Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2008, 14:44   #41
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Idd isolatie kost handenvol geld en dan is de vraag of het ook wat oplevert.
Dus iets levert pas iets op als het niets kost? Klint nogal commie.
Heb je een bedrijf? Vreemde redenering.
Hoe kan je nu groeien zonder te investeren?

"Tzijn zotten die werken", zeker? Aja, want nen job kost handenvol werk: wat levert dat op?

Citaat:
Maar mijn probleem is dat men mensen VERPLICHT om bepaalde isolatiekosten te maken. Vrijwillig mag iedereen doen wat hij of zij wil, maar ik vind deze verplichtingen verkeerd. De overheid moet eens stoppen met zich te bemoeien met allerhande zaken.
Zeer goed. Alle punten. Maar dan ook geen sociaal stookoliefonds, gratis schijf elektriciteit en al die andere oneconomische en onecologische troep.
De prijs is de prijs! Hoge prijs = isoleren!
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 7 november 2008 om 14:46.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 22:26   #42
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zeer goed. Alle punten. Maar dan ook geen sociaal stookoliefonds, gratis schijf elektriciteit en al die andere oneconomische en onecologische troep.
De prijs is de prijs! Hoge prijs = isoleren!
Daar heb ik geen probleem mee. Ik ben nl het volledig met u eens dat deze zaken niet economische te verantwoorden zijn. Maar ja de overheid verkwanselt graag ons belastinggeld.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 17:36   #43
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Heeft er iemand ervaring met seurobric?
zie http://www.seurobric.be/index.html
Lijkt me niet oninteressant?
Natuurlijk gaan ze op hun site zelf het negatieve nieuws niet melden, vandaar de vraag, zijn er hier ook mogelijke nadelen aan, wie heeft er ervaring mee?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 09:03   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bouwen met hard piepschuim. 'k geloof er niet echt in.

Isolatie? Het kunststof op zichzelf is goed isolerend, maar een stevige betonsoort daarentegenover is een goede koudegeleider. En zonder betonkern is het spul waardeloos.

En later, bij het minste dat je iets aan de muur wil hangen moet je al tot op in de betonkern gaan boren. Tof, de trouwfoto omhooghangen is een hele bedoening waar men de kunststof en pleisterlaag niet kan gebruiken, dus, een simpel pluggetje van 3 cm vergt al een 6 cm diep gat, en dan moet men een speciale vulring gaan gebruiken om de dikte van pleisterlaag en kunststoflaag op te vangen.

En de speciale vereiste voor de fundering word ook niet naar voor gebracht. De lego achtige stapelblokken wegen weinig, maar de betonkern daarentegenover....

Neen, dan liever houtskeletbouw met 40cm glas of rotswol isolatie, da's simpeler en volgens mij gezonder EN milieuvriendelijker.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 09:43   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bouwen met hard piepschuim. 'k geloof er niet echt in.

Isolatie? Het kunststof op zichzelf is goed isolerend, maar een stevige betonsoort daarentegenover is een goede koudegeleider. En zonder betonkern is het spul waardeloos.

En later, bij het minste dat je iets aan de muur wil hangen moet je al tot op in de betonkern gaan boren. Tof, de trouwfoto omhooghangen is een hele bedoening waar men de kunststof en pleisterlaag niet kan gebruiken, dus, een simpel pluggetje van 3 cm vergt al een 6 cm diep gat, en dan moet men een speciale vulring gaan gebruiken om de dikte van pleisterlaag en kunststoflaag op te vangen.

En de speciale vereiste voor de fundering word ook niet naar voor gebracht. De lego achtige stapelblokken wegen weinig, maar de betonkern daarentegenover....

Neen, dan liever houtskeletbouw met 40cm glas of rotswol isolatie, da's simpeler en volgens mij gezonder EN milieuvriendelijker.
Het is een systeem voor renovatie, niet voor nieuwbouw.

En de skeletbouw met hout is idd de goedkoopste, gezondste en energievriendelijkste, maar eist wel de kap van bossen voor het bekomen van het nodige hout.
Hout is zelf reeds een goede isolator en vereist dus minder ander isolatiemateriaal dan steen. Hierdoor word het dus ook een pak milieuvriendelijker dan de steenbouw.
Ook de fundering moet minder zwaar en dik zijn, waardoor er minder verstening van de ondergrond nodig is en de waterdoorlaatbaarheid van de bodem niet verminderd word, wat de kansen op wateroverlast verminderd.

Het enige grote nadeel van houtbouw is de brandbestedigheid, de reden trouwens waarom houtbouw vaak word verboden in Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 01:36   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het is een systeem voor renovatie, niet voor nieuwbouw.
Mag ik even twijfelen aan die uitspraak? Het vergt het volgieten met beton van nieuwe muren , hoe je dat rijmt met renovatie is me een vraag. Doe maar eens, een muur binnen opvullen met beton. Schepje per schepje met een pollepel en trechter?

Citaat:
En de skeletbouw met hout is idd de goedkoopste, gezondste en energievriendelijkste, maar eist wel de kap van bossen voor het bekomen van het nodige hout.
1 optie, het FSC label, alleen kunstmatig gegroeide bossen die na kap herplant worden. Wel lastig als je een vol eiken voordeur wil. dan ga je even mogen wachten, of DIEP in de zakken tasten.

Citaat:
Het enige grote nadeel van houtbouw is de brandbestedigheid, de reden trouwens waarom houtbouw vaak word verboden in Europa.
Dus laten onze geniale leiders, onze roergangers, oftewel , de politici wel toe dat nog beter brandbare milieu onvriendelijke, aardolie verslindende kunststoffen, volgespoten met milieu-onvriendelijke brandvertragers gebruikt worden.

Probeer maar eens een onbehandelde, droge 6 bij 6cm beuken balk in brand te steken....

Nee Jantje, op dat gebied volg ik jouw redenering perfect.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 06:19   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mag ik even twijfelen aan die uitspraak? Het vergt het volgieten met beton van nieuwe muren , hoe je dat rijmt met renovatie is me een vraag. Doe maar eens, een muur binnen opvullen met beton. Schepje per schepje met een pollepel en trechter?
Betonpomp met dunne slangen en kiftbeton.

Citaat:
1 optie, het FSC label, alleen kunstmatig gegroeide bossen die na kap herplant worden. Wel lastig als je een vol eiken voordeur wil. dan ga je even mogen wachten, of DIEP in de zakken tasten.
Je moest eens weten welke schade beton en baksteen toebrengen aan het milieu


Citaat:
Dus laten onze geniale leiders, onze roergangers, oftewel , de politici wel toe dat nog beter brandbare milieu onvriendelijke, aardolie verslindende kunststoffen, volgespoten met milieu-onvriendelijke brandvertragers gebruikt worden.

Probeer maar eens een onbehandelde, droge 6 bij 6cm beuken balk in brand te steken....
Klopt maar er word dan ook nog steeds gewerkt met een oude engelse wet vandirect na de grote brand in Londen gewerkt
Citaat:
Nee Jantje, op dat gebied volg ik jouw redenering perfect.
Ik geef zelf ook de voorkeur aan houtbouw
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 11:10   #48
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Sismo-achtig.
ben momenteel bezig met de renovatie (lees: 75% herstelling) van een schoolgebouw geboud met sismo.
Pure horror. het ding is maar 15 jaar oud (problemen waren er al op 8 jaar, maar subsidiesysteem vertraagt de herstelling).

Zaken die gemeenschappelijk zijn met seurobrick:
- isolatie binnen en buiten met relatief dampdicht materiaallaag in het midden: dubieus
- moeilijke controle op perfecte vulling met beton (met eigen ogen gezien)
- betondruk op isolatie (indien geen bekisting rond isolatieblokken) zorgt voor uitzakking (en dus meer beton om te compenseren)
- inderdaad, zoals reeds opgemerkt: bijna onmogelijke duurzame bevestiging op muur tijdens gebruik gebouw (hinderende isolatielaag).

Noot: op de website vergelijkt men een standaard muur van 14cm met 5 cm isolatie met hun blokjes. resultaat: 10% beter.
Als je weet dat het peanuts kost om ipv die 5cm, een 7,5cm of 10cm te gebruiken, vervalt het energetische aspect volledig.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2008 om 11:17.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 11:25   #49
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.224
Standaard

Zeer interessante posts in deze draad Steben - en ook goed begrijpbaar.
Merci
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 12:01   #50
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zeer interessante posts in deze draad Steben - en ook goed begrijpbaar.
Merci
Danke viele Mal.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:19   #51
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bouwen met hard piepschuim. 'k geloof er niet echt in.

Isolatie? Het kunststof op zichzelf is goed isolerend, maar een stevige betonsoort daarentegenover is een goede koudegeleider. En zonder betonkern is het spul waardeloos.

En later, bij het minste dat je iets aan de muur wil hangen moet je al tot op in de betonkern gaan boren. Tof, de trouwfoto omhooghangen is een hele bedoening waar men de kunststof en pleisterlaag niet kan gebruiken, dus, een simpel pluggetje van 3 cm vergt al een 6 cm diep gat, en dan moet men een speciale vulring gaan gebruiken om de dikte van pleisterlaag en kunststoflaag op te vangen.

En de speciale vereiste voor de fundering word ook niet naar voor gebracht. De lego achtige stapelblokken wegen weinig, maar de betonkern daarentegenover....

Neen, dan liever houtskeletbouw met 40cm glas of rotswol isolatie, da's simpeler en volgens mij gezonder EN milieuvriendelijker.
Ik ga akkoord met je bezwaren al vallen ze al bij al nogal mee moet ik zeggen (dat van die kaders lijkt me niet onoverkomelijk, ik hou nogal van eenvoud).
Het groot voordeel (gemak van werken) lijkt me wel op te wegen tegen de door jou aangehaalde nadelen.
Voorts geeft beton ook wel een zekerheid naar duurzaamheid toe.
Houtskelet, zal ook wel behoorlijk duurzaam zijn veronderstel ik als alles goed is tenminste.
Hier bestaat immers de mogelijkheid dat je hout aangetast wordt door houtworm of rot als er vocht aankomt.

Ik ben er wel nog niet echt uit wat te kiezen, dus reacties blijven welkom.

Laatst gewijzigd door satiper : 17 november 2008 om 16:20.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 16:36   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.213
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Houtskeletbouw , met de moderne verduurzaamheidsmogelijkheden voor hout is houtrot en houtworm goed beheersbaar. En vocht, een goeie bouwstijl voorkomt dat probleem totaal.

En gemak van werken met die plastiek legoblokken, ik heb al gezien welk gezeur je kan hebben met betongevulde muren. La maar, geef mijn portie maar aan fikkie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 17:36   #53
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Vocht in platte daken is een probleem voor ALLE bouwmethodes.
Vocht in hellende daken en muren is nooit een probleem als het goed is geconcipieerd. Mits de juiste omstandigheden kan je in die vlakken volledig dampopen bouwen.

Beton heeft het nadeel moeilijk afbreekbaar te zijn. Ik ben geen groot voorstander van het bouwen voor eeuwen. beton heeft ook een groter radongehalte en moet - in zo een kunststofpakket - nog uitdrogen gedurende jaren.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2008 om 17:38.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 12:33   #54
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Vocht in platte daken is een probleem voor ALLE bouwmethodes.
Vocht in hellende daken en muren is nooit een probleem als het goed is geconcipieerd. Mits de juiste omstandigheden kan je in die vlakken volledig dampopen bouwen.

Beton heeft het nadeel moeilijk afbreekbaar te zijn. Ik ben geen groot voorstander van het bouwen voor eeuwen. beton heeft ook een groter radongehalte en moet - in zo een kunststofpakket - nog uitdrogen gedurende jaren.

Problemen kunnen soms in een klein hoekje zitten.
De woning waar ik momenteel in woon heeft een hellend dak.
Praktisch nooit problemen mee behalve als het regent en tegelijk hard waait.
Blijkbaar komt er dan toch ergens een kleine hoeveelheid water tussendoor.
Er is een onderdak (ademende folie), toch voert ook deze het water niet af naar de goot, ergens geperforeerd? Ergens een nagel die wat ver uitsteekt?
Moeilijk na te kijken, met overal isolatie die aangebracht is.
Ik bedoel maar, praktijk durft wel eens af te wijken van theorie.
In zo’n geval is het wel handig te beschikken over een structuur die wat weerstand kan bieden.
Je dak eraf gooien om een klein foutje te herstellen is immers is niet altijd even vanzelfsprekend.
Het neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk hebt, in geval van perfectie is er niks aan de hand, maar bij een klein foutje dat wel eens kan voorkomen, is het wel aangenaam om over een stevige structuur te beschikken lijkt me.
Het kan nooit de bedoeling zijn om promotie te voeren voor lekkende daken of andere tekortkomingen, alleen is het niet volledig zinloos om ervan uit te gaan dat een foutje wel eens kan voorkomen.
Zeker nu met alles mooi verpakt in isolatie lijkt dit meer dan ooit het geval.
Vroeger (zonder isolatie) was een beetje water niet echt een probleem, de boel droogde wel gewoon op, nu dat alles goed ingepakt is dat wel evenanders.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2008, 13:46   #55
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Problemen kunnen soms in een klein hoekje zitten.
De woning waar ik momenteel in woon heeft een hellend dak.
Praktisch nooit problemen mee behalve als het regent en tegelijk hard waait.
Blijkbaar komt er dan toch ergens een kleine hoeveelheid water tussendoor.
Er is een onderdak (ademende folie), toch voert ook deze het water niet af naar de goot, ergens geperforeerd? Ergens een nagel die wat ver uitsteekt?
Moeilijk na te kijken, met overal isolatie die aangebracht is.
Ik bedoel maar, praktijk durft wel eens af te wijken van theorie.
In zo’n geval is het wel handig te beschikken over een structuur die wat weerstand kan bieden.
Je dak eraf gooien om een klein foutje te herstellen is immers is niet altijd even vanzelfsprekend.
Het neemt natuurlijk niet weg dat je gelijk hebt, in geval van perfectie is er niks aan de hand, maar bij een klein foutje dat wel eens kan voorkomen, is het wel aangenaam om over een stevige structuur te beschikken lijkt me.
Het kan nooit de bedoeling zijn om promotie te voeren voor lekkende daken of andere tekortkomingen, alleen is het niet volledig zinloos om ervan uit te gaan dat een foutje wel eens kan voorkomen.
Zeker nu met alles mooi verpakt in isolatie lijkt dit meer dan ooit het geval.
Vroeger (zonder isolatie) was een beetje water niet echt een probleem, de boel droogde wel gewoon op, nu dat alles goed ingepakt is dat wel evenanders.
Ah, maar je spreekt over regen, ik sprak over damp.Ik nam even aan dat dat evident was... Zonder isolatie had je dat probleem ook niet waar?
Als het regent en er komt water door je onderdak zit je met een serieus probleem. wind en vocht: zeker lek. Hoe oud is je dakbedekking (pannen + onderdak)?

Ademende folie zou ik nooit voorschrijven zonder druk van de bouwheer. Het nadeel van die folies is hun miezerige weerstand in de bouwfase (nagels, trekken, voetafdrukken dakwerkers). Ik kies steevast voor vezelcement of gebitumineerd onderdak.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 18 november 2008 om 13:49.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:14   #56
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ah, maar je spreekt over regen, ik sprak over damp.Ik nam even aan dat dat evident was... Zonder isolatie had je dat probleem ook niet waar?
Als het regent en er komt water door je onderdak zit je met een serieus probleem. wind en vocht: zeker lek. Hoe oud is je dakbedekking (pannen + onderdak)?

Ademende folie zou ik nooit voorschrijven zonder druk van de bouwheer. Het nadeel van die folies is hun miezerige weerstand in de bouwfase (nagels, trekken, voetafdrukken dakwerkers). Ik kies steevast voor vezelcement of gebitumineerd onderdak.

Er is altijd goed, beter, best.
Ik neem aan dat vezelcement of gebitumineerd onderdak beter is dan de folie waarvan sprake.
Toch denk ik dat een foutje nog altijd mogelijk blijft.
Waterinsijpeling is bijgevolg nooit uit te sluiten en vormt bij een goed geïsoleerde woning een nog groter bedreiging voor de draagstructuur (zeker als die in hout is, denk ik) dan bij een niet geïsoleerde.
Vandaar dat ik ondanks de nadelen die er aan dit systeem ongetwijfeld wel zijn, toch niet helemaal overtuigd ben dat hout altijd de beste keuze zal blijken te zijn?
Woningen moeten geen eeuwen trotseren, maar ze moeten ook niet na enkele tientallen jaren ineen storten.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:18   #57
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Waterinsijpeling is bijgevolg nooit uit te sluiten en vormt bij een goed geïsoleerde woning een nog groter bedreiging voor de draagstructuur (zeker als die in hout is, denk ik) dan bij een niet geïsoleerde.
Als je een dampopen systeem hebt, kan het vocht ook weer verdwijnen.
Kwaliteit van hout is ook belangrijk (behandeld of niet).
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:26   #58
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Houtskeletbouw , met de moderne verduurzaamheidsmogelijkheden voor hout is houtrot en houtworm goed beheersbaar. En vocht, een goeie bouwstijl voorkomt dat probleem totaal.

En gemak van werken met die plastiek legoblokken, ik heb al gezien welk gezeur je kan hebben met betongevulde muren. La maar, geef mijn portie maar aan fikkie.
Fikkie laat u danken

Kan je iets meer vertellen over dat gezeur dat je kan hebben met betongevulde muren, (buiten het reeds genoemde probleem met bevestigingen aan de muur).
Het uitdijen van de onderste (meest druk) vulprofielen kan je denk ik wel tegengaan door maximum 1m25 hoog te vullen (even laten drogen) en pas dan een tweede laag van 2m25 aan te brengen.
Ik vermoed dat 2m50 ineens wel een probleem zou kunnen vormen?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:29   #59
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Als je een dampopen systeem hebt, kan het vocht ook weer verdwijnen.
Kwaliteit van hout is ook belangrijk (behandeld of niet).
Ik denk dat het drogen hier toch stukken trager verloopt, mss zelfs te traag. Maw genoeg tijd om schimmels te laten ontstaan, hetgeen je hout mettertijd tot poeder herleidt.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:59   #60
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Je kan altijd een klassieke (=onbewoonde) zolder maken en de vloer ervan isoleren, zo is het dak zelf "open". Maar wie heeft voor een niet gebruikte ruimte nog de centen?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be