Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 15:37   #41
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Christendom zeker, lees zijn manifest maar eens
Jamaar, dat is niet het echte Christendom he!

Laatst gewijzigd door JBM : 13 januari 2015 om 15:37.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:44   #42
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1. doet dat er toe?
Niet dan?
Een dreiging van aanhangers van het vliegend spaghettimonster zit er niet meteen in.

Citaat:
Breivik handelde vanuit christelijk humanistische motieven toen hij een klein 100 mensen afslachtte.
ergo, elke christen of humanist die zich nog nooit expliciet tegen rbievik uitgesproken heeft, ik ben er 1 van als ik eerlijk ben, gaat volgens de forumlogoigca perfect akkoord met breiviks redeneringen, keurt de daden goed en zou ze zelf in de praktijk willen brengen
Ik ben slechts nog gelovig op 'papier' omdat ik in één of ander doopregister terug te vinden ben.
Integendeel, ik heb me niet eens eerst afgevraagd welke levensbeschouwing hij erop nahield en in hoeverre ze gelijkenis vertoonde met de mijne. Van enig begrip of sympathie was dan ook geen sprake.
En als we zijn slachtoffers in oogbeschouwing zouden nemen, ten aanzien van wie had ik me dan moeten excuseren?

Citaat:
uiteraard is die mens, ik dus, ook medeverantwoordelijk voor die 100 doden en mag je nu bij mij een brandbom binnengooien

logisch? neen maar de meesten hier pikken de redenering zonder nadenken op als het om moslims gaat
alsof die turk met z'n theehuisje achter jouw hoek aansprakelijk is voor die extremisten in Parijs
alsof 2 miljard mensen het met 4 extremisten eens zijn enkel omdat ze hetzelfde geloof hebben, ik meen te beweren dat dit een serieuze denkfout is
Het was te verwachten en daarom is het nog niet OK.
Wat evenzeer niet OK is dat we 3x schuld zouden treffen.
Enerzijds omdat we het recht op meningsuiting uitgeoefend hebben, vervolgens voor de aanslagen als vergelding voor de zogenaamde provocatie en nu dus voor de daaropvolgende reactie.

Het recht op vrije meningsuiting uitoefenen kan nooit 'fout' of 'schuld' als gevolg hebben. Dus dat valt al weg.
De oorlogswapens hebben wij niet bediend, noch kunnen we verantwoordelijk zijn voor de gevoelens van anderen.
Dat valt dus ook weg.
Blijft nu de reacties over als gevolg van de aanslagen. Wel, hiervan wil ik me volledig van distantiëren.
Als de moslimgemeenschap nu ook openlijk zouden erkennen dat we geen schuld treffen in de eerste twee, dan komen we een heel eind. Wat denk je?

Maar deze gemeenschap roept nu op geen gevolg te geven aan de 'nieuwe provocaties' van Hebdo. Tja....
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:48   #43
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat ik me daarvan herinner is dat werkelijk iedereen in mijn omgeving geschokt en gedegouteerd was door die aanslag en dat ook uitsprak.

Daarnaast twijfel ik er sterk aan dat zijn motieven christelijk dan wel humanistisch te noemen waren.
Inderdaad. Er zullen wel een paar zieke zielen zijn geweest die begrip hadden voor zijn daden, maar lange niet zoveel als dat er moslims zijn die begrip en sympathie opbrengen voor de daders van de aanslagen.

En moest die dreiging er wel zijn vanuit die hoek, dan zouden we als maatschappij ons er feller tegen verzetten dan de moslimgemeenschap nu doet.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:52   #44
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Christendom zeker, lees zijn manifest maar eens
Misschien moet u dat beter eens doen.

In de rechtbank was hij vrij duidelijk, zijn motivatie was politiek gericht en niet religieus. Hou wou de staat ook niet omverwerpen maar een bepaalde politieke strekking straffen voor hun beleid die hij verantwoordelijk hield voor "in zijn eigen" ogen teloorgang van eigen cultuur en bevordering van een uitheemse cultuur. misschien vreemd maar Breivik stelde duidelijk dat zijn daden "barbaars" waren. Dit is een element dat verschillend is met moslimterroristen, zij verheerlijken hun daden.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:54   #45
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

En ten anderen: over dien Breivik type hebben ze een serieus boompje 'toerekeningsvatbaar' moeten opzetten.

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 13 januari 2015 om 15:55.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 15:55   #46
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/binnenland/ag...ssel-a2180560/

Belgische AGENT bedreigd MARROKAANSE collega met pistool
Beter gezegd. Westerling bedreigd niet westerse collega... Belgen zijn westerlingen.

Citaat:
over religieuze kwestie. Dat mag allemaal wel?
Laat me eens raden. Het ging over die antiwesterse rotideologie islam.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:07   #47
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Het ging over die antiwesterse rotideologie islam.
Verstandig antwoord.
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:24   #48
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Liberté, EGALITE, fraternité, weetjewel.
Die termen golden nooit voor mensen die ze net willen vernietigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:26   #49
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wie onschuldigen aanvalt is een terrorist
Volgens de islam zijn die cartoonisten geen onschuldigen en verdienen zij vermoord te worden of ga je vertellen dat 'profeet' mohammed, de stichter van de 'religion of peace' die eigenhandig zijn critici vermoordde of liet vermoorden fout was ?
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:29   #50
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Wraak nemen en het goed vinden dat, toch wel onschuldige, moslims het leven laten - maakt ons dat niet even slecht als de terrorist?
De enige onschuldige moslim die ik me kan bedenken is iemand die de islam en levenswandel van 'profeet' mohammed niet kent en dus slechts moslim is in naam. Iemand die die wel kent en zich nog steeds moslim noemt is niet onschuldig.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 16:43   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1. doet dat er toe? Breivik handelde vanuit christelijk humanistische motieven toen hij een klein 100 mensen afslachtte.


Grapjas.

Ik kan mij niet herinneren dat er uitspraken waren van belangrijke christelijke leiders om over die 100 mensen de doodstraf uit te spreken. Ik ken niet veel regels in de christelijke leer (de "humanistische leer" bestaat al niet dus is het zinloos) die inderdaad de doodstraf toekennen aan wat die 100 mensen zouden gezegd of gedaan hebben.

Dat is helemaal anders met Charlie Hebdo. Die hebben dingen gedaan waar expliciet de doodstraf op staat in de Islam. En Islam leiders hebben dat ook gezegd destijds.

Het is dat laatste dat problematisch is: die aanslag op Charlie Hebdo is perfect in overeenstemming met de Islam. Als je met de profeet spot (als je hem zelfs maar afbeeldt) dan staat daar de doodstraf op. Het is over dat laatste dat zij die die leer aanhangen, misschien wel wat uitleg over te geven hebben, nee ?

Het is niet omdat een zot ergens verkeerdelijk zou claimen dat een zeker gedachtengoed hem aangezet heeft tot iets verschrikkelijks te doen, dat mensen die dat gedachtengoed aanhangen, daar iets mee te maken hebben.

Het is wanneer die zot TERECHT claimt dat een zeker gedachtengoed hem tot iets verschrikkelijks heeft geinspireerd, dat zij die dat gedachtengoed aanhangen, uitleg te verschaffen hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 21:07   #52
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Je kan ze toch moeilijk allemaal over dezelfde kam scheren?
Het zijn allemaal slapende cellen. Hoe dikwijls moet ik dat nog zeggen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 21:38   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Sinds de feiten op Charlie Hebdo zijn maar liefst 54 aanslagen van geweld jegens moslims gemeld, waaronder 1 aanval met 3 granaten op een Moskee.

De moslimgemeenschap in Frankrijk wil nu dezelfde bescherming die Joden en Christenen al ontvangen voor hun gebouwen maar stoten voorlopig op een: "Non".

Kan dit volgens u? Is dit dan geen discriminatie?
De politiediensten evalueren de aard van het mogelijk gevaar en besluiten vervolgens of bescherming al dan niet nodig is.

Hebben wij de achtergrond en informatie om te kunnen oordelen zoals u vraagt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 21:39   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1. doet dat er toe? Breivik handelde vanuit christelijk humanistische motieven toen hij een klein 100 mensen afslachtte.
Ja? Kunt u mij dan een bewijs geven dat zijn daad christelijk geïnspireerd was? En dan ook gelegitimeerd kan worden op de figuur van Jezus?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 22:00   #55
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het zijn allemaal slapende cellen. Hoe dikwijls moet ik dat nog zeggen.
Vandaar: preventief elimineren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 22:04   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Sinds de feiten op Charlie Hebdo zijn maar liefst 54 aanslagen van geweld jegens moslims gemeld, waaronder 1 aanval met 3 granaten op een Moskee.

De moslimgemeenschap in Frankrijk wil nu dezelfde bescherming die Joden en Christenen al ontvangen voor hun gebouwen maar stoten voorlopig op een: "Non".

Kan dit volgens u? Is dit dan geen discriminatie?

Link naar artikel: http://www.mirus.be/moslimhaat-frankrijk-de-lift/
Dat was te verwachten met 100 % zekerheid.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 22:09   #57
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Sinds de feiten op Charlie Hebdo zijn maar liefst 54 aanslagen van geweld jegens moslims gemeld, waaronder 1 aanval met 3 granaten op een Moskee.

De moslimgemeenschap in Frankrijk wil nu dezelfde bescherming die Joden en Christenen al ontvangen voor hun gebouwen maar stoten voorlopig op een: "Non".

Kan dit volgens u? Is dit dan geen discriminatie?

Link naar artikel: http://www.mirus.be/moslimhaat-frankrijk-de-lift/
Dat wordt wel moeilijk, want diezelfde moslimgemeenschap wil geen ordediensten op "haar" terrein, zelfs zo erg dat niet alleen politiepatrouilles maar ook brandweer en ambulances regelmatig aangevallen worden als ze hun gewoon werk willen uitvoeren.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 22:15   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat wordt wel moeilijk, want diezelfde moslimgemeenschap wil geen ordediensten op "haar" terrein, zelfs zo erg dat niet alleen politiepatrouilles maar ook brandweer en ambulances regelmatig aangevallen worden als ze hun gewoon werk willen uitvoeren.
Moslims maken het gaarne moeilijk & ingewikkeld.
Als ze a zeggen, moeten ze ook b zeggen.
Of zou dat ook te moeilijk zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2015, 22:23   #59
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat wordt wel moeilijk, want diezelfde moslimgemeenschap wil geen ordediensten op "haar" terrein, zelfs zo erg dat niet alleen politiepatrouilles maar ook brandweer en ambulances regelmatig aangevallen worden als ze hun gewoon werk willen uitvoeren.

Ik verwijs u graag naar hier (de moslimgemeenschap vraagt uitdrukkelijk steun, ze staan zelfs voor de Moskee in kwestie)
http://youtu.be/cz72nsMqoGM
Mirushetnieuws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2015, 07:55   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mirushetnieuws Bekijk bericht
Ik verwijs u graag naar hier (de moslimgemeenschap vraagt uitdrukkelijk steun, ze staan zelfs voor de Moskee in kwestie)
http://youtu.be/cz72nsMqoGM
Geen probleem. Statistisch is aangetoond dat de meeste moslimterroristen geen moskeeen aanvallen. Jullie zitten veilig
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be