Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 14:54   #21
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Uiteraard. Maar dat verandert niets aan het feit dat de haat tegenover Moslims zal groeien met iedere aanslag. Denken dat de bevolking hier onbewogen en vredelievend zal bij blijven is wel heel erg naief.

En ja, dat betekent dat opnieuw onschuldigen het slachtoffer zullen worden. Tenminste, zolang onze heren en dames politici hun kop in het zand blijven steken en alles maar op zijn beloop laten.

Ik ben radicaal tegen wraakacties op Moslims. Maar je kan er gif op nemen dat ze gaan komen. Dat is haast wetmatig te noemen.
Dat klopt ook. In principe zou het moeten zijn dat mensen onschuldig zijn totdat is bewezen dat ze iets met de aanslagen te maken hebben, maar we kennen allemaal hoe roddels waarheid worden en verdachtmakingen tot feiten worden gekneed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus je moet belastingen betalen om moordenaars te late beschermen? Toch een mooie wereld waar wij in leven?
1. willekeurige moslims zijn niet per definitie 'moordenaars'. Deze moslims verdienen inderdaad dezelfde bescherming als andere burgers.
2. ik ben evenmin voorstander van de doodstraf. Dus als de daders levend waren gevat zouden wij, als maatschappij, ervoor hebben moeten betalen.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 14:56   #22
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 14:58   #23
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op welke manier heb jij ooit afkeuring of verantwoordelijkheid opgenomen voor hetgeen breivikin de naam vh christendom en humanisme uitgespookt heeft?
Hoe groot is de dreiging dat hier in de belziek een aanslag gebeurd met dezelfde motieven als Breivik?
Is die even groot als de dreiging dat er aanslag gepleegd wordt vanuit islam-middens?

Als de dreiging van de eerste even groot zou zijn dan de tweede, dan zou het protest navenant zijn. De signalen vanuit de politiek zouden ook helemaal anders zijn dan de signalen die ze nu de wereld ingestuurd hebben.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:00   #24
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Marokkaanse agent diende klacht in tegen de Belgische agent. Of weeral de omgekeerde wereld. De allochtoon zal wel heilig verklaard worden en de Vlaming vliegt buiten. Ik snap al helemaal niet hoe dat een allochtoon hier agent kan worden. Terwijl het zo simpel kan zijn : geen echte Belg -dus ook geen geïmporteerde- = geen rechten.

En de politievakbond maar klagen en willen dat agenten hun dienstwapen weer mee naar huis mogen nemen. Dan hebben we ineens een Wild Westen in België

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 13 januari 2015 om 15:00.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:01   #25
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Volgens mij moet dat zijn: "Belgische agent bedreigt Belgische collega met pistool over religieuze kwestie."
(Marrokanen mogen geen belgische flik worden)

Maak er aub geen wij-zij verhaal van...
En zeker niet op basis van een artikel van een krant die daar elke dag terug een PUNT van maakt

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 13 januari 2015 om 15:02.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:01   #26
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Marokkaanse agent diende klacht in tegen de Belgische agent. Of weeral de omgekeerde wereld. De allochtoon zal wel heilig verklaard worden en de Vlaming vliegt buiten. Ik snap al helemaal niet hoe dat een allochtoon hier agent kan worden. Terwijl het zo simpel kan zijn : geen echte Belg -dus ook geen geïmporteerde- = geen rechten.

En de politievakbond maar klagen en willen dat agenten hun dienstwapen weer mee naar huis mogen nemen. Dan hebben we ineens een Wild Westen in België
Dienstwapen meegeven naar huis is veruit het domste dat men kan doen.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:04   #27
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Volgens mij moet dat zijn: "Belgische agent bedreigt Belgische collega met pistool over religieuze kwestie."
(Marrokanen mogen geen belgische flik worden)

Maak er aub geen wij-zij verhaal van...
En zeker niet op basis van een artikel van een krant die daar elke dag terug een PUNT van maakt
Het is dus een Marokkaan, een allochtoon, die een nieuwe Belg is geworden. Maar het is en blijft een Marokkaan.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:05   #28
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
1. Hoe groot is de dreiging dat hier in de belziek een aanslag gebeurd met dezelfde motieven als Breivik?
1. doet dat er toe? Breivik handelde vanuit christelijk humanistische motieven toen hij een klein 100 mensen afslachtte.
ergo, elke christen of humanist die zich nog nooit expliciet tegen rbievik uitgesproken heeft, ik ben er 1 van als ik eerlijk ben, gaat volgens de forumlogoigca perfect akkoord met breiviks redeneringen, keurt de daden goed en zou ze zelf in de praktijk willen brengen
uiteraard is die mens, ik dus, ook medeverantwoordelijk voor die 100 doden en mag je nu bij mij een brandbom binnengooien

logisch? neen maar de meesten hier pikken de redenering zonder nadenken op als het om moslims gaat
alsof die turk met z'n theehuisje achter jouw hoek aansprakelijk is voor die extremisten in Parijs
alsof 2 miljard mensen het met 4 extremisten eens zijn enkel omdat ze hetzelfde geloof hebben, ik meen te beweren dat dit een serieuze denkfout is

Laatst gewijzigd door 1207 : 13 januari 2015 om 15:06.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:10   #29
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het is dus een Marokkaan, een allochtoon, die een nieuwe Belg is geworden. Maar het is en blijft een Marokkaan.
Een Belg dus.
Allez, als dien flik in New York, Istanboel of in Kammezakke zijn paspoort moet tonen toch.

In de gazet of op een forum kan er met nationaliteiten worden getoverd.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:12   #30
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Wraak nemen en het goed vinden dat, toch wel onschuldige, moslims het leven laten - maakt ons dat niet even slecht als de terrorist?
Kijk, ik keur geweld af maar als ik iets geleerd heb de laatste 10 jaar dan is het dat moslims meester zijn in het claimen van het slachtofferstatuut en het omkeren van oorzaak en gevolg.
Wanneer we het onrecht onder de loep nemen dat christenen en atheïsten onder de vlag van de islam aangedaan word, zijn de reacties alles welbeschouwd vrij mild.
Probeer misschien zelf eens de oefening te maken wat er zou gebeuren indien België iemand het recht zou ontnemen om tot te islam te bekeren, omgekeerd nochtans zowat de norm in menig land.
Yordin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:15   #31
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Uit jou eigen link:
Citaat:
De woordvoerster van betreffende politiezone verklaarde dat een gerechtelijk dossier en een intern onderzoek werden geopend. Ze gaf verder geen commentaar.
Neen, dat mag dus niet.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:21   #32
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
op welke manier heb jij ooit afkeuring of verantwoordelijkheid opgenomen voor hetgeen breivikin de naam vh christendom en humanisme uitgespookt heeft?

wie onschuldigen aanvalt is een terrorist
of je nu 12 man afknalt in een redactielokaal of brandbommen naar een moskee gooit is net hetzelfde.

of is die brandbom een daad van zelfverdediging? eliyahu zou het nog durven beweren
Breivik was geen lid van terroristische organisatie. Breivik handelde niet in naam van de christenen en zeker niet in naam van het humanisme. Zijn motieven zijn uitvoerig beschreven.

Dus geen appelen met peren vergelijken.

Daarbij hebben we in het westen gedaan wat we moesten doen. Breivik voor het gerecht brengen en veroordelen op basis van bewijzen. Dat is onze reactie. Niet de fout de steken op één of andere groep vanuit een slachtofferperspectief.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:22   #33
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Uit jou eigen link:


Neen, dat mag dus niet.
Dat verdwijnt gegarandeerd ergens onder het stof en dat weet u zelf.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:26   #34
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hoe groot is de dreiging dat hier in de belziek een aanslag gebeurd met dezelfde motieven als Breivik?
Is die even groot als de dreiging dat er aanslag gepleegd wordt vanuit islam-middens?

Als de dreiging van de eerste even groot zou zijn dan de tweede, dan zou het protest navenant zijn. De signalen vanuit de politiek zouden ook helemaal anders zijn dan de signalen die ze nu de wereld ingestuurd hebben.
Wat ik me daarvan herinner is dat werkelijk iedereen in mijn omgeving geschokt en gedegouteerd was door die aanslag en dat ook uitsprak.

Daarnaast twijfel ik er sterk aan dat zijn motieven christelijk dan wel humanistisch te noemen waren.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:27   #35
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Dat verdwijnt gegarandeerd ergens onder het stof en dat weet u zelf.
Wie zegt dat? Ik vermoed dat die man een straf zal krijgen.
Dat de kranten daar niet van vol zullen staan is logisch. Er is immers geen slachtoffer gevallen. Maar dat die agent daar niet ongestraft mee weg komt, daar twijfel ik niet aan.

Laatst gewijzigd door JBM : 13 januari 2015 om 15:28.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:27   #36
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Breivik was geen lid van terroristische organisatie. Breivik handelde niet in naam van de christenen en zeker niet in naam van het humanisme. Zijn motieven zijn uitvoerig beschreven.

Dus geen appelen met peren vergelijken.

Daarbij hebben we in het westen gedaan wat we moesten doen. Breivik voor het gerecht brengen en veroordelen op basis van bewijzen. Dat is onze reactie. Niet de fout de steken op één of andere groep vanuit een slachtofferperspectief.
Dikke vette ²
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:31   #37
mettewie
Burgemeester
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Volgens mij moet dat zijn: "Belgische agent bedreigt Belgische collega met pistool over religieuze kwestie."
(Marrokanen mogen geen belgische flik worden)

Maak er aub geen wij-zij verhaal van...
En zeker niet op basis van een artikel van een krant die daar elke dag terug een PUNT van maakt

Een Marokkaan met een Belgisch paspoort maakt hem nog geen Belg.
Maar boven al, de kwestie is een islam probleem.
mettewie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:32   #38
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik verwacht toch een minieme hoeveelheid intelligentie op een forum als dit.
Yeah right, dit forum is anders dan wat de reacties zouden zijn in de rest van de wereld. Stel dat Belgen in Noord-Afrika of MO enkele imams overhoop knallen. Wat zou er gebeuren denk je? Leer ermee leven.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:33   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Afkomst vermelden? Natuurlijk, behalve als het een bipatride Marokkaanse agent was die een Belgische agent bedreigde. Dan zijn het gewoon twee Belgen uiteraard.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:35   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Breivik was geen lid van terroristische organisatie. Breivik handelde niet in naam van de christenen en zeker niet in naam van het humanisme.
Christendom zeker, lees zijn manifest maar eens
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be