Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2024, 08:41   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard Duurzaamheid is minder belangrijk voor Limburgse shoppers.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240310_96055777

Limburgers vinden duurzaam shoppen minder belangrijk: “Labels lezen is niet genoeg”
Hasselt - Limburgers kijken bij het kopen van kleding vooral naar prijs en kwaliteit. Duurzaamheid vinden we een stuk minder belangrijk. Dat blijkt uit een bevraging bij 500 Limburgers. Hoe shoppen we bewuster? “Kledinglabels checken? Was het maar zo simpel.”

De titel waar ik op klikte was: "Limburgers kopen 23 kledingstukken per maand.".

Welnu, als ik mijn sokken en mijn ondergoed er bij tel, kom ik nog niet aan dat aantal per jaar.

Op zoek naar een nieuwe broek, trui of jurk? Dan vindt 88 procent van de Limburgers de kwaliteit van het nieuwe kledingstuk belangrijk. Op twee staat de prijs (84 procent). Aan duurzaamheid hechten we minder belang. Slechts de helft van de Limburgers kijkt naar de arbeidsomstandigheden waarin het kledingstuk gemaakt werd. De impact op met milieu is voor vier op de tien belangrijk, en de locatie waar het gemaakt werd voor drie op de tien.

Hoe kwam dit onderzoek tot stand?
Het onderzoek werd uitgevoerd door Ipsos België bij een representatieve steekproef van 500 Limburgers van 18 tot 65 jaar via het Ipsos Online Panel. De bevraging vond plaats tussen 18 januari en 29 januari 2024.

Wat vinden jullie?
  • Is duurzaamheid een criterium waar jullie rekening mee houden bij het kopen van kleding?
  • Kunnen we de duurzaamheid wel checken? Maw, zien we dat ergens staan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 09:01   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240310_96055777

Limburgers vinden duurzaam shoppen minder belangrijk: “Labels lezen is niet genoeg”
Hasselt - Limburgers kijken bij het kopen van kleding vooral naar prijs en kwaliteit. Duurzaamheid vinden we een stuk minder belangrijk. Dat blijkt uit een bevraging bij 500 Limburgers. Hoe shoppen we bewuster? “Kledinglabels checken? Was het maar zo simpel.”

De titel waar ik op klikte was: "Limburgers kopen 23 kledingstukken per maand.".

Welnu, als ik mijn sokken en mijn ondergoed er bij tel, kom ik nog niet aan dat aantal per jaar.

Op zoek naar een nieuwe broek, trui of jurk? Dan vindt 88 procent van de Limburgers de kwaliteit van het nieuwe kledingstuk belangrijk. Op twee staat de prijs (84 procent). Aan duurzaamheid hechten we minder belang. Slechts de helft van de Limburgers kijkt naar de arbeidsomstandigheden waarin het kledingstuk gemaakt werd. De impact op met milieu is voor vier op de tien belangrijk, en de locatie waar het gemaakt werd voor drie op de tien.

Hoe kwam dit onderzoek tot stand?
Het onderzoek werd uitgevoerd door Ipsos België bij een representatieve steekproef van 500 Limburgers van 18 tot 65 jaar via het Ipsos Online Panel. De bevraging vond plaats tussen 18 januari en 29 januari 2024.

Wat vinden jullie?
  • Is duurzaamheid een criterium waar jullie rekening mee houden bij het kopen van kleding?
  • Kunnen we de duurzaamheid wel checken? Maw, zien we dat ergens staan?
Hmmm… bwa… ik ben geen Limburger maar ik oordeel eveneens primordiaal op basis van prijs en kwaliteit. Als het betrokken object ook nog eens “duurzaam” is, des te beter. Maar je krijgt als consument niet steeds de optie om te kiezen, iets kant een uiterst nuttig en handig object zijn maar vervaardigd in… plastiek.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 09:32   #3
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.430
Standaard

Limburgers zijn dus de grootste levensgenieter.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 09:48   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Limburgers zijn dus de grootste levensgenieter.
Kun je die mensen ongelijk geven?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2024, 10:56   #5
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.655
Standaard

Citaat:
Limburgers kijken bij het kopen van kleding vooral naar prijs en kwaliteit. Duurzaamheid vinden we een stuk minder belangrijk.
Goede kwaliteit is synoniem aan duurzaamheid, een kledingstuk wordt dan langer gedragen.
Limburgers vinden duurzaamheid dus wel belangrijk want ze kijken vooral naar prijs en..... de kwaliteit.

Verder heeft het aantal gekochte kledingstukken per jaar niks te maken met welke kwaliteit er gekocht wordt.
Vooral jongeren, overal ter wereld, volgen de modegrillen die elk seizoen wisselen en door influencers op sociale media aangeprijst worden.

Een steekproef op 500 Limburgers is helemaal niet representatief voor 895.030 Limburgers.
Welke idioot gaf opdracht aan ipsos voor dit nep onderzoek om Limburgers in een slecht daglicht te zetten?
Overigens blijft er tegenwoordig weinig keuze over voor kleding, dat bijna allemaal in china of lageloonlanden goedkoop gemaakt wordt, dat vooral online besteld dient te worden op webshops omdat steeds meer fysieke kledingwinkels verdwijnen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be