Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Is islam hier toelaten gevaarlijk voor onze toekomst?
Nee, helemaal niet. 22 28,57%
Weet het niet. 1 1,30%
Jazeker wel. 54 70,13%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 7 november 2006, 16:37   #41
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U heeft het blijkbaar zelfs niet opgemerkt, maar de tekst is letterlijkuit de TAFSIR, en de AHADITH genomen.

Wat bedoel je met anti-islamitische bronnen? Het feit dat op Faith Freedom deze dingen duidelijk worden vermeld?
Das tzelfde als een atheist die gaat uitleggen aan een Christen wat die Christen gelooft en wat zijn religie op persoonlijk vlak inhoud voor die Christen.

Belachelijk gewoon, mensen die zelf geen Moslim zijn gaan even aan Moslims vertellen dat e geen Moslims zijn aangezien ze niet zo radikaal achterlijk zijn als Osama.
De wereld op zijn kop.

Voor de meerderheid van de Moslims is er geen enkel probleem om hier te leven volgens de wetten van het land en in harmonie met andere religies en tussen atheisten.
Maar nee de radikalen hier beweren eventjes dat alle Moslims de meest radikale vormen aanhangen en dat ze dus maar moeten verdwijnen.

Waarom de lijn dan niet doortrekken naar de Evangelische Christenen, Mormonen, Orthodoxe en Hasidische Joden etcetera?
__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 7 november 2006, 16:39   #42
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Das tzelfde als een atheist die gaat uitleggen aan een Christen wat die Christen gelooft en wat zijn religie op persoonlijk vlak inhoud voor die Christen.

Belachelijk gewoon, mensen die zelf geen Moslim zijn gaan even aan Moslims vertellen dat e geen Moslims zijn aangezien ze niet zo radikaal achterlijk zijn als Osama.
De wereld op zijn kop.

Voor de meerderheid van de Moslims is er geen enkel probleem om hier te leven volgens de wetten van het land en in harmonie met andere religies en tussen atheisten.
Maar nee de radikalen hier beweren eventjes dat alle Moslims de meest radikale vormen aanhangen en dat ze dus maar moeten verdwijnen.

Waarom de lijn dan niet doortrekken naar de Evangelische Christenen, Mormonen, Orthodoxe en Hasidische Joden etcetera?
Kan jij al Engels begrijpend lezen? Ik plaatste gewoon de ISLAMITISCHE uitleg over het vers dat Filo als "bewijsstuk" aanhaalde om de vredelievendheid van islam aan te tonen.

Wat heeft dat te maken met een atheist die iets aan christenen wil duidelijk maken? Het enige vergelijkbare is dat ik de uitleg van de paus over de bijbel aan die christene doorgeef!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 7 november 2006, 17:16   #43
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
.

Waarom de lijn dan niet doortrekken naar de Evangelische Christenen, Mormonen, Orthodoxe en Hasidische Joden etcetera?


Daar hebben we toch de moslims voor?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 7 november 2006, 17:24   #44
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan jij al Engels begrijpend lezen? Ik plaatste gewoon de ISLAMITISCHE uitleg over het vers dat Filo als "bewijsstuk" aanhaalde om de vredelievendheid van islam aan te tonen.
De islamitische uitleg van een anti-islamitische site? Jij bent echt wel consequent. Tsk, en dan nog eens durven beweren dat elke moslim zo denkt.
Uh-Huh is offline  
Oud 7 november 2006, 17:28   #45
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan jij al Engels begrijpend lezen? Ik plaatste gewoon de ISLAMITISCHE uitleg over het vers dat Filo als "bewijsstuk" aanhaalde om de vredelievendheid van islam aan te tonen.

Wat heeft dat te maken met een atheist die iets aan christenen wil duidelijk maken? Het enige vergelijkbare is dat ik de uitleg van de paus over de bijbel aan die christene doorgeef!
Ik kan begrijpend Engels lezen ja, ik schrijf zelf Engelstalige artikels voor Amerikaans en Engelse media.

U doet weerom alsof de Moslims op deze wereld een uniforme homogene massa zijn die allemaal de Islam op identiek dezelfde wijze interpreteren.
Hetgeen op zich een ongeloofelijk belachelijke zienswijze is en een mening die totaal niet strookt met de werkelijkheid, iets dat je zowiezo kan zien als je gewoon nog maar naar Irak kijkt waar de Sunni´s en Sjiieten het totaal niet kunnen vinden met elkaar voor politieke zowel als religieuze redenen.
__________________
My tombstone will read GAME OVER

Laatst gewijzigd door Fishie : 7 november 2006 om 17:31.
Fishie is offline  
Oud 7 november 2006, 17:30   #46
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Daar hebben we toch de moslims voor?
Fijn, heeft u nog iets tastbaars te vertellen buiten uw snide remarks die niet gestoeld zijn in enig realisme en blijkbaar gevormd worden door rascistische en bevooroordeelde gedachten?
__________________
My tombstone will read GAME OVER

Laatst gewijzigd door Fishie : 7 november 2006 om 17:32.
Fishie is offline  
Oud 7 november 2006, 18:53   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Fijn, heeft u nog iets tastbaars te vertellen buiten uw snide remarks die niet gestoeld zijn in enig realisme en blijkbaar gevormd worden door rascistische en bevooroordeelde gedachten?
En ja... ik zit toch te kijken op "gemeenteraadsverkiezingen"...
Ook hier is het weer die klote-islam en zijn aanhangers die de inhoud bepalen...
Straks kijken we naar SOS Piet of iets dergelijks en staan ze daar ook klaar om elkaar de keel over te snijden ivm halal-vlees of de culinaire smaak van de profeet...
Wat hebben onze politici toch gedaan met dit zootje hier te laten binnenstromen...
andev is offline  
Oud 7 november 2006, 19:02   #48
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En ja... ik zit toch te kijken op "gemeenteraadsverkiezingen"...
Ook hier is het weer die klote-islam en zijn aanhangers die de inhoud bepalen...
Straks kijken we naar SOS Piet of iets dergelijks en staan ze daar ook klaar om elkaar de keel over te snijden ivm halal-vlees of de culinaire smaak van de profeet...
Wat hebben onze politici toch gedaan met dit zootje hier te laten binnenstromen...
Ik ben geen thread begonnen over de gevaren van het atheisme, Jodendom, Christendom or whatever.
Ik wordt aangevallen dus ik reageer op een vredelievende manier door op de knopjes van mijn toetsenbord te drukken en op die manier woorden e vormen die blijkbaar niet naar uw zin zijn aangezien ze de belachelijkheid van uw onderligende gedachten bloot stellen.

Weerom IK en met mij de andere Moslims hebben hier niet de inhoud bepaald, dat heeft de persoon gedaan die deze thread begonnen is.
Het enige dat ik gedaan heb/doe is op een intelectuele en vredelievende manier reageren op wat in deze thread gezegd wordt.
Ik ben NIET degene die pleit voor uitsluiting en condemnatie van een groep mensen op basis van hun religie of wat dan ook.
Dat zo lijkt me eerder is iets wat u en anderen hier heel graag doen.
Ik maak gewoon gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting.

Blijkbaar is dat niet naar uw goesting omdat het me toe staat om op een intelectueel eerlijke manier in te gaan op de achterlijkheid en regelrecht bevooroordeelt rascisme van sommige mensen hier.
__________________
My tombstone will read GAME OVER

Laatst gewijzigd door Fishie : 7 november 2006 om 19:04.
Fishie is offline  
Oud 7 november 2006, 19:39   #49
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Het enige dat ik gedaan heb/doe is op een intelectuele en vredelievende manier reageren op wat in deze thread gezegd wordt.
Selectief reageren op wat u uitkomt = "intelectueel" ?
Selectief negeren van bepaalde zaken die u verhaal niet uitkomen = "intelectueel" ?

lololololololol

Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 november 2006 om 19:39.
UFSIA is offline  
Oud 7 november 2006, 19:49   #50
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Waarom de lijn dan niet doortrekken naar de Evangelische Christenen, Mormonen, Orthodoxe en Hasidische Joden etcetera?
- Omdat zij scheiding kerk-staat accepteren
- Omdat zij geen overlast veroorzaken
- Omdat hun aantallen hier te insignificant zijn om een invloed te hebben op onze manier van leven
- Omdat vrouwen er meer zijn dan een huisdier en broedmachine
- Omdat ze niet massaal aan de SZ hangen, de orthodoxe joodse gemeenschap - hoe slecht geintegreerd ook - pleegt geen aanslagen, vallen geen vlamingen aan, zijn zelfbedruipend
- Omdat zij hier historisch al lang zijn
- Omdat ze niet massaal op straat komen om te protesteren als er een crimineel in hun gemeenschap wordt opgepakt
- Omdat ze niet zo eenzijdig zijn als moslims, als er iets met moslims gebeurt is het kot te klein, tenzij het door andere moslims wordt gedaan of moslims de dader ipv het slachtoffer zijn.

Er zijn natuurlijk ook veel gewone, normale mensen onder de moslims hier, maar die gewone, normale moslims doen absoluut niks tegen het extremisme in eigen rangen. (* waarvoor een gedeeltelijke schuld ook bij de slapte van het beleid hier ligt, ergens kan ik het hen niet kwalijk nemen dat ze geen risico willen nemen met de radicale gekken/ criminelen onder hen, als je weet dat die hier toch onmiddelijk terug op straat staan om vervolgens ongestoord wraak te nemen)

Nu imo moet er wel een onderscheid gemaakt worden binnen de moslims zelf. I.e. de saudische variant van de Islam is ronduit fascisme, gevolgd door de marokaanse variant. Aan het ander uiteinde vind je de Turkse en bvb Maleisische moslims die veelal héél wat gematigder en redelijker zijn.

Bovendien is het nu eenmaal zo dat Europa niet de successen van het thuisland aantrekt, maar wel de mislukkelingen uit de meest onderontwikkelde gebieden. Een Turk uit Istanbul zal de dag van vandaag niet geneigd zijn naar hier te komen, de Marokkaan uit het rif-rif gebergte daartegenover.

Het zijn trouwens niet alleen moslims, maar er moet een eind komen aan de import van de probleemgevallen uit de rest van de wereld tout court. Kongolese ex-kindsoldaten bvb kunnen we hier imo eveneens missen als kiespijn.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 november 2006 om 19:52.
Rr00ttt is offline  
Oud 7 november 2006, 21:27   #51
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U heeft het blijkbaar zelfs niet opgemerkt, maar de tekst is letterlijkuit de TAFSIR, de KORAN en de AHADITH genomen. Hoe islamitisch wil je het hebben?

Wat bedoel je met anti-islamitische bronnen? Het feit dat op Faith Freedom deze dingen duidelijk worden vermeld?
En wat heeft nu voorrang? De Koran of de Ahadiith en de propaganda van FFI??
filosoof is offline  
Oud 7 november 2006, 22:42   #52
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik heb een leukje;Een docente van een Nederlandse vmbo-school (een richting die overeenkomt met het beroepssecundair onderwijs in Vlaanderen) mag weigeren handen te schudden, mits zij geen onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen. Dat heeft de Nederlandse Commissie Gelijke Behandeling dinsdag geoordeeld. Onder de respectvolle omgangsvormen die de school in Utrecht wil uitdragen valt volgens de commissie niet dat docenten verplicht zijn handen te schudden.

Lerares economie Samira Dahri weigerde sinds de zomervakantie handen te schudden met mannen omdat dat volgens haar IN STRIJD IS MET HAAR ISLAMITISCHE GELOOF. Het Vader Rijn College schorste de lerares daarop vorige maand.
Marlboro is offline  
Oud 7 november 2006, 22:43   #53
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Aanhangers Erdal maken amok in Gent

In Gent is het tot schermutselingen gekomen tussen de politie en aanhangers van de extreemlinkse Turkse terreurgroep DHKP-C, de groep van de verdwenen Fehriye Erdal. Reden is de uitspraak van het hof van beroep, dat strengere straffen heeft uitgesproken dan in eerste aanleg.
Marlboro is offline  
Oud 7 november 2006, 22:56   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Allee, 't is hier weer opbod

Enig ernstig idee hoe je al die moslims van het grondgebied gaat verwijderen? En op welke rechtsgrond, om te beginnen? En mag ik uw aandacht vragen voor het woordje "ernstig"?
voor de buitenlanders is het simpel, die kunnen éénvoudig uitgewezen worden, dunkt me?! Ieder land heeft toch het recht ongewenste vreemdelingen het land te doen verlaten...Wat degenen betreft, die reeds de Belgische nationaliteit verkregen hebben dor de Snel Belg Wet, die moeten die nationaliteit dan terug kwijtspelen door het nietig verklaren van deze wet.
Wat de godsdienst zelf betreft, die zou even streng kunnen aangepakt worden als pakweg het Christendom in Saudi Arabië:men mag dat geloof belijden, maar enkel thuis. Op je ééntje, of in familieverband.Het openen of bouwen van moskees is verboden.Aangetroffen worden in een klandestiene moskee word bestraft met onmiddellijke uitwijzing...zulke zaken...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 7 november 2006 om 22:57.
carlgustaaf is offline  
Oud 7 november 2006, 23:29   #55
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En wat heeft nu voorrang? De Koran of de Ahadiith en de propaganda van FFI??
Het enige dat echt van tel is is Gods woord in de Islam dus is het de Koran,overlevering is daar onderhevig aan en in zijn core is het een persoonlijke religie die stipuleerd dat geen Moslim zijn mening superieur is aan die van een andere Moslim.
Het gaat over de persoonlijke spirituele band met God.
De clerics mag men om raad vragen omdat zij de religie bestuderen maar hun raad kan en mag nooit bindend zijn.

Wordt nog al eens over het hoofd gezien door het merendeel.

Anyways, fijn om te zien dat het hier iet genuanceerder wordt nu met mensen die beweren dat alle Moslims wel degelijk EVIL zijn maar desalnietemin verschillen zien tussen verschillende strekkingen.

Nog een paar threads en mischien gaan enkele van julie eindelijk inzien dat we eigenlijk allen broeders zijn en we best wel in harmonie kunne samen leven.


Hahahahaha

__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 7 november 2006, 23:32   #56
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Aanhangers Erdal maken amok in Gent

In Gent is het tot schermutselingen gekomen tussen de politie en aanhangers van de extreemlinkse Turkse terreurgroep DHKP-C, de groep van de verdwenen Fehriye Erdal. Reden is de uitspraak van het hof van beroep, dat strengere straffen heeft uitgesproken dan in eerste aanleg.
De rechterzijde zowel de linkerzijde hier in Belgie misbruikte de zaak erdahl om Turkije van het een en ander te beschuldigen.
Nu misbruik je haar zaak weer in een thread over Islam.
De DHKP-C is een Marxistische organisatie.
Wat heeft dat in Godsnaam met Islam te maken?
__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 8 november 2006, 07:56   #57
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En wat heeft nu voorrang? De Koran of de Ahadiith en de propaganda van FFI??
De Tafsir is de uitleg van de koran en de ahadith.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 8 november 2006, 10:05   #58
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
De rechterzijde zowel de linkerzijde hier in Belgie misbruikte de zaak erdahl om Turkije van het een en ander te beschuldigen.
Nu misbruik je haar zaak weer in een thread over Islam.
De DHKP-C is een Marxistische organisatie.
Wat heeft dat in Godsnaam met Islam te maken?
De samenwerking tussen marxistische partijen zoals de PVDA en LSP met verschillende moslilmorganisaties duidt wel degelijk de link aan tussen de islam en het marxisme. Bovendien zijn de aanhangers van die DHKP-C toch ook moslims?
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline  
Oud 8 november 2006, 11:34   #59
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Allee, 't is hier weer opbod

Enig ernstig idee hoe je al die moslims van het grondgebied gaat verwijderen? En op welke rechtsgrond, om te beginnen? En mag ik uw aandacht vragen voor het woordje "ernstig"?
Op basis van de nationaliteit en de wet op het verblijf van vreemdelingen.
Tashunka is offline  
Oud 8 november 2006, 11:34   #60
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor de buitenlanders is het simpel, die kunnen éénvoudig uitgewezen worden, dunkt me?! Ieder land heeft toch het recht ongewenste vreemdelingen het land te doen verlaten...Wat degenen betreft, die reeds de Belgische nationaliteit verkregen hebben dor de Snel Belg Wet, die moeten die nationaliteit dan terug kwijtspelen door het nietig verklaren van deze wet.
Wat de godsdienst zelf betreft, die zou even streng kunnen aangepakt worden als pakweg het Christendom in Saudi Arabië:men mag dat geloof belijden, maar enkel thuis. Op je ééntje, of in familieverband.Het openen of bouwen van moskees is verboden.Aangetroffen worden in een klandestiene moskee word bestraft met onmiddellijke uitwijzing...zulke zaken...
De grondwet voorziet in godsdienstvrijheid.
Tashunka is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be