Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de politieke rol van de koning omgezet worden in een protocolaire rol of niet?
JA 83 85,57%
NEE 14 14,43%
Aantal stemmers: 97. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2002, 20:14   #41
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Da's nu toch niet echt een probleem; over hoeveel mensen gaat het hier? Toch over een kleine minderheid. Dochter Claes en Zoon Dehaene, weet U hoe die eruit zien?

Daarbij, ik heb liever dat die personen dan beoordeeld worden op hun daden. En dan blijkt dat je toch niet iedereen over dezelfde kam mag scheren. Eyskens bvb. was toch een bekwaam politicus?
Het punt is, dat de meeste van die mensen een verkiesbare plaats krijgen van hun particratische oversten op basis van hun afstamming; men hoopt - overigens niet ten onrechte - dat hun bekende achternaam kiezers over de brug haalt. Die mensen komen dus in het parlement, niet op basis van enige voorafgaande persoonlijke verdienste, maar op basis van hun stamboom. U vindt dat blijkbaar normaal; ik niet.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 20:37   #42
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Het punt is, dat de meeste van die mensen een verkiesbare plaats krijgen van hun particratische oversten op basis van hun afstamming; men hoopt - overigens niet ten onrechte - dat hun bekende achternaam kiezers over de brug haalt. Die mensen komen dus in het parlement, niet op basis van enige voorafgaande persoonlijke verdienste, maar op basis van hun stamboom. U vindt dat blijkbaar normaal; ik niet.
Ik vind dat helemaal niet normaal! Ik vind het zelf heel erg!!! Want wij komt er nu op de eerste plaatsen te staan? Niet de bekwaamste, wel de bekendste en grootste showverkopers! Moeten wij de toekomst van Vlaanderen in hun handen leggen?

Nee! Stem op inhoud, niet op verpakking!!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 20:39   #43
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Ik zie er het probleem echt niet van in. Het kan zijn dat sommigen 'van die mensen een verkiesbare plaats krijgen van hun particratische oversten op basis van hun afstamming', maar velen zijn ook gewoon bekwame politici. En als het echt zo is dat mensen stemmen op mensen op basis van de familienaam, dan zegt dat voor mijn part vooral veel over die mensen zelf.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 21:00   #44
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Maar mensen laten er zich wel door leiden. Niet iedereen is kritisch genoeg om dat door te hebben, helaas.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2002, 23:05   #45
melo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: vlaams-brabant
Berichten: 7
Standaard

het moet maar eens gedaan zijn met de dotatie voor die prinsen en prinsessen. hoeveel zijn er nu in totaal die kans maken op de troon na Albert II? al die mogelijke troonopvolgers krijgen elk een dotatie voor hun zogenoemde rol in onze maatschappij.
Voor mijn part doen ze met de koning wat ze willen maar dat die prinsen en prinsessen van ons belastinggeld profiteren daar heb ik het moeilijker mee.......Laurant heeft geen ferrari omdat hij af en toe een jobke gaat zoeken???!!!!
melo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 18:52   #46
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Officieel wordt enkel Phillippe als troonopvolger aanzien. Maar de anderen die krijgen dus hun dotatie voor, tja, de maatschappij (lees: verkeersboetes e.d. te betalen). Leuk leventje hé?
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:01   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Da's nu toch niet echt een probleem; over hoeveel mensen gaat het hier? Toch over een kleine minderheid. Dochter Claes en Zoon Dehaene, weet U hoe die eruit zien?

Daarbij, ik heb liever dat die personen dan beoordeeld worden op hun daden. En dan blijkt dat je toch niet iedereen over dezelfde kam mag scheren. Eyskens bvb. was toch een bekwaam politicus?
Het punt is, dat de meeste van die mensen een verkiesbare plaats krijgen van hun particratische oversten op basis van hun afstamming; men hoopt - overigens niet ten onrechte - dat hun bekende achternaam kiezers over de brug haalt. Die mensen komen dus in het parlement, niet op basis van enige voorafgaande persoonlijke verdienste, maar op basis van hun stamboom. U vindt dat blijkbaar normaal; ik niet.

Je hebt groot gelijk, Jos. Het is trouwens om dezelfde reden (naambekendheid) dat de kieswetgeving veranderde.

En voor degene die zeggen dat het er maar enkelen zijn. Ook de zoon van Tobback en de dochter van Vanden Bossche zijn erbij. Bert Anciaux was ook een zoon van zijn vader en dat hij geen bijster bekwaam politicus is, maar desalniettemin wat heeft "te bakken kunnen maken", is ondertussen voldoende bewezen. Alles begon met hem door de partijtop naar voren te schuiven. Partijtop waar ook de vader zijn invloedrijk zegje had.

Veel kunnen we er echter niet aan doen, vrees ik. Degenen die beter weten zijn in de minderheid. Degenen die zich laten bedonderen zijn veruit in de meerderheid...en zij MOETEN juist daarom ook stemmen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:10   #48
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je hebt groot gelijk, Jos. Het is trouwens om dezelfde reden (naambekendheid) dat de kieswetgeving veranderde.
Maar niet alleen daarvoor! De nieuwe kieswet is puur gericht op behoud van de macht. Niets in voordeel van de kiezer! Geen splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Kiesdrempel (terwijl Verhofstadt, toen hij nog niet aan de macht was, ooit nog gezegd heeft dat een kiesdrempel heel ondemocratisch is en alle zin om een partij op te richten ontneemt). Grotere kieskringen. Paritaire samenstelling senaat. Rechtstreekse verkiezing burgemeester...

Ik gruwel er van, echt waar!!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:15   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Je hebt groot gelijk, Jos. Het is trouwens om dezelfde reden (naambekendheid) dat de kieswetgeving veranderde.
Maar niet alleen daarvoor! De nieuwe kieswet is puur gericht op behoud van de macht. Niets in voordeel van de kiezer! Geen splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde. Kiesdrempel (terwijl Verhofstadt, toen hij nog niet aan de macht was, ooit nog gezegd heeft dat een kiesdrempel heel ondemocratisch is en alle zin om een partij op te richten ontneemt). Grotere kieskringen. Paritaire samenstelling senaat. Rechtstreekse verkiezing burgemeester...

Ik gruwel er van, echt waar!!!
Ik weet het VL en voel hetzelfde. Mijn afkeer voor Verhofstadt en paars-groen werd hiermee zo groot dat ik doorsloeg toen Bartje kort daarop zijn idool weer eens kwam bewieroken op dit forum. Daardoor besloot ik ook een roodgloeiende proteststem uit te brengen volgende verkiezingen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:16   #50
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

... die weliswaar niets zou veranderen aan de zaak
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:18   #51
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daardoor besloot ik ook een roodgloeiende proteststem uit te brengen volgende verkiezingen.
Uw stem zal ongetwijfeld worden geïnterpreteerd worden als een stem tegen de kieswet...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:22   #52
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

... dat is het hem juist. Stem op een partij. Proteststemmen, in welke vorm dan ook, helpen niet. Want politici weten niet waarom iemand blanco of ongeldig of op een zekere partij stemt hé.
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:24   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daardoor besloot ik ook een roodgloeiende proteststem uit te brengen volgende verkiezingen.
Uw stem zal ongetwijfeld worden geïnterpreteerd worden als een stem tegen de kieswet...
Ach S, ze "interpreteren" toch alles zoals ze het zelf willen. Dat deert mij dus nog het minste maar ik weet dat ze het alles behalve leuk vinden dat die ene partij maar blijft groeien. Verhofstadt ging er het succes van zijn beleid aan afmeten, he? Nou dan. Als ikzelf maar weet waarom ik het doe.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2002, 19:26   #54
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ach S, ze "interpreteren" toch alles zoals ze het zelf willen. Dat deert mij dus nog het minste maar ik weet dat ze het alles behalve leuk vinden dat die ene partij maar blijft groeien. Verhofstadt ging er het succes van zijn beleid aan afmeten, he? Nou dan. Als ikzelf maar weet waarom ik het doe.
In dat opzicht is dat natuurlijk wel goed. Dat ze eens naar zichzelf kijken. Verhofstadt zou nog eens kunnen verschieten!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 10:19   #55
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daardoor besloot ik ook een roodgloeiende proteststem uit te brengen volgende verkiezingen.
Uw stem zal ongetwijfeld worden geïnterpreteerd worden als een stem tegen de kieswet...
Ach S, ze "interpreteren" toch alles zoals ze het zelf willen. Dat deert mij dus nog het minste maar ik weet dat ze het alles behalve leuk vinden dat die ene partij maar blijft groeien. Verhofstadt ging er het succes van zijn beleid aan afmeten, he? Nou dan. Als ikzelf maar weet waarom ik het doe.
Waarom dan niet bvb. op de N-VA stemmen? Daarbij, als Vlaams nationalist is dat volgens mij een duidelijker signaal als stemmen voor het blok.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 10:58   #56
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Ach S, ze "interpreteren" toch alles zoals ze het zelf willen. Dat deert mij dus nog het minste maar ik weet dat ze het alles behalve leuk vinden dat die ene partij maar blijft groeien. Verhofstadt ging er het succes van zijn beleid aan afmeten, he? Nou dan. Als ikzelf maar weet waarom ik het doe.
Alsof Verhofstadt zo consequent is dat hij uit de stijging van het Blok zijn conclusies zal trekken? Laat me niet lachen.
De stijging van het Blok zal integendeel de vorming van een nieuwe rampregering tot gevolg hebben.
Stemmen voor het Blok is stemmen voor Paars II.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 17:20   #57
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ach, ik ben ook niet onverdeeld gelukkig met de kieswet, maar er waren toch ergere scenario's denkbaar.
Hier ben ik het dus ook niet helemaal eens met Agalev, tegen mijn gewoonte in .
Of stemmen voor het Blok wel een zo duidelijke manier is, daar ben ik nog niet zo zeker van, en of het de beste manier is om toch maar Paars II te boycotten, heb ik nog meer mijn twijfels over.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 17:35   #58
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Goed voorstel van de NVA, lijkt gek als ik het schrijf, maar om een echt punt te maken moeten ze de afschaffing van de monarchie eisen, niet meer of niet minder;
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 17:38   #59
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Kunnen we er ook niet bij zetten dat de koning gewoonweg word afgeschaft en een president, dit heeft niets met Vlaanderen onafhankelijk te maken!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2002, 19:03   #60
VL
Gouverneur
 
VL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2002
Locatie: Izegem, VLAANDEREN
Berichten: 1.338
Standaard

Een president in België lost niets, maar dan ook niets op!!!
VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be