Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2024, 06:40   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.854
Standaard Duitsland legaliseert cannabis

Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:11   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.141
Standaard

Belgische politici weten blijkbaar geen wetenschappelijke verslagen samen te vatten, want ze geloven nog steeds dat er geen wetenschap verricht is op cannabis. Israël deed echter reeds het gros van hun huiswerk.

Als ze dan consequent willen zijn met "er is niet voldoende wetenschap" toe te passen, waarom de wetenschap negeren rond alcohol en die leeftijd niet opdrijven naar 21 jaar?

Alcohol minimumleeftijd 21 jaar met verkoop.
Cannabis minimumleeftijd 21 jaar zonder verkoop.

Is dat nu zo onmogelijk?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:16   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Belgische politici weten blijkbaar geen wetenschappelijke verslagen samen te vatten, want ze geloven nog steeds dat er geen wetenschap verricht is op cannabis. Israël deed echter reeds het gros van hun huiswerk.

Als ze dan consequent willen zijn met "er is niet voldoende wetenschap" toe te passen, waarom de wetenschap negeren rond alcohol en die leeftijd niet opdrijven naar 21 jaar?

Alcohol minimumleeftijd 21 jaar met verkoop.
Cannabis minimumleeftijd 21 jaar zonder verkoop.

Is dat nu zo onmogelijk?
Ja zolang men een wietboer blijft bestraffen en een wijnboer blijft verafgoden zal dat onmogelijk blijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:17   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.854
Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 april 2024 om 07:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:18   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
Volgens mij zal Bartman zijn Tirolerkraag moeten aanpassen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 april 2024 om 07:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:24   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja zolang men een wietboer blijft bestraffen en een wijnboer blijft verafgoden zal dat onmogelijk blijven.
Maar ze volgen de wetenschap niet, en maken ons dan wijs dat er niet voldoende wetenschap is.
En onze onderzoekers mogen het niet onderzoeken, want illegaal.

Andere landen deden voldoende onderzoeken, en cannabis heeft medicinale eigenschappen. Dat wisten mensen al duizendtal jaren tot de politiek de massa begon te bespelen, manipuleren, beliegen om beleid te verkopen.

Als ge dan nog een vragende partij in uw democratie hebt waar steeds meer mensen aangeven er medicinaal bij gebaat te zijn, en ge negeert dat; dan onderstreept dat hoe onmenselijk de politiek geworden is.

Wat ze doen is een kreupele zijn rolstoel afpakken en zeggen: "ge kunt toch door het slijk kruipen? Rolstoelen zijn voor losers!"
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:28   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.756
Standaard

De psychologen, psychiaters en criminelen wrijven zich in hun handen ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 07:34   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De psychologen, psychiaters en criminelen wrijven zich in hun handen ...
Criminelen zijn helemaal niet gebaat bij een legalisering en mijn psychiater gaf al aan mij medicinale cannabis voor te schrijven zodra hij kan.

Het is echter geen arts van de overheid, maar een gedoctoreerd arts.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:23   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
de ollanders zullen al lang een lijn met wiet naar ginder hebben, en gaan nu gewoon legaal nederwiet naar daar transporteren.

Daar komt geen zuidamerikaan aan te pas en dus ook geen haven van Antwaarpen.

Wat wel kan natuurlijk dat is dat er op een lading wiet een karton meth, flakka of MDMA mee der kaffee shop binnen glipt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:29   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.620
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
Cannabis is een gemakkelijke plant om te laten groeien.
Dus, gaat de grote leider elke tuin/zolder/kelder permanent laten controleren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:49   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de ollanders zullen al lang een lijn met wiet naar ginder hebben, en gaan nu gewoon legaal nederwiet naar daar transporteren.

Daar komt geen zuidamerikaan aan te pas en dus ook geen haven van Antwaarpen.

Wat wel kan natuurlijk dat is dat er op een lading wiet een karton meth, flakka of MDMA mee der kaffee shop binnen glipt.
p.s.

Er heeft wat jaren geleden eens een uitzending op TV geweest over het drugsbeleid dat de Nederlanders voeren of voerden.

Daar had men een helicopter waar men alle mogelijke niet normale warmtebronnen kon met onderscheppen, een soort airwolf (<<--serie)

Overdreven warmtebronnen, plantages of een boer die op die manier zijn stallen weet te verwarmen? (<<<--eigen windmolen)

Moet men dan ook gaan controleren op mensen die op hun eigen eigendom een eigen windmolen gezet hebben???

Energie of...

Geen idee van, hoe men dat alles moet gaan controleren om het in goede banen te kunnen leiden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 1 april 2024 om 08:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:52   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Cannabis is een gemakkelijke plant om te laten groeien.
Dus, gaat de grote leider elke tuin/zolder/kelder permanent laten controleren?
Tegenwoordig doen ze dat gewoon op locaties waar amper iemand komt. Langs de spoorlijnen zelfs
Guerilla
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 08:53   #13
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.455
Standaard

Tijd om heelder dagen te stonen dus.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 09:10   #14
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

De dag van onnozele tegenstanders hopelijk naar de kloten.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 april 2024 om 09:10.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 09:47   #15
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
Tof dat ze gebruik legaliseren maar verder zijn ze er ook een potje van aan't maken.

Ik zag al stadskaarten waar met rood is aangeduid waar je niet mag blowen op straat vanwege de nabijheid van scholen enzo.
Je krijgt dan een kaart met een wirwar van rode gebieden waar zelfs op sommige plaatsen aan de ene kant van de straat wel en aan de andere kant van diezelfde straat niet geblowd mag worden. Links naast een verkeersbord mag het wel, ga rechts van dat bord staat en je bent in overtreding.

Toch raar dat, als zo'n overheid blowen eenmaal toelaat, ze toch nog altijd een beetje in een kramp schieten om werkelijk alles geregeld te krijgen.

Op dat punt zijn we even absurd als de Amerikanen in hun alcohol-aanpak. Ik kreeg daar ooit bij een zwembad-bar geen cocktail mee omdat mijn, toemalig minderjarige, dochter naast me stond. Nadat ik ze terug naar mama stuurde kreeg ik wel een cocktail mee, die ik dan in mijn strandstoel, met mijn dochter naast me, wel gewoon op mocht drinken.
Bestellen bij minderjarigen niet, opdrinken bij minderjarigen wel. Zelfs de barman begreep zo'n regels niet maar hij moest zich er wel aan houden natuurlijk.

Aan zo'n absurditeiten maken overheden die dan uiteindelijk (terecht) cannabis legaliseren zich hier ook al te vaak schuldig.

Want stel je toch maar eens voor dat zo'n kind iemand ziet blowen... Dan is zijn leven wel om zeep.
Dat ze diezelfde dag 's avonds op tv in de eerste de beste actie-film of video-game tientallen mensen vermoord zien worden is dan weer geen probleem.

Wat leven we tegenwoordig toch in een krampachtige samenleving. Ik heb de indruk dat iedereen tegenwoordig constant op de tippen van zijn tenen loopt. Rondkijkend of er nergens iets te bespeuren valt waar over te mekkeren valt of -nog liever- waardoor er in een slachtofferrol gewenteld kan worden.
Op van de stress omdat ze weten dat anderen ook op die manier rondlopen.

Knettergek.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 1 april 2024 om 09:48.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:06   #16
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Belgische politici weten blijkbaar geen wetenschappelijke verslagen samen te vatten, want ze geloven nog steeds dat er geen wetenschap verricht is op cannabis. Israël deed echter reeds het gros van hun huiswerk.

Als ze dan consequent willen zijn met "er is niet voldoende wetenschap" toe te passen, waarom de wetenschap negeren rond alcohol en die leeftijd niet opdrijven naar 21 jaar?

Alcohol minimumleeftijd 21 jaar met verkoop.
Cannabis minimumleeftijd 21 jaar zonder verkoop.

Is dat nu zo onmogelijk?
We hebben tijdens snotvalling19 gezien dat "er is niet voldoende wetenschap" geen hinderpaal is om mensen op te sluiten, ze een mondmasker op te zetten, en ze te chanteren tot ze zich laten injecteren met chemische cocktails.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:14   #17
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We hebben tijdens snotvalling19 gezien dat "er is niet voldoende wetenschap" geen hinderpaal is om mensen op te sluiten, ze een mondmasker op te zetten, en ze te chanteren tot ze zich laten injecteren met chemische cocktails.
Dat er niet voldoende wetenschap is, is natuurlijk een excuus en politieke onwil.
Want er is wel degelijk wetenschappelijk onderzoek op cannabis verricht.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK425767/

We hebben al medicinale cannabis, Sativex, dat kost meer dan 500 euro.
Dat weergeeft ook het probleem in dit land. Waarom 500 euro vragen voor een medicijn dat gratis onder de zon groeit?

Wat ze moeten doen is olie maken met verhitte co2 extractie. Dan is het betaalbaar voor iedereen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:18   #18
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Crisis bij de NVA.....alle hens aan dek. Bartman Bart gaat nu niet alleen de grenzen met LUX en NL moeten bewaken maar ook nog eens de grens met Duitsland. The war on drugs neemt nu een gans andere wending

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...land~b8f7c2d0/
Is het toeval dat dit besluit op 1 april genomen wordt?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 10:20   #19
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We hebben tijdens snotvalling19 gezien dat "er is niet voldoende wetenschap" geen hinderpaal is om mensen op te sluiten, ze een mondmasker op te zetten, en ze te chanteren tot ze zich laten injecteren met chemische cocktails.
Wat me hierbij opvalt is dat ik soms verguisd word als ik beweer dat de maatregelen meer schade hebben berokkend dat het mensen gered heeft. Dat er niet per se mensenlevens gered zijn erdoor en dat de zwakkeren alsnog als vliegen gestorven zijn met maatregelen (en waardoor de nabestaanden niet eens afscheid konden nemen).

In Noord-Brabant ook al gebeurd.

In Rotjeknor en op Goeree-Overflakkee mocht ik dat wel zeggen. Dit alleen al maakt me nogal bang voor de 'katholieke cultuur' en de daaraan hangende gehoorzaamheid (ironisch gezien ook de reden waarom er nu geen 'parochiebelt' bestaat, we zijn minder godsvruchtig dankzij de gehoorzaamheid). Ze zijn politiek-correcter in het Noorden en kunnen snel hun mening vormen, maar op dit vlak vierde het gezond verstand toch eerder daar.

Ik heb corona vanuit Nederland meegemaakt en de waanzin in België is me nogal ontgaan, maar het bevalt me allerminst.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 april 2024 om 10:23.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 11:16   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Is het toeval dat dit besluit op 1 april genomen wordt?
Cannabis illegaal willen houden is inderdaad een grap.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be