Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2016, 15:35   #61
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noem mij één politic(a)us die effectief het algemeen belang dient.
Behoudens tegenindicatie ga ik er van uit dat elke politicus het algemeen belang dient. Moest sinds het ontstaan van België elke politicus een pure zakenvuller geweest zijn, dan leefden we nu niet in zo'n welvarend land.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 17:05   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Behoudens tegenindicatie ga ik er van uit dat elke politicus het algemeen belang dient. Moest sinds het ontstaan van België elke politicus een pure zakenvuller geweest zijn, dan leefden we nu niet in zo'n welvarend land.
Want politici creeëren welvaart ??? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht, dat het de hardwerkende medemens was, die daar voor zorgt.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 4 november 2016 om 17:31.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 17:59   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noem mij één politic(a)us die effectief het algemeen belang dient.
Niettegenstaande hij een echte tsjeef was, denk ik dat Tindemans oprecht PROBEERDE het algemeen belang te dienen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 18:51   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Behoudens tegenindicatie ga ik er van uit dat elke politicus het algemeen belang dient. Moest sinds het ontstaan van België elke politicus een pure zakenvuller geweest zijn, dan leefden we nu niet in zo'n welvarend land.
Het een sluit het andere niet noodzakelijk uit. Zo was Italië ultra-corrupt van de jaren 50 tot de jaren 80, toch ging het economisch vrij goed. Ook landen als Zuid-Korea, etc. zijn corrupt.

In het Westen zorgt men er wel voor dat de bevolking kan meegenieten, om revoluties te vermijden, echter die "deal" sinds de jaren 20 (onder druk van het communisme) is aan het eroderen, met name als uitloper van Tatcher en Reaganomics en het neoliberalisme.

Echte corruptie is dit niet, want er gebeurt niets onwettigs. Wel een vorm van legale corruptie, op een legale manier de bevolking en de staat bij het zeventiende zetten.
Natuurlijk zouden we dit wel illegaal kunnen maken, maar daar ontbreekt de wil voor. Iets voor PVDA/PTB om voor te strijden. Jullie willen bezuinigen? Begin dan bij jezelf. Dat zou zeker aanslaan, en natuurlijk zou de term "populisme" bovengehaald worden, in de grote media, in handen van politici of grootkapitalisten. En geen banden meer tussen politici en grote bedrijven, ook niet verdoken (zoals vrouw, zoon, vertrouweling, etc.).
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 20:03   #65
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, een buitenverblijf bezitten, met een waarde van (ruw geschat) 400 �* 500miljoen oude Bef, vinden ze zelfs niet een beetje "verdacht".
Hij heeft waarschijnlijk een goede investering gedaan. Misschien amper voor een paar miljoen euro gekocht. Een vlugge opzoeking in Google leert dat de eigendom +- 5 miljoen € is geschat en dat het jaren terug aan 1.5 miljoen is gekocht. Niets uitzonderlijk dus.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 november 2016 om 20:17.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 22:15   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij heeft waarschijnlijk een goede investering gedaan. Misschien amper voor een paar miljoen euro gekocht. Een vlugge opzoeking in Google leert dat de eigendom +- 5 miljoen € is geschat en dat het jaren terug aan 1.5 miljoen is gekocht. Niets uitzonderlijk dus.
geloofwaardige bron ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 22:49   #67
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
geloofwaardige bron ???
Kijk ik ben zo geen nijdig afgunstig baasje zoals gij. Mij interesseert het geen ballen wat De Gucht al dan niet heeft. Ik heb juist vlug opgezocht in Google en voel me daar niet eens lekker bij. Als het u kan kalmeren trek u af en vind vrede dat er mensen zijn die rijker zijn dan gij.
.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2016, 22:58   #68
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kijk ik ben zo geen nijdig afgunstig baasje zoals gij. Mij interesseert het geen ballen wat De Gucht al dan niet heeft. Ik heb juist vlug opgezocht in Google en voel me daar niet eens lekker bij. Als het u kan kalmeren trek u af en vind vrede dat er mensen zijn die rijker zijn dan gij.
.
Geen bron dus.

Aangezien hij oa met mijn belastinggeld wordt betaald, interesseert het mij wel.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 01:56   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat voor achterlijke onzin is dat nu weer? Heb jij inzicht in de financiën van mr. De Gucht?

De man was advocaat, is al decennialang toppoliticus, echtgenote is rechter. Gecombineerd met wat investeerdersinstinct ligt een villa van een paar miljoen dan echt niet buiten bereik
Inderdaad, weten wanneer te verkopen net voor de bodem eruit valt is heel belangrijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 04:09   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, weten wanneer te verkopen net voor de bodem eruit valt is heel belangrijk.
Juist voor het sluiten van de beurs en het ontmantelen van Fortis een uur later.
Allemaal toeval.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 november 2016 om 04:10.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 20:04   #71
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Geen bron dus.

Aangezien hij oa met mijn belastinggeld wordt betaald, interesseert het mij wel.
Wel het toppunt dat gij geen bron plaatst en dan verwijt dat een ander het ook niet doet. Ik vermoed dat uw bron Het Laatste Nieuws van 1999 is want het gaat over: ja, een buitenverblijf bezitten, met een waarde van (ruw geschat) 400 �* 500miljoen oude Bef

Omdat ge te leeg zijt om zelf te Googlen hier iets dat ge na 10 seconden al hebt http://derijkstebelgen.be/nieuws/ita...en-euro-waard/ dat bedrag zal hij natuurlijk niet bij de aankoop gegeven hebben.

Met uw klak naar cijfers gooien is intellectueel oneerlijk en ondermijnt bovendien uw stelling.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 5 november 2016 om 20:15.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 22:56   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kijk ik ben zo geen nijdig afgunstig baasje zoals gij. Mij interesseert het geen ballen wat De Gucht al dan niet heeft. Ik heb juist vlug opgezocht in Google en voel me daar niet eens lekker bij. Als het u kan kalmeren trek u af en vind vrede dat er mensen zijn die rijker zijn dan gij.
.
Niet als het op kosten van de belastingbetaler is, en door misbruik van z'n publiek mandaat.
De kleine man moet steeds inleveren, maar deze wolven worden steeds rijker.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2016, 22:58   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist voor het sluiten van de beurs en het ontmantelen van Fortis een uur later.
Allemaal toeval.
Waarschijnlijk niet, maar die mannen zijn slil genoeg om juridisch niet vervolgd te kunnen worden, ze kennen de kneepjes van het vak, de meeste zijn zelf advokaten. Het is allemaal inderdaad een smerige, stinkende boel vol zakkenvullers, en dat is geen populisme maar gewoon de waarheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 08:41   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

http://www.knack.be/nieuws/wereld/vo...al-773031.html

We vernemen toch van één voormalig commissaris (nota bene de vice-voorzitter van de EU-commissie Barosso) die indertijd dergelijke premie weigerde omdat hij het onverantwoord hoog vond...


Wat de vroegere EU-commissievoorzitter Barosso betreft,herinneren we ons dat recent opkwam dat hij een functie bij Goldman Sachs heeft.We kunnen vermoeden dat GS,dat zich bij alle grote financieel-politieke zaken wel ergens kan tussenwringen in "raadgevende" functies ,niet in het belang van de EU handelt.
Meneer Barosso,ondertussen,heeft zijn premie,die ongetwijfeld nog altijd loopt,ook niet geweigerd?

Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2016 om 08:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2016, 11:17   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Als gewezen EU commisaris Antonio Tajani van zijn oprotpremie kon afzien dan kon Karel De Gucht en company dat ook. Dit Jean-Luc Dehaene gehalte doet Karel De Gucht en clan in mijn achting dalen.

Er zijn weinig politiekers met het potentieel om meer te verdienen in de privé dan in hun politieke carrière. Karel De Gucht heeft bewezen dat hij één van die weinige is. Het is zielig dat hij zijn EU-uitkering aanvaardt. Hij hoeft heus niets van zijn luxe in te boeten door aan deze uitkering te verzaken.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 10:40   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Goed nieuws voor Karel De Gucht, hij vangt nog jaarlijks een dikke vette €125.000. Waarom? Geen mens die het weet maar Kareltje is er wel heel blij mee:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161103_02553073

Ondertussen heeft Kareltje ook een vetbetaald postje te pakken in de raad van bestuur van staalreus Arcelor Mittal. Het is wel duidelijk dat Kareltje en zijn vrouwe de politierechter geen honger zullen hebben de komende jaren.
Geen wonder dat Kareltje en CO méér Europa willen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 10:42   #77
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Want politici creeëren welvaart ??? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht, dat het de hardwerkende medemens was, die daar voor zorgt.
Het concept "staat" op zich zorgt er voor dat het voor de hardwerkende medemensen makkelijk is om in veilige omstandigheden meerwaarde te creëren.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 10:43   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als gewezen EU commisaris Antonio Tajani van zijn oprotpremie kon afzien dan kon Karel De Gucht en company dat ook. Dit Jean-Luc Dehaene gehalte doet Karel De Gucht en clan in mijn achting dalen.

Er zijn weinig politiekers met het potentieel om meer te verdienen in de privé dan in hun politieke carrière. Karel De Gucht heeft bewezen dat hij één van die weinige is. Het is zielig dat hij zijn EU-uitkering aanvaardt. Hij hoeft heus niets van zijn luxe in te boeten door aan deze uitkering te verzaken.
Het gaat niet alleen om luxe maar om macht.
En wat is machtiger dan geld?
Niemand is meer gebrand op nóg meer geld dan wie er al veel teveel heeft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 10:45   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het concept "staat" op zich zorgt er voor dat het voor de hardwerkende medemensen makkelijk is om in veilige omstandigheden meerwaarde te creëren.
De bewijzen dat dit concept niet staat maar faalt stapelen zich dag na dag op.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2016, 11:12   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand is meer gebrand op nóg meer geld dan wie er al veel teveel heeft.
Toch wel, vraag maar aan de winnaars van euromillion.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be