Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2011, 14:17   #1
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard Pesterijen van het CGKR

Meer kan ik dat niet noemen.

Ik vind dat ze onmiddellijk 60+ vrouwen met hangtieten en onverzorgd haar (men mag niets vragen over uiterlijk) moeten aanwerven en die minder betalen dan wasbordmannekes als ze persé in hun bloot bovenlijf willen werken, maar dan wèl extra betalen als ze met een keukenhanddoek op hun hoofd werken.

Citaat:
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen opent een onderzoek tegen de Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch. Aanleiding is het feit dat een 'shirtless guy', het uithangbord van de keten, dankzij een premie meer blijkt te verdienen dan collega-verkopers die de kleren aanhouden. Dat schrijft Het Laatste Nieuws vandaag.
Eerder deze week liet het CGKR zich in De Standaard al kritisch uit over de recruteringsmethoden van het bedrijf. Werknemers zijn liefst tussen 16 en 24 jaar oud. Andere vereisten: een slank, sportief uiterlijk.

‘Leeftijd en fysieke eigenschappen zijn discriminatiegronden waarop de werkgever niet mag weigeren', zei directeur Jozef De Witte toen in de krant. De Witte zei toen dat het Centrum de praktijken van A&F nauwgezet zou opvolgen.

Volgens Het Laatste Nieuws is er inmiddels al een onderzoek geopend. "We horen dat ze alleen jonge, grote en knappe mensen aannemen. Schoonheid is relatief, dus zullen we een steekproef houden naar de leeftijd van het personeel. Blijken ze allemaal bijvoorbeeld jonger dan 25, zal Abercrombie moeten bewijzen dat dat toeval is," aldus De Witte vandaag in Het Laatste Nieuws.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_047


En om zulke MISSTANDEN te vermijden moeten wij dus belastingen betalen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 14:32   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Meer kan ik dat niet noemen.

Ik vind dat ze onmiddellijk 60+ vrouwen met hangtieten en onverzorgd haar (men mag niets vragen over uiterlijk) moeten aanwerven en die minder betalen dan wasbordmannekes als ze persé in hun bloot bovenlijf willen werken, maar dan wèl extra betalen als ze met een keukenhanddoek op hun hoofd werken.


http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111209_047


En om zulke MISSTANDEN te vermijden moeten wij dus belastingen betalen!
Gelukkig ben ik een body-builder van 67 met een prachtig torso en mijn tieten hangen (nog) niet echt door, ik kan er nog steeds iemand op versmachten, maar toch raakte ik niet meer aan de slag voor de drie laatste jaar van pensioenverwerving. Kan de CGKR daar eens iets aan doen? Voor ons pensioen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 december 2011 om 14:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 14:51   #3
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gelukkig ben ik een body-builder van 67 met een prachtig torso en mijn tieten hangen (nog) niet echt door, ik kan er nog steeds iemand op versmachten, maar toch raakte ik niet meer aan de slag voor de drie laatste jaar van pensioenverwerving. Kan de CGKR daar eens iets aan doen? Voor ons pensioen?
hewel, ga bij A&F solliciteren. Wedden dat ze je aanwerven met de hete adem van de Jef in hun nek?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 14:51   #4
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Tiens, en vrouwen nemen ze ook al niet aan als 'shirtless guy'...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 14:55   #5
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tiens, en vrouwen nemen ze ook al niet aan als 'shirtless guy'...
daar heb ik sjef niks over horen zeggen. het zou kunnen dat ze daarvoor L'Oreal nog eens een proces aandoen: ooit al eens een reclame van L'Oreal gezien met zo'n verrimpelde grijze trees op? Nee hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 14:56   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Tiens, en vrouwen nemen ze ook al niet aan als 'shirtless guy'...
Laat me raden: je eist pariteit voor 'shirtless people' bij A&F .

Ontopic: te gek voor woorden.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 15:00   #7
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Ze mogen ook niet discrimineren op basis van politieke overtuiging.
Hoeveel leden van het VB zouden bij het CGKR werken?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 15:16   #8
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Laat me raden: je eist pariteit voor 'shirtless people' bij A&F .

Ontopic: te gek voor woorden.
Ik eis toch niets. Maar uiteraard kan men zich afvragen waarom het not done is om vrouwen topless in een winkel te laten werken en het bij mannen dan weer wel kan. Ook de leeftijd van de werknemers ( Werknemers zijn liefst tussen 16 en 24 jaar oud.) klopt niet echt, 16? Dan zal het al geen regulier contract zijn.

Het andere deel van het verhaal, dat het cgkr zich nu ook met zo'n dingen gaat bezighouden lijkt me raar. Waar zitten/zaten ze tijdens de vele modeshows en fotoshoots waar zowieso een selectie op uiterlijk en leeftijd is...En vooral.. Zouden ze idd hun eigen discriminerende houding niet eens aanpassen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 17:10   #9
GCB
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 1
Standaard Als het hen uitkomt

Die idioot van het CGKR, door niemand verkozen, die zit daar als god te oordelen over wat volgens hem kan en wat niet. Met de idiootste zaken houdt hij zich eerst bezig. 'k Heb hem nog nooit de vele aanvallen op homo's en lesbiennes door jonge islamieten horen veroordelen. Leonard vervolgen vond hij niet opportuun. Nochtans heeft onze beste aartsbisschop bij herhaling de 5 �* 10 procent GBLT-bevolking van ons land zwaar beledigd. Nee, dat laat hij allemaal toe onze beste CGKR-voorzitter. Maar een winkelketen die personeel aanwerft dat nu eenmaal bij zijn profiel past, nee, dat mag niet. Hoe belachelijk wil je België nog maken??? Deze keten heeft vestigingen in de halve wereld, maar in België moeten ze -midden economische crisis- effe een onderzoek starten over hun aanwervingspolitiek. Ja dan moet je onmiddellijk alle parfum reclame van het scherm halen. 'k Heb daar nog nooit een lelijk iemand van boven de dertig met een bierbuik een mannenparfum zien aanprijzen. Hij kan best ook naar het autosalon trekken in januari. Nog nooit een dame van 60 gezien op het autosalon die sexy stond te zijn naast een sportbolide. Raar he?
GCB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 20:01   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GCB Bekijk bericht
Die idioot van het CGKR, door niemand verkozen, die zit daar als god te oordelen over wat volgens hem kan en wat niet. Met de idiootste zaken houdt hij zich eerst bezig. 'k Heb hem nog nooit de vele aanvallen op homo's en lesbiennes door jonge islamieten horen veroordelen. Leonard vervolgen vond hij niet opportuun. Nochtans heeft onze beste aartsbisschop bij herhaling de 5 �* 10 procent GBLT-bevolking van ons land zwaar beledigd. Nee, dat laat hij allemaal toe onze beste CGKR-voorzitter. Maar een winkelketen die personeel aanwerft dat nu eenmaal bij zijn profiel past, nee, dat mag niet. Hoe belachelijk wil je België nog maken??? Deze keten heeft vestigingen in de halve wereld, maar in België moeten ze -midden economische crisis- effe een onderzoek starten over hun aanwervingspolitiek. Ja dan moet je onmiddellijk alle parfum reclame van het scherm halen. 'k Heb daar nog nooit een lelijk iemand van boven de dertig met een bierbuik een mannenparfum zien aanprijzen. Hij kan best ook naar het autosalon trekken in januari. Nog nooit een dame van 60 gezien op het autosalon die sexy stond te zijn naast een sportbolide. Raar he?
Je vindt het Belgo-facisme niet zo leuk?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 20:18   #11
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GCB Bekijk bericht
Die idioot van het CGKR, door niemand verkozen, die zit daar als god te oordelen over wat volgens hem kan en wat niet. Met de idiootste zaken houdt hij zich eerst bezig. 'k Heb hem nog nooit de vele aanvallen op homo's en lesbiennes door jonge islamieten horen veroordelen. Leonard vervolgen vond hij niet opportuun. Nochtans heeft onze beste aartsbisschop bij herhaling de 5 �* 10 procent GBLT-bevolking van ons land zwaar beledigd. Nee, dat laat hij allemaal toe onze beste CGKR-voorzitter. Maar een winkelketen die personeel aanwerft dat nu eenmaal bij zijn profiel past, nee, dat mag niet. Hoe belachelijk wil je België nog maken??? Deze keten heeft vestigingen in de halve wereld, maar in België moeten ze -midden economische crisis- effe een onderzoek starten over hun aanwervingspolitiek. Ja dan moet je onmiddellijk alle parfum reclame van het scherm halen. 'k Heb daar nog nooit een lelijk iemand van boven de dertig met een bierbuik een mannenparfum zien aanprijzen. Hij kan best ook naar het autosalon trekken in januari. Nog nooit een dame van 60 gezien op het autosalon die sexy stond te zijn naast een sportbolide. Raar he?
1)Leonard heeft juridisch gezien dan ook niets verkeerd gezegd/gedaan.
CGKR heeft benadrukt dat Leonard zijn uitspraken te betreuren zijn en choquerend.
We leven wel nog altijd in een rechtstaat.

Pas op; Ik vind Leonard ook een idioot. Maar nogmaals, idioten horen niet thuis in de rechtszaal (allez, toch niet voor hun idiotie )

2) Ze veroordelen wel degelijk homofobe uitspraken van moslims die homofobe.

Allez, da centrum is natuurlijk niet het nec plus ultra, maar een beetje serieus e mannen.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 21:36   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Kan dat CGKR eigenlijk zelf gedagvaard worden?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 14:16   #13
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Ja, mensen meer laten verdienden op basis van hun uiterlijk, da's echt de kant die we op moeten!
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 15:38   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ze mogen ook niet discrimineren op basis van politieke overtuiging.
Hoeveel leden van het VB zouden bij het CGKR werken?
Niemand is verplicht ergens zijn partijlidkaart te tonen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 15:42   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Toen ik als verkoper aanvaard was bij een wereldfirma in Canarias die wereldwijd Time Share verkoopt, zei een van mijn potentiële maar deskundig op afstand gehouden lieven mij: "Maar daar nemen ze alleen biezonder mooie mensen aan"

Alléz, bij mij zullen ze wat minder gediscrimineerd hebben
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 15:42   #16
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niemand is verplicht ergens zijn partijlidkaart te tonen.
I beg to differ

http://video.google.com/videoplay?do...1722336185386#
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 16:07   #17
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja, mensen meer laten verdienden op basis van hun uiterlijk, da's echt de kant die we op moeten!

waar zijn we dan momenteel?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 16:44   #18
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Ik eis mannequins van 80 jaar op de catwalk,want die komen nooit aan bod

Geen enkele bultenaar in de regering=discriminatie...


Straks krijgen we nog miserie met de moslims,omdat maggie teveel op de peggy van de muppet show trekt.

Laatst gewijzigd door cairn : 10 december 2011 om 16:48.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2011, 20:25   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ze mogen ook niet discrimineren op basis van politieke overtuiging.
Hoeveel leden van het VB zouden bij het CGKR werken?
Geen enkele!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2011, 17:21   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan dat CGKR eigenlijk zelf gedagvaard worden?
Blijkbaar wel.

Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding aangeklaagd wegens racisme.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be