Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 13 november 2004, 12:47   #41
Michaël Bauwens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat een zever. Dat is helemaal niet wat ik zegde of zelfs maar bedoelde...
M.i. heeft Jos jou nochtans zeer waarheidsgetrouw geciteerd, en als je dat niet bedoelde moet je dus duidelijker zeggen wat je bedoelt, of dan toch minstens achteraf duidelijk maken wat je dan wél bedoelde, maar met dat soort opmerkingen geraakt de discussie niet echt vooruit.

Ik zal een stap proberen zetten; hetgeen je zegt kan misschien toch nog ergens een kant of een wal raken als we daadwerkelijk in een zeer uitzonderlijke situatie zitten waarin iemand, of een massa, duidelijk buiten zijn zinnen is; dan kan het inderdaad 'verstandiger' zijn om eventjes te zwijgen. De 'problemen' met de islam dateren echter niet van gisteren, de columns van van Gogh net zo min, er was alle tijd en mogelijkheid voor een zinnig debat. Dat de moordenaar van van Gogh blijkbaar 'permanent' buiten zijn zinnen was is niet de fout van van Gogh, maar van die persoon, van zijn omgeving, van de islam, en van de mensen die dat alemaal vergoelijken en zeggen dat we die mensen zeker niet mogen beledigen en dat we beter 'eventjes' kunnen zwijgen.
Uw argument is dus enkel bruikbaar in zeer zeldzame gevallen, en niet in een situatie van een maatschappelijk debat in een pseudo-democratische rechtsstaat.
__________________
zonder referendum, geen democratie
www.democratie.nu
Michaël Bauwens is offline  
Oud 13 november 2004, 12:58   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
M.i. heeft Jos jou nochtans zeer waarheidsgetrouw geciteerd, en als je dat niet bedoelde moet je dus duidelijker zeggen wat je bedoelt, of dan toch minstens achteraf duidelijk maken wat je dan wél bedoelde, maar met dat soort opmerkingen geraakt de discussie niet echt vooruit.
Nee, dat heeft hij niet. Lees nog maar eens heel goed wat ik schreef en wat Jos er daarna van gefabriceerd heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
Ik zal een stap proberen zetten; hetgeen je zegt kan misschien toch nog ergens een kant of een wal raken als we daadwerkelijk in een zeer uitzonderlijke situatie zitten waarin iemand, of een massa, duidelijk buiten zijn zinnen is; dan kan het inderdaad 'verstandiger' zijn om eventjes te zwijgen.
D�*t is inderdaad precies wat ik zei en het is niet wat Jos ervan maakte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
De 'problemen' met de islam dateren echter niet van gisteren, de columns van van Gogh net zo min, er was alle tijd en mogelijkheid voor een zinnig debat. Dat de moordenaar van van Gogh blijkbaar 'permanent' buiten zijn zinnen was is niet de fout van van Gogh, maar van die persoon, van zijn omgeving, van de islam, en van de mensen die dat alemaal vergoelijken en zeggen dat we die mensen zeker niet mogen beledigen en dat we beter 'eventjes' kunnen zwijgen.
Dat heeft dan weer niemand gezegd. Ook ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
Uw argument is dus enkel bruikbaar in zeer zeldzame gevallen, en niet in een situatie van een maatschappelijk debat in een pseudo-democratische rechtsstaat.
Voor zover ik begrepen heb, ging het om maatregelen die in Nederland genomen worden in de nasleep van de moord op Van Gogh; een moment waarop de gemoederen aan beide zijden erg verhit zijn en er links en rechts kerken en moskeeën in brand gestoken worden. Op zo'n moment vind ik het inderdaad verstandig dat het recht op vrije meningsuiting aan banden gelegd wordt voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 13:01   #43
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De twee "vermeende" terroristen die woensdag na een belegering van een appartement in Den Haag werden aangehouden, hadden plannen om de Nederlandse kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders te vermoorden. Het landelijke parket in Nederland wil voorlopig niet op het bericht, dat in het NRC Handelsblad van zaterdag stond, reageren.

Vrijdagavond maakte het parket bekend dat het op zoek is naar verschillende leden van de zogenaamde Hofstadgroep, waartoe de arrestanten zouden behoren. Die groep wordt beschouwd als een terroristisch netwerk, waarvan ook de vermoedelijke moordenaar van filmmaker Theo Van Gogh deel uitmaakte.

Welke plannen de groep beraamde om Hirsi Ali en Wilders te doden, is niet duidelijk. Beiden kamerleden krijgen wel persoonlijke beveiliging na de vele bedreigingen aan hun adres. Zowel Ali als Wilders lieten zich herhaaldelijk zeer kritisch uit over de islam.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 13 november 2004, 13:16   #44
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hoe is het godferdoemme mogelijk dat hedentendage nog mensen rondlopen die zich laten betuttelen en zich van overheidswege laten aanmeten wat ze mogen zeggen en denken?
Dixit een belgicist...

Free your mind en schaar u aan onze zijde...8)

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 13 november 2004 om 13:17.
Agitator is offline  
Oud 13 november 2004, 13:16   #45
Agitator
Schepen
 
Agitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2004
Berichten: 421
Standaard


Laatst gewijzigd door Agitator : 13 november 2004 om 13:18.
Agitator is offline  
Oud 13 november 2004, 13:47   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat een zever. Dat is helemaal niet wat ik zegde of zelfs maar bedoelde...
Dan had ik graag zwart of wit gelezen dat ook jij de schuld steeds voor 100% bij de 'verhitte, bewapende moordenaar' ligt en voor 0% bij diegene die 'spreekt', ook al is het provocatieve onzin.

Enkel daar kan ik akkoord mee gaan.
Geen enkele vergoelijking of begrip voor fysiek geweld, ook niet als reactie op verbaal geweld.
Onder geen beding. Nooit. Jamais.

Anders moet ik Jos bijtreden dat er aan jouw discours iets essentieels schort...........
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 13:48   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Op zo'n moment vind ik het inderdaad verstandig dat het recht op vrije meningsuiting aan banden gelegd wordt voor mensen die er misbruik van maken om de gemoederen nòg meer te verhitten met het doel de zaken helem�*�*l uit de hand te laten lopen.
Afgrijselijk gewoon.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 17:06   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan had ik graag zwart of wit gelezen dat ook jij de schuld steeds voor 100% bij de 'verhitte, bewapende moordenaar' ligt en voor 0% bij diegene die 'spreekt', ook al is het provocatieve onzin.

Enkel daar kan ik akkoord mee gaan.
Geen enkele vergoelijking of begrip voor fysiek geweld, ook niet als reactie op verbaal geweld.
Onder geen beding. Nooit. Jamais.

Anders moet ik Jos bijtreden dat er aan jouw discours iets essentieels schort...........
OK, for the record:

In ALLE gevallen waar er fysiek geweld gebruikt wordt als reactie op verbaal geweld, leg ik de schuld STEEDS bij degene die het fysieke geweld gebruikt; ik kan fysiek geweld onder geen enkel beding goedkeuren of zelfs maar begrijpen, ongeacht de aanleiding ertoe. Zo ook in het geval van de moord op Theo Van Gogh, plaats ik de verantwoordelijkheid voor 100% bij Mohammed B. en voor 0% bij Van Gogh. Ik heb op dit forum trouwens nooit iets anders gezegd; dat is ALTIJD AL mijn standpunt geweest en zal het ook ALTIJD blijven. Ik hoop dat dit zelfs voor de moeilijke verstaanders volkomen klaar en duidelijk is!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 17:09   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Afgrijselijk gewoon.
Hola, Staaf, je rukt die ene zinsnede compleet uit de context. Ik dacht dat we het er over eens waren dat deze manier van discussiëren eerder tot de onfrisse gewoonten van onze rechtse vrienden behoorde. Het doet me leed te zien dat jij je er ook aan bezondigt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 13 november 2004, 18:07   #50
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

ZEVENDE VERDACHTE IN ZAAK VAN GOGH
***************************************
In Nederland is een zevende man in
verdenking gesteld in de zaak Theo van
Gogh. De man was woensdag opgepakt bij
een grote antiterreuractie.

Het gaat om een Marokkaan van 23 jaar.
Hij wordt beschuldigd van deelname aan
een terroristische samenzwering.

Intussen is in het zuiden van Nederland
in de gemeente Helden opnieuw brand
gesticht in een moskee.

Het ging om een klein houten gebouw. De
brand was snel onder controle, maar de
moskee is wel beschadigd. Sinds de
moord op regisseur van Gogh door een
radicale moslim, zijn er wel meer
aanvallen op moskeeën in Nederland.
Bron: www.tv1.be/tt
straks hebben ze hem met twintig man vermoord

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 13 november 2004 om 18:08.
Gertj3 is offline  
Oud 13 november 2004, 18:33   #51
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
straks hebben ze hem met twintig man vermoord
Vandaag 17:09
ze hebben hem niet met twintigen vermoord, maar er zat weldegelijk een netwerk achter.

Bron: fok.nl
13 november

De afgelopen maandag vrijgelaten 37-jarige Hassan O. uit Utrecht, die vastzat op verdenking van terrorisme, zou plannen hebben gesmeed om een grote stad in Nederland op te blazen. Maar liefst 50 zelfmoordenaars zouden deze massavernietiging hebben moeten bewerkstelligen. De AIVD hoorde van dit plan toen zij op 6 juli een telefoongesprek aftapten van Hassan O. met de Irakees Mohamed T. Volgens het Openbaar Ministerie zijn de uitlatingen van de man waarschijnlijk niet meer dan 'grootspraak' geweest.

Hassan O. werd op 26 september aangehouden na alarmerende berichten van de AIVD. Hij zou explosieven hebben vervoerd en in bezit hebben gehad. Verder blijkt uit AIVD-info dat Hassan en Mohamed T. op 2 juni in Den Haag foto's maakten van onder meer de Amerikaanse en Britse ambassade, de Tweede- en Eerste Kamer en Paleis Noordeinde. Volgens O. waren die foto's alleen bedoeld als kiekjes voor de familie van Mohamed in Irak. De twee behoren overigens niets tot de vier die in eind juli werden gearresteerd wegens het filmen van objecten in onder meer Den Haag.

De advocaat van Hassan vermoedt overigens dat zijn cliënt nu is vrijgelaten ''om te kijken wat er gebeurt''. De raadsman voegt toe dat hij nooit heeft beweerd dat justitie een grote blunder zou hebben gemaakt met de aanhouding van O. Uit zijn dossier kan bovendien geconcludeerd worden dat O. geen medestander is van ons systeem. Justitie heeft volgens de advocaat echter geen ernstige bezwaren tegen O. kunnen voorleggen na onderzoek.


------------

Moord op Kamerleden beraamd

NRC, 13 - 11 - 2004
Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix


Reden voor zeven arrestaties afgelopen week

De moordaanslagen die justitie afgelopen woensdag meent te hebben verijdeld, waren gericht tegen het leven van de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders.

Dit hebben diverse bronnen bevestigd. Justitie arresteerde woensdag, na een beleg van een dag, Jason W. en Ismail A. in de Antheunisstraat in Den Haag. Zij zouden moorden hebben beraamd op beide Kamerleden die zich regelmatig zeer kritisch uitlaten over de islam.

In Amsterdam en Amersfoort zijn die dag nog vijf mannen opgepakt op verdenking van deelname aan dezelfde terroristische organistatie waartoe ook de Haagse arrestanten zouden behoren. Onder hen bevindt zich een broer van Jason W. Een van hen wordt, naar nu blijkt, ook verdacht van betrokkenheid bij de moord op Theo van Gogh.

Gisteravond maakte het landelijk parket bekend dat het op zoek is naar meer leden van de zogenoemde 'Hofstadgroep', waartoe de arrestanten zouden behoren. Volgens de veiligheidsdienst AIVD moet die groep worden beschouwd als een terroristisch netwerk, waarvan ook de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., deel uitmaakte.

Justitie heeft de Syriër Redouan al I., alias Abu Khaled op de internationale opsporingslijst geplaatst. Hij wordt door justitie beschouwd als de ,,ideoloog'' van de groep die de ,,strijd tegen ongelovigen'' zou uitdragen. Het is justitie opgevallen dat Abu Khaled contacten onderhield met diverse leden van de groep. Na een eerdere arrestatie, in oktober vorig jaar, werd hij uitgezet naar Duitsland waar hij eerder asiel had aangevraagd.

Justitie verwacht nog meer arrestaties te verrichten. Recente contacten met medestanders in het buitenland zijn nog niet vastgesteld, aldus justitie. Bij eerder onderzoek naar de Hofstadgroep, vorig jaar, waren wel contacten met een Marokkaan in Spanje vastgesteld, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in Casablanca.

De arrestaties van woensdag hadden plaats na een tip van veiligheidsdienst AIVD die op dinsdag bij justitie binnenkwam. Jason W. en Samir A. gooiden bij hun aanvankelijk mislukte arrestatie twee handgranaten naar de politie. Daarbij raakten vier agenten gewond. Bij de latere inrekening raakte Jason W. gewond. In het huis werden nog drie handgranaten gevonden.

Welke plannen de groep beraamde om Hirsi Ali en Wilders te doden, is niet duidelijk. Hirsi Ali maakte samen met Theo van Gogh de film Submission, over mishandeling van moslimvrouwen, die in islamitische kring als beledigend wordt ervaren. Hirsi Ali is sinds de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen. Zij ontbrak dan ook bij het Kamerdebat, donderdag, naar aanleiding van de moord en het overheidsoptreden hierna. Zowel Hirsi Ali als Wilders wordt sinds de moord op Van Gogh streng beveiligd.

Op het lichaam van Van Gogh liet de dader een bedreiging achter aan het adres van Hirsi Ali. De tekst hiervan is ondertekend door ene 'Saifu Deen alMuwahhied'. Deze krant vond vorige week op internet een vergelijkbare bedreiging tegen Wilders van dezelfde auteur.


=======================


Ik blijf de berichtgeving zoals vermeld op teletekst van onze PRAVDA schitterend vinden! Moet kunnen!

Onze nationale trots blinkt gewoonweg uit in ONAFHANKELIJKHEID, DE JUISTE PRIORITEITEN, en vooral NIKS, maar dan ook NIKS DAN DE PRAVDA!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 november 2004 om 18:36.
circe is offline  
Oud 13 november 2004, 18:36   #52
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Vandaag 17:09
ze hebben hem niet met twintigen vermoord, maar er zat weldegelijk een netwerk achter.
Ik wilde maar zeggen dat nu elke moslim een verdachte is zeker?
Gertj3 is offline  
Oud 13 november 2004, 18:47   #53
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik wilde maar zeggen dat nu elke moslim een verdachte is zeker?
geen idee.

In elk geval worden de Theo Van Goghs nu wel extra "beschermd": de Nederlandse wet op godslastering wordt verstrengd. Dus Theo had het allemaal niet mogen zeggen!

Goodmorning 21st Century!


zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?t=24164

Als ze nu nog over Wodan, Lugh, Thor en al de anderen durven spreken als over "mythes" dan kunnen ze een proces aan hun been krijgen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 13 november 2004, 18:53   #54
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

[quote=circe]geen idee.

In elk geval worden de Theo Van Goghs nu wel extra "beschermd": de Nederlandse wet op godslastering wordt verstrengd. Dus Theo had het allemaal niet mogen zeggen!
QUOTE]

Ik vind dat Theo mag zeggen wat hem wil maar soms was het erover maar daarvoor moorden keur ik af een MOORD is nooit goed te keuren punt!
Gertj3 is offline  
Oud 13 november 2004, 20:18   #55
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 933
Standaard

Als men iets niet mag zeggen,hoe kan men dan iets aanklagen.
EXTREEM is offline  
Oud 13 november 2004, 23:38   #56
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hola, Staaf, je rukt die ene zinsnede compleet uit de context. Ik dacht dat we het er over eens waren dat deze manier van discussiëren eerder tot de onfrisse gewoonten van onze rechtse vrienden behoorde. Het doet me leed te zien dat jij je er ook aan bezondigt...
Raf,

Ik ben van oordeel dat de vrije meningsuiting steeds absoluut hoort te zijn.
Elke restrictie, hoe goed ook weggemoffeld in wattige tsjeventekst, haal ik er uit om er op te wijzen dat iemand met koudwatervrees worstelt om aan zijn medemensen een miniem recht te gunnen waar nooit derden last kunnen van ondervinden.

Ik haal dus niks uit de kontekst.
Ik wijs op 'kleine lettertjes'

Wie meent, ooit te kunnen bepalen, wie wel of niet zijn kwek mag opentrekken en wanneer, mag mij steeds proberen uitleggen vanwege welke (goddelijke?) autoriteit hij zichzelf dergelijk ultiem oordeelsvermogen mag toemeten.

Ook het links//rechts thema is hier van ondergeschikt belang.
De laatste tijd immers toont wat voor links en progressief zou moeten doorgaan zich veeleer als betweterige zedemeestertjes met opgeheven vingertje en censuurschaar, nog nauwelijks achter de rug verborgen.
Besef dat bij een machtswissel jullie belerende kutwetjes dubbel hard in het eigen wezen zullen terugslaan: echte bruinen zullen met plezier jullie eigen fascistoïede wetjes gebruiken om de oude 'machthebbers' probleemloos binnen een 'wettelijk' kader te wurgen.................
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 november 2004, 23:58   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Raf,

Ik ben van oordeel dat de vrije meningsuiting steeds absoluut hoort te zijn.
Elke restrictie, hoe goed ook weggemoffeld in wattige tsjeventekst, haal ik er uit om er op te wijzen dat iemand met koudwatervrees worstelt om aan zijn medemensen een miniem recht te gunnen waar nooit derden last kunnen van ondervinden.

Ik haal dus niks uit de kontekst.
Ik wijs op 'kleine lettertjes'

Wie meent, ooit te kunnen bepalen, wie wel of niet zijn kwek mag opentrekken en wanneer, mag mij steeds proberen uitleggen vanwege welke (goddelijke?) autoriteit hij zichzelf dergelijk ultiem oordeelsvermogen mag toemeten.

Ook het links//rechts thema is hier van ondergeschikt belang.
De laatste tijd immers toont wat voor links en progressief zou moeten doorgaan zich veeleer als betweterige zedemeestertjes met opgeheven vingertje en censuurschaar, nog nauwelijks achter de rug verborgen.
Besef dat bij een machtswissel jullie belerende kutwetjes dubbel hard in het eigen wezen zullen terugslaan: echte bruinen zullen met plezier jullie eigen fascistoïede wetjes gebruiken om de oude 'machthebbers' probleemloos binnen een 'wettelijk' kader te wurgen.................
Ik ben het er mee eens dat vrije meningsuiting absoluut hoort te zijn. Ik denk dat ik dat al duidelijk had gemaakt. Mij gaat het er eerder om dat sommige mensen soms wel eens tegen zichzelf moeten beschermd worden, want er zijn mensen die, in de nasleep van dramatische gebeurtenissen zoals die moord op Van Gogh vorige week, menen dat ze een schuimbekkende en tot de tanden bewapende moslim eens eventjes de mantel moeten gaan uitvegen en hem vertellen dat zijn geloof een "ideologie van kusmijnkloten", "een achterlijke onverlichte religie" is. Je bent het toch wel met me eens dat dat geen bijster slimme zet zou zijn, neem ik aan? En dan gaat het er niet om dat ik die mens zijn recht op vrije meningsuiting niet gun, maar eerder dat ik wil vermijden dat hij óók tegen de verkeerde kant van een mes aanloopt. Dat hoeft niet eens in allerlei wetjes en andere regelneverij verpakt te worden; het volstaat om die persoon duidelijk te maken dat hij zijn recht op vrije meningsuiting beter even bewaart tot een meer opportuun ogenblik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 00:33   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik ben het er mee eens dat vrije meningsuiting absoluut hoort te zijn. Ik denk dat ik dat al duidelijk had gemaakt. Mij gaat het er eerder om dat sommige mensen soms wel eens tegen zichzelf moeten beschermd worden, want er zijn mensen die, in de nasleep van dramatische gebeurtenissen zoals die moord op Van Gogh vorige week, menen dat ze een schuimbekkende en tot de tanden bewapende moslim eens eventjes de mantel moeten gaan uitvegen en hem vertellen dat zijn geloof een "ideologie van kusmijnkloten", "een achterlijke onverlichte religie" is. Je bent het toch wel met me eens dat dat geen bijster slimme zet zou zijn, neem ik aan? En dan gaat het er niet om dat ik die mens zijn recht op vrije meningsuiting niet gun, maar eerder dat ik wil vermijden dat hij óók tegen de verkeerde kant van een mes aanloopt. Dat hoeft niet eens in allerlei wetjes en andere regelneverij verpakt te worden; het volstaat om die persoon duidelijk te maken dat hij zijn recht op vrije meningsuiting beter even bewaart tot een meer opportuun ogenblik.
Mij lijkt het dat het in de nasleep van dramatische gebeurtenissen zoals die moord op Van Gogh vorige week, juist heel gepast om ze er op te wijzen dat dergelijke zaken niet kunnen.
Ook niet in naam van een of andere god.
Bobke is offline  
Oud 14 november 2004, 01:03   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Mij lijkt het dat het in de nasleep van dramatische gebeurtenissen zoals die moord op Van Gogh vorige week, juist heel gepast om ze er op te wijzen dat dergelijke zaken niet kunnen.
Ook niet in naam van een of andere god.
Als jij par force aan een schuimbekkende en tot de tanden bewapende moslim wil diets maken dat zijn geloof "ideologie van kusmijnkloten", "een achterlijke onverlichte religie" is, dan zal ik je niet tegenhouden. Ik hoop dat je je realiseert dat het debat dat daaruit kan voortvloeien wel eens van erg korte duur zou kunnen zijn...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 14 november 2004, 01:13   #60
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Als jij par force aan een schuimbekkende en tot de tanden bewapende moslim wil diets maken dat zijn geloof "ideologie van kusmijnkloten", "een achterlijke onverlichte religie" is, dan zal ik je niet tegenhouden. Ik hoop dat je je realiseert dat het debat dat daaruit kan voortvloeien wel eens van erg korte duur zou kunnen zijn...
In onze samenleving hoort die moslim helemaal niet "tot de tanden gewapend te zijn"... En integratie zou er juist op gericht moeten zijn dat er helemaal niet meer geschuimbekt [size=1](leuke vervoeging)[/size] hoeft te worden. D�*t is m.i. de inzet van het hele debat.

... maar knoeien aan het principe van vrijheid van meningsuiting... neen, dat is toegeven, dat is capituleren. Maar dat gaf je zelf eerder al aan.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be