" (mannen krijgen angel's lust, stront ontsnapt uit de darmen = niet echt leuk voor de familie om het te kuisen etc), zich verbranden is nog pijnlijker etc..
een pil nemen en rustig inslapen is imho een goede manier om iemand zijn lijden te beendigen.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 22:41   #7
Diether
Lokaal Raadslid
 
Diether's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 325
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Cynicus je hebt gelijk (zoals bijna altijd trouwens.). MENSWAARIG uit het leven stappen moet een recht zijn. Zo een pil moet beschikbaar zijn voor iedereen.
een kogel door een hoofd is ERG pijnlijk en "messy". Zich hangen is OOK pijnlijk en erg "messy" (mannen krijgen angel's lust, stront ontsnapt uit de darmen = niet echt leuk voor de familie om het te kuisen etc), zich verbranden is nog pijnlijker etc..
een pil nemen en rustig inslapen is imho een goede manier om iemand zijn lijden te beendigen.
Ik heb me ook al afgevraagd of een kogel door het hoofd in feite pijnlijk is. Gaat dat niet te snel om pijnlijk te zijn?
Ik kende ook iemand die uit het leven gestapt is dmv scheermesjes
Zo'n pil moet kunnen, maar is dan niet het gevaar dat het veel te impulsief zou gebeuren? Als men weet dat het geen pijn doet en zeer effectief is, dan bij het minste zouden sommigen er al een eind aan maken vrees ik. 'Lef' is dan niet meer nodig...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 22:47   #8
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Ik vind dat je enkel zo'n pil mag nemen als je aan een ongeneeslijke ziekte lijdt gepaard met verschrikkelijke pijn en het einde toch nabij is. Maar dan nog vind ik zo'n pilletje overbodig. Met een simpel spuitje kan het ook gebeuren.
Waarom hiervoor een pil fabriceren?
ik sluit me hierbij aan.

Depressies zijn te overwinnen, hoe moeilijk en uitzichtsloos iemands situatie ook kan lijken.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 23:06   #9
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Elk jaar plegen vele mensen zelfmoord en doen nog veel meer mensen zelfmoordpogingen. In de praktijk is het vaak niet zo eenvoudig om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen. Vele zelfdoders moeten noodgedwongen hun toevlucht zoeken tot eerder barbaarse en pijnlijke methodes, wat in feite een beschaafde maatschappij volstrekt onwaardig is. In onze maatschappij bestaat, geheel terecht, een verbod op folterpraktijken. Zelfdoders daarentegen hebben niet het recht om er op een menswaardige wijze uit te stappen. Alleen al omwille van puur humanitaire redenen zou het daarom aangewezen zijn dat er werk zou worden gemaakt van de legalisatie van een zelfmoodpil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven. De legalisatie van een zelfmoordpil zou tevens betekenen dat de mensen meer individuele vrijheid hebben waardoor de mensen het gevoel zouden krijgen dat zij, en zij alleen, baas zijn over hun levenseinde. Eigenlijk zou het recht om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen, als een fundamenteel mensenrecht moeten worden opgenomen in de universele en Europese verklaring van de rechten van de mens, evenals in de grondwet.

Ook op maatschappelijk vlak zou de legalisatie van een zelfmoordpil heel wat voordelen hebben. Ze zou een bescheiden bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking, een probleem waarvoor de beleidsmakers hardnekkig de kop in het zand steken. Verder zou ze leiden tot meer natuurlijke selectie en tot een vermindering van het aantal nuttelozen in de maatschappij. Opgeruimd staat netjes.
Ik vind dat het in sommige gevallen wel een oplossing kan zijn maar de meerderheid die zelfmoord wil plegen zal volgens mij niet voor dat pilletje kiezen. Men wil immers toch zelf de plaats en de wijze waarop men zichzelf dood kunnen kiezen. Die laatste stap willen velen toch echt wel zelf zetten.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2005, 23:32   #10
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Ik heb me ook al afgevraagd of een kogel door het hoofd in feite pijnlijk is. Gaat dat niet te snel om pijnlijk te zijn?
Ik kende ook iemand die uit het leven gestapt is dmv scheermesjes
Zo'n pil moet kunnen, maar is dan niet het gevaar dat het veel te impulsief zou gebeuren? Als men weet dat het geen pijn doet en zeer effectief is, dan bij het minste zouden sommigen er al een eind aan maken vrees ik. 'Lef' is dan niet meer nodig...
Naar het schijnt is een kogel door de hersenen jagen niet zo evident als het lijkt, je zou je plaats goed moeten kiezen. Als het mislukt alle gevolgen vandien.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 14-10-2005 at 00:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Ik heb me ook al afgevraagd of een kogel door het hoofd in feite pijnlijk is. Gaat dat niet te snel om pijnlijk te zijn?
Ik kende ook iemand die uit het leven gestapt is dmv scheermesjes
Zo'n pil moet kunnen, maar is dan niet het gevaar dat het veel te impulsief zou gebeuren? Als men weet dat het geen pijn doet en zeer effectief is, dan bij het minste zouden sommigen er al een eind aan maken vrees ik. 'Lef' is dan niet meer nodig...
Naar het schijnt is een kogel door de hersenen jagen niet zo evident als het lijkt, je zou je plaats goed moeten kiezen. Als het mislukt alle gevolgen vandien.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Ik heb me ook al afgevraagd of een kogel door het hoofd in feite pijnlijk is. Gaat dat niet te snel om pijnlijk te zijn?
Ik kende ook iemand die uit het leven gestapt is dmv scheermesjes
Zo'n pil moet kunnen, maar is dan niet het gevaar dat het veel te impulsief zou gebeuren? Als men weet dat het geen pijn doet en zeer effectief is, dan bij het minste zouden sommigen er al een eind aan maken vrees ik. 'Lef' is dan niet meer nodig...
Naar het schijnt is een kogel door de hersenen jagen niet zo evident als het lijkt, je zou je plaats goed moeten kiezen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 13 oktober 2005 om 23:32.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 01:00   #11
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Hoe zou jij zelfmoord plegen? Via zo'n zelfmoordpilletje of op welke andere manier?
Ik weet wel hoe ik het zou doen. Ik zou mijn polsen over snijden, dat lijkt me geen pijnlijke dood. En jullie?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 01:05   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik ben eens op mijn hoofd gevallen, dat deed geen zeer tot ik weer wakker werd na een ganse tijd, toen wel! (heb er precies nog wat last van)
Ben ook eens onderuit gegaan bij gas, klein beetje misselijkheid en boink daar ga je. Gas is niet slecht!
Ben eens omver gereden en dat deed wel veel zeer, niet aan te raden (treins en zo van die dingen brr)
Dus u eerst van de gas laten bedwelmen en u zo stellen dat je recht naar beneden op uw hoofd valt is ideaal. (om zeker te zijn)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 08:33   #13
Artesia
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Elk jaar plegen vele mensen zelfmoord en doen nog veel meer mensen zelfmoordpogingen. In de praktijk is het vaak niet zo eenvoudig om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen. Vele zelfdoders moeten noodgedwongen hun toevlucht zoeken tot eerder barbaarse en pijnlijke methodes, wat in feite een beschaafde maatschappij volstrekt onwaardig is. In onze maatschappij bestaat, geheel terecht, een verbod op folterpraktijken. Zelfdoders daarentegen hebben niet het recht om er op een menswaardige wijze uit te stappen. Alleen al omwille van puur humanitaire redenen zou het daarom aangewezen zijn dat er werk zou worden gemaakt van de legalisatie van een zelfmoodpil zodat mensen die het leven, om welke reden dan ook, niet meer zien zitten, de mogelijkheid krijgen zichzelf te verlossen uit hun ellendig leven. De legalisatie van een zelfmoordpil zou tevens betekenen dat de mensen meer individuele vrijheid hebben waardoor de mensen het gevoel zouden krijgen dat zij, en zij alleen, baas zijn over hun levenseinde. Eigenlijk zou het recht om op een menswaardige wijze uit het leven te stappen, als een fundamenteel mensenrecht moeten worden opgenomen in de universele en Europese verklaring van de rechten van de mens, evenals in de grondwet.

Ook op maatschappelijk vlak zou de legalisatie van een zelfmoordpil heel wat voordelen hebben. Ze zou een bescheiden bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking, een probleem waarvoor de beleidsmakers hardnekkig de kop in het zand steken. Verder zou ze leiden tot meer natuurlijke selectie en tot een vermindering van het aantal nuttelozen in de maatschappij. Opgeruimd staat netjes.
Helemaal mee eens.
Hier oppert iemand dat depressies te genezen zijn.
Alsof iedere depressieveling zelfmoordneigingen heeft en iedere zelfmoordenaar depressief is!
je kunt er ook gewoon geen zin meer in hebben.
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 08:38   #14
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

we zullen uw 16-jarige dochter ook een zelfmoordpil geven als ze 't niet meer ziet zitten, goed?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 08:41   #15
Artesia
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 oktober 2002
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we zullen uw 16-jarige dochter ook een zelfmoordpil geven als ze 't niet meer ziet zitten, goed?
Ook 16 jarigen hebben rechten.
En een kind hoort niemand toe, zelfs de ouders niet.
Artesia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 08:48   #16
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Ook 16 jarigen hebben rechten.
En een kind hoort niemand toe, zelfs de ouders niet.
wat dacht je van 'recht op steun, menselijkheid en begrip' ipv met zelfmoordpillen te lopen leuren?
het is natuurlijk in deze tijd niet zo evident om even tijd te maken voor de nabije medemens die in de put zit, dat brengt namelijk geen geld op.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 14-10-2005 at 09:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Ook 16 jarigen hebben rechten.
En een kind hoort niemand toe, zelfs de ouders niet.
wat dacht je van 'recht op steun, menselijkheid en begrip' ipv met zelfmoordpillen te lopen leuren?
het is natuurlijk in deze tijd niet zo evident om even tijd te maken voor de nabije medemens die in de put zit, dat brengt namelijk geen geld op.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Artesia
Ook 16 jarigen hebben rechten.
En een kind hoort niemand toe, zelfs de ouders niet.
wat dacht je van 'recht op steun, menselijkheid en begrip' ipv met zelfmoordpillen te lopen leuren?
het is natuurlijk in deze tijd niet zo evident om even tijd te maken voor de nabije medemens, dat brengt namelijk geen geld op.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 14 oktober 2005 om 08:49.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 09:12   #17
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat dacht je van 'recht op steun, menselijkheid en begrip' ipv met zelfmoordpillen te lopen leuren?
het is natuurlijk in deze tijd niet zo evident om even tijd te maken voor de nabije medemens die in de put zit, dat brengt namelijk geen geld op.
Misschien kan jij je er mee bezig houden dan ? Jij brengt immers zowiezo geen geld op .
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 09:21   #18
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Misschien kan jij je er mee bezig houden dan ? Jij brengt immers zowiezo geen geld op .
kijk jij vanavond maar goed onder je bed en in de kast of er geen profiteur zit.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 09:35   #19
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat dacht je van 'recht op steun, menselijkheid en begrip' ipv met zelfmoordpillen te lopen leuren?
het is natuurlijk in deze tijd niet zo evident om even tijd te maken voor de nabije medemens die in de put zit, dat brengt namelijk geen geld op.
helemaal mee eens
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2005, 09:56   #20
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Stel dat je iemand tot 3 maanden bedenktijd verplicht, die zal zo lang niet willen wachten en toch voor een messy oplossing kiezen. Trouwens, zou jij naar een dokter durven stappen en zeggen dat je dood wilt?

Niet iedereen pleegt zelfmoord vanwege een depressie, er zijn er ook met onmetelijke schulden of andere juridische problemen die de rest van hun leven toch naar de vaantjes wanen.

Verdrinken is naar 't schijnt een mooie dood als je je kalm houdt. Even pijn in de longen, de adem-reflex verbijten en je bent vertrokken.

Trouwens, wat is "angel's lust"?
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be