Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2009, 23:22   #41
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Geen respect voor de islam
In elke oude levensvisie die zichzelf respecteert bestaat zoiets als 'historische kritiek' waarbij de levensvisie op zoek gaat naar haar bronnen en daarbij open staat voor wat dat historisch onderzoek oplevert. Erg belangrijk.

Noem me eens één islam universiteit waar je dat onderwerp kan bestuderen.

Tip: Zoek niet te lang want heht onderwerp is gewoon verboden en alle studenten daarover zitten op westerse universiteiten.

Of hoe niet islam onderzoekers méér respect tonen dan islam 'onderzoekers'.

In je bijdrage haal je overigens 2 middeleeuwse denkers aan waarvan de ene zijn boeken zag verbrand terwijl hij zelf werd verbannen....

Niet zo fraai en wat outdated.

Kan het niet moderner, zoals bijvoorbeeld Abdolkariem Soroesj, maar dat is (helaas?) een sji'iet en dus voor de soennieten, 90% van de moslims, een afvallige en hij leeft bovendien in het westen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:23   #42
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Geen respect voor de islam
In elke oude levensvisie die zichzelf respecteert bestaat zoiets als 'historische kritiek' waarbij de levensvisie op zoek gaat naar haar bronnen en daarbij open staat voor wat dat historisch onderzoek oplevert. Erg belangrijk.

Noem me eens één islam universiteit waar je dat onderwerp kan bestuderen.

Tip: Zoek niet te lang want het onderwerp is gewoon verboden en alle studenten daarover zitten op westerse universiteiten.

Of hoe niet islam onderzoekers méér respect tonen dan islam 'onderzoekers'.

In je bijdrage haal je overigens 2 middeleeuwse denkers aan waarvan de ene zijn boeken zag verbrand terwijl hij zelf werd verbannen....

Niet zo fraai en wat outdated.

Kan het niet moderner, zoals bijvoorbeeld Abdolkariem Soroesj, maar dat is (helaas?) een sji'iet en dus voor de soennieten, 90% van de moslims, een afvallige en hij leeft bovendien in het westen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:23   #43
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Geen respect voor de islam
In elke oude levensvisie die zichzelf respecteert bestaat zoiets als 'historische kritiek' waarbij de levensvisie op zoek gaat naar haar bronnen en daarbij open staat voor wat dat historisch onderzoek oplevert. Erg belangrijk.

Noem me eens één islam universiteit waar je dat onderwerp kan bestuderen.

Tip: Zoek niet te lang want het onderwerp is gewoon verboden en alle studenten daarover zitten op westerse universiteiten.

Of hoe niet islam onderzoekers méér respect tonen dan islam 'onderzoekers'.

In je bijdrage haal je overigens 2 middeleeuwse denkers aan waarvan de ene zijn boeken zag verbrand terwijl hij zelf werd verbannen....

Niet zo fraai en wat outdated.

Kan het niet moderner, zoals bijvoorbeeld Abdolkariem Soroesj, maar dat is (helaas?) een sji'iet en dus voor de soennieten, 90% van de moslims, een afvallige en hij leeft bovendien in het westen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 23:32   #44
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Wij hebben gewoon niets te zeggen tegen de islam want zonder deze islam waren we nog steeds aan het lijden onder Dark Ages, Dirk Verhofstadt - Averroes, Het beslissende woord, Klement, 2006 http://www.liberales.be/boeken/averroes
Wat een grap.
Feit is dat we het zonder islam gered hebben om uit de dark ages te geraken terwijl de moslimwereld al 14 eeuwen in de dark ages blijft steken en - Averroes of niet- er nooit uit zal geraken en een begin van Verlichting zal kennen tenzij ze de versteende en achterlijke islam afzweert.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 09:05   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een linkse schrijver niet mals over de islam, het gebeurt niet alle dagen!
Bwah, je kan eerder spreken van een traditie die langzaam terugkomt. Eén van de paradepaardjes van "links" was immers het schoppen tegen de schenen van menig pilarenbijter (en maar goed ook !).
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 09:32   #46
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Bwah, je kan eerder spreken van een traditie die langzaam terugkomt. Eén van de paradepaardjes van "links" was immers het schoppen tegen de schenen van menig pilarenbijter (en maar goed ook !).
Het is idd kafkaesk. Links heeft een uitgebreide traditie van religiekritiek en nu verwijt uiterst rechts dat links de religie - meer in het bijzonder de islam - steunt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:27   #47
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het is idd kafkaesk. Links heeft een uitgebreide traditie van religiekritiek en nu verwijt uiterst rechts dat links de religie - meer in het bijzonder de islam - steunt.
Correctie: links heeft een uitgebreide traditie van kritiek op de Joodse en Christelijke religies. Dus op de eigen, Europese religies.
Links heeft daarentegen altijd al een zwak gehad voor extemistische moslims. De R.A.F. had vroeger al gemeenschappelijke trainingskampen met de Palestijnen. En wie ooit aan een unief heeft gestudeerd, zal zich wel herinneren dat de kleine, maar luidruchtige groep P.V.D.A.-militanten, allemaal een Arafat-sjaal droegen, en dat wat 20 jaar geleden al zo.

Barnard heeft het gewoon niet nodig een groepje achterna te lopen.
Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen, hier nog wat meer gebarnardiseer uit Knack:


'Ik eis in naam der mensheid dat de Zwarte Steen verbrijzeld, het gruis ervan in de wind verstrooid, dat Mekka verwoest en het graf van Mohammed onteerd wordt. Dat is de manier om het Fanatisme te ontmoedigen.'

Rara, van welke fascist is dit citaat afkomstig?

Ondertussen smijten de vertegenwoordigers van de linkse moskee stenen naar mijn blog. Dat verneem ik van de Mossad.

Zelf kijk ik nooit naar de reacties, want dan verkwist ik weer uren aan het weerleggen van belegen clichés over de schanddaden van Israël, een terreurstaat waar handen worden afgehakt en vrouwen gestenigd en waar je veertig zweepslagen krijgt als je betrapt wordt met een glas wijn; het land ook dat een aardige, efficiënte man als Adolf Eichmann zomaar heeft opgehangen, terwijl hij toch niets anders had gedaan dan wat vele extremisten in het Midden-Oosten maar al te graag zelf zouden willen doen. Diezelfde extremisten ontkennen overigens dat hij dat gedaan heeft, want de hele holocaust is zoals bekend een gewiekst verzinsel van de Untermensch met de haakneus, bedoeld om het medelijden van de wereld op te roepen en de eigen misdaden te verdoezelen. (Ik zou waarlijk zonder probleem tekstschrijver van de Arabisch-Europese Liga kunnen worden.)

Tijdens de voorbije woelige dagen klikte iemand mij door naar Indymedia. Op die website legt Koen Calliauw uit dat ik een 'extreem-rechtse zionist' ben. Soortgelijke beschuldigingen heb ik op mijn persoonlijke mailadres ook al mogen ontvangen van mensen als Ludo De Witte - deze laatste zag in mij zoveel als een kwade genius door wie Filip Dewinter maar al te graag zijn teksten zou laten inblazen. Dat ik vele malen in het openbaar blijk heb gegeven van mijn afkeer van Dewinter hoefde niet vermeld te worden, want liegen en manipuleren is een oude communistische strijdmethode.

De parochianen van de linkse moskee schijnen een bepaalde karakterstructuur gemeen te hebben, die hen verhindert onafhankelijk na te denken en maakt dat ze bij het ontwaren van iemand met een afwijkend wereldbeeld beginnen te borrelen als een retort in een laboratorium - misschien een eerste stadium van de gemoedstoestand waarin ze bereid zijn zichzelf voor de goede zaak te midden van zoveel mogelijk Joodse burgers op te blazen. (À propos, er zijn de voorbije week in Irak zestig moslims door moslims van een andere obediëntie op die manier vermoord, ongeveer hetzelfde aantal als de burgerslachtoffers in Gaza dus. Maar ik hoor er van islamitische zijde niet zoveel over.)

Wat die Calliauw betreft nu - ik ben dwaas genoeg geweest inkt aan hem te verspillen:

'Mijn geachte opponent Koen Calliauw is een oude militant van de PvdA. Uit alles blijkt dat hij nooit een boek van mijn hand heeft gelezen - maar één stuk op een website volstond om hem afdoende in te lichten. Ik blijk geen sociaal-democraat met een afkeer van de islam te zijn, zoals ik meende; nee, ik ben een extreem-rechtse zionist en een verheerlijker van de oude Donaumonarchie; anders gezegd: ik ben een verachtelijke reactionair en een bourgeoisvarken. Ik behoor dus tot de mensensoort waarvan er door zijn communistische vrienden miljoenen zijn vermoord.

Ik wil drie dingen over deze Calliauw kwijt. Primo: er zou een museum voor de geschiedenis van het Belgische communisme moeten bestaan dat hem aankoopt als antiquarische stalinist; secundo: hij maakt zoveel taalfouten dat ik, onderdrukker van de arbeidersklasse, mijn wenkbrauwen frons, maar ongetwijfeld doet hij dat in het kader van zijn mystieke eenwording met moslimvrouwen die van hun man geen Nederlands mogen leren; en tertio, God en de democratie hebben verhoed dat mensen als hij enige macht bezitten in België, want ik zou mijn leven niet zeker zijn.'

Dat lijkt me bijtend genoeg om er een lijk in op te lossen.

Intussen treft het me als buitengewoon merkwaardig, dat dezelfde linkse lieden die het christendom luidkeels verafschuwen zo dol zijn op de godsdienst van de onderdrukte medemens. Iedere historisch-materialistische godsdienstkritiek smelt weg bij het aanschouwen van schreeuwende moslimjongeren die de Joodse wijk pogen te bestormen. Ik zou de reacties weleens willen zien als schreeuwende Joodse jongeren Borgerhout bestormden in reactie op de raketbeschietingen door Hamas.

Op YouTube staat een filmpje waarin Hamas de Palestijnen oproept de dood te omhelzen en een menselijk schild te vormen. De gesneuvelde Hamasleider Nizar Rayan stuurde vorig jaar een van zijn eigen zoons op zelfmoordmissie (zonen genoeg blijkbaar, hij had toch vier vrouwen). Hoe zouden Israël en het westen met dit wereldbeeld ooit tot enig redelijk vergelijk kunnen komen?

Wat onze onmiddellijke omgeving betreft, onze grote steden: wie meent dat de Arabisch-Europese Liga geen antisemitische agenda heeft, is zo naïef als een koorknaap in een pasgesteven hemd. De Liga ontkent pamfletten te hebben verspreid waarin namens de profeet Mohammed werd opgeroepen de Joden te bestrijden en de christenen te mijden. Misschien zijn die pamfletten inderdaad uitgedeeld door anderen, maar dat zijn dan toch geestverwanten, gezien het feit dat de organisatie in één adem verklaart 'naar de ontmanteling van de staat Israël als duurzame oplossing voor vrede in Palestina' te streven.

Intussen zijn de eerste twee zinnen van dit dagboek door Gustave Flaubert geformuleerd in het jaar 1878.

Benno Barnard
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:36   #48
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik denk dat jij Marx niet goed begrijpt. Marx zei dat Religi opium was VOOR het volk, niet VAN. Belangrijk verschil.
Wat hij bedoelde was dat opium, dat alleen de rijken zich konden permiteren, de rijken stil hield. Als je verdoofd in een hoekje ligt, dan kan je geen staatsgreep plegen.
Religie is de drug die de armen stilhoudt. Die uitspraak is dus geen kritiek, het is het duiden van een bruikbaar wapen. Soit, mijn interpretatie, misschien ben ik wel verkeerd.
Je bent verkeerd. Marx zei wel degelijk dat religie de opium van het volk is.

Het juiste citaat is:

"Religie is de zucht van het onderdrukte schepsel, het hart van een harteloze wereld, en de ziel van zielloze omstandigheden. Het is de opium van het volk."
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:46   #49
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Je bent verkeerd. Marx zei wel degelijk dat religie de opium van het volk is.

Het juiste citaat is:

"Religie is de zucht van het onderdrukte schepsel, het hart van een harteloze wereld, en de ziel van zielloze omstandigheden. Het is de opium van het volk."
merci
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 10:53   #50
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
merci
Graag gedaan.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:44   #51
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Goed idee.

Religie - in zijn oorspronkelijke betekenis - is datgene wat (ver)bindt.

En helaas denken alle religies - waarvan sommigen een god hebben - daar niet allemaal hetzelfde over zodat datgene wat zou moeten binden soms meer scheidt dan bindt.

Neem nu het zo belangrijke begrip van naastenliefde, en meer specifiek, wie is mijn naaste om te beginnen.

Voor de boeddhist is 'al wat is' zijn naaste. Hij bezit geen unieke waarheid.
Voor de christen is elke mens zijn naaste. Hij beroept zich daartoe op een unieke waarheid.
Voor de moslim is elke moslim zijn naaste. Ook hij beroept zich daartoe op een unieke waarheid.

Dat uit deze opvattingen heel andere meer of minder vredelievende wereldbeelden kunnen ontstaan ligt voor de hand.
Correctie: Voor de christen is elke christen zijn naaste.

Waarom?

Daarom:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeinen: 1:29
Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;

Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;

Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukas 19:26
Want ik zeg u, dat een iegelijk, die heeft, zal gegeven worden; maar van degene, die niet heeft, van dien zal genomen worden ook wat hij heeft.

Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 maart 2009 om 11:46.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 11:57   #52
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Correctie: Voor de christen is elke christen zijn naaste.

Waarom?

Daarom:
Ik ben geen christen, maar ik ben het niet met je eens.

De geschiedenis oogt niet altijd even fraai, maar de christelijke boodschap in de kern anders opvatten dan een boodschap van liefde voor de medemens is de waarheid geweld aan doen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 12:10   #53
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik ben geen christen, maar ik ben het niet met je eens.

De geschiedenis oogt niet altijd even fraai, maar de christelijke boodschap in de kern anders opvatten dan een boodschap van liefde voor de medemens is de waarheid geweld aan doen.
Tiens ik heb die quote's over ongelovigen doodslaan nochtans uit het Nieuwe Testament gehaald. Om over het Oude Testament nog maar te zwijgen.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 maart 2009 om 12:11.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 12:10   #54
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Doet me denken aan 'The Black Adder', episode 'Born to be king'.

King Richard, op het punt om op kruistocht te vertrekken :
As the good Lord once said: "Love thy neighbour as thyself, unless he's Turkish, in which case, kill the bastard!"
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 12:18   #55
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Wat een grap.
Feit is dat we het zonder islam gered hebben om uit de dark ages te geraken terwijl de moslimwereld al 14 eeuwen in de dark ages blijft steken en - Averroes of niet- er nooit uit zal geraken en een begin van Verlichting zal kennen tenzij ze de versteende en achterlijke islam afzweert.
Hoe onderscheidt de Islam zich dan van het Rooms Katholieke? Over die 14 eeuwen heen ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 12:59   #56
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Hoe onderscheidt de Islam zich dan van het Rooms Katholieke? Over die 14 eeuwen heen ?
Khomeini rijdt niet rond in een popemobile.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 13:09   #57
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Khomeini rijdt niet rond in een popemobile.
We moesten dus wachten op de uitvinding van 'de auto' om eindelijk een onderscheid te kunnnen maken ?

Als hoogtepunt in 14 eeuwen geschiedenis kan dat wel tellen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 13:09   #58
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Links heeft daarentegen altijd al een zwak gehad voor extemistische moslims. De R.A.F. had vroeger al gemeenschappelijke trainingskampen met de Palestijnen. En wie ooit aan een unief heeft gestudeerd, zal zich wel herinneren dat de kleine, maar luidruchtige groep P.V.D.A.-militanten, allemaal een Arafat-sjaal droegen, en dat wat 20 jaar geleden al zo.
Dit is eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Links wordt vereenzelvigd met extremisten als de RAF en een groepke PVDA-militanten met Arafat-sjaals. Dat is hetzelfde procédé als de moslims vereenzelvigen met al-Qaeda en met Hamas.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 13:19   #59
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dit is eigenlijk gewoon te zot voor woorden. Links wordt vereenzelvigd met extremisten als de RAF en een groepke PVDA-militanten met Arafat-sjaals. Dat is hetzelfde procédé als de moslims vereenzelvigen met al-Qaeda en met Hamas.
hetzelfde procédé als
JMDD nazi noemen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 13:31   #60
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Tiens ik heb die quote's over ongelovigen doodslaan nochtans uit het Nieuwe Testament gehaald. Om over het Oude Testament nog maar te zwijgen.
Het OT blijft geldig!!
Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/5.html

Mat 5
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.
20 Want Ik zeg u: Tenzij uw gerechtigheid overvloediger zij, dan der Schriftgeleerden en der Farizeën, dat gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins zult ingaan.
Maar toch:
Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/1kor/11.html


1.Cor 11.3
3 Doch ik wil, dat gij weet, dat Christus het Hoofd is eens iegelijken mans, en de man het hoofd der vrouw, en God het Hoofd van Christus.
4 Een iegelijk man, die bidt of profeteert, hebbende iets op het hoofd, die onteert zijn eigen hoofd;
5 Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.
8 Want de man is uit de vrouw niet, maar de vrouw is uit den man.
9 Want ook is de man niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om den man.
10 Daarom moet de vrouw een macht op het hoofd hebben, om der engelen wil.
11 Nochtans is noch de man zonder de vrouw, noch de vrouw zonder den man, in den Heere.
12 Want gelijkerwijs de vrouw uit den man is, alzo is ook de man door de vrouw; doch alle dingen zijn uit God.
13 Oordeelt gij onder uzelven: is het betamelijk, dat de vrouw ongedekt God bidde?
14 Of leert u ook de natuur zelve niet, dat zo een man lang haar draagt, het hem een oneer is?
15 Maar zo een vrouw lang haar draagt, dat het haar een eer is; omdat het lange haar voor een deksel haar is gegeven?
Citaat:
Mat 10.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/10.html
21 En de ene broeder zal den anderen broeder overleveren tot den dood, en de vader het kind, en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders, en zullen hen doden.


34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Citaat:
Mat 11.
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.
21 Wee u, Chorazin! wee u Bethsaida! want zo in Tyrus en Sidon de krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden zich eertijds in zak en as bekeerd hebben.
22 Doch Ik zeg u: Het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan ulieden.
23 En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn.
24 Doch Ik zeg u, dat het den lande van Sodom verdragelijker zal zijn in den dag des oordeels, dan u.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/11.html

Citaat:
Matt 15
wassen hun handen niet, wanneer zij brood zullen eten.
3 Maar Hij, antwoordende, zeide tot hen: Waarom overtreedt ook gij het gebod Gods, door uw inzetting?
4 Want God heeft geboden, zeggende: Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/marc/7.html

Marc 7
10 Want Mozes heeft gezegd: Eer uw vader en uw moeder; en: wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven.

Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/19.html


Mat 19
29 En zo wie zal verlaten hebben, huizen, of broeders, of zusters, of vader, of moeder, of vrouw, of kinderen, of akkers, om Mijns Naams wil, die zal honderdvoud ontvangen, en het eeuwige leven beërven.
Citaat:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/25.html

Mattheus 25, (Statenbijbel)
29 Want een iegelijk die heeft, dien zal gegeven worden, en hij zal overvloedig hebben; maar van dengene, die niet heeft, van dien zal genomen worden, ook dat hij heeft.
30 En werpt den onnutten dienstknecht uit in de buitenste duisternis; daar zal wening zijn en knersing der tanden.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be