Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 16:48   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
De Vlaamse Verdedigings Liga (VVL) wordt door het Antwerpse parket gedagvaard naar aanleiding van de klacht die Gelijkekansencentrum Unia vorig jaar indiende voor het aanzetten tot haat en het verspreiden van racistische boodschappen.

Het Gelijkekansencentrum Unia liet gisteren weten dat het al vorig jaar een klacht had ingediend tegen VVL wegens de algemene teneur van grof racisme en het verspreiden van haatboodschappen. ‘Het ging niet om een individueel geval maar om het geheel van racistische uitlatingen die telkens weer verschenen op die pagina’, aldus Bram Sebrechts van Unia.

De racistische uitlatingen zijn ondertussen verwijderd van de Facebookpagina van VVL maar de opschudding zal allicht het dossier alleen maar verzwaren. Er wordt momenteel nog bekeken wie er precies wordt gedagvaard en voor welke concrete feiten of uitlatingen, aldus het parket.

Unia reageert alvast tevreden. 'We zijn tevreden dat de beheerders van dergelijke pagina's verantwoording moeten afleggen', zegt woordvoerder Bram Sebrechts. 'Dit is een goed signaal van het parket. Door de verantwoordelijken voor de rechter te brengen, zal er ook meer aandacht komen voor deze problematiek en dat is nodig.' Unia voegt er aan toe dat het nagenoeg dagelijks een dossier opent voor haatboodschappen op het domein media.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...mpaign=seeding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur
N-VA krijgt haar zin, vrije meningsuiting blijft verboden
Citaat:
N-VA krijgt haar zin.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:48   #142
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoe kan een zaak zonder concrete verdachte, noch concrete strafbare feiten, voldoende zwaarwichtig zijn en bewezen lijken ?
WAAR haal jij de wetenschap dat er geen verdachten en strafbare feiten zijn ?
Of ben jij er ook ene die aanwezig is op de gesloten zittingen van parket of raadkamer ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:50   #143
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo intelligent als jij kunnen vrouwen idd onmogelijk zijn.
De politieke voorkeur van knuppel moet je dus niet meer raden
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:53   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Het parket van Antwerpen heeft de zaak onderzocht en afgerond. ‘De klacht wordt niet geseponeerd’, zegt Stephanie Chomé van het Antwerpse parket. ‘Integendeel, er komt, wellicht nog in het najaar, een dagvaarding voor de strafrechter. We zoeken alleen nog uit tegen wie precies en voor welke feiten.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160803_02410131
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:53   #145
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
'We zijn tevreden dat de beheerders van dergelijke pagina's verantwoording moeten afleggen', zegt woordvoerder Bram Sebrechts. 'Dit is een goed signaal van het parket. Door de verantwoordelijken voor de rechter te brengen, zal er ook meer aandacht komen voor deze problematiek en dat is nodig.'
nu nog ook dit forum.


oh wacht.... werden er al niet een tiental forummers geband door dit aan te klagen.

extreem rechts en vrije meningsuiting (zolang de mening niet met de hunne strookt) blijven zoals water en vuur.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 augustus 2016 om 16:54.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:54   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nu nog ook dit forum.


oh wacht.... werden er al niet een tiental forummers geband door dit aan te klagen.

extreem rechts en vrije meningsuiting blijven zoals water en vuur.
Vraag het eens aan de moderatie?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:56   #147
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nu nog ook dit forum.


oh wacht? werden er al niet een tiental forummers geband door dit aan te klagen?
Op dit forum is er geen racisme, en indien toch, dan wordt dat door de moderatie verwijderd met een berispîng of eventueel een ban.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:56   #148
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nu nog ook dit forum.


oh wacht.... werden er al niet een tiental forummers geband door dit aan te klagen.

extreem rechts en vrije meningsuiting blijven zoals water en vuur.
Alleé gij. Toon eens één post die volgens u strafbaar zou zijn.
Eentje maar.
Volgens mij stond jij wel heel ver achteraan toen het verstand werd uitgedeeld.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:56   #149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De reden is nochtans niet ver te zoeken: de titel van deze draad.
Die is ronduit hypocriet.

Neem liever eens een kijkje in deze draad. Die gaat namelijk honderden bladzijden lang over de vrijheid van meningsuiting. Hij werd opgestart in 2004. Twee jaar nadat ik hier terecht kwam. Zes jaar voor Nebur zijn duit hier in het zakje begon te doen, en tien jaar voor jij opdook als pandareus.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=25459

202 forummers (bijna 73%)wilden van de censuurwetten af. Voornamelijk Vlaams-nationalisten.

42 forummers (een goeie 17%) wilden ze behouden, vooral belgische nationalisten.

http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=2085
We weten alle twee dat onze meningen over de negationisme wetgeving niet gelijkloopt. (sorry, zoals je weet gruwel ik van algemeenheden in terminologie zoals 'censuurwetten' omdat dat alleen maar een truuk is om het op andere onderwerpen toepasselijk te maken).
Elke wettelijke beperking van recht op vrije meningsuiting is een zeer ernstige zaak die grondig debat waard is, en een wetgever die dat ook gedaan heeft. Het zit in een geheel waarbij men niet de illusie mag houden dat dit recht onbeperkt is, net zoals recht op godsdienstbeleving ook niet onbeperkt is. Maar ik denk dat wij elkaars argumenten ter zake wel kennen.

Ik wou er gewoon op wijzen dat Nebur nu net een van de weinigen is die daarin een extreem standpunt in neemt vanuit zijn libertaire visie op recht en de maatschappelijke ordening.

Wat dit verder met vlaamse toestanden en de zin & onzin rond referenda en wie die wel of niet wil te maken heeft is mij volstrekt onduidelijk.
Vandaag staan er dergelijke uitlatingen op een website van Vlaamse Verdediging Liga, morgen misschien op Waalse Verdediging Liga. Dit heeft geen bal te zien met communautaire zaken, en alles te maken met vreemdelingenhaat en haat tegenover moslims in het bijzonder.

Ik blijf me overigens afvragen wat Unia hoopt te realiseren met deze nutteloze poging tot proces. Hier kan gewoonweg niets van komen, tenzij zij erop speculeren dat het anderen zal aanzetten om hun spreekrecht preventief te beperken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:57   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.800
Standaard

Citaat:
extreem rechts en vrije meningsuiting (zolang de mening niet met de hunne strookt) blijven zoals water en vuur.
Tiens tiens...

Extreem rechts is dus de oprichter van het censuurcentrum?

En extreem rechts liet haar eigen VZW's veroordelen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 16:58   #151
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We weten alle twee dat onze meningen over de negationisme wetgeving niet gelijkloopt. (sorry, zoals je weet gruwel ik van algemeenheden in terminologie zoals 'censuurwetten' omdat dat alleen maar een truuk is om het op andere onderwerpen toepasselijk te maken).
Elke wettelijke beperking van recht op vrije meningsuiting is een zeer ernstige zaak die grondig debat waard is, en een wetgever die dat ook gedaan heeft. Het zit in een geheel waarbij men niet de illusie mag houden dat dit recht onbeperkt is, net zoals recht op godsdienstbeleving ook niet onbeperkt is. Maar ik denk dat wij elkaars argumenten ter zake wel kennen.

Ik wou er gewoon op wijzen dat Nebur nu net een van de weinigen is die daarin een extreem standpunt in neemt vanuit zijn libertaire visie op recht en de maatschappelijke ordening.

Wat dit verder met vlaamse toestanden en de zin & onzin rond referenda en wie die wel of niet wil te maken heeft is mij volstrekt onduidelijk.
Vandaag staan er dergelijke uitlatingen op een website van Vlaamse Verdediging Liga, morgen misschien op Waalse Verdediging Liga. Dit heeft geen bal te zien met communautaire zaken, en alles te maken met vreemdelingenhaat en haat tegenover moslims in het bijzonder.

Ik blijf me overigens afvragen wat Unia hoopt te realiseren met deze nutteloze poging tot proces. Hier kan gewoonweg niets van komen, tenzij zij erop speculeren dat het anderen zal aanzetten om hun spreekrecht preventief te beperken ?
Intimidatie op kosten van de belastingbetaler.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:00   #152
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik blijf me overigens afvragen wat Unia hoopt te realiseren met deze nutteloze poging tot proces. Hier kan gewoonweg niets van komen, tenzij zij erop speculeren dat het anderen zal aanzetten om hun spreekrecht preventief te beperken ?
En dat is dan ook precies de bedoeling volgens mij. Men merkt op dat de mensen minder om minder aan zelfcensuur doen, en daarom gooit men hun identiteit te grabbel. Zoals hier : http://welkominvlaanderen.tumblr.com/

klacht indienen voor tergend geding zou ik zo zeggen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:00   #153
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Alleé gij. Toon eens één post die volgens u strafbaar zou zijn.
Eentje maar.
Volgens mij stond jij wel heel ver achteraan toen het verstand werd uitgedeeld.
Awel sè! Die uitspraak is strafbaar. We zullen daarover een dossier aanleggen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:01   #154
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Euh... U zei dat men
Citaat:
het vervolgen van meningen
niet kan stopzetten in een democratie. Ik vroeg waarom. Is dit uw antwoord? Want hier kan ik niets van maken.
Waar gaat dat dan eindigen ? beetje bij beetje , natuurlijk kunnen sommige uitspraken beter niet in het openbaar uitgesproken worden , men kan ook mensen daarop wijzen zich wat voornamer op te stellen op sociale media , maar vervolgen neen dat is een straatje te ver en een straatje zonder einde want wanneer en waar leg je dan nog de ultieme grens. dat is mijn persoonlijke mening.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:01   #155
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tiens tiens...

Extreem rechts is dus de oprichter van het censuurcentrum?

En extreem rechts liet haar eigen VZW's veroordelen?
wie zei dat? Bij de les blijven hé.

Het is wel extreem rechts die vrije meningsuiting nu wil inperken.
Het is wel extreem rechts die bewerkstelligde dat er een twintigtal forummers van dit forum werden geband omdat ze een andere mening hadden.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:02   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wie zei dat? Bij de les blijven hé.

Het is wel extreem rechts die vrije meningsuiting nu wil inperken.
Het is wel extreem rechts die bewerkstelligde dat er een twintigtal forummers van dit forum werden geband omdat ze een andere mening hadden.
De moderatie is extreem-rechts bedoel je?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:02   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
nu nog ook dit forum.


oh wacht.... werden er al niet een tiental forummers geband door dit aan te klagen.

extreem rechts en vrije meningsuiting (zolang de mening niet met de hunne strookt) blijven zoals water en vuur.
Ik ben het daarmee niet eens. Noem mij één forum waar je meer recht op het vrije woord hebt dan hier ?
Dat de beheerder op één vlak onverbiddelijk is, is logisch. Met name de toepassing van de negationisme wetgeving. Het is namelijk niet de naamloze held-voor-één-dag die onder een pseudoniem wat stoere praat over de gaskamers komt posten die penaal verantwoordelijk is maar wel de beheerder van de website.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:03   #158
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De moderatie is extreem-rechts bedoel je?
jij bent wel slim genoeg om te weten dat de moderatie niet de drijvende kracht achter de massa-ban was.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 3 augustus 2016 om 17:06.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:05   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Op dit forum is er geen racisme, en indien toch, dan wordt dat door de moderatie verwijderd met een berispîng of eventueel een ban.
Onzin en een feitelijke leugen. Men mag hier zonder enig voorbehoud schrijven dat men de mening toegedaan is dat alle marokkanen met hun kloten moeten buitengesmeten worden. Daarvoor krijg je zeker geen berisping noch een ban.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 17:05   #160
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
wie zei dat? Bij de les blijven hé.

Het is wel extreem rechts die vrije meningsuiting nu wil inperken.
Het is wel extreem rechts die bewerkstelligde dat er een twintigtal forummers van dit forum werden geband omdat ze een andere mening hadden.
Die zijn geband na hun gezamenlijke actie 'BASH THE FASCIST', waarbij ze beoogden rechts van dit forum te verwijderen. Dit complot werd ontmaskerd, maar nu gaan mekkeren dat de verantwoordelijken voor dit complot geband zijn, dat is grotesk.

info = http://forum.politics.be/showthread.php?t=170852
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be