Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2005, 15:59   #41
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat gaat Bourgeois wel doorbreken.
Ik herinner me dat hij er tegen is (filmpje-interview)
Of is dat ook maar omdat de achterban (en jij blijkbaar ook) het vraagt?
Het feit dat het cordon bestaat, is omdat geen één van de "Grote Drie" (CD&V-VLD-SP.A) eraan wil tornen. Als kleine partij kan je je mening daarover geven, maar niet verwachten dat je de sleutelrol kan spelen in het doorbreken van die patstelling.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 16:02   #42
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
En... heeft U nu een zekerder bestaan met uw gekregen spaarlamp, de belofte op een nieuw MAP of de nieuwe bossen? Ik alvast niet!
Ik vind dit een zwakke argumentatie. Ik leef niet van biefstuk alleen, en als u denkt dat de doorsnee Vlaming dat wel doet, dan vrees ik dat u zich vergist.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2005, 16:08   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Over het cordon:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dat gaat Bourgeois wel doorbreken.
Weet jij meer? Vertel op...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 00:37   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Als kleine partij kan je je mening daarover geven, maar niet verwachten dat je de sleutelrol kan spelen in het doorbreken van die patstelling.
Wat een baarlijke bullocks.
Als een kleine partij het cordon wil doorbreken kan ze simpelweg een kartel vormen met het VB.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 00:54   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Over het cordon:



Weet jij meer? Vertel op...

Egidius
Egidius,
je lijkt er sinds kort nogal op uit om me op gratuite uitspraken of redeneringen te betrappen.
Omdat ik voel dat je mijn schrijfsels met meer dan normale aandacht leest, zal ik een 'efforke' doen om mijn statement te onderbouwen.


Wat insinueer ik met mijn link N-VA-cordon?
Simpel: andermaal leg ik een leugen van Bourgeois&co bloot.
In hun theorieën verklaren ze zich tegen het CS, (omdat hun achterban het vraagt zoals B-H-V?)
In de praktijk boeren ze braaf verder aan 't handje van de politiek correcte partijen.

En dan nu de onderbouwing:
De N-VA verklaarde zich tegen het cordon als een taboe-creërend totalitair instrument, dat foertstemmen in de hand werkt.
Ik citeer:
http://www.n-va.be/verkiezingen/prog...s_20_05_02.pdf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Va algemeen ledencongres mei 2002
Ook Vlaanderen kent zo’n partijen, waarvan één met electoraal succes. De andere partijen reageerden hierop met het cordon sanitaire: het principe van niet-samen-werking. Gaandeweg werd het cordon echter veel meer dan dat. Er werd een bijna totalitaire sfeer rond geweven, af en toe op en over de rand van de morele hysterie. Bovendien werden de thema’s die de betrokken partij bespeelt vaak automatisch tot taboe verklaard. Het resultaat is dat het cordon tot heden alleen gewerkt heeft als electorale richtingwijzer voor iedereen met een reden om ontevreden te zijn over het establishment.
Het vervolg in de praktijk kennen we..........
Ondanks deze veroordeling, laten ze na de logische actie te ondernemen.

Nu weet jij ook meer.
Geen dank voor mijn info+bewijs.
't Kost u maar één Orval.
8)
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 01:51   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Terwijl we toch bezig zijn om de N-VA te vergelijken in woorden vs daden:
Nog eentje waarin het cordon 'overboord' gaat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA 1e leden-congres 2002
Tevens wenst de N-VA in het debat over al dan niet ondemocratische partijen af te stappen van het contraproductieve cordon sanitaire.
Hier schruwelen de snoodaards hun anti-monarchisme uit, voorafgegaan door het valselijk aanmeten van een democratisch jasje:
Citaat:
Als consequent democratische partij opteert de N-VA alvast
voor een republiek, waarin het staatshoofd een louter ceremoniële rol heeft.
Het nep-democratisch gehalte van de N-VA is ons allen bekend.
Het goedkeuren door de N-VA van de prinselijke dotatie voor buitenlandse handlesmissies, is een vreemde manier om anti-monarchisme in de praktijk te brengen.
Mij uiteraard niet gelaten, maar ik kan niet nalaten om te demonstreren wat voor een stelletje belovers dit kutpartijtje bevolken.
En kom aub niet met slap gelul over kartel-verplichtingen. Naar eigen zeggen bleven ze steeds onafhankelijk. Om hun geloofwaardigheid te behouden, kon de N-Va, zonder beslissingen in gevaar te brengen, tenminste volgens hun eigen principes gestemd hebben.

Hoor ik daar lidkaarten scheuren?
Laat jullie gaan beste N-VA'ers.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2005, 07:48   #47
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Egidius,
je lijkt er sinds kort nogal op uit om me op gratuite uitspraken of redeneringen te betrappen.
???

Ik was gewoon oprecht curieus wat je bedoelde met "Bourgeois zal het cordon wel doorbreken". Nu weet ik dat je bedoelde: hij zegt wel dat hij dat wil, maar hij doet het omgekeerde.

Citaat:
Omdat ik voel dat je mijn schrijfsels met meer dan normale aandacht leest, zal ik een 'efforke' doen om mijn statement te onderbouwen.
Ach Staaf, vergeef me.
Ik ben na jaren posten weggevlucht van usenet wegens de ondraaglijke lichtheid van het gros van de posters aldaar. Hier is het een ietsje beter (wegens de moderatie) maar ik moet toch altijd op zoek naar de posters die me wat "meat" aanbieden.

Citaat:
t Kost u maar één Orval.8)
OK, die komt er één dezer aan.
(Was vorige zondag heel de dag in Aalst, maar de Babbelaar was gesloten)

Uwen Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be