Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 12:39   #181
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Nu zie je maar hoe achterbaks FDW is door achter de schermen te zeggen dat ze het zitten hebben maar voor de schermen te doen alsof er niets is gebeurd met hun eeuwige GRIJNZENDE smile.

Nu ja ze mogen terug mooi met hun GRIJNS in de oppositie gaan zetelen!
Bartje,

Weet je wat je probleem is ? Je hebt niet eens een politieke mening, elke kijk die je eventueel zou aangeboren zijn is al helemaal vervlakt door die underdogpositie van waaruit je zo graag opereert. Je bent helemaal nergens voor, je bent alleen maar tegen, tegen dat stoute Vlaams Belang waarvoor je zo bang bent. Een soort oerangst voor de stoute strekking die je misschien wel eens het recht zou kunnen dreigen te ontnemen om op een officiele manier met je vriendje z'n bruine zone om te gaan. En dan maar zeggen dat wij het zijn die homo's stigmatiseren. Je zou van mij respect voor je geaardheid krijgen als je er hier niet te pas en te onpas mee liep te zeulen. Het gaat hier over polititiek, niet over relaties of sex. Tenslotte loop ik hier ook niet in elke (ver van) post te verkondigen dat ik hetero ben, en of ik al dan niet een partner heb en wat ik er dan in mijn eigen optiek officieel allemaal mee zou moeten mogen. Geloof me dat er websites genoeg zijn om je profileringsdrang binnen het onderwerp "sex en relaties" te bevredigen en dat geldt voor elke geaardheid. Elke nood die wij op dat vlak voelen projecteren we daar en geloof me dat ik daar geen letter aan m'n politieke voorkeur besteed.

Goed dat je durft te zijn wie je bent maar hou er rekening mee dat niet iedereen het wil weten.

Noorman
Noorman is offline  
Oud 30 oktober 2006, 14:16   #182
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Nu zie je maar hoe achterbaks FDW is door achter de schermen te zeggen dat ze het zitten hebben maar voor de schermen te doen alsof er niets is gebeurd met hun eeuwige GRIJNZENDE smile.

Nu ja ze mogen terug mooi met hun GRIJNS in de oppositie gaan zetelen!
Ik begrijp totaal je afkeer niet, iemand met een homofiele neiging (als ik het zo kan uitdrukken) zou toch open moeten staan voor anders denkenden...
Als je dat niet kan ben je voor mij nu wel een complete "lost case" zunne.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline  
Oud 30 oktober 2006, 17:44   #183
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Bartje,

Weet je wat je probleem is ? Je hebt niet eens een politieke mening, elke kijk die je eventueel zou aangeboren zijn is al helemaal vervlakt door die underdogpositie van waaruit je zo graag opereert. Je bent helemaal nergens voor, je bent alleen maar tegen, tegen dat stoute Vlaams Belang waarvoor je zo bang bent. Een soort oerangst voor de stoute strekking die je misschien wel eens het recht zou kunnen dreigen te ontnemen om op een officiele manier met je vriendje z'n bruine zone om te gaan. En dan maar zeggen dat wij het zijn die homo's stigmatiseren. Je zou van mij respect voor je geaardheid krijgen als je er hier niet te pas en te onpas mee liep te zeulen. Het gaat hier over polititiek, niet over relaties of sex. Tenslotte loop ik hier ook niet in elke (ver van) post te verkondigen dat ik hetero ben, en of ik al dan niet een partner heb en wat ik er dan in mijn eigen optiek officieel allemaal mee zou moeten mogen. Geloof me dat er websites genoeg zijn om je profileringsdrang binnen het onderwerp "sex en relaties" te bevredigen en dat geldt voor elke geaardheid. Elke nood die wij op dat vlak voelen projecteren we daar en geloof me dat ik daar geen letter aan m'n politieke voorkeur besteed.

Goed dat je durft te zijn wie je bent maar hou er rekening mee dat niet iedereen het wil weten.

Noorman
wat een mooie reflectie seg. Belangers zijn ook maar van één ding bang. Dat de mosimsekte sterker wordt dan de vlaamse sekte. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen schrik krijgen als je ziet tot wat lieden van beider sektes in staat zijn om het groot gelijk te halen.
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 30 oktober 2006, 18:36   #184
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
wat een mooie reflectie seg. Belangers zijn ook maar van één ding bang. Dat de mosimsekte sterker wordt dan de vlaamse sekte. Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen schrik krijgen als je ziet tot wat lieden van beider sektes in staat zijn om het groot gelijk te halen.
Bazil, er zijn nu eenmaal nog altijd mensen die affiniteit hebben met hun geboortegrond en volk, en die de eigen aard daarvan niet zomaar in één klap willen zien verschrompelen door een laks immigratie- en integratiebeleid. Maar voor multiculprofeten als jijzelf en Feremans is dat wellicht te moeilijk om te begrijpen.
Zwartengeel is offline  
Oud 30 oktober 2006, 20:30   #185
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bazil, er zijn nu eenmaal nog altijd mensen die affiniteit hebben met hun geboortegrond en volk, en die de eigen aard daarvan niet zomaar in één klap willen zien verschrompelen door een laks immigratie- en integratiebeleid. Maar voor multiculprofeten als jijzelf en Feremans is dat wellicht te moeilijk om te begrijpen.

Bravo!!!
Ik heb niets tegen mensen van vreemde origine die hier een bestaan willen opbouwen.
Het huidige beleid brengt alleen maar teweeg dat twee bevolkingsgroepen naast elkaar aan het leven zijn.
Op den duur is dat een tijdbom. De meest elementaire omgangsvorm is de taal en zolang immigranten onze Nederlandse taal niet machtig zijn, zijn we nog een eind verwijderd van onze ideale multiculturele droom.
__________________
You never walk alone
another brick is offline  
Oud 30 oktober 2006, 20:47   #186
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bazil, er zijn nu eenmaal nog altijd mensen die affiniteit hebben met hun geboortegrond en volk, en die de eigen aard daarvan niet zomaar in één klap willen zien verschrompelen door een laks immigratie- en integratiebeleid. Maar voor multiculprofeten als jijzelf en Feremans is dat wellicht te moeilijk om te begrijpen.
Wat heeft affiniteit met geboortegrond en volk daar nu mee te maken? Alsof iedereen die hier geboren is en tot ons volk behoort zich vlaming zou voelen Er is de wereld van vandaag en de amish-gedachte van het vlaams nationalimse dat we terug naar de waarden van vroeger moeten. Die sekte gedachte boeit maar weinig volk. 870.000 hebben ze er nog maar geteld de laatste keer
__________________
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren,
Bazilfunk is offline  
Oud 2 november 2006, 12:47   #187
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

a
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 2 november 2006 om 12:52.
Linkse Vogel is offline  
Oud 2 november 2006, 12:47   #188
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

a
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 2 november 2006 om 12:52.
Linkse Vogel is offline  
Oud 2 november 2006, 12:47   #189
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

a
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 2 november 2006 om 12:52.
Linkse Vogel is offline  
Oud 2 november 2006, 12:47   #190
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Bartje,

Weet je wat je probleem is ? Je hebt niet eens een politieke mening, elke kijk die je eventueel zou aangeboren zijn is al helemaal vervlakt door die underdogpositie van waaruit je zo graag opereert. Je bent helemaal nergens voor, je bent alleen maar tegen, tegen dat stoute Vlaams Belang waarvoor je zo bang bent. Een soort oerangst voor de stoute strekking die je misschien wel eens het recht zou kunnen dreigen te ontnemen om op een officiele manier met je vriendje z'n bruine zone om te gaan. En dan maar zeggen dat wij het zijn die homo's stigmatiseren. Je zou van mij respect voor je geaardheid krijgen als je er hier niet te pas en te onpas mee liep te zeulen. Het gaat hier over polititiek, niet over relaties of sex. Tenslotte loop ik hier ook niet in elke (ver van) post te verkondigen dat ik hetero ben, en of ik al dan niet een partner heb en wat ik er dan in mijn eigen optiek officieel allemaal mee zou moeten mogen. Geloof me dat er websites genoeg zijn om je profileringsdrang binnen het onderwerp "sex en relaties" te bevredigen en dat geldt voor elke geaardheid. Elke nood die wij op dat vlak voelen projecteren we daar en geloof me dat ik daar geen letter aan m'n politieke voorkeur besteed.

Goed dat je durft te zijn wie je bent maar hou er rekening mee dat niet iedereen het wil weten.

Noorman
aja? vind gij dat iemand die tegen het vlaams belang is en wilt vooruit gaan, die de wereld van onrecht, misbruik, rascisme en weet ik nog wat allemaal wilt betermaken, vind gij zo een persoon iemand zonder mening?

godverdekke stom toetsenbord!!!
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 2 november 2006 om 12:51.
Linkse Vogel is offline  
Oud 12 november 2006, 21:01   #191
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Eerst wil ik benadrukken dat DE VB' er niet bestaat, zoals ook DE allochtoon of DE linksen niet bestaan. Vervolgens zou ik niet zeggen dat VB in Antwerpen heeft verloren maar ook niet gewonnen.
De fraudezaak laat ik in het midden; al geloof ik zelf als 'VB'er' er niet teveel in.
Zo weet u meteen ook dat ik een eigen uitgesproken mening heb die zich niet zomaar in een vakje laat drukken.
wa zitte goa naa te zievere
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.
Linkse Vogel is offline  
Oud 14 november 2006, 21:22   #192
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Dit bericht had ik verstuurd naar de media:

Geachte,



Zoals velen volgde ik gisteren de verkiezingsuitslagen op de voet. Vooral in Antwerpen was het heel spannend wachten op de eindresultaten. Hoewel in vele steden & gemeenten de stemmen al geteld waren, was het resultaat in Antwerpen nog steeds niet gekend. Zoals u wellicht weet wordt er in Antwerpen samengewerkt met Digipolis (het vroegere Telepolis) voor het elektronisch stemmen.

Omstreeks 21 uur zouden de resultaten gekend moeten zijn omdat er een probleem was met Hoboken:

Ik citeer van de site www.merksem.net



“08/10
Resultaten rond 21u00

De stemresultaten voor Antwerpen laten momenteel op zich wachten vanwege een netwerkprobleem tussen Digipolis in Hoboken en de centrale computer van het Vlaams Gewest in Brussel. De problemen zouden rond 21u00 opgelost moeten zijn.” (zie bijlage)

Toevallig waren de resultaten van Hoboken nog niet gekend, meer nog er zou herteld moeten worden. Zoals u wellicht weet verscheen er enkele dagen geleden in de media een bericht dat er gemakkelijk zou geknoeid kunnen worden met de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen omwille van het elektronisch stemmen…

Door even op google te zoeken naar Digipolis vindt je meer info hierover:

Ik citeer de site van digipolis.be:

De geschiedenis van Digipolis is nog piepjong. Begin 2003 beslisten de steden en OCMW's van Antwerpen en Gent om op telematicavlak nauwer met elkaar te gaan samenwerken. In januari 2003 werd ‘Digipolis', de nieuwe intergemeentelijke samenwerking voor telematica, boven de doopvont gehouden. Op 1 oktober 2003 vond dan de operationele start plaats: de medewerkers van Telepolis Antwerpen en de informaticadiensten van Gent stapten over naar Digipolis en de stads- en OCMW-besturen van Antwerpen en Gent droegen hun bevoegdheid voor telematica over aan de nieuwe organisatie.

Nu wat blijkt? Digipolis is de opvolger van Telepolis, het bedrijf waar Patrick Janssens voorzitter was. Dit bedrijf was enkele jaren geleden al genoemd in tal van schandalen en er werden ook enkele onderzoeken naar verricht.

Ik citeer een willekeurige site:

De voorzitter van Telepolis is ex-sp.a–voorzitter Patrick Janssens. Hij gaf het zelf al aan, en het wordt ondertussen her en der bevestigd, dat er ook onderzoeken lopen naar verduistering door stadspersoneel van gelden van Telepolis. Er zou misbruik gemaakt zijn van Telepolisfondsen om onder andere een satelliettelefoon en een GPS-systeem voor een zeiljacht te kopen.

Nu vraag ik mij toch af waarom dit bedrijf de verkiezingen mag regelen, een bedrijf dat genoemd werd in tal van schandalen, waar Patrick Janssens de plak zwaaide (en wellicht nog enige invloed heeft), en wetende dat er gefraudeerd zou kunnen worden…

Ik begrijp echt niet hoe dit kan gebeuren in een stad zoals Antwerpen…
deryz is offline  
Oud 15 november 2006, 17:29   #193
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

Grappig hoe de Blok-sympathisanten op diverse internetfora verontwaardigd posten wat hen werd ingefluisterd.

Digipolis is geen bureau of privaat bedrijf maar een rechtspersoon van publiek recht, meer bepaald een intergemeentelijke samenwerking van de steden Antwerpen en Gent. Het enige wat Patrick Janssens daarmee te maken heeft, is dat hij in zijn hoedanigheid van burgemeester van Antwerpen zijn stad vertegenwoordigt in de raad van beheer van die publieke rechtspersoon. Mocht Dewinter de nieuwe burgemeester geworden zijn, dan zou hij volgens jouw informatiebronnen "de baas van Digipolis" zijn... Digipolis fungeerde gewoon om evidente redenen als het hoofdbureau voor de agglomeratie Antwerpen. Goedkope verdachtmakerij, waarmee je werkelijk alles kapot krijgt.

Laatst gewijzigd door globalisator : 15 november 2006 om 17:31.
globalisator is offline  
Oud 15 november 2006, 17:30   #194
globalisator
Burger
 
Geregistreerd: 5 november 2006
Berichten: 158
Standaard

Edit wegens dubbele post

Laatst gewijzigd door globalisator : 15 november 2006 om 17:31.
globalisator is offline  
Oud 17 november 2006, 10:20   #195
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ey ik ben te laatste om te ontkennen dat fraude met computers onmogelijk is. Maar jij flipt zo hard op dat digipolis gedeelte. Digipolis is van 't stad. Dat weet iedereen. Dat kon je voor de verkiezingen ook al weten. Daar is gewoon niks geheim aan
------

zeer zeker is digipolis van't stad.
En tot voor enkele jaren werd het ook gerund door gladde Pat die nu burgemeester is en door het jarenlang neerplanten van trawanten op strategische plekken nu die bevriende goegemeente aan zijn kant heeft.

Het is dan wel in het voordeel van uw ideologische voorkeur , maar stel U het omgekeerde voor ??.....hoe hard zou jij roepen wanneer de politieke tegenstander alle bestuurlijke en media-technische instrumenten in handen heeft ?

Hoedanook geen goede zaak, deze cocktail heeft alles in zich om te vervallen in voormalige oostblok toestanden.
bob. is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be