Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Democratie.NU
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Democratie.NU De leden van Democratie.Nu vormen een onafhankelijke en politiek ongebonden burgerbeweging die ijvert voor de invoering van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief (BROV). Met dat direct-democratisch instrument kan de bevolking rechtstreeks beslissen, ook tégen de wil van de politici in.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2007, 00:46   #321
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En waar staat daar dat een rups de "puppy" is van een vlinder?
Uit het wikipedia-artikel waar ik in mijn vorig bericht naar verwees:

[...] Vlinders kennen, net zoals kevers en vliegen en muggen, een volledige gedaanteverwisseling, en behoren tot de hoofdorde Endopterygota of Holometabola. Er zijn vier stadia, bestaande uit twee actieve en twee inactieve stadia die elkaar afwisselen. Het eerste stadium is het ei, daaruit kruipt de larve die na een tijdje verandert in een pop. Uit de pop komt ten slotte de volwassen vlinder of imago, die bij veel soorten een levensduur heeft die slechts een fractie is van het larvale stadium.

[...]

De afzet van eitjes verschilt enigszins per soort: sommige soorten leggen hun eitjes een voor een, andere in kleine of grote groepjes, weer andere in keurige rijtjes of in rommelige hoopjes. De eitjes worden afgezet op bladeren, twijgen, tussen boomschors, tegen bloem- of bladknoppen, of in bloemen - en vrijwel altijd op de voedselplant die de uitkomende rupsen voor hun groei nodig hebben. Afhankelijk van de temperatuur ontwikkelt het embryo zich in 1 tot 3 weken tot een rups en eet zich een weg uit het eitje om zich vervolgens te goed te doen aan de waardplant. Bij veel soorten is het ei het eerste wat de net uitgekomen rups eet, dit wist gelijk de sporen uit van de geboorte van de rupsen. Bij een aantal soorten sterft de rups zelfs als hij zijn ei niet opeet.

Als de rups het ei heeft opgegeten, begint hij direct met het eten van planten, veel soorten eten liefst jonge, frisse blaadjes. Vrijwel alle vlinders eten als rups planten, maar sommige soorten leven van dood dierlijk materiaal. [...]
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 00:47   #322
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Uit het wikipedia-artikel waar ik in mijn vorig bericht naar verwees:

[...] Vlinders kennen, net zoals kevers en vliegen en muggen, een volledige gedaanteverwisseling, en behoren tot de hoofdorde Endopterygota of Holometabola. Er zijn vier stadia, bestaande uit twee actieve en twee inactieve stadia die elkaar afwisselen. Het eerste stadium is het ei, daaruit kruipt de larve die na een tijdje verandert in een pop. Uit de pop komt ten slotte de volwassen vlinder of imago, die bij veel soorten een levensduur heeft die slechts een fractie is van het larvale stadium.

[...]

De afzet van eitjes verschilt enigszins per soort: sommige soorten leggen hun eitjes een voor een, andere in kleine of grote groepjes, weer andere in keurige rijtjes of in rommelige hoopjes. De eitjes worden afgezet op bladeren, twijgen, tussen boomschors, tegen bloem- of bladknoppen, of in bloemen - en vrijwel altijd op de voedselplant die de uitkomende rupsen voor hun groei nodig hebben. Afhankelijk van de temperatuur ontwikkelt het embryo zich in 1 tot 3 weken tot een rups en eet zich een weg uit het eitje om zich vervolgens te goed te doen aan de waardplant. Bij veel soorten is het ei het eerste wat de net uitgekomen rups eet, dit wist gelijk de sporen uit van de geboorte van de rupsen. Bij een aantal soorten sterft de rups zelfs als hij zijn ei niet opeet.

Als de rups het ei heeft opgegeten, begint hij direct met het eten van planten, veel soorten eten liefst jonge, frisse blaadjes. Vrijwel alle vlinders eten als rups planten, maar sommige soorten leven van dood dierlijk materiaal. [...]
Your point being?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 00:55   #323
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het was een vraag om meer uitleg.
U beweert immers dat een ei , wanneer het bevrucht is, een kip bevat. Dus een bevrucht ei is niet zomaar een ei, er zit ergens een kip in. Waar stopt het ei dan, en waar begint de kip?
Als ik me niet vergis, bevindt de kip zich op de wand van de eidooier.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 00:58   #324
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Your point being?
Dat een rups uit het ei van een vlinder komt en ontwikkelt tot een volwassen vlinder. Een rups is dus het "kind" van een vlinder.
__________________
Spiritus vivificat

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 20 februari 2007 om 00:58.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 02:50   #325
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.E. Bekijk bericht
Inderdaad. Ook al ben ik dan persoonlijk tegen abortus, dit argument kan ik niet tegenspreken. Maar het opent de deur voor misbruik natuurlijk...
Welk misbruik?
Of bedoel je het GEbruik' van de abortuswet?

Bedenk dan dat abortus ook zonder abortuswetgeving bestond. Ik herinner mij nog heel goed de Poolse vrouw met een gewelddadige echtgenoot en vier kinderen (ik was nog maar zeven toen mijn ouders haar een nacht in huis haalden omdat haar dronken man met een mes achter haar aan zat) uitgescholden en vernederd werd in de buurt wegens de illegale abortus die zij had laten uitvoeren. De vroedvrouw die haar 'behulpzaam' was geweest had haar mond voorbij gepraat.

Leuk, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 03:25   #326
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat vind ik een vreemde definitie van leven.
Mensen die gebruik maken van een kunstlong zouden dan bvb. niet levend zijn.
Onvruchtbare mensen zouden dan bvb. niet levend zijn.

Nog een vraagje dan: Is een cel volgens u levend of niet?
dat is anders min of meer de gehanteerde definitie voor leven .. er zijn er anderen
het is nét dat metabolisme dat bv maakt dat een virus, aldus die definitie, niet tot een levend organisme wordt gerekend en een bacterie ( althans de meesten ) wel

onvruchtbare mensen en mensen met een kunstlong blijven desondanks hun 'gebrek' nog steeds behoren tot de soort mens
wat die cel betreft ... die leeft dus ook niet daar ze niet volledig autonoom is tenzij het een eencellig levende wezen zou betreffen natuurlijk

het blijft een arbitraire definitie met daarop nog tal van uitzonderingskes
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 09:10   #327
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat is anders min of meer de gehanteerde definitie voor leven .. er zijn er anderen
het is nét dat metabolisme dat bv maakt dat een virus, aldus die definitie, niet tot een levend organisme wordt gerekend en een bacterie ( althans de meesten ) wel

onvruchtbare mensen en mensen met een kunstlong blijven desondanks hun 'gebrek' nog steeds behoren tot de soort mens
wat die cel betreft ... die leeft dus ook niet daar ze niet volledig autonoom is tenzij het een eencellig levende wezen zou betreffen natuurlijk

het blijft een arbitraire definitie met daarop nog tal van uitzonderingskes
Menselijke embryo's behoren ondanks alle 'gebreken' ook tot de menseljke soort.
Een cel heeft een eigen metabolisme en is volgens zo goed als alle definities die ik tot nu toe ben tegengekomen levend.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 11:26   #328
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Menselijke embryo's behoren ondanks alle 'gebreken' ook tot de menseljke soort.
Een cel heeft een eigen metabolisme en is volgens zo goed als alle definities die ik tot nu toe ben tegengekomen levend.
Mijn teennagels behoren eveneens voor 100% tot de menselijke soort. Ze bevatten zelfs mijn volledige genetische bouwplan (wie dat zou willen zou een nieuwe drosophila kunnen klonen, zelfs honderd nieuwe droso's).

Staat teennagels knippen dan gelijk aan moord?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2007, 18:11   #329
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Trek het je niet aan, carlgustaaf. Je hebt ongetwijfeld andere capaciteiten.
spijtig dat uw moe geen abortus gepleegd heeft...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be