Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2017, 12:18   #81
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mag ik gewoon eerst vragen dat ze in dit land de middelen naar behoren inzetten en niet verkwisten ?

we betalen de hoogste belastingen in Europa, en qua efficiëntie van overheid en overheidsbedrijven hangen we ergens in de middenmoot bij de Zuiderse landen ... maw we krijgen veel te weinig kwaliteit voor wat we betalen.

voor wat hoort wat. als de overheid van mij burgerzin verwacht, verwacht ik van de overheid efficiëntie.
Dat mag u terecht verwachten, maar dat kan onmogelijk op enkele dagen veranderen.

Het probleem met het water is, als ik de berichten mag geloven, urgent.

Moest u een procedure hebben lopen tegen uw buur voor één of andere vorm van burenhinder die nog enkele maanden gaat lopen maar zijn tuinhuis staat nu in brand en heeft kans om naar uw tuin over te slaan, gaat u dan helpen blussen of wacht u tot eerst alle plooien tussen jullie beiden gladgestreken zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:32   #82
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mag ik gewoon eerst vragen dat ze in dit land de middelen naar behoren inzetten en niet verkwisten ?

we betalen de hoogste belastingen in Europa, en qua efficiëntie van overheid en overheidsbedrijven hangen we ergens in de middenmoot bij de Zuiderse landen ... maw we krijgen veel te weinig kwaliteit voor wat we betalen.

voor wat hoort wat. als de overheid van mij burgerzin verwacht, verwacht ik van de overheid efficiëntie.
Dat heeft niks, maar dan ook niks, met het peil van onze waterlopen en grondwaterspiegels te maken.

Dus je weigert gewoon enige burgerzin aan de dag te brengen omdat je frustre bent over de belastingen ? Je koppelt twee kompleet losstaande zaken aan elkaar vast, uit frustratie ?

Slecht bezig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:36   #83
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat mag u terecht verwachten, maar dat kan onmogelijk op enkele dagen veranderen.

Het probleem met het water is, als ik de berichten mag geloven, urgent.

Moest u een procedure hebben lopen tegen uw buur voor één of andere vorm van burenhinder die nog enkele maanden gaat lopen maar zijn tuinhuis staat nu in brand en heeft kans om naar uw tuin over te slaan, gaat u dan helpen blussen of wacht u tot eerst alle plooien tussen jullie beiden gladgestreken zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat heeft niks, maar dan ook niks, met het peil van onze waterlopen en grondwaterspiegels te maken.

Dus je weigert gewoon enige burgerzin aan de dag te brengen omdat je frustre bent over de belastingen ? Je koppelt twee kompleet losstaande zaken aan elkaar vast, uit frustratie ?

Slecht bezig.
er is geen urgent probleem met het drinkwater.

de verschillende bekkens in Vlaanderen zijn inmiddels gekoppeld, een tekort in het ene wordt aangevuld in het andere.
het gaat er alleen over dat dit de winstmarges van onze intercommunale watermaatschappijen beïnvloed, en de bestuurders daar hebben wel betere ideeën om dat door de burger opgehoeste geld te spenderen.

en wat totdusver ook taboe blijft in Vlaanderen is dat Aquafin perfect in staat is om tot drinkwaterkwaliteit te zuiveren...maar de politici in Vlaanderen durven het idee van afvalwater tot drinkwater verwerken zelfs niet te opperen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:49   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er is geen urgent probleem met het drinkwater.

de verschillende bekkens in Vlaanderen zijn inmiddels gekoppeld, een tekort in het ene wordt aangevuld in het andere.
het gaat er alleen over dat dit de winstmarges van onze intercommunale watermaatschappijen beïnvloed, en de bestuurders daar hebben wel betere ideeën om dat door de burger opgehoeste geld te spenderen.

en wat totdusver ook taboe blijft in Vlaanderen is dat Aquafin perfect in staat is om tot drinkwaterkwaliteit te zuiveren...maar de politici in Vlaanderen durven het idee van afvalwater tot drinkwater verwerken zelfs niet te opperen.
Weet jij veel.

De maas staat zo laag dat je bijna over kan kruipen. De vissen in het kanaal sterven van zuurstoftekort.

Er is nog geen dramatisch tekort, maar deze maatregelen zijn er net om dat dramatisch tekort tegen te gaan.

En altijd de schuld bij de overheid leggen......"want ik doe niks verkeerd als ik 20 m3 put vul met leidingwater dat bedoeld is voor menselijke comsumptie".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:51   #85
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Joke is een DKW....... zoals het idee met haar plastiekzakjes verbod , 1 zakje mag niet meer maar Héél de supermarkt ligt vol plastiek verpakte voeding ... en dat mag dan wel weer ....


Zo
stom. allemaal .
Lol de grootste grap ooit, de ecotaks van Verhofstadt en de groenen. Plastiekverbruik is de hoogte in geschoten sinds dan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:55   #86
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet jij veel.

De maas staat zo laag dat je bijna over kan kruipen. De vissen in het kanaal sterven van zuurstoftekort.

Er is nog geen dramatisch tekort, maar deze maatregelen zijn er net om dat dramatisch tekort tegen te gaan.

En altijd de schuld bij de overheid leggen......"want ik doe niks verkeerd als ik 20 m3 put vul met leidingwater dat bedoeld is voor menselijke comsumptie".
Tavek, kom eens van uw paard jongen.
ik schreef dat ik gisteren daar idd wettelijk niks verkeerds mee deed. dit om de absurditeit en het steekvlamgehalte van ons politiek bestuur te illustreren.
als t u kan geruststellen, ik wil je hartfalen immers niet op mijn geweten, ik woon op een appartement en heb geen regenwaterputten.

terwijl AQF z'n efluent loost in beken en rivieren, laten we landbouwers failliet gaan (of betalen we hen later terug uit het rampenfonds?) ... als die Vlaamse overheid nu eens eerst de noodzakelijke maatregelen neemt die binnen hun opdracht liggen? ...

en ja, mag er eerst een debat komen over de prioriteiten tussen milieu en landbouw ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2017 om 12:55.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:55   #87
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Weet jij veel.

De maas staat zo laag dat je bijna over kan kruipen. De vissen in het kanaal sterven van zuurstoftekort.

Er is nog geen dramatisch tekort, maar deze maatregelen zijn er net om dat dramatisch tekort tegen te gaan.

En altijd de schuld bij de overheid leggen......"want ik doe niks verkeerd als ik 20 m3 put vul met leidingwater dat bedoeld is voor menselijke comsumptie".
Vanmorgen om 4 uur was de stad Antwerpen zelf nog haar parken aan het besproeien. De overheid is altijd de beste in het overtreden van haar eigen regels.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:56   #88
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Vanmorgen om 4 uur was de stad Antwerpen zelf nog haar parken aan het besproeien. De overheid is altijd de beste in het overtreden van haar eigen regels.
nochtans al 4u verboden toen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:02   #89
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat hoeft niet per se leidingwater te zijn.

Misschien pompen ze het uit de schelde (die even later toch uitmondt in de zee dus het boeit niet meer voor landbouw of menselijke activiteit als daar wat water verdwijnt).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:06   #90
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat hoeft niet per se leidingwater te zijn.

Misschien pompen ze het uit de schelde (die even later toch uitmondt in de zee dus het boeit niet meer voor landbouw of menselijke activiteit als daar wat water verdwijnt).
parken sproeien met zilt water ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:10   #91
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat hoeft niet per se leidingwater te zijn.

Misschien pompen ze het uit de schelde (die even later toch uitmondt in de zee dus het boeit niet meer voor landbouw of menselijke activiteit als daar wat water verdwijnt).
Helaba, ik moet zo al ver genoeg lopen naar de waterlijn in Knokke-Heist, als gij de Schelde leeg gaat pompen gaat die lijn nog 100 meter verder naar achter trekken, nee nee.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:11   #92
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
parken sproeien met zilt water ...
Dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat de schelde zoet water was, zoals normale rivieren. De nabijheid van de zee zal wel een rol spelen.

Mijn excuses.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:11   #93
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.740
Standaard

aangezien de huidige hittegolf het nieuwe normaal gaat worden in de nabije toekomst, wordt het misschien inderdaad eens tijd dat de overheid (en wijzelf) eens gaan denken aan een langetermijnoplossing. Of misschien zijn ze daar al mee bezig, maar weet ik het gewoon niet, dat kan ook
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:14   #94
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.652
Standaard

Ik ga een douchke nemen (mijn derde al vandaag) want 't is hier ook wat warm ondertussen.
't Is wel met leidingwater, 't zelfde dat ik al jarenlang ook drink. Spot-goeiekoop trouwens en geimporteerd van net over de grens uit 'Dirtland'.
Doei.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:15   #95
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Helaba, ik moet zo al ver genoeg lopen naar de waterlijn in Knokke-Heist, als gij de Schelde leeg gaat pompen gaat die lijn nog 100 meter verder naar achter trekken, nee nee.
Amai, de schelde is een grote rivier

U bent van antwerpen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:22   #96
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
aangezien de huidige hittegolf het nieuwe normaal gaat worden in de nabije toekomst, wordt het misschien inderdaad eens tijd dat de overheid (en wijzelf) eens gaan denken aan een langetermijnoplossing. Of misschien zijn ze daar al mee bezig, maar weet ik het gewoon niet, dat kan ook
De lange termijn oplossing is, zoals met nagenoeg alles, de prijs van water verhogen opdat mensen er zuiniger en verstandiger mee zouden omgaan.

Het merendeel van de mensen weet gewoon van niets en heeft geen voeling meer met de realiteit. Het enige wat ze kunnen en kennen is centjes tellen.
Elke probleem wordt herleid tot centjes tellen, dus dit is dan ook de enige effectieve manier om een gedragsverandering te bekomen.

Binnenkort zitten we wellicht weer met overvloedige neerslag en overal overstromingen. Wie weet. Dan komt de verharding weer ter sprake.

De factor bevolkingsaantal speelt natuurlijk ook een cruciale rol.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:32   #97
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Ik ging er van uit dat de schelde zoet water was, zoals normale rivieren. De nabijheid van de zee zal wel een rol spelen.

Mijn excuses.
Anna List heeft blijkbaar gelijk:

Citaat:
Tijdens perioden met lage debieten van de bijrivieren, meestal tijdens de zomer, is de Schelde tot Gent plus de gedeelten van de bijrivieren stroomafwaarts van de stuwen, gevuld met zout water.
bron: https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2...ing-zoet-water

Ik veronderstel dat ze in Antwerpen maaswater gebruiken dat via het Albertkanaal de stad bereikt.
Vandaar de lage waterstand van de maas : https://www.facebook.com/Radio2Limbu...3708075978617/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:45   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
parken sproeien met zilt water ...
net terug van mijn douchke. Blooperke van Mister T. net gemist.
Doemme toch...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 13:46   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De lange termijn oplossing is, zoals met nagenoeg alles, de prijs van water verhogen opdat mensen er zuiniger en verstandiger mee zouden omgaan.

Het merendeel van de mensen weet gewoon van niets en heeft geen voeling meer met de realiteit. Het enige wat ze kunnen en kennen is centjes tellen.
Elke probleem wordt herleid tot centjes tellen, dus dit is dan ook de enige effectieve manier om een gedragsverandering te bekomen.

Binnenkort zitten we wellicht weer met overvloedige neerslag en overal overstromingen. Wie weet. Dan komt de verharding weer ter sprake.

De factor bevolkingsaantal speelt natuurlijk ook een cruciale rol.
Water is in Belgie nu al duurder dan in de Sahel, en je wil het nog duurder maken?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 14:44   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kan men een gouverneur zijn stelling en beslissing verwerpen ? ?

onze landbouwers terroriseren is echt onnozel gedoe zijt eerlijk...

economisch schade aanbrengen door de landbouw geen waterverbruik meer toe te laten is ergens gekkenwerk , omdat het paar weken niet geregend heeft en eens warm droog weer is waarom al die paniek en ondoordachte wetgeving ??


wat gaat nu 2 weken sproeien tot dat de bloemkolen klaar zijn ons in gevaar brengen ?

ze blijven wel de voetbal velden sproeien in West VL ... waarom dan de landbouwers terroriseren?
Landbouwers klagen altijd.
- Het ene jaar te droog.
- Het volgende jaar te nat.
- Het jaar daarop zijn de Mercedessen te duur.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be