Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2012, 21:07   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Afkeer is geen emotie?

Wel wel wel...
Autisten zijn niet emotieloos, ze hebben alleen een gebrek aan empathie/inlevingsvermogen. En zelfs daar is de wetenschap nog niet helemaal over uit.

Er zijn ook studie,s/onderzoeken die juist uitwijzen, dat autisten heel veel empathie hebben. Ze weten alleen niet hoe ermee om te gaan.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 1 oktober 2012 om 21:08.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:11   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Heb jij al eens op je eentje twee kinderen grootgebracht? Geloof me, dat is genoeg.
Dat zal wel zo zijn, maar dat ze maar eens beginnen met wat meer controle uit te oefenen. Ik zou ze niet graag de kost willen geven die officieel alleenstaand moedertje spelen maar in werkelijkheid wel degelijk niet alleenstaand zijn en waarvan de man dikwijls meerdere firma's heeft en officieel gewoonweg ergens anders staat opgeschreven. Kassa, kassa, begrijp je. En dat arm alleenstaand moederke dopt dan dikwijls al heel haar leven en trekt bovendien nog dubbel kindergeld.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:16   #63
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Maak je geen zorgen. Die jongere generaties in de VS halen de zestig niet meer met hun zwaargewichten.

En laat de mensheid maar even vergrijzen. Je moet je niet laten opjutten door politici die daar aldoor over zitten te zeuren.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:20   #64
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja, dat geloof ik graag, maar we kunnen nu eenmaal niet de wereld inrichten aan de hand van wat jij vindt.
Jawel, dat zou perfect kunnen. Op een beter manier dan door mensen die niet eens weten waar ze over praten.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:22   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jawel, dat zou perfect kunnen. Op een beter manier dan door mensen die niet eens weten waar ze over praten.
Wel, ok, ik ben zeer benieuwd.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:23   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Je reinste racisme! Hiervoor zou ik op straat komen moesten ze dit menen. Het is aan de overheid voor de juiste spreiding te doen van nieuwe inwoners... Dat Vlaanderen ook maar eens wat de migratie opvangt, ipv ze te dumpen in Brussel. Ik zie van de multiculturele samenleving niet veel in de betere wijken van grootsteden en de dorpen... Huisprijzen mag geen issue zijn, daarvoor kan immers gedwongen grondherverdeling soelaas bieden
Heel dat migranten gedoe is zo scheef gegroeid als het maar scheef gegroeid zijn kan.

Wie asiel zoekt binnen de Europeese unie zou zich moeten aanbieden voor zijn asielaanvraag ergens op een commissie te Brussel. En daar zouden ze moeten bepalen naar waar (welk Europees land), in overweging genomen tot de ruimte, de werkgelegenheid en de reeds aanwezige concentratie, dat de asielzoeker zich dient te begeven. Verder dient zijn dossier hier te Brussel behandeld te worden.

Op die wijze bestaat er niet langer de mogelijkheid om her en der asiel aan te vragen en zullen er ook veel minder landen zijn, zoals België, die overspoeld worden door asielzoekers.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:25   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.358
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heel dat migranten gedoe is zo scheef gegroeid als het maar scheef gegroeid zijn kan.

Wie asiel zoekt binnen de Europeese unie zou zich moeten aanbieden voor zijn asielaanvraag ergens op een commissie te Brussel. En daar zouden ze moeten bepalen naar waar (welk Europees land), in overweging genomen tot de ruimte, de werkgelegenheid en de reeds aanwezige concentratie, dat de asielzoeker zich dient te begeven. Verder dient zijn dossier hier te Brussel behandeld te worden.

Op die wijze bestaat er niet langer de mogelijkheid om her en der asiel aan te vragen en zullen er ook veel minder landen zijn, zoals België, die overspoeld worden door asielzoekers.
Dat Belgie overspoeld wordt met asielzoekers is geen toeval, het is het gevolg van de wens van de heren die hier baas zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 21:30   #68
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zal wel zo zijn, maar dat ze maar eens beginnen met wat meer controle uit te oefenen. Ik zou ze niet graag de kost willen geven die officieel alleenstaand moedertje spelen maar in werkelijkheid wel degelijk niet alleenstaand zijn en waarvan de man dikwijls meerdere firma's heeft en officieel gewoonweg ergens anders staat opgeschreven. Kassa, kassa, begrijp je. En dat arm alleenstaand moederke dopt dan dikwijls al heel haar leven en trekt bovendien nog dubbel kindergeld.
Amai, ik heb blijkbaar heel veel gemist. En heel veel niet gegeten om facturen te kunnen betalen. Van de stress heb je zo al geen zin meer om te eten, ook al staat het voor je neus.

Weet je hoe voedzaam een bruine snee brood kan zijn met een geklutst rauw ei. En weet je hoeveel je daar op bespaart?

Controle, mij goed, hoe meer hoe liever!

Maar zijn die controleurs wel te betrouwen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2012, 22:37   #69
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat Belgie overspoeld wordt met asielzoekers is geen toeval, het is het gevolg van de wens van de heren die hier baas zijn.
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 00:21   #70
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Moureaux is fel tegen de ideeën van zijn partijgenoot Thielemans, vooral nu hij met zijn 'vierde' vrouw de oemma wil gaan versterken.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 07:59   #71
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als je graag wil dat je nooit meer uit je huis kunt komen zonder bodyguards, dan moet je vooral dat overal gaan verkondigen.
Is dat een andere manier om te zeggen: "U heeft gelijk maar de mensheid is te dom en te bekrompen om dat te begrijpen"?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 10:52   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Is dat een andere manier om te zeggen: "U heeft gelijk maar de mensheid is te dom en te bekrompen om dat te begrijpen"?
Nee, ik denk het niet. Ik denk ook niet dat dat nodig is. Dat ze maar eens eerst beginnen met de buitelandse konijnen minder fokvoer te geven. dan gaan we al een heel stuk verder staan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:30   #73
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Iets wat ik me recent nog bedacht, als je uit je linkse droom (op massa-migratie vlak en vreemdelingenknuffelarij gebied) ontwaakt. Ontwaak je niet zachtjes, maar in mijn geval kan ik zeggen dat ik redelijk keihard frontaal tegen een harde rechtse muur gekwakt ben. Dat schud je zeer grondig wakker en je wereld door mekaar.

In Brussel was ik lang niet meer geweest. Dat de situatie niet meer te overzien is daar, is duidelijk voor wie er komt en meestal gedegouteerd, geaffronteerd en geshockeerd terug wegdraaft, sneller dan hij ernaar toe gekomen is: in de Brusselse metro, straten, stations, ... zijn er geen Belgen en zeker geen Vlamingen meer.
Itt in de Brusselse kantoren, waar echte oude Belgen alsook Vlamingen wel schering en inslag zijn. Ze komen van beemd ende ver naar een stad waar één miljoen mensen wonen die blijkbaar allen de job niet konden invullen?
Niet moeilijk, als 6 op 10 van hun van vreemde origine is. En dan is nog de vraag hoe dat onderzoek is gedaan. Dat betekent dus 600 000 vreemdelingen, in Brussel alleen.

Dat ze vreemd zijn kan me niet schelen.
Tenminste eerlijk gezegd, zolang de aantallen beperkt blijven zodat de vreemdelingen omringd kunnen worden door oude echte Belgen en hun migratie langs deze en vele andere (liefst sociale wetmatige wegen ipv juridische of overheidswetmatige regels die kostelijk zijn!! dus ik bedoel bv liever via de weg van de sociale controle, om te voorkomen dat men anders wat uitgesloten wordt in het sociale leven en in de rand gaat leven, niet vooruit geraakt, ... en dus zodat men om intrinsieke redenen toch zal kiezen voor integratie) wegen gestimuleerd en bespoedigd worden.

Anderzijds moet ik zeggen vrees ik soms de dag dat alle mensen van vreemde origine echt perfect NL kunnen en perfecte schoolloopbanen en gedrag nastreven, net als wij Belgen vroeger. Want ... die dag zal de dag zijn dat de blanken mogelijk in de minderheid terecht kunnen en zullen komen, mogelijk verdrukt kunnen worden en waarop ze mogelijk "onze jobs worden ingepikt door buitenlanders" zullen scanderen. Want dit kan dan allemaal gebeuren.

Dat is de keerzijde van een mogelijke integratie die perfect gebeurd.
De Moslimjongeren (bv.) zijn dan niet meer in de straten om alles kort- en klein te slaan, maar concurreren en voeren competitie met ons om de beste te zijn bv en een zaal met mogelijke sollicitanten zal vooral gevuld zijn door één van hun.
Van zodra één van hun dan in de bovenste regionen van een bedrijf geraakt (HR of hoger) moet er allicht geen tekening bij gemaakt wat er zal gebeuren. Connecties zijn tenslotte veel geld waard. En ze hebben al duidelijk gemaakt dat zij er veel meer hebben en ons de loef afsteken als het op netwerking aankomt en het mobiliseren van dat netwerk, al is het doeleinde allesbehalve ...


Nu, Brussel is één zaak ...
Maar Leuven wordt zoals hier al werd aangehaald ook overspoeld. En gezien dat van oudsher en tot zover we ons kunnen indenken een universitaire studentenstad is, ... hier trekken de verhoudingen mi zich scheef. Zeker in het weekend. En zeker omdat zij naast de studentenpopulatie een aparte populatie lijken te vormen, die zeker in bepaalde delen oververtegenwoordigd is. Daarmee bedoel ik niet dat ik ze niet kan zien of wat dan ook of zeg dat ze met te grote getallen zijn in verhouding tot ons. Het gaat hier dus niet om een oproep tot landuitzetting, genocide of hoe dit ook geïnterpreteerd kan worden door kwaadwilligen of gangmakers. Het gaat erom dat de stad dit niet kan absorberen en men al gauw niet meer het gevoel heeft in België (i.c. in Leuven) te zijn. Dat men zijn eigen stad niet meer als de zijne erkend. Dat men de taal niet meer hoort spreken, dat men vreemde beelden en taferelen ziet opduiken.
En dat de statistieken mbt criminaliteit helemaal gaan veranderen. Daarna volgt natuurlijk het gedrag van de inwoners...

Bij deze verkiezingen vrees ik dat Leuven een ruk zal maken naar rechts ...

Maar Leuven, Antwerpen, heel groot Brussel, Mechelen, Oostende, bepaalde buurten van Hasselt, de voormalige mijngemeentes, ... allen kampen met hetzelfde probleem:
het aantal vreemdelingen overstijgt de draagkracht van de mogelijkheid om zich op een deftige en acceptabele manier (een voor iedereen acceptabelere manier want we moeten niet enkel de wereldwijde diversiteit respecteren maar ook de diversiteit onder ons eigen volk: sommigen zitten misschien dan wel te verkondigen dat ze zitten te wachten op een stad die 50/50 of zelfs 80/20 "in ons nadeel" is - en hoe groter hun aantal wordt, hoe meer het wij/zij denken versterkt zal worden want wij zullen angst krijgen... en het "niet bang zijn voor zwarte man" zal een heel andere betekenis gaan krijgen ... Daarbij moeten we indachtig houden dat heel wat vreemdelingen van mening zijn dat Belgen of Europeanen in het algemeen nog een zware prijs te betalen hebben, zij het omwille van het kolonialisme, zij het omwille van werelddominatie, zij het omwille van het opsouperen van natuurlijke rijkdommen wereldwijd, zij het om de altijd maar hogere levensstandaard en het welzijn wat jaloezie en nijd opwekt, zij het omdat we in hun ogen de verkeerde godsdienst hebben of geen hebben en ons leven materialistisch en decadent is, en overvloedig aan het duivelse luxe die we bovendien niet verdienen?) - .... in te passen in de samenleving zodat zij hierin een bijdrage kunnen leveren die op zijn minst hun kost compenseert. Maar idealiter natuurlijk die een sterke meerwaarde vormt voor België want anders zit er natuurlijk geen voordeel maar enkel nadeel (want door de aanwas van de populatie moet de infrastructuur toch worden uitgebreid zie scholen, kinderopvang, bejaardentehuizen, ziekenhuizen, wegen, openbaar vervoer, economie, werkplaatsen, ... wat niet gratis is) in de massamigratie. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Iedereen binnen laten ten koste van onszelf zodat we binnen dit en tien jaar zelf op ons kin mogen kloppen en er plots elf miljoen armen bij zijn, kan en mag niet de bedoeling zijn.

Toch iets om bij stil te staan lijkt me en om ogen te openen ...)
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 oktober 2012 om 21:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:40   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, ik denk het niet. Ik denk ook niet dat dat nodig is. Dat ze maar eens eerst beginnen met de buitelandse konijnen minder fokvoer te geven. dan gaan we al een heel stuk verder staan.
Goed maar beter: al de illegale konijnen terugsturen naar hun land, zeker nu de winter voor de deur staat.

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 oktober 2012 om 21:41.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 21:48   #75
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Goed maar beter: al de illegale konijnen terugsturen naar hun land, zeker nu de winter voor de deur staat.
Laat ons gewoon beginnen met degenen die hier de wetten niet respecteren. Dat lost al een groot deel van het probleem op.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:02   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Goed maar beter: al de illegale konijnen terugsturen naar hun land, zeker nu de winter voor de deur staat.
Maggie Blokjes heeft al 300 extra konijnenkoten gevonden om ze hier te houden. Pech voor jou dus.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2012, 22:08   #77
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maggie Blokjes heeft al 300 extra konijnenkoten gevonden om ze hier te houden. Pech voor jou dus.
Goed gekeken ?
Die koten zijn totaal léég !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 06:04   #78
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Even ernstig: hoe kan dat in de werkelijkheid ?
Door geboortebeperking?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 06:05   #79
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mooie foto. De smikkel doortrokken van de alcohol en zestig kilo salami rond de nek.
U bent al te dikwijls de zaligheid voorbij
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 06:15   #80
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Heel dat migranten gedoe is zo scheef gegroeid als het maar scheef gegroeid zijn kan.

Wie asiel zoekt binnen de Europeese unie zou zich moeten aanbieden voor zijn asielaanvraag ergens op een commissie te Brussel. En daar zouden ze moeten bepalen naar waar (welk Europees land), in overweging genomen tot de ruimte, de werkgelegenheid en de reeds aanwezige concentratie, dat de asielzoeker zich dient te begeven. Verder dient zijn dossier hier te Brussel behandeld te worden.

Op die wijze bestaat er niet langer de mogelijkheid om her en der asiel aan te vragen en zullen er ook veel minder landen zijn, zoals België, die overspoeld worden door asielzoekers.
Dat laatste betwijfel ik gezien ze in jouw voorstel zich moeten aanbieden bij de EU commissie te Brussel. Dan zouden ze al in Brussel zijn en er gemakkelijk achter blijven.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be