Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 oktober 2017, 21:09   #41
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Och kom. Wat wij hebben danken wij vooral aan onszelf.
Ik ben een oude zaag. Maar ik zal hier desondanks nogmaals mijn mening geven. En die is niet fraai voor degenen die nu aan de alarmbel trekken.
Inderdaad; mijn generatie heeft zijn zakken gevuld maar niet allemaal hoor.
Ik heb veertig jaar in de politiek gestaan in een partij die vernieuwing zou brengen. Ik was zelfs een der oudst aangesloten leden in die partij.
En ik was vooral lid geworden omdat ik het beu was om met mijn kloten te laten spelen. Je spant U dus in; maakt het plaatselijk partijprogramma en je bouwt de lijst uit. Weliswaar met daartussen een paar overlopers van andere partijen en dit om een volledige kieslijst te kunnen voorleggen.
En dan ga je naar de kiezer. En wat zegt diezelfde kiezer?
Wel diezelfde kiezer die geeft de meeste voorkeurstemmen aan dezen die nooit geijverd hebben voor het volk maar die wel diploma's gekregen hebben met goedvinden van die andere partijen. Zonder die medewerking kon je geen diploma behalen waarvoor mondelinge proeven dienden te worden afgelegd.
En dan komt die partij in coalitie en haalt met haar twee verkozenen twee schepenzetels binnen. En dan begint de stoelendans. Plaatsjes werden verkocht en familieleden kregen voorrechten. De rest van de partij werd wandelen gestuurd voor de vuilbak.
Welnu ik heb het volk afgemeten en te licht bevonden.
Ze stemden dus niet voor de werkers maar wel voor dezen met een gekregen diploma. Zo ging dat vroeger.
En zo gaat dat nu nog steeds. Degenen die hun kas afdraaien in de privé krijgen nu ook het minst. Degenen met de mooiste jobkes krijgen nog meer en dit zelfs met medewerking van de kiezer.
Ik heb mijn conclusies getrokken en foert gezegd.
Na jaren zwaar werk kreeg ik wegens werkdruk en tegenkanting een tijdlang twintig bloeddruk. En ik kreeg ook een zware trombose. Een dringend opgeroepen dokteres van wacht op zaterdag oordeelde dat het geen erg was en adviseerde van slapen te gaan en mij op maandag te wenden tot mijn huisdokter. Maar op zondagmorgen was ik verlamd.
Een dokteres met dergelijk diploma moest toch weten dat iedere seconde kostbaar was? Nee; blijkbaar wist ze dat niet.
Het was wel een beeld van een jonge vrouw. Je zou er zo mee de koffer ingedoken hebben. Maar nu nog vraag ik mij af hoe die aan dit diploma geraakt is.
Om een lang verhaal kort te maken geef ik dus hierbij mijn bevindingen.
Niet de werkers worden beloond door de kiezer.
En degenen die hard werken voor een baas worden daar meestal ook niet voor beloond. Ik weet dat maar de rest weet dat dus niet.
Een beetje politieke hulp en rechtvaardigheid is meegenomen en een beetje geluk ook in het leven. Maar in de politiek bestaat die rechtvaardigheid niet en bij de kiezers evenmin.
Dat was voor mij voldoende. Ik zit nog steeds in mijn zetel. Eindelijk heb ik voor mezelf wat tijd vrijgemaakt. Het leven blijft niet eeuwig duren.
En die partijpolitiek kan sindsdien deftig mijn kl.t.n kussen.
Mensen met teveel macht doen zuiver hun goesting en vegen hun voeten aan dat dom kiesvolk dat de broek krijgt die het zelf aangepast heeft.
Punt.
Met de hoop dat mijn mening ditmaal gelezen wordt.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 21:32   #42
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Haha, wat een tragische grap toch.
Dit land betaalt elk jaar +/- 12 miljard euro aan rente op staatsschuld aan de banken, jaar in, jaar uit.
600 miljard oude frankskes
Bedenk welke maatschappelijke mogelijkheden, indien in de begroting gehouden, die fenomenale bedragen zouden kunnen mogelijk maken op 10, 20, 30 jaar…

Als overheid zélf een schuld-, inflatie- en rentevrij geldsysteem opzetten is wel uitermate wenselijk, maar is tevens levensgevaarlijk, zoals het verloop van de geschiedenis helaas al enkele keren heeft aangetoond.

Maw, pech voor degenen die van de laagste pensioenen moeten leven en ook dikke pech voor tal van andere sectoren, die ’n extra zak met euro’s best zouden kunnen gebruiken, maar hey, bankiers gaan nu eenmaal voor op het algemeen belang, gezien die blijkbaar het eeuwig-en drie dagen durende monopoly hebben op geldtoverij uit het niets.
Slechts mogelijk gemaakt door de levenslange inzet van collaborerende politici, uiteraard zelf voorzien van ’n riant pensioen.

Noot: de globale uitstaande overheidsschulden bedragen +/-60.000 miljard dollar, waarop elke maand rente moet betaald worden...
Bedenk welke maatschappelijke mogel..., ach, never mind.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 16 oktober 2017 om 21:35.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 22:59   #43
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar het is ook die generatie die vanaf 14 jaar in de fabrieken stond te werken in 45 uren weken.
Zonder sociaal verlof, krediet uren enz.
Dat was de generatie voor de boomers waar gij over spreekt.
Ik ken geen enkele boomer die 'van zijn veertien jaar in de fabrieken stond te werken'.
Aan de waterpijp lurken op een perzisch tapijt en naar Bob Dylan luisteren, ja.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 23:50   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat was de generatie voor de boomers waar gij over spreekt.
Ik ken geen enkele boomer die 'van zijn veertien jaar in de fabrieken stond te werken'.
Aan de waterpijp lurken op een perzisch tapijt en naar Bob Dylan luisteren, ja.
Ach nee,ik ken er genoeg....

Destijds was de schoolplicht maar tot 14 jaar....

En ik praat over de jaren 70.....

Pas in 1983 is dit verlengd van 14 jaar naar 18 jaar...

Laatst gewijzigd door Svennies : 16 oktober 2017 om 23:56.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2017, 23:57   #45
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.066
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Met de hoop dat mijn mening ditmaal gelezen wordt.
U bent dus ontgoocheld in de kiezer !? Dat U niet alleen zijt, troost misschien.
Sommigen beweren dat "de kiezer altijd gelijk heeft" ! Volgens U niet dus .
Alleen de link naar de pensioenmaffia is me niet duidelijk geworden.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:05   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Dat was de generatie voor de boomers waar gij over spreekt.
Ik ken geen enkele boomer die 'van zijn veertien jaar in de fabrieken stond te werken'.
Aan de waterpijp lurken op een perzisch tapijt en naar Bob Dylan luisteren, ja.
Ik wel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:10   #47
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik wel.
Mie toe.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:25   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ga vooral niet in op de inhoud, boomermans.
Hebt gij dat deel van mijn antwoord dat zeer duidelijk over de inhoud ging niet begrepen of gelezen? Tja als gij de inhoud van een opdracht bij een werkgever ook zo slecht begrijpt is het niet verwonderlijk dat ge zonder werk blijft zitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Werk genoeg voor Oost-Europeanen die aan slavenvoorwaarden willen werken zul je bedoelen.
Er rijden amper nog vrachtwagenchauffeurs die Nederlands spreken voor Vlaamse bedrijven.
Dan is mijn neefje die als vrachtwagenchauffeur voor een Limburgse firma rijdt natuurlijk weer een van die grote uitzonderingen zeker?

Werkzoekend als chauffeur ? Ik zie hier 11 openstaande vacatures bij een Limburgse firma. http://jobs.essers.com/chauffeur/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:36   #49
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

[quote=Svennies;8550590]Ach nee,ik ken er genoeg....

Destijds was de schoolplicht maar tot 14 jaar....

En ik praat over de jaren 70.....

Pas in 1983 is dit verlengd van 14 jaar naar 18 jaar...[/QUOTE]

Niet helemaal akkoord.
Er is in België geen schoolplicht, wel leerplicht.
Maar binnen die leerplicht kan men ook kiezen voor deeltijds onderwijs. en kan men vandaag al beginnen werken (als men aan de voorwaarden voldoet) vanaf 15 en een half jaar.

bron: https://www.belgium.be/nl/Leren/onderwijs/leercontract

Vroeger was dat vanaf 14 jaar. Ik ken er velen die zo via leercontract vanaf 14 jaar zijn beginnen werken. Dikwijls was dat bij een kleine zelfstandige-stielman.

Het is wel zo dat die leertijd niet meetelt voor berekening van het aantal gewerkte jaren voor het pensioen. Terwijl voor ambtenaren een gedeelte van de tijd die ze fulltime op schoolbanken doorbrachten als 'gewerkte jaren' telt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 oktober 2017 om 08:44.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:44   #50
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar stelt JM Dedecker dat er naar een gelijk basispensioen voor iedereen op basis van (eigen) kapitalisatie met eventueel verplichte tweede pijler dient te worden overgestapt ?
Indirect, door het te hebben over een Ponzi-scheme (het enige alternatief voor repartitie (=herverdeling) is kapitalisatie). Een en ander werd onlangs uit de doeken gedaan door Herman Matthijs in diezelfde Knack:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/we...on-902591.html
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 08:49   #51
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als je dat invoert zal je tegen 2060 de eerste pensioenen onder dat stelsel uitbetalen. Wie nu al een eind in zijn loopbaan zit kan bezwaarlijk nog switchen.
Uiteraard. De Zweden hebben 't ons voorgedaan en er is uiteraard een overgangsperiode nodig waarbij de kosten gradueel dalen. Puik system:
http://www.openzone.be/nelelijnen/archief/artikel/35146

Koppeling tussen levensverwachting en effectieve pensioenleeftijd.

Partiële privatisering van het wettelijk pensioen via premiestelsel.

Pensioenreserves worden opgebouwd uit premies en uit een trustfonds (om de hervorming te financieren).

Virtuele individuele pensioenrekeningen

Sociaal vangnet via minimum basispensioen gegarandeerd door de overheid en rechtstreeks gefinancierd uit belastinggelden (= ‘garantipension’).

Overgangsmaatregelen waarbij het oude stelsel van vast wettelijk pensioen behouden blijft voor personen geboren voor 1938 en een gemengd systeem (vast + aanvullend) toegepast wordt voor wie geboren is tussen 1938 en 1953 (als dit voordeliger is voor de gepensioneerde).

Laatst gewijzigd door korvo : 17 oktober 2017 om 08:52.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 09:08   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Niet helemaal akkoord.
Er is in België geen schoolplicht, wel leerplicht.
Maar binnen die leerplicht kan men ook kiezen voor deeltijds onderwijs. en kan men vandaag al beginnen werken (als men aan de voorwaarden voldoet) vanaf 15 en een half jaar.

bron: https://www.belgium.be/nl/Leren/onderwijs/leercontract

Vroeger was dat vanaf 14 jaar. Ik ken er velen die zo via leercontract vanaf 14 jaar zijn beginnen werken. Dikwijls was dat bij een kleine zelfstandige-stielman.

Het is wel zo dat die leertijd niet meetelt voor berekening van het aantal gewerkte jaren voor het pensioen. Terwijl voor ambtenaren een gedeelte van de tijd die ze fulltime op schoolbanken doorbrachten als 'gewerkte jaren' telt.
Middelbare schooljaren?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 oktober 2017 om 09:28.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 09:08   #53
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Werk genoeg voor wie iets te bieden heeft aan een werkgever. Maar sommigen van uw generatie hebben precies altijd wel een uitvlucht om niet te moeten werken.

Dt-fouten maken is geen doodzonde. Maar het geeft wel geen goede indruk. En al zeker niet wanneer je gaat solliciteren.

PS Enkele weken geleden was ik op bedrijfsbezoek. Die werkgever heeft méér dan 40 openstaande vacatures, en is genoodzaakt personeel (aan Belgische lonen) uit het buitenland te halen.
Je kan het verhaal ook omdraaien: men betaalt ingenieurs en techniekers te weinig.

Want op dit moment is het huilen met de pet op voor bedrijven die dat soort profielen willen hebben. En nog steeds kiezen veel te veel studenten voor ASO en in het hoger voor dingen zoals grafisch ontwerpen, pol en soc, enz....

Hogere lonen zouden meer mensen naar die beroepen trekken, en ook mensen er toe aanzetten om zich om te scholen naar technische beroepen.

Maar oh wee, daar wilt het VBO niet van horen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 09:10   #54
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

loonkost blahblahblah
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 11:01   #55
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het systeem waar BDW het N-VA programma heeft voor laten vallen.

Hij gaat dat systeem redden, voor de Vlaming...


...
BDW of niet.
Ik zal het wel niet meer meemaken maar betaalde me wel blauw.
Je weet wel "Sterke schouders dragen het meest".
Maar waar sta ik? Aan de dialyse en met hartproblemen ondertussen.
Als je dan mijn pensioen ziet .... Er zijn schijnbaar geen sterke schouders meer die mij helpen nu.
Het profitariaat mag dringend eens beginnen nadenken want na ons, de domme betalers, wordt het heel donker anders denk ik.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 11:04   #56
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
BDW of niet.
Ik zal het wel niet meer meemaken maar betaalde me wel blauw.
Je weet wel "Sterke schouders dragen het meest".
Maar waar sta ik? Aan de dialyse en met hartproblemen ondertussen.
Als je dan mijn pensioen ziet .... Er zijn schijnbaar geen sterke schouders meer die mij helpen nu.
Het profitariaat mag dringend eens beginnen nadenken want na ons, de domme betalers, wordt het heel donker anders denk ik.
Als je geen deftig pensioen hebt, heb je waarschijnlijk toch niet zo veel verdiend en zo lang gewerkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 11:14   #57
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je geen deftig pensioen hebt, heb je waarschijnlijk toch niet zo veel verdiend en zo lang gewerkt.
Mis hoor jongen maar op die "sterke schouders" stond gelukkig ook nog een slim hoofd dat wel veel betaalde maar ook veel over hield.
En zelfs aan dat zitten ze nu nog dagelijks te knagen gelijk de ratten.
Ik reageer ook niet om te klagen maar vind zoals JMDD dat de pensioenregeling een aanfluiting van eerlijke verdeling van de pensioenen is.
Eenmaal op pensioen en ten laste van de anderen zou iedereen gelijk gesteld moeten worden en met een eerlijk pensioen niet gebaseerd op in welk statuut je werkte.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 12:19   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
BDW of niet.
Ik zal het wel niet meer meemaken maar betaalde me wel blauw.
Je weet wel "Sterke schouders dragen het meest".
Maar waar sta ik? Aan de dialyse en met hartproblemen ondertussen.
Als je dan mijn pensioen ziet .... Er zijn schijnbaar geen sterke schouders meer die mij helpen nu.
Het profitariaat mag dringend eens beginnen nadenken want na ons, de domme betalers, wordt het heel donker anders denk ik.
Troost u, ik ook, en nog een aantal andere ziektes erbij.

En uw pensioen, mijn invaliditeit zal ongeveer de helft zijn van uw pensioen.

Maar wees gerust, wij maken het einde van Belgie nog mee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 12:35   #59
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Met de hoop dat mijn mening ditmaal gelezen wordt.
En weer is het de media die de verkeerde lakens uitdeelde...
Hoe kan de domme kudde weten wie wel en wie niet werkt in de partij?? Maar wat ze wel zien zijn de opgeblazen lichtjes die de media hen voorhouden...

Heb de media in handen en de grootste dwaasheden worden onder de noemer democratie opgedrongen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2017, 13:34   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Mis hoor jongen maar op die "sterke schouders" stond gelukkig ook nog een slim hoofd dat wel veel betaalde maar ook veel over hield.
En zelfs aan dat zitten ze nu nog dagelijks te knagen gelijk de ratten.
Ik reageer ook niet om te klagen maar vind zoals JMDD dat de pensioenregeling een aanfluiting van eerlijke verdeling van de pensioenen is.
Eenmaal op pensioen en ten laste van de anderen zou iedereen gelijk gesteld moeten worden en met een eerlijk pensioen niet gebaseerd op in welk statuut je werkte.
Mijn ouders en schoonouders komen ruimschoots toe met hun pensioen.

Wel volle carrieres.

Dus ik snap uw gejank eigenlijk niet. Je hebt gezondheidsklachten. Ook met die zit je in Belgie vrij goed: de staat betaalt het gros van je onkosten. In de VS zal je nu al snel met facturen van 100k en meer....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be