Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 14:28   #561
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Ja, ik snap het al.

Als vrouwen overal en altijd gekleed mogen gaan als ze willen dan mogen mannen altijd en overal een blaffer op zak verstopt hebben.

Voor wat hoort wat.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:28   #562
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze hadden hem binnenshuis kunnen verplichten tot schadeloosstelling en gesprekken met de slachtoffers ook...

slachtoffers getuigden middels hun advokaat trouwens dat het nooit hun bedoeling was BDP gerechterlijk te vervolgen of een volledige breuk VRT BDP te bewerkstelligen ...
Je hebt niet goed gevolgd, denk ik. De vrouwen waren blijkbaar verkeerd geïnformeerd over de wettelijke implicaties van stalking. Volgens hun advocaat waren ze niet op de hoogte dat dit onderzocht kon worden zonder een klacht.

Dit is maar vorig jaar veranderd, en sommige feiten dateren reeds van lang geleden. Volgens mij wat het plan van de VRT om alles wel degelijk binnenshuis te regelen, maar BDP of zijn firma zal niet akkoord geweest zijn om 'kaltgestelt' te worden. Hij heeft voor de vlucht vooruit gekozen, hopende dat hij de vrouwen mee naar beneden kon trekken en misschien ook in de hoop de VRT een blauw oog te bezorgen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:33   #563
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
De excuses die Bart De Pauw gisterenavond de wereld instuurde via een persmededeling, zijn een gemiste kans. Dat zegt Christine Mussche, de advocate van de vrouwen die een klacht indienden bij de VRT. ‘De zaken worden alweer geminimaliseerd en in de schoenen geschoven van de slachtoffers.’

Laatst gewijzigd door discuz : 13 november 2017 om 14:37.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:34   #564
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, ik snap het al.

Als vrouwen overal en altijd gekleed mogen gaan als ze willen dan mogen mannen altijd en overal een blaffer op zak verstopt hebben.

Voor wat hoort wat.
je kan best toch eerst nog eens een paar zaken Googlen :

België-wapenwetgeving

België-kledingwetgeving voor vrouwen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:35   #565
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt het stillaan te gaan begrijpen.

mevrouw doet idd wat ze wil.

willing consent.
Ja, okay dan mogen mannen ook doen wat ze willen. Dan mogen mannen ook overal een blaffer op zak hebben en wat mensen afdreigen en als die mensen dan hun portefeuille afgeven; dan valt dat onder willing force.

Bij vrouwen valt dat dan onder willing whoredom.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:37   #566
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, okay dan mogen mannen ook doen wat ze willen. Dan mogen mannen ook overal een blaffer op zak hebben en wat mensen afdreigen en als die mensen dan hun portefeuille afgeven; dan valt dat onder willing force.

Bij vrouwen valt dat dan onder willing whoredom.
mss ook de betekenis van willing consent eens googlen voor je nog grotere flauwekul post, als dat nog mogelijk zou zijn...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:40   #567
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Heel goeie opmerking, Fox. Weet je wat het is? Die menselijkheid binnen ondernemingen moet eruit, we moeten ons allemaal als robotten gedragen, des te makkelijker worden we door robotten vervangen.

Relaties binnen bedrijven zijn gevaarlijk voor de leiding. Er kan samengespannen worden, er ontstaan kliekskes, en dat is in de totalitaire onderneming niet langer gewenst.
Er is een verschil tussen flirten en stalken. Enkel stalken Is strafbaar.
De vraag Is: Op hoeveel pogingen heb je recht na een neen? Misschien wil een vrouw op haar neen wel terugkomen?
Om bpost wat te boosten misschien een poging na aangetekend neen strafbaar maken...?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:40   #568
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Je hebt niet goed gevolgd, denk ik. De vrouwen waren blijkbaar verkeerd geïnformeerd over de wettelijke implicaties van stalking. Volgens hun advocaat waren ze niet op de hoogte dat dit onderzocht kon worden zonder een klacht.

Dit is maar vorig jaar veranderd, en sommige feiten dateren reeds van lang geleden. Volgens mij wat het plan van de VRT om alles wel degelijk binnenshuis te regelen, maar BDP of zijn firma zal niet akkoord geweest zijn om 'kaltgestelt' te worden. Hij heeft voor de vlucht vooruit gekozen, hopende dat hij de vrouwen mee naar beneden kon trekken en misschien ook in de hoop de VRT een blauw oog te bezorgen.
voor zij die nog denken dat er met BDP niks fout aan de hand is :
Citaat:
Anderen zijn minder voorzichtig. Regisseur Hans Van Nuffel (Adem) postte dit bericht op Facebook: ‘Ik ken minstens twee van zijn slachtoffers. Hoe hij hen soms wekenlang mindfuckte op en naast de set was echt niet oké. De vele berichten, toespelingen tot stalking toe. Hij is en blijft een machtig man, hoe aaibaar hij ook oogt. Bart is geen monster, maar heeft wel hulp nodig. Dat inzien en zich even terugtrekken uit de publieke sfeer zou hem sieren.’
voor zij die vinden dat de VRT dit behoorlijk afhandelt :
Citaat:
Had VRT-baas Paul Lembrechts een minder drastische maatregel kunnen nemen? Misschien wel. De Pauw werkt niet in dienst van de VRT, hij is een leverancier. Je kunt de baas van een leveranciersbedrijf niet verplichten in therapie te gaan, of hem tijdelijk op non-actief te zetten in afwachting van verder onderzoek. Maar je kunt hem wel opdragen je ethische codes na te leven en daarop toezien, zoals (sommige) kleding*ketens dat doen met de naaiateliers (sweatshops) in de lagelonenlanden. Daarna kun je zo nodig nog altijd drastischer maatregelen nemen.
het doel vd slachtoffers :
Citaat:
‘Het enige wat de vrouwen wilden die naar de VRT zijn gestapt, was dat het zou stoppen’
Christine Mussche

Advocate van de slachtoffers
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171112_03182675
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:43   #569
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze hadden hem binnenshuis kunnen verplichten tot schadeloosstelling en gesprekken met de slachtoffers ook...

slachtoffers getuigden middels hun advokaat trouwens dat het nooit hun bedoeling was BDP gerechterlijk te vervolgen of een volledige breuk VRT BDP te bewerkstelligen ...
Ik vindt het wel bijzonder dat er blijkbaar velen van mening zijn dat dit allemaal beter binnenskamers was gebleven.

Het is net doordat zulke zaken steeds binnenskamers moesten blijven dat slachtoffers verzwakt, en daders gesterkt werden.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:44   #570
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Heel goeie opmerking, Fox. Weet je wat het is? Die menselijkheid binnen ondernemingen moet eruit, we moeten ons allemaal als robotten gedragen, des te makkelijker worden we door robotten vervangen.

Relaties binnen bedrijven zijn gevaarlijk voor de leiding. Er kan samengespannen worden, er ontstaan kliekskes, en dat is in de totalitaire onderneming niet langer gewenst.
Wat een zever. Er zijn nu éénmaal zaken die door de beugel kunnen en andere die dat niet kunnen.

Bij ons op het werk zijn afgelopen personeelsfeest twee collega's met elkaar de koffer ingedoken. Iedereen weet het maar daar wordt geen probleem van gemaakt. Het zijn immers volwassen mensen. Een andere collega heeft echter BDP-gewijs een twaalftal vrouwelijke collega's liggen lastig te vallen met SMS'en en ligt nu buiten. Volledig terecht naar mijn mening.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:46   #571
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat een zever. Er zijn nu éénmaal zaken die door de beugel kunnen en andere die dat niet kunnen.

Bij ons op het werk zijn afgelopen personeelsfeest twee collega's met elkaar de koffer ingedoken. Iedereen weet het maar daar wordt geen probleem van gemaakt. Het zijn immers volwassen mensen. Een andere collega heeft echter BDP-gewijs een twaalftal vrouwelijke collega's liggen lastig te vallen met SMS'en en ligt nu buiten. Volledig terecht naar mijn mening.
Voila.

Alleen als hun televisieheld zoiets lapt, is het not done.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:49   #572
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Een andere collega heeft echter BDP-gewijs een twaalftal vrouwelijke collega's liggen lastig te vallen met SMS'en en ligt nu buiten. Volledig terecht naar mijn mening.
En hebben die vrouwen ook 10 jaar gewacht voor ze naar de directie zijn gestapt?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:49   #573
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Het is bedroevend om te zien hoe de verschillende partijen blijven communiceren in de pers. Ik snap dat niet. Ze gooien elke keer hun eigen venster in.
Vooral de filmpjes van BdP waren abominabel. Blijkbaar met de hulp van een communicatie bureau... Hij komt over als een geslagen hond. Welke reactie denkt ge dat ge dan krijgt? Dat ze u sympathiek gaan vinden? Natuurlijk niet. Als ge op de grond gaat liggen gaan ze op u beginnen stampen. En dat is er ook gebeurd. Verschillende vrouwen hebben zich extra aangemeld omdat ze denken: 'wow, BdP is te pakken!'.
De communicatie van de vrt is trouwens ook totaal hopeloos. Door over 'stalking' te beginnen hebben ze justitie wakker gemaakt. Die hebben blijkbaar niets anders te doen...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:51   #574
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En hebben die vrouwen ook 10 jaar gewacht voor ze naar de directie zijn gestapt?
Nee maar wel meerdere maanden toch. En het is pas toen één daarvan het aan haar man had laten zien, en die kerel plots op het werk verscheen om de collega in kwestie op zijn gezicht te meppen dat de bal aan het rollen gegaan is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:53   #575
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soms is de grens wel moeilijk te trekken. (Niet dat dit in deze zaak misschien het geval is, maar kom). 13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
kun je nu nog altijd
maar als het neen is dan liefst geen 500 sms'en en wraak nemen door haar alleen klotejobs en klote-uren te geven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 14:58   #576
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soms is de grens wel moeilijk te trekken. (Niet dat dit in deze zaak misschien het geval is, maar kom). 13 jaar geleden was ik hierarchische meerdere van iemand die pas afgestudeerd was. Ik zag haar wel zitten en zei mij ook dacht ik. Dat ben je echter nooit zeker tot je je kans waagt. Vandaag zijn we 13 jaar samen en hebben we 2 kinderen. In het huidige klimaat weet ik niet of ik mijn kans nog wel zou wagen hoor...Want stel dat ik haar signalen verkeerd had opgevat,...
dat is iets wat door uw hoofd gaat blijven spelen en de onwetendheid daarover gaat u uiteindelijk nekken ...

maak daar komaf mee, t is nu t #metoo moment!

ga naar uw personeelsdienst en dien klacht in tegen haar dat ze zich omhooggepoept heeft.

ge zult dan eindelijk een oordeel krijgen van HR en uw gemoedsrust zal terug uitklaren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 15:00   #577
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Iemand de uitzending 'Homme Less' gezien op CAZ tv?

Een fotograaf die als landloper op een dak van een gebouw sliep maar op zijn 'roof'tochten door de straten de vrouwtjes ging fotograferen.

Grensoverschrijdend gedrag?

Het was net niet hetzelfde gegeven zoals in de films 'I spit on your grave'

Zo zie je maar weer ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 15:00   #578
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik vindt het wel bijzonder dat er blijkbaar velen van mening zijn dat dit allemaal beter binnenskamers was gebleven.

Het is net doordat zulke zaken steeds binnenskamers moesten blijven dat slachtoffers verzwakt, en daders gesterkt werden.
Dat was de expliciete wens van de vrouwen die naar VRT directie zijn gestapt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 15:02   #579
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is iets wat door uw hoofd gaat blijven spelen en de onwetendheid daarover gaat u uiteindelijk nekken ...

maak daar komaf mee, t is nu t #metoo moment!

ga naar uw personeelsdienst en dien klacht in tegen haar dat ze zich omhooggepoept heeft.

ge zult dan eindelijk een oordeel krijgen van HR en uw gemoedsrust zal terug uitklaren.
Goed plan, bedankt voor de goeie raad Anna! Golddiggers, tssss.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 15:02   #580
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik vindt het wel bijzonder dat er blijkbaar velen van mening zijn dat dit allemaal beter binnenskamers was gebleven.

Het is net doordat zulke zaken steeds binnenskamers moesten blijven dat slachtoffers verzwakt, en daders gesterkt werden.
binnen het bedrijf afhandelen wil geenszins zeggen dat die dader niet hard (harder dan nu nog kan) aangepakt kan worden...

ik zie niet in hoe de media aanpak de slachtoffers in deze helpt, noch waar de rechten van die andere slachtoffers gerespecteert worden (het gezin van BDP)

heel deze media aanpak leidde maar tot één ding : dat is een gerechterlijke procedure ... met de bijhorende openheid van partijen ... en nog maar de vraag of er ook voor justitie genoeg strafbaarheid in de feiten zal gevonden worden

VRT had veel harder kunnen aanpakken dan justitie ooit zal kunnen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be