Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2017, 07:30   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat het mogen zijn. Ik ga gewoon niet meer met de wagen naar die steden met LEZ. Dus boodschappen zwaarder dan 2kg of groter dan een rugzakvulling kunnen ze daar wel vergeten. Het internet zal de bron wel tot hier laten vloeien, de El-cheapo Chinese fabrieken die dezelfde brol maken voor onze kleinhandel.

Voor kwaliteitsmateriaal zijn er andere mogelijkheden.

Ik ben maar 1 persoon, maar ik denk niet dat ik de slimste van de hoop ben.
Ergo, tenzij we allemaal JVDB's zijn en met de fiets een voleiken wandkast gaan halen in't midden van een LEZ, gaat de middenstand in die omgevingen het echt wel voelen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 08:08   #102
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat het mogen zijn. Ik ga gewoon niet meer met de wagen naar die steden met LEZ. Dus boodschappen zwaarder dan 2kg of groter dan een rugzakvulling kunnen ze daar wel vergeten. Het internet zal de bron wel tot hier laten vloeien, de El-cheapo Chinese fabrieken die dezelfde brol maken voor onze kleinhandel.

Voor kwaliteitsmateriaal zijn er andere mogelijkheden.

Ik ben maar 1 persoon, maar ik denk niet dat ik de slimste van de hoop ben.
Ergo, tenzij we allemaal JVDB's zijn en met de fiets een voleiken wandkast gaan halen in't midden van een LEZ, gaat de middenstand in die omgevingen het echt wel voelen.
Dikke 2 ,
Zelfs al mag ik voorlopig met mijn wagen nog in die steden, Brussel, Antwerpen, Gent... ik blijf daar sowieso weg.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 08:23   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Feit is dat Gent achteruit zal blijven gaan tot er een minimale aantal zaken zullen overblijven en de rest zal gewoon oude historische stadsgezichten blijven waar toeristen nog wat foto's van nemen.

Mooi maar eentonig en verlaten zoals zovele andere steden en dorpen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 08:59   #104
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Het verkeersinfarct dat uitblijft zal idd wel kloppen. Als je ziet dat er minder autos naar de stad gaan is dat vrij logisch. Maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat je even snel de stad in bent. Als je van de ene kant naar de andere kant wil, mag je tegenwoordig heel wat meer kilometertjes vreten, wat je uiteraard heel wat meer tijd kost. Maar hey, als dit de keuze is die Gent wil maken, dan mag dat voor mij hoor. De bakfietsbewoners varen er wel bij, de rest is blijkbaar minder belangrijk.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 09:14   #105
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dus, de klanten verdwijnen, maar er loopt nog steeds even veel volk rond. Meer studenten? Meer mensen die in Gent werken?
jan nogmaals:

als de parking 10% minder omzet boekt moet je al geen einstein zijn om te weten dat er 10% minder shoppers afkomen. Als er 10% minder shoppers zijn, zakt de omzet van alle winkels (de ene gevoeliger dan de andere) 10%

Diegene die toevallig op het segment zit waar de auto belangrijk is, zal 40-70% omzetdaling zien bvb een garagist... En diegene die toevallig aan de rand zit waar er een nieuwe vloed weggepeste klanten ontstaat zal een stijging zien...


Dus je moet geen genie te zijn om te blijven vragen achter een statistiek.
neem van mij aan dat Gent bvb de flow verandert, heeft dat een impact om elke zelfstandige (plus of min)
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 09:17   #106
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Als ik kleding ga kopen, heb ik daarbij geen auto nodig. Je stapt gewoon op de tram met die zakken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 09:33   #107
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik kleding ga kopen, heb ik daarbij geen auto nodig. Je stapt gewoon op de tram met die zakken.
Jij bent duidelijk met die van ons nog niet gaan shoppen.... 'k weet niet of je met een muilezel op de tram mag?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 10:05   #108
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik kleding ga kopen, heb ik daarbij geen auto nodig. Je stapt gewoon op de tram met die zakken.
Erg goed. En waar parkeer je dan je auto alvorens je op die tram springt?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 12:43   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik kleding ga kopen, heb ik daarbij geen auto nodig. Je stapt gewoon op de tram met die zakken.
Effe kijken. Kledingzaak die ik zou bezoeken. Hier in Vilvoorde... Nope.

Tram, tjiens, niet te zien.
Bus, ja, op 70 meter is er een halte. Bussen die me zouden brengen waar ik wil zijn in 1 rit. Nope.
Metro. Nope.
Trein. 20 minuutjes wandelen. En dan?

Weet ge wat. Ik bestel het wel via het internet. Komt er een bestelwagentje van een koerierdienst het wel brengen.

De winkel is dan een magazijn, waarschijnlijk in Nederland of anders in China.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 12:53   #110
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Elke burgemeester die modern wil zijn, en de heer Termont, de godfather van alles wat naar moderniteit smaakt, maakt een circulatieplan voor zijn gemeente, door eenrichtingsverkeer, bloembakken, verkeersdrempels in te voeren, wat er op neer komt dat een deel van de wegcapaciteit wordt opgeofferd en dus de kans op files vergroot, wat dan weer de mensen doet besluiten de stad te mijden. Netto resultaat steeds het omgekeerde dan wat beoogd werd.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 12:54   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Online word veel gekocht.
Maar spreek eens met iemand die een kiala afhaalpunt beheert en je zal horen dat bijna evenveel terug gestuurd word.
Die koeriers die voor erg triestige vergoedingen zich suf rijden zijn het onderhands ook wel kotsbeu.
Dus dat gaat ook eens veranderen binnenkort in dure verplaatsingen en zo allemaal.
En dan?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 12:57   #112
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Erg goed. En waar parkeer je dan je auto alvorens je op die tram springt?
Er is een tramhalte waar ik woon. Sprekende over Antwerpen is er parkeerplaats zat aan de eindhaltes zoals Beveren en Boechout, of allerlei plaatsen in randgemeenten waar de tram passeert.

En voor de autofans met vrouwen die veel kopen: hoe ga je dan van de winkel naar de plaats waar je auto staat?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 13:33   #113
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is een tramhalte waar ik woon. Sprekende over Antwerpen is er parkeerplaats zat aan de eindhaltes zoals Beveren en Boechout, of allerlei plaatsen in randgemeenten waar de tram passeert.

En voor de autofans met vrouwen die veel kopen: hoe ga je dan van de winkel naar de plaats waar je auto staat?
In twee of drie beurten...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2017, 14:20   #114
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Er is een tramhalte waar ik woon. Sprekende over Antwerpen is er parkeerplaats zat aan de eindhaltes zoals Beveren en Boechout, of allerlei plaatsen in randgemeenten waar de tram passeert.

En voor de autofans met vrouwen die veel kopen: hoe ga je dan van de winkel naar de plaats waar je auto staat?
We hebben het hier over Gent natuurlijk. Als je van buiten de stad komt en je wil naar Gent moet je dus eerst nog met de wagen tot aan een tramhalte. Je kan daar dan in de buurt je wagen parkeren. Vroeger was dit gratis, sinds het circulatieplan is het in vele gevallen betalend geworden. Ik ging vroeger al wel eens met de tram naar Gent. Maar sinds ze mij ook nog eens laten betalen voor parking EN tram, kunnen ze daar vierkant mijn kl*ten kussen.

Dus nogmaals, voor de bakfietsenbewoners zal het waarschijnlijk wel wat aangenamer zijn. Voor de middenstand en occasionele bezoeker van Gent is het dat niet. Maar goed, dat zijn de keuzes die het Gentse stadsbestuur gemaakt heeft en we moeten dat respecteren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 oktober 2017 om 14:22.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 19:37   #115
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Ze hebben het gevonden.

Er komt een imagocampagne die de mensen moet duidelijk maken dat Gent een bereikbare stad is.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...heet~a1fa068b/

Al dat geld om naar Gent te gaan of dat gesukkel met het openbaar vervoer... er is daar niks wat ge op een ander niet vindt, dus waarom zou iemand nog de moeite opbrengen om dat vergeten gat te gaan bezoeken?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 22:47   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat het mogen zijn. Ik ga gewoon niet meer met de wagen naar die steden met LEZ. Dus boodschappen zwaarder dan 2kg of groter dan een rugzakvulling kunnen ze daar wel vergeten. Het internet zal de bron wel tot hier laten vloeien, de El-cheapo Chinese fabrieken die dezelfde brol maken voor onze kleinhandel.

Voor kwaliteitsmateriaal zijn er andere mogelijkheden.

Ik ben maar 1 persoon, maar ik denk niet dat ik de slimste van de hoop ben.
Ergo, tenzij we allemaal JVDB's zijn en met de fiets een voleiken wandkast gaan halen in't midden van een LEZ, gaat de middenstand in die omgevingen het echt wel voelen.
Als ik een voleiken kast wil hebben, laat ik die wel brengen. Waarom zou ik sukkelen om die in de eigen wagen te proppen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 22:49   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dikke 2 ,
Zelfs al mag ik voorlopig met mijn wagen nog in die steden, Brussel, Antwerpen, Gent... ik blijf daar sowieso weg.
U wil ook ieder weekeinde een voleiken kast inkopen en die met de eigen wagen meenemen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2017, 22:52   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Effe kijken. Kledingzaak die ik zou bezoeken. Hier in Vilvoorde... Nope.

Tram, tjiens, niet te zien.
Bus, ja, op 70 meter is er een halte. Bussen die me zouden brengen waar ik wil zijn in 1 rit. Nope.
Metro. Nope.
Trein. 20 minuutjes wandelen. En dan?

Weet ge wat. Ik bestel het wel via het internet. Komt er een bestelwagentje van een koerierdienst het wel brengen.

De winkel is dan een magazijn, waarschijnlijk in Nederland of anders in China.
U wil de middenstand in het centrum dus niet steunen? Nogal merkwaardige reactie...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 03:37   #119
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De bron is niet "de middenstand", maar wel "iemand" (?) die beweert "een praatje" te hebben geslagen "met handelaars".

Kortom, vager kan niet.
Niets anekdotisch bewijs, wel de bevraging van 141 middenstanders in het Gentse stadscentrum: de omzet is sinds april '17 gemiddeld 10 tot 30 % gedaald. Artikel in De morgen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 04:32   #120
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Ik wil een boodschappen drone.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be