Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 23:15   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat staat er helemaal niet. Wel is het een reactie op uw onjuist stelling dat we met CETA onze soevereiniteit zouden afgeven. Vooreerst klopt het niet en daarnaast is de soevereiniteit van de Europese landen al zwaar uitgehold tegenover de multinationals. De soevereiniteit waarnaar u verwijst, bestaat dus niet.
En vindt u dat een goede zaak, of toch maar liever niet?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 23:18   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Volgens mij ben jij slim genoeg om dat zelf op te zoeken maar ik heb het toch effe voor jou gedaan.
De Engelse tekst geeft alvast niet weer wat er van gemaakt wordt in het eerste citaat in het Nederlands, nl. "Als er nieuwe wetgeving wordt aangenomen die de toekomstige winst van een bedrijf vermindert, zal het land de buitenlandse investeerder moeten vergoeden alsof de nieuwe regels er niet geweest waren". Welnu, dat is niet in dat artikel gestipuleerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 23:21   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En vindt u dat een goede zaak, of toch maar liever niet?

Natuurlijk is dat geen goede zaak, maar met mijn opmerking velde ik geen oordeel. Wel stipte ik aan dat de soevereiniteit die hier blijkbaar zo hard wordt verdedigd onbestaande is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 23:26   #24
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Engelse tekst geeft alvast niet weer wat er van gemaakt wordt in het eerste citaat in het Nederlands, nl. "Als er nieuwe wetgeving wordt aangenomen die de toekomstige winst van een bedrijf vermindert, zal het land de buitenlandse investeerder moeten vergoeden alsof de nieuwe regels er niet geweest waren". Welnu, dat is niet in dat artikel gestipuleerd.
Natuurlijk is dat niet letterlijk gestipuleerd maar dat zal wel het gevolg zijn.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 23:27   #25
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vooreerst klopt het niet en daarnaast is de soevereiniteit van de Europese landen al zwaar uitgehold tegenover de multinationals. De soevereiniteit waarnaar u verwijst, bestaat dus niet.
Alweer die karikatuur. Ik gaf nochtans 2 tegenvoorbeelden die onze soevereiniteit aantonen.

En als onze soevereiniteit dan toch niet bestaat, waarom zit jij je hier dan nog dat hele CETA gedoe aan te trekken? Er verandert toch niks! Wat we niet meer hebben kunnen we ook niet meer kwijtraken.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 02:52   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ik ben geen fan van Magnette en ik maak me weinig illusies over zijn beweegredenen, maar ik vind zijn "NON" het enige goede antwoord op het CETA verdrag.
Volgens de tekst van het verdrag - dat zo lang mogelijk geheim werd gehouden - kan een rechtbank een land dwingen om een boete te betalen aan een privé bedrijf wanneer dat land wetten uitvaardigt die de toekomstige, nog niet gerealiseerde winst van dat bedrijf in het gedrang brengen.
Een aanslag dus op onze soevereiniteit ten voordele van privé belangen uit het buitenland!
Elke Vlaams-nationalist die meedanst op het pro-CETA deuntje van die rattenvanger op 't Schoon Verdiep zou zich beter eerst eens deftig informeren. Het Vlaams-nationalisme van de N-VA is samen met Vuye & Wouters immers verdwenen uit die partij.
Die stellingen zijn duidelijk en coherent. Alleen, vraag nationalisten, regionalisten of individuen van wat merk dan ook, NIET om logica-adepten te zijn.
Anders zouden die personen al lang hebben gesnapt dat de hele verzuchting naar onafhankelijkheid pure volksverlakkerij is.

Eenogigen die ook nog super 'myoop' zijn, hebben steeds nog een voetje voor op zombie-gemeenschappen, die zuchtend gaan bijdragen om een monocle van Gucci voor eenoog te betalen.
Lang leve de lulligheid van het goede doel. VVK & Jehova.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 21:43   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Natuurlijk is dat niet letterlijk gestipuleerd maar dat zal wel het gevolg zijn.
Onbewezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2016, 21:44   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Alweer die karikatuur. Ik gaf nochtans 2 tegenvoorbeelden die onze soevereiniteit aantonen.

En als onze soevereiniteit dan toch niet bestaat, waarom zit jij je hier dan nog dat hele CETA gedoe aan te trekken? Er verandert toch niks! Wat we niet meer hebben kunnen we ook niet meer kwijtraken.
Ik ben dan ook een voorstander van een goede handelsakkoord met Canada.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be