Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2017, 12:33   #201
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
ten opzichte van elkaar.
En hoe bewegen ze dan ten opzichte van elkaar?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:49   #202
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En hoe bewegen ze dan ten opzichte van elkaar?
door aantrekkingskracht en het uitdijen van het heelal.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:49   #203
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De beweging is enigszins wetenschap te verklaren,
Hoe dan?
Citaat:
wat iets doet ook. Actie reactie is goed te volgen.
Maar voor de actie, nobody knows jack shit.
Actie gaat niet uit van de levenloze natuur, maar wel van de dieren en de mens en van de microwezentjes.
Citaat:
In mijn leven ervaar ik soms stilstand, maar in de realiteit staat het niet stil. Alles op deze aarde is in beweging omdat de aarde beweegt rond de zon en rond haar eigen as.
Er is ook stilstand, want beweging is een verhouding van A tot B, en dat kan beweging zijn, maar evenzo goed stilstand.
Zo staat een huis stil op de aarde.
Citaat:
In de microwereld is alleen maar beweging. Zelfs de lucht verplaatst zich gedurig. In wezen staat niets stil, dat is een illusie.
In wezen staat alles stil, juist de beweging is de illusie van de tijd.
Citaat:




Het is niet aan mij jouw atoomtheorie te begrijpen,
Maar wat meer belangstelling (zonder het meteen maar te veroordelen) zou geen kwaad kunnen.
En om te zien dat mijn atoomtheorie sowieso veel beter is dan het krakkemikkige geval van de wetenschap moet niet zo moeilijk zijn.
Citaat:
noch tegenargumentatie te leveren. Ik ben maar een zoekende die U al reeds enkele vragen stelde waarop je het antwoord niet wist.
Die ik wel kan beantwoorden, alleen niet alles weet, wat ik bovendien ook heb verklaard, omdat ik uiteraard niet alles van de microcultuur af kan weten.
Maar dat jouw kracht filosofie van geen kanten deugt, dat heb ik je toch wel duidelijk gemaakt.
Of heb je dat nog steeds niet door?

De heilige geest is geen kracht (dat zijn de microwezentjes).
De kracht is ook niet absoluut (dat is God)
En niet is alles uit de kracht ontstaan (maar uit de logica).

En wat kracht werkelijk is kan ik veel beter uitleggen en verklaren dan jij.

En nu kom je zielige reactie tevoorschijn met te zeggen dat ik iets niet weet.


Citaat:


Ik heb niet de intentie God te bewijzen. Alleen heb ik ervaren in mijn leven dat er meer is dan het naakte oog kan waarnemen. Dat er veel meer aan de gang is dan het menselijke brein kan vatten. Sedert de "zondeval" (wij mens zijn geworden) zijn we vlijtig bezig onze geest open te breken. Eeuw na eeuw verwerven wij meer inzichten en technieken en breken wij steeds meer onze dierlijke status af. Er is "iets" gebeurd en ik kan U niet zeggen wat, gij mij ook niet.
Ik zeg het je voortdurend, maar aangezien je doof bent, hoor je niks.

Citaat:
Maar iets katapulteerde ons vooruit en hierbij ontstond ook godsbegrippen.
Tsjonge, jongen....
Geniaal...
Citaat:
Volgens mij was er eerst alleen maar energie dat zich is beginnen uitdrukken. Want alles is alleen maar energie. Neem de nucleus uit atomen weg en alles stort in elkaar.
En waar kwam die energie dan vandaan?

En een nucleus is bovendien geen energie, maar een deeltje.

Het begin is uitgelegd in de filosofie van Hegel in de logica van de eenheid van Niets en Zijn als de wording uit het Niets.
Dat is het ware begin en energie is al reeds een ingewikkelde realiteit, die al reeds tijd en ruimte en massa en kracht impliceert, dus dat kan nooit de bron of het begin zijn.
Citaat:
Lees:


Dat is pas triniteit. Positief, neutraal, negatief en in samenwerking vormen zij al dat wat is.
Dat is dan de dialectiek als eenheid van tegendelen, die echter volledig ontwikkeld is in de filosofie van Hegel, en niet in de natuurwetenschap.

En als triniteit is het de eenheid van Vader en Zoon met als hogere synthese de microwezentjes.
Citaat:

Op verschillende frequenties projecteren zij verschillende materies.
Dat is geen duidelijke bewijsvoering, maar slechts een extra fantasie.
Want waar komen dan nu plotseling die frequenties vandaan en waarom zouden die dan materie vormen?
Citaat:
Je gaat nu toch niet zeggen dat de microwereld niet extern beïnvloed wordt?
De interne wereld is hoger dan de externe wereld en was de microkosmos er eerder dan de macrokosmos.
Dus de omgekeerde invloed is veel groter.

Of heb je een andere mening dan de wetenschap die het heelal met een oerknal uit de singulariteit laat beginnen?

En heb je nog steeds niet ontdekt dat de microkosmos qua structuur en natuurwetten hoger is dan de macrokosmos?

Citaat:
Volgens mij komt de "energie" van een atoom vooral uit achtergrondgeruis van de macrokosmos of wellicht misschien zelfs daarbuiten.
Fout dus, want de microkosmos was er al eerder dan de macrokosmos in de vorm van een eindeloze reeks hogere culturen en de evolutie gaat in de eerste plaats van microkosmos dan macrokosmos.



En waarom energie nu plotseling tussen haakjes?
Begin je al te twijfelen aan je energie fantasie?

Citaat:
Kijk hoe de samenstand van sterren uw horoscoop bepaalt. Ik geloof daar een klein beetje in.
ik geloof niet in de horoscoop van de flair.
Het is puur bijgeloof, flair of niet.
Citaat:
Wel geloof ik in de karaktereigenschappen ervan en de relaties tussen mensen met verschillende horoscopen. Dat oefent allemaal invloed op ons uit en hoe wij geaard zijn.
Je bent dus bijgelovig.
De sterren hebben een willekeurige stand en hebben niks te maken met wat op aarde gebeurt.
Citaat:
Microwezentjes zorgen voor een heel andere zaak. Zij zorgen voor een balans in ons ecosysteem en zonder hen zou het leven ook instorten.
Neen, microwezentjes zijn de super intelligente scheppers van alle leven op aarde, en dat is iets heel anders dan domme kracht of energie.
Citaat:
Maar dat zijn bacteriën en anderen. Geen wezentjes in UFO's.
Ufo's zijn iets anders.
Dat betreft de fantasie van ruimtewezens van andere planeten.
Citaat:
Het is allemaal natuurlijk Harrie.
Het is niet de natuur, want die moet nog extra worden verklaard en die verklaring is de Geest (geopenbaard in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie).

Niet de lagere kracht of energie (of wat je nog meer aan primitiefs weet te fantaseren tot zelfs horoscoop ), maar Gods eeuwig en oneindig Rijk in de microkosmos is de ware bron van al het leven op aarde.



Wanneer zal de Geest van Peche eindelijk open gaan?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:05   #204
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
door aantrekkingskracht en het uitdijen van het heelal.
Maar verwijderen ze dan allemaal weg van hetzelfde punt?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:08   #205
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar verwijderen ze dan allemaal weg van hetzelfde punt?
Neen, het is uitgestrekt over de hele ruimte. Daarin heb je miljarden zwarte gaten die deze ruimte samentrekken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 13:14   #206
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neen, het is uitgestrekt over de hele ruimte. Daarin heb je miljarden zwarte gaten die deze ruimte samentrekken.
Dus al die zwarte gaten bewegen zich kriskras doorheen het universum in verschillende richtingen en snelheden? Een ongeordend patroon?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 16:06   #207
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus al die zwarte gaten bewegen zich kriskras doorheen het universum in verschillende richtingen en snelheden? Een ongeordend patroon?
zoiets ja. Soms ontmoeten ze elkaar en woekert de ene de andere aan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 06:55   #208
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Hoe dan?Actie gaat niet uit van de levenloze natuur, maar wel van de dieren en de mens en van de microwezentjes.
Er is ook stilstand, want beweging is een verhouding van A tot B, en dat kan beweging zijn, maar evenzo goed stilstand.
Zo staat een huis stil op de aarde.
In wezen staat alles stil, juist de beweging is de illusie van de tijd.
Die deeltjes reageren op elkaar en daardoor ontstaat beweging waardoor het atoom zich elektrisch laadt. Lees die quote waar ik triniteit aan toedichtte.
Het huis staat helemaal niet stil. Dat is net de illusie. Niet alleen beweegt de aarde, ook al de atomen in dat huis vibreren constant. Je kan een atoom haar ware grootte praktisch en technisch gezien niet eens meten daardoor omdat het constant van vorm verandert, en doet dit wellicht aan een rotvaart. Als ik mij niet vergis kan de mens maar 24 frames per seconde verwerken dus die hele wereld beweegt te snel om daar eigenlijk het geheel van waar te nemen.

Citaat:
Maar wat meer belangstelling (zonder het meteen maar te veroordelen) zou geen kwaad kunnen.
En om te zien dat mijn atoomtheorie sowieso veel beter is dan het krakkemikkige geval van de wetenschap moet niet zo moeilijk zijn.
Die ik wel kan beantwoorden, alleen niet alles weet, wat ik bovendien ook heb verklaard, omdat ik uiteraard niet alles van de microcultuur af kan weten.
Maar dat jouw kracht filosofie van geen kanten deugt, dat heb ik je toch wel duidelijk gemaakt.
Of heb je dat nog steeds niet door?
Ik heb je theorie nooit veroordeeld. Alleen zeg ik dat ik mij daar niet mee kan verzoenen omdat ik meer organisch gericht ben. Energie werd materie.

Citaat:
En waar kwam die energie dan vandaan?
Die was er altijd al in één of andere vorm. Maar er was iets dat er oneindig lang is en geen begin heeft gekend, noch een einde zal kennen. Dat is er altijd en zal er altijd blijven. Daaruit ontstaan dingen.

Citaat:
En een nucleus is bovendien geen energie, maar een deeltje.
Deeltjes. Maar dat is niet wat ik wou zeggen. De drie in samenwerking, de gaswolk, de nucleus en de deeltjes rond de nucleus veroorzaken een statische lading waardoor het atoom een atoom is. Dat is wat ze doet, hoe ze werkt. Atomen samen in geheel zijn dan nog eens een dimensie apart waar een hele andere wereld gaat openbloeien. Ik zeg het je, zonder microwezens is de quantum mechanica interessant genoeg.

Citaat:
Want waar komen dan nu plotseling die frequenties vandaan en waarom zouden die dan materie vormen?
De interne wereld is hoger dan de externe wereld en was de microkosmos er eerder dan de macrokosmos.
Dus de omgekeerde invloed is veel groter.
Wel, onder datgene dat altijd was is en zal zijn ontstonden dus oneindigtal anderen die altijd zullen zijn, maar wel een begin hadden. Dat drukt zich uit in al dat wat is op aarde en elders.

Citaat:
Of heb je een andere mening dan de wetenschap die het heelal met een oerknal uit de singulariteit laat beginnen?
Ik doe daarover geen uitspraken.

Citaat:
Het is puur bijgeloof, flair of niet.
Je bent dus bijgelovig.
De sterren hebben een willekeurige stand en hebben niks te maken met wat op aarde gebeurt.
Dat is kort door de bocht. Als de maan een hele oceaan kan aantrekken, waarom zou de samenstand van planeten en sterren de rest dan niet kunnen beïnvloeden?

Citaat:
Wanneer zal de Geest van Peche eindelijk open gaan?
Is heel open geweest. Nu filter ik alle rotzooi eruit
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 07:49   #209
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die deeltjes reageren op elkaar en daardoor ontstaat beweging waardoor het atoom zich elektrisch laadt. Lees die quote waar ik triniteit aan toedichtte.
Ja, maar dat is alleen maar een beschrijving en geen verklaring waar dat allemaal vandaan komt.
Bovendien bewijst dit dat er sprake is van een hogere wereld en dat is een ruimtevaartcultuur.
Citaat:
Het huis staat helemaal niet stil. Dat is net de illusie.
Het huis staat gewoon stil op de grond.
Citaat:
Niet alleen beweegt de aarde, ook al de atomen in dat huis vibreren constant. Je kan een atoom haar ware grootte praktisch en technisch gezien niet eens meten daardoor omdat het constant van vorm verandert, en doet dit wellicht aan een rotvaart.
Atomen staan evenzeer stil binnen de blijvende structuur van de materie of de moleculen.

Stilstand kan verder op meerdere manier aangetoond worden.

1 - beweging is relatief: A ten opzichte van B, wat ook stilstand kan zijn.
Zo staat mijn tafel stil op de grond.

2 - Volgens Einstein en ook volgens mij staat alles voor zichzelf gewoon stil.

3 - Voor zover beweging niet oneindig snel is, is er ook sprake van rust in met name langzame en en zeer langzame beweging.
Zo staan bergen gewoon stil in de eerste plaats omdat hun beweging heel erg langzaam is.

4 - Voor zover iets slechts in één richting beweegt en in een andere richting dus niet, is er ook sprake van stilstand.
Zo blijft de afstand van de aarde ten opzichte van de zon gelijk en staat dus in die zin stil.
Citaat:
Als ik mij niet vergis kan de mens maar 24 frames per seconde verwerken dus die hele wereld beweegt te snel om daar eigenlijk het geheel van waar te nemen.
De wereld blijft gewoon de wereld en niet alles daarin beweegt.
Er is ook sprake van zeer langzame bewegingen en stilstand.
Zo blijven de wegen gewoon op dezelfde plaats liggen.
Citaat:


Ik heb je theorie nooit veroordeeld. Alleen zeg ik dat ik mij daar niet mee kan verzoenen omdat ik meer organisch gericht ben. Energie werd materie.
Je hebt nu al meerdere keren gezegd dat het niet zo is, zonder enig argument.

En bovendien je kent mijn atoomtheorie niet eens.
Want microwezentjes zijn organisch en bovendien ken je je eigen theorie dan ook niet eens, want energie en materie zijn juist mechanisch en niet organisch.

En ten derde moet er eerst sprake zijn van materie voor er energie kan zijn, want energie is materie in beweging.

Citaat:



Die was er altijd al in één of andere vorm. Maar er was iets dat er oneindig lang is en geen begin heeft gekend, noch een einde zal kennen. Dat is er altijd en zal er altijd blijven. Daaruit ontstaan dingen.
Dan moet het heelal dus eeuwig zijn als de energie eeuwig is en daarin dus in alle eeuwigheid alles is ontstaan.
Dan moet er ook een eeuwige evolutie zijn en dat is nu juist mijn atoomtheorie.

En energie is slechts een zeer beperkt primitief begrip.
Dat je dan eerst moet verklaren waar dat dan vandaan komt en hoe daaruit alles kan zijn ontstaan.

En: iets dat oneindig lang is, dat is ongelukkig uitgedrukt.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de energie eeuwig is of ook oneindig is.

Citaat:





Deeltjes. Maar dat is niet wat ik wou zeggen. De drie in samenwerking, de gaswolk, de nucleus en de deeltjes rond de nucleus veroorzaken een statische lading waardoor het atoom een atoom is.
En hoe veroorzaken ze dat dan?
Het is slechts een simpele omschrijving van de wetenschap.
Zonder enige verdere verklaring waar dat dan vandaan komt.
Terwijl mijn atoomtheorie sowieso veel beter is en veel meer kan verklaren.
Citaat:

Dat is wat ze doet, hoe ze werkt. Atomen samen in geheel zijn dan nog eens een dimensie apart waar een hele andere wereld gaat openbloeien. Ik zeg het je, zonder microwezens is de quantum mechanica interessant genoeg.
Welke dimensie dan?
De quantummechanica is slechts een levenloos mechanisch systeem, dat de evolutie van ons leven niet kan verklaren en mijn atoomtheorie zoveel beter en veel interessanter is.
Citaat:


Wel, onder datgene dat altijd was is
Dus eeuwig is.
En wat is dat eeuwige dan?
Citaat:
en zal zijn ontstonden dus oneindigtal anderen die altijd zullen zijn,
Wat is dan eeuwig en wat is dan ontstaan?
Citaat:
maar wel een begin hadden. Dat drukt zich uit in al dat wat is op aarde en elders.
Wat is het nu: eeuwig of een begin?
Citaat:


Ik doe daarover geen uitspraken.
Dat is dan wel zwak, want je ideeën zijn nogal vaag en berusten deels op de wetenschap, maar deels ook weer niet.
Je hebt er een soort van eigen wilde fantasie van gemaakt.
Citaat:


Dat is kort door de bocht. Als de maan een hele oceaan kan aantrekken, waarom zou de samenstand van planeten en sterren de rest dan niet kunnen beïnvloeden?
Die invloed ontken ik ook niet, maar de invloed van de microkosmos is veel groter en van een hogere orden, denk maar eens aan de atomen (die uit ruimteschepen bestaan) in ons lichaam.
Citaat:


Is heel open geweest. Nu filter ik alle rotzooi eruit
Dan zal er uiteindelijk niet veel over blijven.

De waarheid is mijn atoomtheorie.



Vertaling: elke waarheid passeert drie stadia.
Eerst wordt het belachelijk gemaakt.*
Ten tweede wordt het in hevige mate tegen gesproken.
Ten derde wordt het als vanzelf sprekend geaccepteerd.

*Wat jou betreft dus gewoon botweg ontkend zonder enige argumentatie.
Blijkbaar omdat je meer geïnteresseerd bent in je eigen wilde "wetenschappelijke" ideeën.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 06:20   #210
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, maar dat is alleen maar een beschrijving en geen verklaring waar dat allemaal vandaan komt.
Bovendien bewijst dit dat er sprake is van een hogere wereld en dat is een ruimtevaartcultuur.
Het huis staat gewoon stil op de grond.
Atomen staan evenzeer stil binnen de blijvende structuur van de materie of de moleculen.
Enigszins heb ik gezegd waar het vandaan komt. Energie die er altijd was, is en zal zijn. Uiteraard is er sprake van een "hogere wereld", dat zal ik nooit ontkennen. Maar de ruimtevaartcultuur is nog niet voor nu Harrie.
Wie zijn wij? Waar komen wij vandaan?

Atomen zijn constant in beweging en vibreren. Alles bestaat uit atomen en zodus is alles in beweging. Ook al lijkt dat niet zo. Ook de ruimte tussen A en B is in beweging.

Citaat:
Stilstand kan verder op meerdere manier aangetoond worden.
Zie je iets stilstaan? Blijf er op inzoomen, je zal zien, het beweegt. Evenals wanneer je erop blijft uitzoomen. Alles is in beweging.

Ik heb je 1234 weg gedaan omdat dit geen kwestie van argumentatie is, maar een kwestie van perspectief.

Citaat:
En bovendien je kent mijn atoomtheorie niet eens.
Want microwezentjes zijn organisch en bovendien ken je je eigen theorie dan ook niet eens, want energie en materie zijn juist mechanisch en niet organisch.
Energie werd materie, maar evengoed organisch weefsel.

Citaat:
En ten derde moet er eerst sprake zijn van materie voor er energie kan zijn, want energie is materie in beweging.
als de materie stopt met bewegen heb je wel een naschock in sommige gevallen. Dit is dan ook maar relatief zeker? Maar het is wel waar wat je hier zegt.

Citaat:
En: iets dat oneindig lang is, dat is ongelukkig uitgedrukt.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de energie eeuwig is of ook oneindig is.
Iets dat oneindig is, zonder begin noch einde.

Citaat:
En hoe veroorzaken ze dat dan?
Het is slechts een simpele omschrijving van de wetenschap.
Zonder enige verdere verklaring waar dat dan vandaan komt.
Terwijl mijn atoomtheorie sowieso veel beter is en veel meer kan verklaren.
Welke dimensie dan?
De quantummechanica is slechts een levenloos mechanisch systeem, dat de evolutie van ons leven niet kan verklaren en mijn atoomtheorie zoveel beter en veel interessanter is.
Dus eeuwig is.
En wat is dat eeuwige dan?
Wat is dan eeuwig en wat is dan ontstaan?
Wat is het nu: eeuwig of een begin?
Dat is dan wel zwak, want je ideeën zijn nogal vaag en berusten deels op de wetenschap, maar deels ook weer niet.
Je hebt er een soort van eigen wilde fantasie van gemaakt.
Die invloed ontken ik ook niet, maar de invloed van de microkosmos is veel groter en van een hogere orden, denk maar eens aan de atomen (die uit ruimteschepen bestaan) in ons lichaam.
Dan zal er uiteindelijk niet veel over blijven.
Herlees mijn vorige posten om dat terug in perspectief te verwerven. Ik heb het nu juist verwoord.

Citaat:
De waarheid is mijn atoomtheorie.
*Wat jou betreft dus gewoon botweg ontkend zonder enige argumentatie.
Blijkbaar omdat je meer geïnteresseerd bent in je eigen wilde "wetenschappelijke" ideeën.
Het klopt dat ik niet blijf hangen. Is niet aan mij besteed. Ik ben een reiziger en neem van iedere locatie de essentie met me mee. Toen ik jou eens vroeg wat ik met je atoomtheorie zou kunnen doen heb ik niet onthouden wat dat was. Ik vraag mij dan af, wat is de essentie van jouw theorie?
God is een oneindige reeks aan microwezens die alles gebouwd hebben en wij gaan hetzelfde in de ruimte doen. Mooi, niets verkeerd aan. Maar ik kan er weinig mee in dit tijdperk. Het is tragisch om mee te delen maar ik heb op korte periode veel geleerd uit de theosofie en uit mijn bijbelstudie.
Maar dan opnieuw was het gewoon de synchroniciteit die mij bij de kraag vatte.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 07:19   #211
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Enigszins heb ik gezegd waar het vandaan komt. Energie die er altijd was, is en zal zijn.
Niet alleen de energie is eeuwig, maar ook tijd en ruimte en de materie en verder vooral mijn atoomtheorie als een eeuwig en oneindig systeem.
Citaat:
Uiteraard is er sprake van een "hogere wereld", dat zal ik nooit ontkennen. Maar de ruimtevaartcultuur is nog niet voor nu Harrie.
Zeker wel: het is het laatste oordeel.
De hoogste tijd om wakker te worden.
Citaat:
Wie zijn wij? Waar komen wij vandaan?
Wij zijn door de microwezentjes geschapen.
En wij zijn Goden net als zij.


Citaat:
Atomen zijn constant in beweging en vibreren. Alles bestaat uit atomen en zodus is alles in beweging. Ook al lijkt dat niet zo. Ook de ruimte tussen A en B is in beweging.
Atomen in een gas bewegen, maar in een vaste stof blijven ze netjes op hun plaats staan.
En het trillen is de beweging van de elektronen en niet van het atoom als geheel.
In alles is niet alleen beweging maar ook stilstand te bespeuren.
Niet alles beweegt op alle mogelijke manieren.
Daar zou je maar volkomen krankzinnig van worden als dat zo was.
Citaat:


Zie je iets stilstaan? Blijf er op inzoomen, je zal zien, het beweegt. Evenals wanneer je erop blijft uitzoomen. Alles is in beweging.
Alles staat ook stil als je bereid bent dat te willen zien.
Citaat:
Ik heb je 1234 weg gedaan omdat dit geen kwestie van argumentatie is, maar een kwestie van perspectief.
Het is argumentatie waar je blijkbaar geen weerwoord op weet.
En ook als perspectief is het juist: in alles is ook rust.
Je visie van alles beweegt is zeer eenzijdig en beslist onwaar.
Citaat:


Energie werd materie, maar evengoed organisch weefsel.
hocus pocus pas.....de wonderlijke wereld van Peche....

Waar die energie dan vandaan is gekomen heb ik nog niet gehoord, noch hoe het materie zou kunnen worden en organische weefsel.
Noch wat energie eigenlijk is.

Je zegt zo maar wat.

Citaat:


als de materie stopt met bewegen heb je wel een naschock in sommige gevallen.
Dit is dan ook maar relatief zeker? Maar het is wel waar wat je hier zegt.
Mensen kunnen een shock krijgen, maar materie niet.
En materie kan gewoon stil staan.
Dan is er alleen sprake van kracht als bij aantrekkingskracht en wordt pas energie bij de beweging van de val.
Kracht is potentiële energie en energie is de kracht in beweging.
Newton, moet je maar eens gaan lezen.

Kracht = massa x versnelling.

Energie = kracht x afgelegde weg.

En in de microkosmos is die kracht hoger ontwikkeld als elektro-magnetisme, wat bewijst dat de microkosmos een hogere wereld is en geen eenvoudig begin als bron, maar al verder geëvolueerd tot een ruimtevaartcultuur.

Citaat:
Iets dat oneindig is, zonder begin noch einde.
En wat is dat "iets" dan?
Citaat:



Herlees mijn vorige posten om dat terug in perspectief te verwerven. Ik heb het nu juist verwoord.
Volgens mij zijn het allemaal wilde uitspraken die filosofisch onjuist zijn en ook wetenschappelijk niet kloppen en zeker vanuit mijn atoomtheorie niet deugen.

Kortom: het een chaotische allegaartje bij elkaar.

Citaat:


Het klopt dat ik niet blijf hangen. Is niet aan mij besteed. Ik ben een reiziger en neem van iedere locatie de essentie met me mee. Toen ik jou eens vroeg wat ik met je atoomtheorie zou kunnen doen heb ik niet onthouden wat dat was. Ik vraag mij dan af, wat is de essentie van jouw theorie?
De waarheid van God en het heelal.
En wat je daarmee kan doen is lezen en er over nadenken om je geest te ordenen en de chaos te boven te komen.
Citaat:
God is een oneindige reeks aan microwezens die alles gebouwd hebben en wij gaan hetzelfde in de ruimte doen.
Zo is het.
In de toekomst gaan we het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een volledige ruimtevaartcultuur van macro-atomen.



Citaat:
Mooi, niets verkeerd aan. Maar ik kan er weinig mee in dit tijdperk.
Als je conservatief bent zeker niet.
Dan zal je niet verder komen met oude ellende van de Jehova's en de theosofie en je eigen wilde chaotische ideeën over het heelal, waar weinig van deugt.
Maar als je deze tijd begrijpt als cruciaal voor de toekomst dan is daar mijn atoomtheorie als laatste oordeel en een nieuw begin.



Citaat:
Het is tragisch om mee te delen maar ik heb op korte periode veel geleerd uit de theosofie en uit mijn bijbelstudie.
Ouwe rommel dus.
Maar goed: je moet toch ergens beginnen en misschien wordt het nog wel eens wat.
Citaat:
Maar dan opnieuw was het gewoon de synchroniciteit die mij bij de kraag vatte.
Dus je bent in staat de bijbel met je wilde wetenschappelijke visie te rijmen?

Zo van: God is energie en dat (of die) schiep het hele heelal?

Neen: God is de Geest van het denken en begrijpen en dat is pas wat alles logisch kan ordenen en het geheel verklaart in een heilige drie-eenheid van de filosofie (Hegel), de wetenschap en mijn atoomtheorie als theologie en theosofie (goddelijke wijsheid), maar niet de theosofie van mevrouw Blavatsky, dat is een hoop bijgelovige ellende bij elkaar.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 08:40   #212
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Harrie atomen vibreren en stoten straling uit.
Niets staat werkelijk stil, alles is in constante beweging.
Dat het stilstaat is de grote illusie. Net zoals wij lang dachten dat onze aarde plat was. Er waren maar een paar mensen die zeiden "het is rond" en zij werden verketterd. De waarheid mag niet te waar zijn of je wordt veroordeeld en naar de dood begeleid.

Die energie dat altijd was, creëerde meer energie die altijd zal zijn, maar niet altijd was. Snap je?
Maar er is iets dat altijd aanwezig was, zal zijn en dat zal ik dan maar God noemen wegens gebrek aan een beter woord. Het is naar die energie die ik verwijs. Die energie is de scheppende kracht die atomen van energie voorziet om ons de show te voorzien. Het is een matrix, holografisch, maar toch reëel. Dood is dood, pijn is pijn. Ik denk dat uit straling energie valt te putten; dat free energy geen taboe is maar werkelijk mogelijk in de toekomst.
Ik zou dan liever eerst een goede energiebron zoeken alvorens wij aan ruimtevaartcultuur gaan doen.

Want het laatste oordeel is niet dat, het laatste oordeel is dat wij onze eigen planeet kapot maken; En nu kunnen we verschillende richtingen uit. Het oordeel zal heel hard zijn als we de bal laten passeren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 08:43   #213
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Schitterende dialogen!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:15   #214
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Harrie atomen vibreren en stoten straling uit.
Zeker, maar in een vaste stof staan ze als geheel gewoon stil op dezelfde plaats.
Terwijl ze in een gas wel bewegen.
Citaat:
Niets staat werkelijk stil, alles is in constante beweging.
Neen, dingen kunnen ook gewoon stil staan, zoals een tafel op de vloer.
Citaat:
Dat het stilstaat is de grote illusie. Net zoals wij lang dachten dat onze aarde plat was.
Neen, stil stand is zeker geen illusie en kun je gewoon waar nemen.
Citaat:
Er waren maar een paar mensen die zeiden "het is rond" en zij werden verketterd. De waarheid mag niet te waar zijn of je wordt veroordeeld en naar de dood begeleid.
Dus de nieuwe geniale ontdekking is dat alles beweegt en niemand dat wil geloven?.....

Neen: dat is nu wel mijn atoomtheorie.



Citaat:

Die energie dat altijd was, creëerde meer energie die altijd zal zijn, maar niet altijd was. Snap je?
Er zit geen enkele verklaring in waarom de energie altijd al was, noch waarom die steeds meer energie gecreëerd zou hebben en die weer niet altijd was.
Het is een wild verzinsel van jou zonder argumentatie.



Wat wel eeuwig is is het totale oneindige systeem van mijn atoomtheorie, waarvan de energie slechts een deel aspect is.
Er is geen enkele denkbare reden, alleen de energie zo te verabsoluteren.
Het absolute is het totale systeem en niet een deel daarvan.
Citaat:
Maar er is iets dat altijd aanwezig was, zal zijn en dat zal ik dan maar God noemen wegens gebrek aan een beter woord.
Dus eerst is het energie en nu weer God?

Citaat:
Het is naar die energie die ik verwijs. Die energie is de scheppende kracht die atomen van energie voorziet om ons de show te voorzien.
Dus dan waren de atomen er ook al?
Citaat:
Het is een matrix, holografisch, maar toch reëel.
Dus het is ook al een matrix en dan ook nog God en de atomen.
Dat is al heel wat bij elkaar.
Citaat:
Dood is dood, pijn is pijn.
A = A en B = B, dat noemen ze een herhaling van hetzelfde, waar je niks mee hebt gezegd": een tautologie genaamd.
Neen, de dood is een overgang naar een ander leven en pijn gaat weer over en verandert in vreugde.
Citaat:
Ik denk dat uit straling energie valt te putten;
Dus nu is het weer straling, die aan de energie vooraf gaat.
Je springt dus in het wilde weg van het ene naar het andere.
Citaat:
dat free energy geen taboe is maar werkelijk mogelijk in de toekomst.
Ik zou dan liever eerst een goede energiebron zoeken alvorens wij aan ruimtevaartcultuur gaan doen.
Nu: die zal ook wel gevonden worden, maar geen primitieve energie die op wonderbaarlijke wijze de eeuwige grondslag moet zijn van al het andere.
Maar energie die hoger ontwikkeld is en zoals wij daar al kennen als atoomenergie en in de microkosmos zelf eindeloos hoger en sterker ontwikkeld is.
Maar niet als iets enkels en absoluuts, maar als deel en eigenschap van een hogere cultuur van ruimteschepen.
Citaat:
Want het laatste oordeel is niet dat, het laatste oordeel is dat wij onze eigen planeet kapot maken; En nu kunnen we verschillende richtingen uit. Het oordeel zal heel hard zijn als we de bal laten passeren.
De mensheid kan zich nog altijd bekeren door open te staan voor mijn atoomtheorie en deze planeet te redden van de ellende van de wetenschap en de techniek en het kapitalisme.

__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 maart 2017 om 09:19.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:22   #215
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Die lege ruimte beweegt ook, maar dat ziet het naakte oog niet Harrie.
De mens is een goede waarnemer, maar wel een beperkte. Daarvoor vond de mens gereedschappen uit die ze nu wetenschappelijk gebruiken. Wat blijkt? Niets staat werkelijk stil.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:44   #216
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Heracleitos wordt nog eens vanonder het stof gehaald...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:47   #217
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Die lege ruimte beweegt ook, maar dat ziet het naakte oog niet Harrie.
Alleen Peche kan het wel zien?
Om beweging te meten zal je toch een punt van stilstand moeten hebben anders is de snelheid van de beweging niet te bepalen.
Als alles beweegt zal het op moeten tellen tot een oneindige snelheid.
Maar zelfs daarvoor moet je toch ook een nulpunt hebben.
Stilstand dus.

Neen: de lege ruimte geeft geen enkel houvast om beweging waar te nemen.
Citaat:

De mens is een goede waarnemer, maar wel een beperkte. Daarvoor vond de mens gereedschappen uit die ze nu wetenschappelijk gebruiken. Wat blijkt? Niets staat werkelijk stil.
Volgens Einstein zeker niet, die beweert dat de waarnemer stil staat.

Wat blijkt bij gewoon waarnemen: dingen kunnen gewoon stil staan.
Een auto kan bijvoorbeeld 100 kilometer rijden, maar kan ook gewoon stil staan.
Of moet de chauffeur soms bekeurd worden omdat hij met veel te grote snelheid met de aarde mee draait: 1666 km/uur?

Neen: de mens heeft behalve gereedschappen ook nog zijn hersenen om eenzijdige en onjuiste ideeën te ontkrachten.

De wereld is niet alleen de ingezoomde wereld om alleen dat waar te nemen wat in het eigen straatje past, maar is ook de gewone onmiddellijke wereld om ons heen, waar het meeste gewoon stil staat en gelukkig maar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:48   #218
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Een stilstaande auto beweegt omdat de aarde rond haar as en de zon draait.
Een stilstaande auto beweegt omdat alle atomen er in vibreren.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:49   #219
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Uiteraard mag een Parmenides pastiche niet ontbreken in dat soort discussies...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2017, 09:53   #220
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heracleitos wordt nog eens vanonder het stof gehaald...
Zeker, want die heeft de dialectiek uitgevonden, te beginnen met de eenheid van Zijn en Niets als Worden, wat de grondslag is van de beweging.

Nochtans is het Worden als Tijd een Blijvend Worden, dus Blijvend tevens, dus tevens de eeuwige Rust.

Alles verandert, maar de verandering dus zelf niet en is dus tevens onveranderlijk.

De tijd is een proces van blijvende verandering, maar de eeuwigheid niet als het blijvende van de tijd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be