Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2017, 09:20   #101
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Kan Vlaanderen zich niet optrekken aan Brussel?
Of valt dit buiten Vlaams gebied?
Je leeft nu in het verre verleden van Adam en Eva en de zondeval?
Brussel is Brussel, Vlaanderen is Vlaanderen.
En of we ons daarop kunnen optrekken? Ik weet niet? Ik denk het niet. België is zichzelf verloren.

Ik leef niet in het verleden, maar hier en nu. De zonde speelt zich hier en nu af en niet toen. Wij hebben Adam en Eva gedemoniseerd terwijl ze ons misschien het mooiste cadeau gaven. Maar wat doen we er nu mee? Nothing good.

Citaat:
Trump achterna?
Ben je betoeterd

Citaat:
Nu ja: geef de reclame maar de schuld.
En drugs en drank gaat natuurlijk niet samen.
En drugs leidt bovendien ook tot veel ellende.
Laat beide gewoon staan en ook roken is slecht.
Ja ik laat het ook staan Ik ben het ontgroeid zeg maar.
Maar dat neemt niet weg dat het verbod inconsequent is en helemaal tegen de vrijheid indruist.

Citaat:
Allemaal heel idealistisch dus, maar of je daar de cultuur mee redt?
Nou, dat zal wel meevallen, ook Vlaanderen moet mee in de vaart der volkeren.
We gaan echt niet verloren en een flinke injectie van vreemde volkeren kan echt geen kwaad: het houdt ons wakker.
Laat duidelijk zijn, ik heb niet de minste intentie mijn cultuur te redden. Het is te zeggen, ik wil enkel MIJN CULTUUR behouden en beleven. Maar de Vlaamse cultuur weerhoudt dat en dringt mij haar cultuurbesef op.
Ik zal eens voor het belang van het argument meelopen
Laat inderdaad al die vreemde culturen maar binnen. Mijn cultuur zal in de komende toekomst het minste van hun zorgen zijn. En ze gaan beseffen de repressieve hand tegenover de verkeerde uitgeoefend te hebben. Als het na Zaventem en Maalbeek nog niet gebeurde, getuigt hoe laf mijn land omgaat met terrorisme. Als een laffe hond bommen op burgers gooien, maar in eigen land verder eieren onder de radicalisten leggen terwijl ze eigen volk massaal vervolgen.
Let them have it my Lord.

Citaat:
De dieren zullen echt niet meer ruimte krijgen, vergeet dat maar.
Wel kost vlees veel energie en zou daarom minder moeten worden, dus om het milieu en de voedselvoorziening.
Zeker wel en dat is mijn atoomtheorie van de heilige geest.
Dat zet pas echt zoden aan de dijk.
Mijn lokale supermarkten en slager zullen geweten hebben dat ik stop met vlees eten. En ik zet dit ook door. Het is een morele kwestie.
Het is pragmatisch handelen, waarin jouw atoomtheorie geen begeleiding biedt.

Citaat:
De mens is een geestelijk wezen en elke verandering begint met de idee daarvoor, dus de theorie.
Alle bestaande idealisme heeft nog geen wezenlijke verandering tot stand kunnen brengen.
Dit omdat de mensheid vast zit aan het materialisme van de wetenschap en bovendien aan verouderde religies.
Een perzik met een wortel?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Een perzik die volledig opgegeten wordt, en daarna uitgekakt wordt, zal uitgroeien tot een nieuwe boom die nieuwe vruchten verder brengt. Ik ben mijn omhulsel nu kwijt om iets nieuw te synthetiseren.
Het is niet omdat we vast zitten aan materialisme dat we geen balans hierin kunnen bereiken he.
Hoe zou een synthese van Jehova en Lucifer eruit zien?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 17:35   #102
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
…they felt … probably … or themselves … yeah right, ga daarmee naar ‘n examencommisie.

Op welke wijze hebben ze die ‘variabelen’ dan verwijderd ?
Kan je daar meer over kwijt ?
Heb je de tekst wel gelezen? In ieder geval, eerst post je dat hier triomfantelijk, denkend dat het bewijs is voor je bullshit, en als dat dan niet blijkt te zijn boor je het de grond in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Oh really ? Wacht nog maar even met die sigaar op te steken en ‘bust’ dit dan ook maar eerst eens:

Harvard Science Review: https://harvardsciencereview.com/201...ife-of-plants/

University of Missouri: Plants can ‘hear’ themselves being eaten - and become defensive when attacked: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ear-eaten.html

New Scientist: Root intelligence: Plants can think, feel and learn
https://www.newscientist.com/article...eel-and-learn/

Smithsonian Institute: http://www.smithsonianmag.com/scienc...ants-23252007/

Voorlopig is er dus niks ‘busted’, maar mss hebben al die onderzoekers van hierboven het wel mis, quoi…
Al die artikels gaan over chemische signalen en communicatie tussen planten onderling, hetzij door de lucht, hetzij via wortels. Er is geen sprake van mysterieuze, ondetecteerbare, New-Age achtige "energievelden" of "vibraties".

Voila, en dan ga ik nu mijn sigaar opsteken, wie weten wordt mijn gazon het wel gewaar als ik die tabak in de fik steek!
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 21:15   #103
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Heb je de tekst wel gelezen?
Ja, en hebt U de commentaar van dat artikel gelezen?
Citaat:
There were results with a polygraph machine, but not with an EEG machine. It is important to note that there are differences in what these two devices measure. The polygraph will pass a current and measure differences in electrical resistance. The EEG will measure differences in voltage potential without passing a current. There could be very minor differences in voltage potential even if a change in electrical resistance takes place. The two devices do not measure the same thing.
Ik wil Diego Raga rare ideeën hier niet verdedigen maar hier vind ik dat mythbusters zwaar uit de bocht gaat. Hier zeggen ze:" They switched to an EEG instead of the polygraph. The original Baxter experiments used an EEG, so they felt this was in keeping with the original myth." Maar nergens vind ik dat Cleve Backster ooit een EEG gebruikte. Hij beweerde altijd dat hij zijn resultaten verkregen heeft met een polygraaf.
Men moet weten wat men wilt onderzoeken en wat de beste instrumentarium is. https://www.youtube.com/watch?v=fGLABm7jJ-Y Hier blijkt dat planten een zwak elektrisch signaal produceren. En de Universiteit van Freiburg heeft met aangepaste instrumenten wel degelijk resultaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Al die artikels gaan over chemische signalen en communicatie tussen planten onderling, hetzij door de lucht, hetzij via wortels. Er is geen sprake van mysterieuze, ondetecteerbare, New-Age achtige "energievelden" of "vibraties".
Dat planten communiceren via chemische signalen is lang bekent.
Maar hier wil ik toch een mysterie voorleggen:Are plants conscious? | Stefano Mancuso
Het voorbeeld dat ik wil aantonen begint van 12:44 tot 14:50, hoe weet die klimplant dat er een paal is waar hij zich aan kan hechten? Het gaat hier om een metalen staaf dat geen chemische stoffen afscheid en op die manier niet detecteerbaar is. Het gaat om fundamentele vragen die men zich moet stellen. 'The hard problem of consciousness' draait rond de vraag van de oorsprong van 'awareness'. Is het een epifenomeen van de hersenen of behoort dat tot de fundamenten van wat wij leven noemen.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal

Laatst gewijzigd door koppijn : 2 april 2017 om 21:23.
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 21:41   #104
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Muchos gracias, Koppijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 21:49   #105
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Heb je de tekst wel gelezen? In ieder geval, eerst post je dat hier triomfantelijk, denkend dat het bewijs is voor je bullshit, en als dat dan niet blijkt te zijn boor je het de grond in.
Nee hoor, ik wijs je alleen op de inconsequente conclusies van MB, niets meer.
Citaat:
Al die artikels gaan over chemische signalen en communicatie tussen planten onderling, hetzij door de lucht, hetzij via wortels. Er is geen sprake van mysterieuze, ondetecteerbare, New-Age achtige "energievelden" of "vibraties".
De materialistische wetenschap slaagt er door haar eigen opgelegde beperkingen niet in, om 'niet-zintuiglijke' oorzaken te detecteren, évidemment, net zoals ze dat niet kan met zaken als telepathie, helderziendheid ed.
Citaat:
Voila, en dan ga ik nu mijn sigaar opsteken, wie weten wordt mijn gazon het wel gewaar als ik die tabak in de fik steek!
Zie maar uit dat ge uw tuinhuis niet in brand steekt.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 22:33   #106
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Wie houdt u tegen om echte wetenschap te beoefenen, Diego?
Verras ons eens met nieuwe immateriële bevindingen.
Laat google nu eens voor wat het is en zet u aan het werk, de Nobelprijzen lonken!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 april 2017 om 22:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 22:51   #107
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Wetenschappers hebben bepaalde immateriële fenomenen al onderzocht, Zjaak, en kijk 's aan..,:

Studie: internettrollen zijn narcistische, sadistische psychopaten

http://www.joop.nl/nieuws/studie-int...he-psychopaten

..., al kon dat ook zonder Google bevestigd worden.

Bye, Zjaak.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 april 2017 om 22:53.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 23:31   #108
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wetenschappers hebben bepaalde immateriële fenomenen al onderzocht, Zjaak, en kijk 's aan..,:

Studie: internettrollen zijn narcistische, sadistische psychopaten

http://www.joop.nl/nieuws/studie-int...he-psychopaten

..., al kon dat ook zonder Google bevestigd worden.

Bye, Zjaak.
Diego heeft google, daar kan geen universiteit tegenop....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2017, 23:50   #109
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Diego heeft google, daar kan geen universiteit tegenop....
Over jouw googleloze bijdragen worden we allemaal heel stil, Zjaak...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 07:35   #110
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik bedacht mij laatst.

Weet ge nog hoe de eerste computer er uit zag? Die grote dikzakken, supertraag. Overheen de jaren zijn die computers alleen maar kleiner geworden en nu zitten we op een tablet. Filterdun. Veel verlies aan onderdelen om toch steeds meer te bereiken.
Less is more.

Waarom zou dit in de evolutie anders zijn? Verlies aan genetica hoeft toch niet slechter te zijn? Andere onderdelen krijgen daardoor ruimte zich verder uit te breiden.

Is de computer gedegenereerd? Is de mens gedegenereerd of zijn wij gewoon met minder meer gesofisticeerd geworden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 08:22   #111
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Brussel is Brussel, Vlaanderen is Vlaanderen.
En of we ons daarop kunnen optrekken? Ik weet niet? Ik denk het niet. België is zichzelf verloren.
Onzin: als deel van Europa gaat Belgie daar gewoon in mee.
Citaat:
Ik leef niet in het verleden, maar hier en nu. De zonde speelt zich hier en nu af en niet toen. Wij hebben Adam en Eva gedemoniseerd terwijl ze ons misschien het mooiste cadeau gaven.
Ja, ja, het bijgeloof dat de mens wezenlijk slecht zou zijn, wat niet zo is.
De mens is in wezen de verschijning van God en wat bewezen wordt in mijn atoomtheorie, dat is het echte hier en nu, niet een oud bijgeloof.
Citaat:
Maar wat doen we er nu mee? Nothing good.
Vergeet dat oude verhaal en lees mijn nieuwe Bijbel eens voor een keer.
Citaat:

Ben je betoeterd
Trump doet er tenminste echt iets aan als het om al die allochtonen gaat, met de Islamieten in het bijzonder.
Citaat:



Ja ik laat het ook staan Ik ben het ontgroeid zeg maar.
Maar dat neemt niet weg dat het verbod inconsequent is en helemaal tegen de vrijheid indruist.
Dat is zo.
Citaat:


Laat duidelijk zijn, ik heb niet de minste intentie mijn cultuur te redden. Het is te zeggen, ik wil enkel MIJN CULTUUR behouden en beleven. Maar de Vlaamse cultuur weerhoudt dat en dringt mij haar cultuurbesef op.
Ik zal eens voor het belang van het argument meelopen
Laat inderdaad al die vreemde culturen maar binnen. Mijn cultuur zal in de komende toekomst het minste van hun zorgen zijn. En ze gaan beseffen de repressieve hand tegenover de verkeerde uitgeoefend te hebben. Als het na Zaventem en Maalbeek nog niet gebeurde, getuigt hoe laf mijn land omgaat met terrorisme. Als een laffe hond bommen op burgers gooien, maar in eigen land verder eieren onder de radicalisten leggen terwijl ze eigen volk massaal vervolgen.
Let them have it my Lord.
Ja, ja, daar zit wel wat in.
Zo ook met mijn atoomtheorie: eindeloos geleuter over de Islam, maar mijn Nieuwe Bijbel wil niemand lezen.
Citaat:
Mijn lokale supermarkten en slager zullen geweten hebben dat ik stop met vlees eten. En ik zet dit ook door. Het is een morele kwestie.
Het is pragmatisch handelen, waarin jouw atoomtheorie geen begeleiding biedt.
Neen, dat zegt me ook helemaal niks.
Geen vlees eten, daar worden de dieren echt niet beter van.
Ze gaan er dan alleen verder op achter uit.
Als niemand ze meer eet, dan zijn ze overbodig.
Dan zie je de koe alleen nog maar in het dierenpark.
Wel beter voor de dieren zorgen en daar is dan de Partij voor de Dieren voor.



Citaat:
Een perzik die volledig opgegeten wordt, en daarna uitgekakt wordt, zal uitgroeien tot een nieuwe boom die nieuwe vruchten verder brengt. Ik ben mijn omhulsel nu kwijt om iets nieuw te synthetiseren.
Het is niet omdat we vast zitten aan materialisme dat we geen balans hierin kunnen bereiken he.
Hoe zou een synthese van Jehova en Lucifer eruit zien?
Die eenheid heeft altijd al bestaan.
Het levert dus niks nieuws op.
Het is de wisselwerking tussen goed en kwaad.
Citaat:



Maar aangezien deze wereld de heilige geest niet wil leren kennen is ze overgeleverd aan het eenzijdige kwaad, zoals daar is de oude bijbel die niemand meer gelooft en dan ook nog de materialistische wetenschap die God ontkent.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 08:49   #112
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over jouw googleloze bijdragen worden we allemaal heel stil, Zjaak...
Dat heet academisch geschoold zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 15:08   #113
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heet academisch geschoold zijn.
Dikke bollocks, vandaar dat je als 42-jarige leraar (?) hier 7/7 tijdens de dag- en avonduren academisch zit te trollen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 15:13   #114
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Zeg Zjaak, nu je naar eigen zeggen toch academisch geschoold bent, zal je ongetwijfeld ook zonder het gebruik van Google kunnen antwoorden op de post die Koppijn geplaatst heeft en vanuit je eigen woorden verklaren, hoe die klimop z'n weg vind naar die ijzeren staaf:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=103

In afwachting, meester.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 april 2017 om 15:24.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 18:16   #115
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik bedacht mij laatst.

Weet ge nog hoe de eerste computer er uit zag? Die grote dikzakken, supertraag. Overheen de jaren zijn die computers alleen maar kleiner geworden en nu zitten we op een tablet. Filterdun. Veel verlies aan onderdelen om toch steeds meer te bereiken.
Less is more.

Waarom zou dit in de evolutie anders zijn? Verlies aan genetica hoeft toch niet slechter te zijn? Andere onderdelen krijgen daardoor ruimte zich verder uit te breiden.

Is de computer gedegenereerd? Is de mens gedegenereerd of zijn wij gewoon met minder meer gesofisticeerd geworden?
Knappe vergelijking, Peche, al vermoed ik dat niet zozeer de onderdelen verminderd zijn, maar eerder verkleind.

'k Weet niet of het onderstaande uitstaans heeft met de inhoud van je post, maar heb vorige week het volgende daarover gelezen, mbt de evolutie van ons denkvermogen:

"Neuralink is namelijk niet het eerste bedrijf dat zich in deze technologie stort. Kernel bijvoorbeeld, een start-up van Bryan Johnson (mede-oprichter van Braintree), heeft zich ook gestort op het idee van digitale breinintegratie. Ze proberen de effecten van neurodegeneratieve aandoeningen, zoals epilepsie en Parkinson, om te keren en op termijn ons brein sneller en slimmer te maken."

http://www.techpulse.be/nieuws/21339...aan-computers/

Ik vermoed dat we op dat terrein een (r)evolutie gaan zien, te vergelijken met de eerste experimenten van de gebroeders Wright en de huidige space-technologie, om maar 'n vb te noemen.
Maar of die cyborg-achtige samensmelting gaat bijdragen aan een dieper inzicht van ons oorspronkelijk wezen, laat ik nog even in het midden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 18:22   #116
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zeg Zjaak, nu je naar eigen zeggen toch academisch geschoold bent, zal je ongetwijfeld ook zonder het gebruik van Google kunnen antwoorden op de post die Koppijn geplaatst heeft en vanuit je eigen woorden verklaren, hoe die klimop z'n weg vind naar die ijzeren staaf:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=103

In afwachting, [I]meester[/i].
Helaas ben ik geen bioloog, Diego.
Noch advocaat....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 april 2017 om 18:24.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 18:23   #117
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Knappe vergelijking, Peche, al vermoed ik dat niet zozeer de onderdelen verminderd zijn, maar eerder verkleind.

'k Weet niet of het onderstaande uitstaans heeft met de inhoud van je post, maar heb vorige week het volgende daarover gelezen, mbt de evolutie van ons denkvermogen:

"Neuralink is namelijk niet het eerste bedrijf dat zich in deze technologie stort. Kernel bijvoorbeeld, een start-up van Bryan Johnson (mede-oprichter van Braintree), heeft zich ook gestort op het idee van digitale breinintegratie. Ze proberen de effecten van neurodegeneratieve aandoeningen, zoals epilepsie en Parkinson, om te keren en op termijn ons brein sneller en slimmer te maken."

http://www.techpulse.be/nieuws/21339...aan-computers/

Ik vermoed dat we op dat terrein een (r)evolutie gaan zien, te vergelijken met de eerste experimenten van de gebroeders Wright en de huidige space-technologie, om maar 'n vb te noemen.
Maar of die cyborg-achtige samensmelting gaat bijdragen aan een dieper inzicht van ons oorspronkelijk wezen, laat ik nog even in het midden.
Een beetje scepticisme kan nooit kwaad, Diego.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 18:33   #118
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dikke bollocks, vandaar dat je als 42-jarige leraar (?) hier 7/7 tijdens de dag- en avonduren academisch zit te trollen.
Ja, ik weet het.
Ik ben een echte multitasker.

Nu, moest je twijfelen aan mijn job, je kan dat altijd gaan checken bij Knuppel.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 19:54   #119
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

allez ... ik zal het hier nog eens vragen aan @Peche

Citaat:
Neen ik heb dat aangemaakt om de andere draad vrij te houden van creationisme.
Wanneer ga je eens woord houden ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2017, 20:17   #120
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Om nog even terug te komen op dit:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Er is geen sprake van mysterieuze, ondetecteerbare, New-Age achtige "energievelden" of "vibraties".
Dat dacht je maar, de diepste kern van je wezen – je hart – kan zelfs toekomstige gebeurtenissen kennen, nog vóór je hersenen enig resultaat registreren:

Het hart kent de toekomst

http://theoptimist.nl/het-hart-kent-de-toekomst/

New Study Further Supports Intuition

“Researchers with the HeartMath Institute have, for more than a decade studied the phenomenon of intuition, which they describe as “a process by which information, knowledge or feeling, normally outside the range of cognitive processes is sensed and perceived in the body and mind – positively or negatively – about something distant or yet to happen.” �*
HMI scientists and others in recent decades have expanded the long-held definition of intuition to include not only the mind, but also the entire psychophysiological system, especially the human heart. HMI’s findings indicate the heart is an integral part of the intuitive process.

The institute’s research has concluded that the heart receives intuitive information faster than the brain, by a second or more, adding further evidence of a heart brain, a concept that is widely accepted today.”

https://www.heartmath.org/articles-o...rts-intuition/

Nog zo eentje dat wetenschappelijk aantoont dat er wel degelijk electro-magnetische energievelden bestaan, waar we volop gebruik van (kunnen) maken:

“Conclusions: Overall, we have independently replicated and extended previous research documenting prestimulus responses. It appears that the heart is involved in the processing and decoding of intuitive information. Once the prestimulus information is received in the psychophysiologic systems, it appears to be processed in the same way as conventional sensory input. This study presents compelling evidence that the body’s perceptual apparatus is continuously scanning the future. To account for the results presented in Parts 1 and 2, Part 3 will develop a theory based on holographic principles explaining how intuitive perception accesses a field of energy into which information about future events is spectrally enfolded.”

https://www.heartmath.org/assets/upl...tion-part1.pdf

Maw, laat die sigaar nog maar even in de doos zitten, want je hart weet wel beter.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be