Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2017, 08:50   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Omdat België begint waar logica eindigt.

Leer uw geschiedenis, het kan misschien een beetje helpen.
Ik denk dat pajoske zijn geschiedenis goed kent.

En terecht heel die Vlaamse cirque kritisch bekijkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:11   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kan nog veel geschiedenis leren. Maar ik heb geen lessen in geschiedenis te krijgen van politiekers van een bepaalde partij die op TV durven zeggen dat Vlamingen (lees: inwoners van het gewest Vlaanderen) een gemeenschappelijk verleden hebben.
Als ge een beetje kennis hebt van de geschiedenis van uw eigen streek weet ge best waarover ik het heb.
Oh, jawel, hebben ze een gemeenschappelijk verleden... Gewoon al het feit dat je naast een oprukkende en veroverende francofonie moet leven, die al eeuwenlang zijn grenzen tot aan de Rhijn wou opschuiven, maak dat je een gemeenschappelijk verleden hebt...
De Luikenaars zitten daar ook voor een stuk in, maar zij hebben hun kazak gedraaid en zijn nu de grootste vriendjes van die veroveraars geworden... Noemen ze dat niet colaboreren soms???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:13   #23
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge hebt van die mensen die vonden dat Vlaanderen speciaal genoeg was om een apart beleid te hebben wat betreft verkeer. Ik neem als voorbeeld de snelheid op gewestwegen.
Het resultaat: bij de laatste flitsmarathon was er een regio in het Oosten van het land waar 21% te nel reed. Zijn dat hardrijders? Neen, het merendeel rijdt aan normale snelheden voor die wegen. maar omdat navelstaarders de max. snelheid verlaagd hebben met het idee dat gans het gewest gelijk is heb ge daar onaangepaste snelheidslimieten waar geen enkel mens zich aan houdt.
Ik durf te wedden dat als reservespeler door het bos naar het volgende dorp rijdt hij sneller dan de toegelaten 70 km/u rijdt.

M.a.w. het niveau Vlaanderen is het meest nutteloze niveau inmijn ogen. Te klein voor de grote beslissingen, en te groot voor de beslissingen die kort bij de mensen staan. Te klein voor (verkeers-)wetgeving, en te ver af van de straat.
Als gij nu meent dat dat beter geregeld is in het zuiden van het land... duidelijk dat je met kleppen op je ogen rondkijkt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:14   #24
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik denk dat pajoske zijn geschiedenis goed kent.

En terecht heel die Vlaamse cirque kritisch bekijkt.
Wat kun je anders verwachten in een Belgische cirque...
We doen het al zoveel beter, maar gelijk heb je, het blijft een cirque...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:20   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

.

Laatst gewijzigd door pajoske : 13 oktober 2017 om 09:22.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 09:21   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, jawel, hebben ze een gemeenschappelijk verleden... Gewoon al het feit dat je naast een oprukkende en veroverende francofonie moet leven, die al eeuwenlang zijn grenzen tot aan de Rhijn wou opschuiven, maak dat je een gemeenschappelijk verleden hebt...
Gij hebt precies ook nog nooit van het hertogdom Brabant gehoord en van haar expansiedrang (o.a. via hertogdom Luxemburg en hertogdom Limburg) naar het Oosten?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:43   #27
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.807
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben vandaag bezig geweest met inschrijven van facturen. Als dat een van 1.000 euro is, kost mij dat evenveel tijd en moeite als dat dit een van 2.000 euro is. En ze nemen beiden ook maar één regel in beslag.

Wat betreft provincies redeneert de nv-a: we doeken ze op, centraliseren, en dat geeft een kostenbesparing. Wanneer het over België gaat zijn ze dat plots vergeten.
We zouden ook alle BEL-20 bedrijven kunnen laten fusioneren omdat ze dan maar één HR-afdeling nodig hebben. Net als één IT-afdeling, één boekhouding, ...

Zou dat werken denk je?
Met de wafelijzerlogica van weleer. 19 directies die pas instemmen met een investering van de 20e als ook zij een gelijkaardige investering mogen doen, of ze nu nodig is of niet.
Zou dat ondanks die 'kleine flaw' toch nog meer kostenbesparend zijn dan die samengesmolten afdelingen?

Fusies en/of schaalvergrotingen hebben pas zin als er een synergie tussen de entiteiten bestaat. Daar klemt het schoentje echter.

Citaat:
Iemand die een beetje logisch nadenkt snapt daar geen ballen van.
Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die nog naar de oude belziek willen terugkeren dat nog zieker was dan nu.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:57   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij hebt precies ook nog nooit van het hertogdom Brabant gehoord en van haar expansiedrang (o.a. via hertogdom Luxemburg en hertogdom Limburg) naar het Oosten?
Willen we het aantal doden en mensenrechtenschendingen via de eeuwenlange francistische dominantie vergelijken met het aantal doden en mensenrechtenschendingen via het hertogdom Brabant???

Kijk naar Brugge; alle verwoestingen daar aangericht was het werk van de grote fransen...
Kijk naar Luik; ik heb nooit gehoord dat de Brabanders de mensen per twee met de rug tegen elkaar gebonden in de Maas gooiden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 11:58   #29
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
We zouden ook alle BEL-20 bedrijven kunnen laten fusioneren omdat ze dan maar één HR-afdeling nodig hebben. Net als één IT-afdeling, één boekhouding, ...

Zou dat werken denk je?
Met de wafelijzerlogica van weleer. 19 directies die pas instemmen met een investering van de 20e als ook zij een gelijkaardige investering mogen doen, of ze nu nodig is of niet.
Zou dat ondanks die 'kleine flaw' toch nog meer kostenbesparend zijn dan die samengesmolten afdelingen?

Fusies en/of schaalvergrotingen hebben pas zin als er een synergie tussen de entiteiten bestaat. Daar klemt het schoentje echter.

2



Ik snap inderdaad niet dat er mensen zijn die nog naar de oude belziek willen terugkeren dat nog zieker was dan nu.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 12:21   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge hebt van die mensen die vonden dat Vlaanderen speciaal genoeg was om een apart beleid te hebben wat betreft verkeer. Ik neem als voorbeeld de snelheid op gewestwegen.
Het resultaat: bij de laatste flitsmarathon was er een regio in het Oosten van het land waar 21% te nel reed. Zijn dat hardrijders? Neen, het merendeel rijdt aan normale snelheden voor die wegen. maar omdat navelstaarders de max. snelheid verlaagd hebben met het idee dat gans het gewest gelijk is heb ge daar onaangepaste snelheidslimieten waar geen enkel mens zich aan houdt.
Ik durf te wedden dat als reservespeler door het bos naar het volgende dorp rijdt hij sneller dan de toegelaten 70 km/u rijdt.

M.a.w. het niveau Vlaanderen is het meest nutteloze niveau inmijn ogen. Te klein voor de grote beslissingen, en te groot voor de beslissingen die kort bij de mensen staan. Te klein voor (verkeers-)wetgeving, en te ver af van de straat.
Waarom zou Vlaanderen te klein zijn voor de grote beslissingen? Vlaanderen zou ergens in de middenmoot zitten van de landen naar aantal inwoners.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2017, 19:05   #31
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen te klein zijn voor de grote beslissingen? Vlaanderen zou ergens in de middenmoot zitten van de landen naar aantal inwoners.
U scherts toch nu hoop ik ?

Ocharme een goede 6 miljoen vlamingen......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 14:02   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Wie in de EU met 6 mio is, moet geen grote speler willen zijn. Dat zou toch ondemocratisch zijn.
Klein spelerke is ook al goed. Wij zijn geen Nederlanders die de hele wereld willen betuttelen.
Met ons rechtvaardig toebedeelde hoeveelheid beslissingsmacht is het al meer dan genoeg.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 20:53   #33
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie in de EU met 6 mio is, moet geen grote speler willen zijn. Dat zou toch ondemocratisch zijn.
Klein spelerke is ook al goed. Wij zijn geen Nederlanders die de hele wereld willen betuttelen.
Met ons rechtvaardig toebedeelde hoeveelheid beslissingsmacht is het al meer dan genoeg.
Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 21:03   #34
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Of je kan ook het overbodige federale niveau schrappen.
EN de senaat met achterkamer politiek en al de aan federaal en senaat verbonden toestanden. Einde van Maffia met zwijgplicht toestanden!

Zelf beslissend deelstaat in protecoleire België voor contact buitenland en gemeenschappelijk leger!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 oktober 2017 om 21:03.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2017, 21:08   #35
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.
Onafhankelijkheid is het woord gebruik van machtwellustigen die zich tot keizer in hun rijk willen kronen.

Behoud wat goed is en evolueer en verfijn de verzuchtingen van de mensen in hun levenssfeer naar zelfbestuur deelstaat met directe democratie in en protocol België.
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 14 oktober 2017 om 21:09.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 07:31   #36
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U scherts toch nu hoop ik ?

Ocharme een goede 6 miljoen vlamingen......
Nogmaals, waarom is 6 miljoen te weinig? Waarom is dat voor de helft van de landen op deze wereldbol wel voldoende en waarom is dat voor Vlaanderen niet voldoende. Vanaf hoeveel mensen is het ok om beslissingen te nemen en waarom schaffen we dan eigenlijk niet meteen het stedelijke niveau af? Kom eens af met concrete cijfers in plaats van met deze nietszeggende dooddoener.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 09:38   #37
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nogmaals, waarom is 6 miljoen te weinig? Waarom is dat voor de helft van de landen op deze wereldbol wel voldoende en waarom is dat voor Vlaanderen niet voldoende. Vanaf hoeveel mensen is het ok om beslissingen te nemen en waarom schaffen we dan eigenlijk niet meteen het stedelijke niveau af? Kom eens af met concrete cijfers in plaats van met deze nietszeggende dooddoener.
6 miljoen is niet te weinig. Maar het houdt in dat het zuiden het met de overblijvende 4 miljoen mensen moet rooien(woordspeling...). En die zijn nu eenmaal gewoon dat er bij elke uitgave een deel Vlaams geld bij zit. Tevens is 'werken voor de centen' daar voor veel meer mensen niet aan de orde.(Vlaanderen past wel bij...)
Ook zou dan de Franstalige gebiedsinname in de rand en verder gestopt worden. Dat verklaart dat de tegenstand helemaal in die Frans-minnend en Vlaming-hatend kamp zit.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 09:58   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is iets meer dan 1% van de bevolking. Daarmee gaat ge niet veel gewicht in de beslissingsschaal leggen.
Denken dat ge met 6 mio inwoners op een eilandje kunt leven waar ge uw leven zelf bepaalt is utopie. Misschien is dat mogelijk voor reeds lang bestaande landen met een rijk politiek verleden. Maar een nieuw land zonder eigen geschiedenis: forget it.
dus alles staat vast voor eeuwig en altijd?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be