Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2012, 04:56   #61
Rizzz
Parlementslid
 
Rizzz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2007
Locatie: Wollongong, NSW, Australia
Berichten: 1.727
Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Wacht dan tot de dag des oordeels.
De dag waar jij zal moeten inzien dat je je hele leven hebt opgegeven aan een fabeltje.

Je argumentering dat de wetenschap geen verklaring heeft en dat daarom jouw fabeltje wel moet kloppen is ook zo krom als een banaan.

Vanuit wetenschappelijk opzicht kan je beter als volgt redeneren:

Nog nooit heeft iemand ook maar 1 wetenschappelijke meetbare aanwijzing gevonden dat er een leven na de dood zou zijn, dat er een hemel en een hel zou zijn, of dat er een schepper is,
bijgevolg is er ook geen enkele wetenschappelijke reden om er vanuit te gaan dat deze dingen dan ook zouden bestaan.

Occam's razor (een wetenschappelijk aanvaardde techniek, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Occam's_razor), zegt ons trouwens ook dat we elke onnodige complexiteit uit wetenschappelijke theorieen weg te laten, en zo lang we geen enkele meetbare aanwijzingen hebben gevonden voor het bestaan van een god etc. zijn al deze dingen dan ook een onnodige complexiteit die we beter weg laten uit het verhaal.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 05:35   #62
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dit staat gelijk aan minachting !!!!
Racisme/discriminatie van het ergste soort....

Eerst de 'ongelovigen' beschuldigen van een misselijkmakend superioriteitsgevoel en als je hun in een rationeel onderspit delft komt de ware aard naar boven...

gelovigen zijn geestesziek..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 06:46   #63
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Het gaat mijn niet om de formele gronden, enkel om de materiële gronden. Wie de postduif was of het nou Sara of Richard was die de post bezorgd heeft maakt mij totaal niet uit.
Mij maakt dat ontzettend veel uit. Er wordt wel degelijk een naam aan die postduif gegeven; Gabriël. Indien die postduif nu Richard had geheten was het minder opvallend geweest dat de schrijvers van de Koran hadden afgekeken van het evangelie van Lukas.
Citaat:
Het gaat mij om de inhoud van de post. De profeet (vzmh) geeft aan dat hij een engel zag.
En niet zomaar een engel. Dezelfde engel die men enkel en alleen bij Lukas ontmoeten en niet in de oude geschriften.
Citaat:
Dit wordt ook bevestigd in de Koran.
Had jij het niet over " feiten " ? Feit is dat Mohammed na meer dan honderd jaar na zijn openbaring maar voor de eerste keer gestalte krijgt op papier. http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran De Koran is eigenlijk een zeer slechte geschiedkundige bron, en dat is ook een feit.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 07:10   #64
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht

Jij bent een natuurlijke persoon die even laag is als een dier. Maar dat komt ook, omdat jij familie bent van een aap in tegenstelling tot de gelovigen. Een dier die enkel zijn begeerte nastreeft en niet zijn verstand gebruikt. De gelovigen zijn redelijke mensen en stammen af van de schepper die hen gemaakt heeft en begunstigd heeft met de rede en het verstandelijk denken.
Is het daarom dat moslimvrouwen een hoofddoek tot boerka toe moeten dragen om te voorkomen dat de ' gelovigen ' hen, zonder deze camoufleren zou bespringen als bavianen of makaken ? Zou dit dan zonder dit geloof nog erger zijn ? Waar zouden ze dan niet overal opspringen ? Is het dat wat je bedoeld ?

Och ja, was ik nog vergeten :

Vrede zij met u.

Laatst gewijzigd door Aton : 11 oktober 2012 om 07:16.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 07:20   #65
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Wij hebben allemaal gevoelens die God ons gegeven heeft. Grappig, lief, verdrietig et cetera. Glorie zij God en wij danken enkel hem voor deze gunsten die hij ons geschonken heeft.

Jij bent een natuurlijke persoon die even laag is als een dier. Maar dat komt ook, omdat jij familie bent van een aap in tegenstelling tot de gelovigen. Een dier die enkel zijn begeerte nastreeft en niet zijn verstand gebruikt. De gelovigen zijn redelijke mensen en stammen af van de schepper die hen gemaakt heeft en begunstigd heeft met de rede en het verstandelijk denken. De biologie lessen in de klas zijn achterhaald en de evolutietheorie is keer op keer weerlegt. Dus blijf maar lekker dromen met jou institutionele feiten verzonnen door anderen dieren gelijk aan jou niveau.Ieder mens die de koran en de overlevering vergelijkt zal een radicale wijziging zien in de stijl van schrijven. Iedereen die een vergelijking maakt tussen de koran en de overleveringen zal zien dat zij niet bij elkaar passen, maar door 2 verschillende auteurs geschreven moeten zijn. De overleveringen (hadith) komen van de profeet (vzmh) en de koran komt van de schepper. Daarnaast daagt god een ieder uit! In de koran staat in tal van passages het volgende: Indien jij twijfelt aan het geen wat God heeft geopenbaard. Kom dan met één hoofdstuk gelijk aan dit boek en roep jou helpers buiten God indien jij waarachtig bent? (en) indien jij dit niet kunt doen (en) jij zult dit nimmer kunnen doen. Cumulatieve opsomming. Wacht dan tot de dag des oordeels.
De Schepper zou u, gelovig en redelijk mens, beter eens opnieuw de dt-regels en het bezittelijk voornaamwoord jouw uitleggen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 oktober 2012 om 07:21.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 09:57   #66
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
. De biologie lessen in de klas zijn achterhaald en de evolutietheorie is keer op keer weerlegt. Dus blijf maar lekker dromen met jou institutionele feiten verzonnen door anderen dieren gelijk aan jou niveau.
Er zijn zoveel zaken die wetenschappelijk bewezen zijn die toch niet door Islam of andere godsdiensten aanvaard worden, dat de evolutietheorie nu weerlegd of bewezen wordt is dus voor jou van geen belang.
De evolutietheorie is niet te bewijzen, daarom is het ook een theorie en zal dit altijd blijven. God en godsdienst is ook nog nooit bewezen, als wij zaken moeten bewijzen in een argument dan mag jij dat ook eens doen hoor.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:01   #67
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Deze herhaal ik even voor het overzicht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Je kan het niet bewijzen, dus jou veronderstellingen zijn niets anders dan dode letters. Daarnaast gaat het mij niet om de afkomst van de boodschap. Het maakt mij helemaal niet uit of Mohamed (vzmh) een engel zag of iets anders. Het gaat mij enkel om de inhoud van zijn boodschap. Wie het was of hij nou Piet, Achmed, Mozes, Jan, rijk, arm, mooi, lelijk is doet er niet toe. Het gaat erom wat zijn inhoudelijke boodschap was. Zijn boodschap is mijn levensvisie en de levens visie van miljoenen anderen mensen. Dat jij daar afgunst van heb, kan ik niets aan doen.
Nu zeg je iets heel gevaarlijks, als hij Gabriël niet zag heeft hij ook niet het woord van God, dan is Mohammed gewoon een historische leider waar mensen naar opkijken. Dan is er geen sprake meer van een godsdienst!!

Ik merk in de teksten wel dat Mohammed het goed meende met z'n goeie raad aan zij die langs kwamen met hun problemen, groot en klein. In zijn raad probeerde hij goed te doen met en zonder een politiek agenda, dat is duidelijk.

Maar dat maakt hem geen God of woordvoerder van God, dat was die Gabriël, de gehele Islam valt in elkaar als je Gabriël daar uit haalt. Dan is Mohammed gewoon een moreel voorbeeld voor de gewone man, dan is er geen godsdienst, geen imams, geen dwang, gewoon een morele raadgever zoals duizenden anderen die je kunt volgen of niet naar eigen wil.

Durf je nog zeggen dat z'n 'contact' met Gabriël niet belangrijk is?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:33   #68
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Mohammed heeft trouwens zelf toegegeven dat ook Satan verzen op zijn tong kon leggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tabari
Satan cast on his tongue, because of his inner debates and what he desired to bring to his people, the words:

"These are the high flying cranes; verily their intercession is accepted with approval.

Als vaststaat dat ook Satan Mohammed als spreekbuis kon gebruiken, waarom zouden we dan nog enige waarde hechten aan zijn woorden? Omdat hij gezegd heeft dat achteraf alles door Allah werd gedubbelcheckt? Ook dat zijn uiteindelijk woorden uit de mond van de spreekbuis van Satan, niet?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:54   #69
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Mohammed heeft trouwens zelf toegegeven dat ook Satan verzen op zijn tong kon leggen.
Ik zou zeker niet alle schuld bij Mohammed leggen hoor. Als we de overleveringen mogen geloven en hij daadwerkelijk bestaan zou hebben heeft hij wel degelijk goed werk geleverd om de vrede te herstellen tussen de verschillende clans in Medina. Per slot is het niet Mohammed die de Koran heeft geschreven. Dit mogen we zeker niet uit het oog verliezen. En als de auteurs van de Koran zich hebben laten inspireren was het wel uit Koptisch-gnostische hoek met invloeden uit het Syrisch-Zoroastrisme.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 11:48   #70
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik zou zeker niet alle schuld bij Mohammed leggen hoor. Als we de overleveringen mogen geloven en hij daadwerkelijk bestaan zou hebben heeft hij wel degelijk goed werk geleverd om de vrede te herstellen tussen de verschillende clans in Medina. Per slot is het niet Mohammed die de Koran heeft geschreven. Dit mogen we zeker niet uit het oog verliezen. En als de auteurs van de Koran zich hebben laten inspireren was het wel uit Koptisch-gnostische hoek met invloeden uit het Syrisch-Zoroastrisme.
Ik denk dat Mohammed zelf niet beseft heeft wat voor godsdienst hij uit de grond stampte, als hij zei dat hij de laatste profeet was dan was dit niet om zichzelf te laten aanbidden voor duizenden jaren maar om de bevolking te beschermen tegen slechte profeten. Volgens mij wilde hij een halt toeroepen aan die ruim 20.000 profeten die hem voorgegaan zijn en meer kwaad dan goed deden.

Dat is duidelijk niet gelukt, nu zijn ze 1500 jaar blijven steken in de tijd. Hij dacht toen ook niet dat ze elke scheet van hem gingen opschrijven en religieus volgen tot in het detail, het waren meestal goedbedoelde raadgevingen bedoeld om specifieke problemen op te lossen, niet om kritiekloos na te apen door een miljard mensen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 12:31   #71
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik denk dat Mohammed zelf niet beseft heeft wat voor godsdienst hij uit de grond stampte, als hij zei dat hij de laatste profeet was dan was dit niet om zichzelf te laten aanbidden voor duizenden jaren maar om de bevolking te beschermen tegen slechte profeten. Volgens mij wilde hij een halt toeroepen aan die ruim 20.000 profeten die hem voorgegaan zijn en meer kwaad dan goed deden.

Dat is duidelijk niet gelukt, nu zijn ze 1500 jaar blijven steken in de tijd. Hij dacht toen ook niet dat ze elke scheet van hem gingen opschrijven en religieus volgen tot in het detail, het waren meestal goedbedoelde raadgevingen bedoeld om specifieke problemen op te lossen, niet om kritiekloos na te apen door een miljard mensen.
Dat is het zowat ongeveer.
PS: Indien men wat meer wil weten over de ontstaansgeschiedenis van de Islam kan ik volgende boeken aanraden:
http://www.nrclux.nl/het-vierde-bees...roduct/868451/
http://www.uitgeverijmeinema.nl/shop...roductId=22768
De moslimwereld zit zo niet te springen om inzage te verlenen aan de documenten waarover men beschikt en daarom is er nog niet zoveel literatuur over verschenen. Indien dit alsnog gebeurd zoals in bovenvermeld werk is de reactie van de moslimzijde nog niet zo negatief, gezien er weinig of niks te weerleggen valt.
http://www.islamwijzer.nl/modules.ph...warticle&id=43
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 13:44   #72
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Dat is het zowat ongeveer.
PS: Indien men wat meer wil weten over de ontstaansgeschiedenis van de Islam kan ik volgende boeken aanraden:
http://www.nrclux.nl/het-vierde-bees...roduct/868451/
http://www.uitgeverijmeinema.nl/shop...roductId=22768
De moslimwereld zit zo niet te springen om inzage te verlenen aan de documenten waarover men beschikt en daarom is er nog niet zoveel literatuur over verschenen. Indien dit alsnog gebeurd zoals in bovenvermeld werk is de reactie van de moslimzijde nog niet zo negatief, gezien er weinig of niks te weerleggen valt.
http://www.islamwijzer.nl/modules.ph...warticle&id=43
Ik gebruik alleen m'n boerenverstand maar misschien doe ik dat wel.

De link naar islamwijzer werkt niet voor mij, blijkbaar ben ik geband?
"Sorry. De beheerder heeft je IP-adres geblokkeerd. Klik hier als je contact wilt opnemen met de beheerder."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 03:41   #73
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
gelovigen zijn geestesziek..
bwa , geloofsgeloof is niet mijn ding , maar ok ,
je hebt gelovige & niet-gelovige
en ....
je hebt ziekelijke freaks , welke compleet er naasttrappen ,
wat the way you think schreef is ziekelijk (&) freaky !!


BonBon , is die link nog steeds geblokkeerd ??
Modem stroomstekker uittrekken , effe wachten ,
terug insteken , en .... ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 04:49   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Maar dat komt ook, omdat jij familie bent van een aap in tegenstelling tot de gelovigen. Een dier die enkel zijn begeerte nastreeft en niet zijn verstand gebruikt. De gelovigen zijn redelijke mensen en stammen af van de schepper die hen gemaakt heeft en begunstigd heeft met de rede en het verstandelijk denken.heeft geopenbaard.
Als ik het goed begrijp zijn gelovigen dus geschapen door de Schepper in tegenstelling tot de ongelovigen die het product van de evolutie zijn?

Lijkt me toch wel blasfemie te zijn, hoor. Moge Allah het je vergeven.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 05:20   #75
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
bwa , geloofsgeloof is niet mijn ding , maar ok ,
je hebt gelovige & niet-gelovige
en ....
je hebt ziekelijke freaks , welke compleet er naasttrappen ,
wat the way you think schreef is ziekelijk (&) freaky !!


BonBon , is die link nog steeds geblokkeerd ??
Modem stroomstekker uittrekken , effe wachten ,
terug insteken , en .... ??
Laat me even nuanceren zoals ik ooit tegen Fred zei :

Ik heb geen probleem met 'gelovigen' die denken dat een hogere entiteit aan de basis ligt van ons bestaan
Ik heb wel een probleem met gelovigen die menen dat die hogere entiteit duidelijk beschreven wordt in de grootste hoaxen aller tijden, de wereldgodsdiensten en hun handleiding...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 10:47   #76
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Laat me even nuanceren zoals ik ooit tegen Fred zei :

Ik heb geen probleem met 'gelovigen' die denken dat een hogere entiteit aan de basis ligt van ons bestaan
.... Da's hun probleem (!!) , maar ....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik heb wel een probleem met gelovigen die menen dat die hogere entiteit duidelijk beschreven wordt in de grootste hoaxen aller tijden, de wereldgodsdiensten en hun handleiding...
zolang ze die niet in(d)rammen door de strot van andere ,
en bovenop minachting en/of moord plegen op zij die hen niet wil volgen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 12 oktober 2012 om 10:53.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 12:31   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp zijn gelovigen dus geschapen door de Schepper in tegenstelling tot de ongelovigen die het product van de evolutie zijn?
Nog straffer: iemand die afkomstig is van een aap, en zich bekeert, is plots niet meer afkomstig van een aap. En iemand die door Allah of een van zijn varianten geschapen was, en afstand doet van zijn geloof, is plots afkomstig van een aap.

Alles bij elkaar beschouwd is het bovenstaande alleen maar coherent te maken door te stellen dat Allah een aap was
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 14:24   #78
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
@patrickve Als je het verschil niet wil begrijpen tussen:"heeft nooit kunnen waarnemen"...''
Dit gaat niet meer om de inhoud van het onderwerp, maar om woordkeuze.
De woordkeuze of begrijpen van zinsbouw is een ander onderwerp en niet relevant in deze notie. Mijn antwoord is duidelijk. De wetenschap kan God niet bewijzen en stel dat de wetenschap het wel zou kunnen bewijzen dan zou dat antwoord ook onzeker zijn, omdat het jaar erna een theorie kan komen die de huidige theorie zou weerleggen. Dit betekent dat de mens constant in onzekerheid leeft. Wij moslims willen dit liever niet en gebruiken dus de verstandelijke methode van denken. Ik zeg hiermee niet dat wetenschap niet goed is! Wetenschap is goed voor technologische ontwikkeling, medici et cetera. Echter, voor de renaissance over de ideeën over de mens, het leven en het universum zal men de verstandelijke methode van denken in acht moeten nemen.

Citaat:
@BonBon Nu zeg je iets heel gevaarlijks, als hij Gabriël niet zag ...''
Wij waren niet aanwezig op het moment dat Hij (vzmh) de openbaring heeft gekregen. Wij kunnen niet waarnemen of Hij (vzmh) de boodschap van een engel heeft gekregen of niet. Het enige hoe wij kunnen concluderen dat zijn boodschap afkomstig is van een engel genaamd Gabriel is door de methode der overlevering toe te passen. Het is hierbij derhalve noodzakelijk dat men analytisch correct te werk gaat.
Geen enkel volk, stam, individu of ander soort gelijke heeft bevestigd dat zij Mohamed (vzmh) dit boek hebben gegeven of geholpen hebben bij het tot stand brengen van dit boek. Daarnaast heeft Mohamed (vzmh) te kennen gegeven dat dit boek niet van hem afkomstig is, maar van God. Dit kunnen wij aan de hand van het vergelijkingsonderzoek concluderen, omdat de koran en de Hadith twee verschillende tekst structuren bevatten. Je kan proza niet met poëzie vergelijken noch is de koran een van dezen.
Wij moeten wel naar de inhoud kijken van de koran en de inhoud bevestigd niet anders dan dat het van de Heer der werelden is (en) wie het hier niet mee eens is wordt uitgedaagd door de Heer der werelden. Kom met één sura (strofe) gelijk aan de koran (en) roep jouw helpers buiten God, indien jij waarachtig bent (en) als jij dat niet kunt doen (en) je zult dit nimmer kunnen doen (en) wacht dan op de dag ...'' (de koran vers 2). De koran is noch van de Arabieren noch van Mohamed(vzmh) noch van een andere individu het is waarlijk een boodschap van God, zoals Jezus (vzmh) in de bijbel te kennen gaf dat er een pleitbezorger zal komen die de mensen naar de volledige weg zal brengen en dit is Mohamed (vzmh). De letterlijke betekenis van Mohamed in het grieks is de uitverkorene. Hij is verkozen tot het vestigen van de boodschap van God op aarde. Is er één individu die kan twijfelen of het hem niet is gelukt mede door de hulp en wil van God? De wet staat vast. De mens mag kiezen, maar elke keuze kent zijn gevolgen. God roept tot het tehuis van vrede en Hij leidt wie hij wil naar het rechter pad. Hierbij eindig ik mijn betoog.

Citaat:
@Men kan zich blijkbaar niet eens beheersen als een vrouw niet ingepakt is.
Dit is weer een veronderstelling en niet gebaseerd op eenduidige argumentatie noch op enkel andere verstandelijk bewijsmateriaal. Je zou namelijk ook kunnen stellen dat een vrouw haar bedekt, omdat zij de tevredenheid van God zoekt en niet de tevredenheid van mensen die op haar ...... in tegenstelling tot de ongelovige vrouwen op enkelen na die hun eer en kuisheid al lang hebben verloren. Hoe komt het dat er zoveel mensen scheiden? Hoe kan het dat mensen zoveel vreemd gaan? Het gaat enkel om de basisidee van deze ideologie die materie aanbidden en geen doel hebben in het leven. Het gaat om het zoveel mogelijk optimaal bevredigen van de behoefte en instincten. Als dit niet kan, omdat er geen kapitaal is dan zie je dat mensen depressief worden. Dit is het leven wat jij aanbid. De vrouwen en mannen die geloven in God die weten dat er een dag des oordeel is en zoeken om deze reden de tevredenheid van God en houden zich ver van wat God verboden heeft gemaakt en verrichten wat God hen aanspoort overigens is een boerka geen verplichting, maar een hoofddoek c.q. niqab wel.

Laatst gewijzigd door the way you think : 12 oktober 2012 om 14:52.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 15:01   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit gaat niet meer om de inhoud van het onderwerp, maar om woordkeuze.
De woordkeuze is essentieel in de betekenis van de uitspraak.
De wetenschap heeft helemaal NIET aangetoond dat "leven niet kan ontstaan uit dode materie", meer nog, de wetenschap heeft zelfs een ruwe schets over hoe dat wel zou kunnen gaan, maar wat wel juist is, is dat de wetenschap daar nog geen sluitend antwoord over heeft.

Dat is dus bijna het omgekeerde van wat beweerd wordt over de wetenschap. Maar dat is ook wat ik zeg: de "woordkeuze", 't is te zeggen, het rekken, plooien, scheef verdraaien van uitspraken tot ze ergens de twee tegengestelde einden raken, is de enige manier om in een strikt voorschrijvende religie zoals de islam te willen geloven en geconfronteerd te worden, dag in dag uit, met de flagrante tegenspraken die dat soort denken naar voren brengt. Het brein, en de manier van praten, moet dus ongelofelijk glibberig en verward gemaakt worden, om die flagrante tegenspraken een schijn te geven van onbestaande te zijn.

Citaat:
De woordkeuze of begrijpen van zinsbouw is een ander onderwerp en niet relevant in deze notie.
Nochtans is de precieze woordkeuze en de logische opbouw van een argument bijzonder belangrijk in het geven van een coherente argumentatie. Maar zoals ik al zegde, ik begrijp perfect waarom die kunst en kunde totaal naar de vaantjes moet gehaald worden als je tegelijkertijd over zoiets als islam als een beschrijvende en voorschrijvende goddienst wil kunnen praten. (en nog eens, ik viseer niet speciaal de islam, alle andere totalitaire godsdiensten zijn in hetzelfde bedje ziek).

Daarentegen, wil je zo een godsdienst zien als een inspiratiebron voor je leven, waarom niet. Wil je het gebruiken als een psychologisch comfort in zwakke momenten, waarom niet. Dat is ieder zijn keuze in zijn zoektocht naar het vergroten van zijn eigen geluk en het verminderen van zijn lijden.

Citaat:
Mijn antwoord is duidelijk. De wetenschap kan God niet bewijzen en stel dat de wetenschap het wel zou kunnen bewijzen dan zou dat antwoord ook onzeker zijn, omdat het jaar erna een theorie kan komen die de huidige theorie zou weerleggen. Dit betekent dat de mens constant in onzekerheid leeft.
En dat is nu eenmaal een fundamenteel gegeven in het menselijke bestaan. Inderdaad, die machine die ons "denken" heeft opgeleverd, laat tevens toe om tot het besluit te komen dat er dingen zijn die we niet kunnen weten, of nog niet weten, of die we dachten dat we wisten en waar we mis waren.

Het aanvaarden van die onzekerheid, en het beseffen dat alle wetenschap onzeker is en op elk ogenblik kan bijgestuurd worden, is een fundamenteel en heel belangrijk inzicht.

Citaat:
Wij moslims willen dit liever niet en gebruiken dus de verstandelijke methode van denken.
Inderdaad. Jullie kunnen de werkelijkheid psychologisch niet aan, en gaan daarom een denkbeeld opstellen dat jullie zogezegd beschermt van die werkelijkheid. Daarmee doden jullie natuurlijk wel de efficientie van het denken, maar leven jullie in een comfortabele illusie.

Ik zou zeggen: waarom niet, he. Tenslotte is de bedoeling van het leven dat we weinig lijden en veel plezier hebben, en voor zij die lijden door het beseffen van elementen van de werkelijkheid (namelijk de existentiele onzekerheid), en in die zwakte steun kunnen vinden in een of ander verhaal dat hen daarvan afschermt, ach, waarom niet.

Maar je hebt dan wel je denken over de werkelijkheid omzeep geholpen.

De prijs om niet tegen de werkelijkheid te kunnen en zich achter een verhaaltje te verbergen is natuurlijk dat je een verkeerd beeld hebt van de werkelijkheid. Maar de winst is dat je de werkelijkheid niet moet aanschouwen en dus in je droomwereld gelukkiger kan zijn.

Citaat:
Echter, voor de renaissance over de ideeën over de mens, het leven en het universum zal men de verstandelijke methode van denken in acht moeten nemen.
Helemaal niet: wat jij de "verstandelijke methode" noemt, is de schrik om geconfronteerd te worden met de onzekerheden van het denken over de werkelijkheid, en dus verzin je maar iets in de plaats waarover je dan geen onzekerheden denkt te hebben. Zoals ik al zegde, als dat een psychologische nood is omdat de zwakte hebt om de onzekerheid van het bestaan niet aankan, is dat eventueel een goeie therapie, maar je betaalt er wel een prijs voor: dat je je denk capaciteit omzeep hebt geholpen.

En we zijn terug aan 't begin van deze post.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2012, 15:24   #80
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Wij kunnen niet waarnemen of Hij (vzmh) de boodschap van een engel heeft gekregen of niet. Het enige hoe wij kunnen concluderen dat zijn boodschap afkomstig is van een engel genaamd Gabriel is door de methode der overlevering toe te passen. Het is hierbij derhalve noodzakelijk dat men analytisch correct te werk gaat.
En wij hebben kunnen concluderen dat Ibn Hisham dit vernomen heeft van Syrische christelijke gnostici. http://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Hisham
Citaat:
Geen enkel volk, stam, individu of ander soort gelijke heeft bevestigd dat zij Mohamed (vzmh) dit boek hebben gegeven of geholpen hebben bij het tot stand brengen van dit boek. Daarnaast heeft Mohamed (vzmh) te kennen gegeven dat dit boek niet van hem afkomstig is, maar van God.
Kan moeilijk dat Mohammed dit heeft te kennen gegeven, gezien hij in 632 zou gestorven zij en het boek pas voltooid geweest is op het eind van de 8e eeuw en wat teksten bevat die ouder zijn dan Mohammed.
Citaat:
Dit kunnen wij aan de hand van het vergelijkingsonderzoek concluderen, omdat de koran en de Hadith twee verschillende tekst structuren bevatten. Je kan proza niet met poëzie vergelijken noch is de koran een van dezen.
Deze Hadith's zijn zogezegde uitspraken van Mohammed, opgetekend zowat 100 jaar later door Ibn Ishaq, maar danig bewerkt door bovengenoemde Hisham.
Citaat:
De koran is noch van de Arabieren noch van Mohamed(vzmh) noch van een andere individu het is waarlijk een boodschap van God, zoals Jezus (vzmh) in de bijbel te kennen gaf dat er een pleitbezorger zal komen die de mensen naar de volledige weg zal brengen en dit is Mohamed (vzmh).
De koran is zeker niet van de Arabieren, noch van Mohammed, noch van God, maar heeft zijn oorsprong bij de boodschapper van Ohrmazd, mathran Zarathoestra uit Perzië. ook dat vijfmaal bidden komt uit deze religie en de Koptische versie van het N.T.
Jezus was ook al geen profeet maar een mislukte messias volgens joodse verwachting.
Citaat:
De letterlijke betekenis van Mohamed in het grieks is de uitverkorene.
Ook al mis! Mohammed wil zeggen ' de geprezene '.
Citaat:
Hij is verkozen tot het vestigen van de boodschap van God op aarde. Is er één individu die kan twijfelen of het hem niet is gelukt mede door de hulp en wil van God?
Eu.. ja.
- Gerd Rüdiger Puin
- Günter Lüling
- Christoph Luxenberg ( pseudoniem )
- Volker Popp
- Karl Heinz Ohlig
- Sergio Nojanoseda
Om er al enkele te noemen.

Citaat:
Dit is weer een veronderstelling en niet gebaseerd op eenduidige argumentatie noch op enkel andere verstandelijk bewijsmateriaal. Je zou namelijk ook kunnen stellen dat een vrouw haar bedekt, omdat zij de tevredenheid van God zoekt en niet de tevredenheid van mensen die op haar ...... in tegenstelling tot de ongelovige vrouwen op enkelen na die hun eer en kuisheid al lang hebben verloren.
' ongelovige mannen bespringen niet gelijk alles wat een rok draagt, en daar hebben ze geen heilig boek voor nodig.
Citaat:
Hoe komt het dat er zoveel mensen scheidingen?
Omdat vrouwen hiervoor niet worden afgemaakt of begoten met zuren.
Citaat:
Hoe kan het dat mensen zoveel vreemd gaan? Het gaat enkel om de basisidee van deze ideologie die materie aanbidden en geen doel hebben in het leven. Het gaat om het zoveel mogelijk optimaal bevredigen van de behoefte en instincten.
Bij de moslims is dit niet anders. Ze slaan al tilt als ze een blote enkel zien.

Laatst gewijzigd door Aton : 12 oktober 2012 om 15:26.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be