Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2015, 08:11   #1
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard Banken genieten nog steeds complete straffeloosheid - KBC fraudezaak verjaart.

Citaat:
Na twintig jaar onderzoek en procederen moet geen enkele verdachte voor de strafrechter verschijnen in een miljoenenfraudezaak rond KBC. Dat staat vrijdag in De Tijd.

De Gentse Kamer van Inbeschuldigingstelling heeft net voor de herfstvakantie achter gesloten deuren beslist dat bijna alle feiten sinds mei verjaard zijn. En de feiten die nog niet zijn verjaard, zijn zo oud dat de “redelijke termijn” is overschreden. In een belastingfraudezaak van ruim 25 miljoen euro, met meer dan 60 bedrijven, moet dus niemand nog voor de strafrechter verschijnen.

De Kamer van Inbeschuldigingstelling geeft vooral de openbaar aanklagers in de zaak een veeg uit de pan. Het dossier heeft twee keer jarenlang volledig stilgelegen: tussen 2 februari 2005 en 31 december 2008 en nog eens tussen 9 november 2011 en 10 juni 2014. “Die periodes van inactiviteit zijn onmiskenbaar te wijten aan het stilzitten van de gerechtelijke overheden”, luidt het harde verdict.
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151106_01957494

Nits geleerd in de afgelopen 10 jaar over banken, in tegendeel. De straffeloosheid waarmee de roverheidsgesteunde dievenbendes tewerk mogen staat op de rand van het absurde.

We mogen nog van geluk spreken. Hadden ze een paar miljoen meer gefraudeerd, was het nu hoog tijd om bonussen uit te keren.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:12   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Tja... Met politici in de Raad Van Bestuur, wat had je verwacht?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:16   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Verjaringstermijnen vind ik noodzakelijk om het recht van verdediging te beschermen. Het is de fout van de overheid dat de zaak niet sneller behandeld is geweest. Ik ben absoluut voor het behoud van verjaringstermijnen, maar daar moet dan wel een sneller werkend justitieapparaat tegenover staan.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 11:54   #4
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Een fraude van "slechts" 25 miljoen ?!?
In feite "peanuts" in vergelijking met wat in de openbare dienst wordt verspilt.
Alleen al aan externe experten.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 15:36   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151106_01957494

Nits geleerd in de afgelopen 10 jaar over banken, in tegendeel. De straffeloosheid waarmee de roverheidsgesteunde dievenbendes tewerk mogen staat op de rand van het absurde.

We mogen nog van geluk spreken. Hadden ze een paar miljoen meer gefraudeerd, was het nu hoog tijd om bonussen uit te keren.
N-VA ging dat allemaal aanpakken.
Maar nu zijn het dikke vriendjes van de banken en het grootkapitaal.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 15:45   #6
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA ging dat allemaal aanpakken.
Maar nu zijn het dikke vriendjes van de banken en het grootkapitaal.
kan u mij een link aanhalen waar n-va zegt dat ze kbc voor de rechter gingen laten veroordelen? Neen hé, want zoals altijd bent u maar wat aan het zwansen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 15:59   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Verjaringstermijnen vind ik noodzakelijk om het recht van verdediging te beschermen. Het is de fout van de overheid dat de zaak niet sneller behandeld is geweest. Ik ben absoluut voor het behoud van verjaringstermijnen, maar daar moet dan wel een sneller werkend justitieapparaat tegenover staan.
Toch jammer dat er voor kleine verkeersovertredingen geen verjaringstermijnen gelden. Daar hebben niet criminelen het meest mee te maken. 7 km te hard en je bent een crimineel die geen aanspraak kan maken op een verjaringstermijn. U boete afkopen aan verminderde prijs gaat ook niet.
Een taakstraf gaat ook niet.
Iedereen gelijk voor de wet.
Ik heb mijn belastinginspecteur voorgesteld ook 9 % te betalen op mijn verdiensten, dit om geen discriminatie te hebben tussen diegenen die hun ontdoken zwart geld mogen terugbrengen aan 9 % en degenen die geen belastingen ontduiken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 16:11   #8
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
. U boete afkopen aan verminderde prijs gaat ook niet.
.
tuurlijk wel. Dat heet "minnelijke schikking"
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 16:28   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tuurlijk wel. Dat heet "minnelijke schikking"
De minnelijke schikking al ooit aangevochten?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 18:02   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De minnelijke schikking al ooit aangevochten?
Gaat niet.
Ofwel minnelijke schikking ofwel de politierechter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2015, 18:40   #11
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151106_01957494

Nits geleerd in de afgelopen 10 jaar over banken, in tegendeel. De straffeloosheid waarmee de roverheidsgesteunde dievenbendes tewerk mogen staat op de rand van het absurde.

We mogen nog van geluk spreken. Hadden ze een paar miljoen meer gefraudeerd, was het nu hoog tijd om bonussen uit te keren.
Je verwart de feiten van 20 jaar geleden met de feiten van 2007/2008.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 08:02   #12
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gaat niet.
Ofwel minnelijke schikking ofwel de politierechter.
En de verliezer betaalt de gerechtskosten?
Wat betekent "minnelijke" als je gedwongen word ze te aanvaarden wegens te hoge kostprijs?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 08:06   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Je verwart de feiten van 20 jaar geleden met de feiten van 2007/2008.
20 jaar geleden "mocht" het natuurlijk. Daarom kregen we 2007/2008 en 2011.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 10:36   #14
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Toch jammer dat er voor kleine verkeersovertredingen geen verjaringstermijnen gelden. Daar hebben niet criminelen het meest mee te maken. 7 km te hard en je bent een crimineel die geen aanspraak kan maken op een verjaringstermijn. U boete afkopen aan verminderde prijs gaat ook niet.
Een taakstraf gaat ook niet.
Iedereen gelijk voor de wet.
Ik heb mijn belastinginspecteur voorgesteld ook 9 % te betalen op mijn verdiensten, dit om geen discriminatie te hebben tussen diegenen die hun ontdoken zwart geld mogen terugbrengen aan 9 % en degenen die geen belastingen ontduiken.
Hetgeen wat in de volksmond "boete" wordt genoemd, is net de minnelijke schikking. Indien u niet op dit aanbod ingaat, kan u ze altijd aanvechten bij de politierechter. Het is de politierechter die dan eventueel een echte boete uitspreekt.

Bij mijn weten is er trouwens wel degelijk een verjaringstermijn voor verkeersboetes.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 november 2015 om 10:37.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:35   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151106_01957494

Nits geleerd in de afgelopen 10 jaar over banken, in tegendeel. De straffeloosheid waarmee de roverheidsgesteunde dievenbendes tewerk mogen staat op de rand van het absurde.

We mogen nog van geluk spreken. Hadden ze een paar miljoen meer gefraudeerd, was het nu hoog tijd om bonussen uit te keren.
25 miljoen lijkt me weinig voor 60 bedrijven. Zover ik me herinner waren er ook vele individuelen. Dat de zaak na 20 jaar verjaard is normaal. Maar omdat er geen correctionele straffen werden uitgesproken wil nog niet zeggen dat er geen zware fiscale boetes werden opgelegd in het verleden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:09   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
25 miljoen lijkt me weinig voor 60 bedrijven. Zover ik me herinner waren er ook vele individuelen. Dat de zaak na 20 jaar verjaard is normaal. Maar omdat er geen correctionele straffen werden uitgesproken wil nog niet zeggen dat er geen zware fiscale boetes werden opgelegd in het verleden.
Na de feiten zou men een boek of documentaire kunnen maken. Als er al zware fiscale boetes werden gegeven aan de betrokken vennootschappen vraag ik me af hoeveel daar effectief van geïnd werd. Veel van de vennootschappen gingen failliet op bekentenis.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:13   #17
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
25 miljoen lijkt me weinig voor 60 bedrijven. Zover ik me herinner waren er ook vele individuelen. Dat de zaak na 20 jaar verjaard is normaal. Maar omdat er geen correctionele straffen werden uitgesproken wil nog niet zeggen dat er geen zware fiscale boetes werden opgelegd in het verleden.
Je kan die banken ook failliet laten gaan zoals in Ijsland? En de verantwoordelijken in de gevangenis gooien. Of is dat een te stom idee?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be