Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Overleeft België de BHV-crisis?
Ja 26 63,41%
Nee 8 19,51%
Geen idee 7 17,07%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 5 mei 2005, 12:59   #1
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard Overleeft België de BHV-crisis?

Tot hiertoe is België zonder veel kleerscheuren kunnen blijven voortbestaan als staat.

Maar zal België ook de crisis rond de "splitsing" van Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen verteren?
Wreker is offline  
Oud 5 mei 2005, 13:11   #2
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

ik denk wel dat belgie dit nog overleeft, doch als er nieuwe verkiezingen komen is het einde opnieuw een stap dichter
vrijevlaming is offline  
Oud 5 mei 2005, 13:14   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

De onderhandelingen overleven na de volgende verkiezingen om nog een regering op de been te brengen zullen idd pas goed uitwijzen hoe laat het is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 mei 2005, 13:20   #4
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Als de splitising er niet komt of als er een prijs dient betaald te worden dan vindt ik dat alle Vlaamsnationalisten de eis voor een onafhankelijk Vlaanderen nog luider moeten doen klinken. Met betogingen, petities, ... Tot wanneer het op de politieke agenda staat, alles in rep en roer zetten. Zoals in Leuven maar dan wel over heel Vlaanderen. Het moet de laatste keer geweest zijn dat de Waalse politici Non zeggen. De communotaire kwesties verlammen al veel te lang de goede werking van ons land als de Walen nu ook de grondwet aan hun laars lappen is dat de druppel.
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 5 mei 2005, 13:57   #5
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Ik denk dat België hier alleen maar sterker zal uitkomen en de flaminganten alleen maar zwakker, want de bevolking geraakt hen kotsbeu. Die wachten op een bevrijdende stroming in de Belgische politiek, die België weer één maakt en die belachelijke communautaire problemen naar de historische prullenmand verwijst.
Hans1 is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:00   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat België hier alleen maar sterker zal uitkomen en de flaminganten alleen maar zwakker, want de bevolking geraakt hen kotsbeu. Die wachten op een bevrijdende stroming in de Belgische politiek, die België weer één maakt en die belachelijke communautaire problemen naar de historische prullenmand verwijst.
In onvervalste FDF-stijl gooit de doorluchtige Voorzitter-Leider van de bubbelsmurfenclub weer alle schuld op de Vlaamse kant. Geen woord over het "non" van de Franstaligen. Geen slecht woord erover. Nu ja, dat kan ook moeilijk van iemand die hier op dit forum al meermaals heeft gepliet voor de uitbreiding van Brussel en de tweetaligheid (lees: verfransing) van Vlaanderen.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 5 mei 2005, 14:12   #7
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat België hier alleen maar sterker zal uitkomen en de flaminganten alleen maar zwakker, want de bevolking geraakt hen kotsbeu. Die wachten op een bevrijdende stroming in de Belgische politiek, die België weer één maakt en die belachelijke communautaire problemen naar de historische prullenmand verwijst.
There are no Americans in Iraq, I repeat: there are no Americans! And if infidel fighters come to Iraq, we will roast them all !

Egidius
Egidius is offline  
Oud 5 mei 2005, 14:29   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De onderhandelingen overleven na de volgende verkiezingen om nog een regering op de been te brengen zullen idd pas goed uitwijzen hoe laat het is.
Fout Knuppel. Eerder stelde je dat het nietszeggende 'probleem' BHV het kantelmoment voor Belgique zou betekenen. Nu moet je niet terugkrabbelen.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:40   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

Sorry voor jou lieve schat, maar het één sluit het ander niet uit.

Ik blijf zeggen wat ik al een paar jaar zeg: dat de volgende federale verkiezingen de laatsten zullen zijn. Niemand luisterde toen ik dat al veel eerder liet vallen, maar sinds de onmogelijke eisen bekend zijn die de Franstaligen stellen in verband met BHV krijgen precies alle Vlaamse én zelfs de krantencommentatoren van 'Le Swaar' in de mot dat Belgique aan een zijden draadje hangt.

BHV gaat over de 'kleine' splitsing die de grote splitsing voorafgaat, en waarvan ons véél te graag werd wijsgemaakt dat er niemand van wakker lag.

Het 'NON' van de Franstaligen zal nog veel luider klinken bij de volgende regeringsvorming en nog veel grimmiger zijn... met de te verwachten gevolgen.
In die zin kan een verstandig mens niet anders dan toegeven, dat wat er vandaag gebeurt inzake BHV, een naderend kantelpunt is.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 mei 2005, 16:57   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Sorry voor jou lieve schat, maar het één sluit het ander niet uit.

Ik blijf zeggen wat ik al een paar jaar zeg: dat de volgende federale verkiezingen de laatsten zullen zijn. Niemand luisterde toen ik dat al veel eerder liet vallen, maar sinds de onmogelijke eisen bekend zijn die de Franstaligen stellen in verband met BHV krijgen precies alle Vlaamse én zelfs de krantencommentatoren van 'Le Swaar' in de mot dat Belgique aan een zijden draadje hangt.

BHV gaat over de 'kleine' splitsing die de grote splitsing voorafgaat, en waarvan ons véél te graag werd wijsgemaakt dat er niemand van wakker lag.

Het 'NON' van de Franstaligen zal nog veel luider klinken bij de volgende regeringsvorming en nog veel grimmiger zijn... met de te verwachten gevolgen.
In die zin kan een verstandig mens niet anders dan toegeven, dat wat er vandaag gebeurt inzake BHV, een naderend kantelpunt is.
Dit werd bewaard voor later!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 17:50   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Tot hiertoe is België zonder veel kleerscheuren kunnen blijven voortbestaan als staat.

Maar zal België ook de crisis rond de "splitsing" van Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen verteren?
Nie zwaanze hé.

Zoveel geluk zal ons in 2005 niet te beurt vallen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 mei 2005, 17:54   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Nie zwaanze hé.

Zoveel geluk zal ons in 2005 niet te beurt vallen.
De vraag is:

wanneer dan wel?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 5 mei 2005, 19:17   #13
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat België hier alleen maar sterker zal uitkomen en de flaminganten alleen maar zwakker, want de bevolking geraakt hen kotsbeu. Die wachten op een bevrijdende stroming in de Belgische politiek, die België weer één maakt en die belachelijke communautaire problemen naar de historische prullenmand verwijst.
Of hoe Hans1 in ware dictator-stijl weer meent te spreken uit monde van zijn volk waarvan amper 0,03% zijn clubje steunt...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 mei 2005, 20:41   #14
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
Als de splitising er niet komt of als er een prijs dient betaald te worden dan vindt ik dat alle Vlaamsnationalisten de eis voor een onafhankelijk Vlaanderen nog luider moeten doen klinken. Met betogingen, petities, ... Tot wanneer het op de politieke agenda staat, alles in rep en roer zetten. Zoals in Leuven maar dan wel over heel Vlaanderen. Het moet de laatste keer geweest zijn dat de Waalse politici Non zeggen. De communotaire kwesties verlammen al veel te lang de goede werking van ons land als de Walen nu ook de grondwet aan hun laars lappen is dat de druppel.
Ik heb hier nog iet gevonden over Leuven en zoals ge ziet herhaald de geschiedenis zich.
Om definitief van dat probleem verlost te zijn is er maar één oplossing en dat is Belgié splitsen.


Gebeurd in 1968.
De Belgische bisschoppen zwichten na lang tegenspartelen onder de maatschappelijke druk en stemmen in met de SPLITSING van de Katholieke Universiteit Leuven.

De regering valt over Leuven: Vanden Boeynants dient zijn ontslag in als de CVP blijft vasthouden aan de strikte toepassing van de taalwetten en dus aan het vertrek van de Franstalige studenten uit Leuven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 mei 2005 om 20:44.
daiwa is offline  
Oud 5 mei 2005, 20:53   #15
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik ben er ook van overtuigd dat BHV een keerpunt is, daar hebben de Franstalige partijen de laatste dagen uitstekend aan meegewerkt, maar nu direct de barst, dat denk ik niet. Eerst misschien nog eventjes een regering met Di Rupo als premier , die zijn best doet om de Walen nog meer te bevoordelen en dan.... eindelijk een onafhankelijk Vlaanderen.

Misschien even "onverwijld" als BHV???
omaplop is offline  
Oud 5 mei 2005, 20:58   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Ik ben er ook van overtuigd dat BHV een keerpunt is, daar hebben de Franstalige partijen de laatste dagen uitstekend aan meegewerkt, maar nu direct de barst, dat denk ik niet. Eerst misschien nog eventjes een regering met Di Rupo als premier , die zijn best doet om de Walen nog meer te bevoordelen en dan.... eindelijk een onafhankelijk Vlaanderen.

Misschien even "onverwijld" als BHV???
Als ''onverwijld'' betekend dat we nog een jaartje moeten wachten vooraleer de splitsing van Belgié een feit is heb ik er dat gerust voor over.
daiwa is offline  
Oud 5 mei 2005, 21:03   #17
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Ik ben er ook van overtuigd dat BHV een keerpunt is, daar hebben de Franstalige partijen de laatste dagen uitstekend aan meegewerkt, maar nu direct de barst, dat denk ik niet. Eerst misschien nog eventjes een regering met Di Rupo als premier , die zijn best doet om de Walen nog meer te bevoordelen en dan.... eindelijk een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik denk dat premier Di Rupo integendeel zijn uiterste best zal doen om in Vlaanderen goed over te komen. Even hard als VHS buigt voor de Walen, zal premier Di Rupo moeten buigen voor de Vlamingen, wil hij zichzelf, zijn regering en België bijeenhouden. Indien hij dat niet zou doen, zou hij geen half jaar premier kunnen blijven.
We hebben er dus alle baat bij om binnenkort Di Rupo als premier te eisen. Het zal heel wat beter zijn voor Vlaanderen dan VHS.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 mei 2005 om 21:14.
Egidius is offline  
Oud 5 mei 2005, 21:05   #18
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

daar ben ik volledig mee akkoord dan kunnen we eventueel al de splitsing van de sociale zekerheid eisen
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 5 mei 2005, 21:17   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.049
Standaard

Citaat:
Even hard als VHS buigt voor de Walen, zal premier Di Rupo moeten buigen voor de Vlamingen,
'Moeten' staat om te beginnen op stal en bovendien is een Waal geen Vlaming.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 5 mei 2005, 21:32   #20
Cosmo
Burgemeester
 
Cosmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 560
Standaard

De belgicisten zullen er wel iets op vinden.
De massa zal dat allemaal wel slikken.
En Belgie kan weer voort.
Maar de barst is weer wat groter en bij weer wat meer Vlamingen zijn de schellen van de ogen gevallen.
Maar de tijd is wellicht nog niet rijp voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Maar het komt wel.
Cosmo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be