Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2016, 09:31   #121
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat hebben de Russen erbij te winnen België vals te beschuldigen?
België is niet door de Syrische regering uitgenodigd en is daar, anders dan Rusland, dus illegaal aanwezig, en de meeste Belgen weten waarschijnlijk niet eens dat we daar überhaupt aanwezig zijn. Aangezien België daar de huurlingen van Saudi-Arabië steunt, terwijl de bevolking hier geen flauw benul heeft waarom, kan het voor de rechtmatige verdedigers van Syrië nooit kwaad dat op die aanwezigheid, en de onvermijdelijke dodelijke gevolgen ervan, wordt gewezen. Het zal hier de bevolking niet meteen wakker schudden, maar alle beetjes helpen, zei de mug.

Als Rusland deze beschuldigingen echter ten onrechte uit, stelt het zich bloot aan mogelijke kritiek; het heeft er alleen maar belang bij, België terecht te beschuldigen.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 09:42   #122
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Prof. Verpoest was vrij duidelijk vorige donderdag in Gent bij de start van het Ruslandplatform.

https://www.canvas.be/video/terzake/...land-en-belgie

Ik was er, Tomm, jij ook toevallig? Of durf je je niet in het hol van de leeuw te begeven, een zaal vol rusland'kenners'.
Als jij er was, kun jij het weten en buig ik nederig het hoofd, Parcifal. Tenminste, als jij er in Syrië bij was, hè.

En de VRT verifieert de feiten in Syrië door er een... Rusland-"kenner" bij te halen? Ik zal eens nagaan hoe het met de VRT gesteld is door een VTM-kenner te raadplegen!

Of wacht, nee, hoeft al niet meer.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:52   #123
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Moet hij die rijken tegen heug en meug te vriend houden, of doet hij dat graag? En wie kan dat eigenlijk weten?
Dat is de voornaamste klacht tegen Putin van de meeste Russen, dat hij sommige oligarchen een hand boven het hoofd houdt en niet genoeg doet om corruptie uit te roeien.
Maar ik wil er wel meteen bijzeggen dat hij grote verbetering gebracht heeft sinds 16 jaar, dat 90% van de Russen het volstrekt eens zijn met zijn buitenlandse beleid, en dat weinigen voorlopig een echt alternatief zien. Toch is er ook veel bewondering voor Lukashenko in Belarus.
Oekraïne daarentegen is een voorbeeld voor minder dan 1% van de bevolking, en steeds minder, want de Russische media toont genadeloos hoe slecht het er in Oekraïne aan toe gaat. (geen leugens overigens, ze moeten niets uitvinden, die idioten verpesten het volledig voor zichzelf). Iedereen heeft wel door dat het Westen daar chaos en oorlog gecreëerd heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 november 2016 om 12:05.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:52   #124
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je blijft hardnekkig een "u" aan al-Qaida toevoegen, hè. Zo beleefd hoef je niet te zijn. Die Q klinkt als een K die tegen het zachte verhemelte wordt uitgesproken.

Maar je hebt gelijk. Poetin geeft in interviews meestal razendsnel maar bezonnen zeer precieze en door hun simpele logica zeer overtuigende antwoorden. Om dat te kunnen moet je ofwel geniaal zijn, ofwel de waarheid zeggen, en de geniale leugenaar valt vroeg of laat toch door de mand. Vergelijk het met het rond-de-pot-gedraai van de meeste van onze politici, en ze verliezen tegen Poetin met vlag en wimpel.

Overigens vind ik Lavrov nog beter. Die weet nog meer dan Poetin de lachers op zijn kant te krijgen.
2!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:56   #125
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je blijft hardnekkig een "u" aan al-Qaida toevoegen, hè. Zo beleefd hoef je niet te zijn. Die Q klinkt als een K die tegen het zachte verhemelte wordt uitgesproken.

Maar je hebt gelijk. Poetin geeft in interviews meestal razendsnel maar bezonnen zeer precieze en door hun simpele logica zeer overtuigende antwoorden. Om dat te kunnen moet je ofwel geniaal zijn, ofwel de waarheid zeggen, en de geniale leugenaar valt vroeg of laat toch door de mand. Vergelijk het met het rond-de-pot-gedraai van de meeste van onze politici, en ze verliezen tegen Poetin met vlag en wimpel.

Overigens vind ik Lavrov nog beter. Die weet nog meer dan Poetin de lachers op zijn kant te krijgen.
Gewoon droog de vele inconstistenties in het westerse betoog blootleggen. Dat noemen ze in het Westen dan Russische propaganda.
Natuurlijk heeft Rusland ook zwakke plekken, maar die worden in de westerse media al enorm uitvergroot. Putin ontkent die ook niet, zegt gewoon dat geen enkel land perfect is, en dat Rusland van ver komt onder Jeltsin.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:57   #126
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zachte censuur, d.w.z. door suggestie verkregen zelfcensuur, is nu eenmaal efficiënter dan de harde variant, en laat minder sporen na.
Ook dat heeft Putin zeer goed begrepen, veel meer dan de bende idioten die in Kiev aan de macht zijn.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 11:58   #127
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
België is niet door de Syrische regering uitgenodigd en is daar, anders dan Rusland, dus illegaal aanwezig, en de meeste Belgen weten waarschijnlijk niet eens dat we daar überhaupt aanwezig zijn. Aangezien België daar de huurlingen van Saudi-Arabië steunt, terwijl de bevolking hier geen flauw benul heeft waarom, kan het voor de rechtmatige verdedigers van Syrië nooit kwaad dat op die aanwezigheid, en de onvermijdelijke dodelijke gevolgen ervan, wordt gewezen. Het zal hier de bevolking niet meteen wakker schudden, maar alle beetjes helpen, zei de mug.

Als Rusland deze beschuldigingen echter ten onrechte uit, stelt het zich bloot aan mogelijke kritiek; het heeft er alleen maar belang bij, België terecht te beschuldigen.
De reactie van Vandeput spreekt boekdelen, "het is een leugen", niet "we zullen dit grondig onderzoeken"..
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 12:00   #128
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Als jij er was, kun jij het weten en buig ik nederig het hoofd, Parcifal. Tenminste, als jij er in Syrië bij was, hè.

En de VRT verifieert de feiten in Syrië door er een... Rusland-"kenner" bij te halen? Ik zal eens nagaan hoe het met de VRT gesteld is door een VTM-kenner te raadplegen!

Of wacht, nee, hoeft al niet meer.
Jonathan Holslag, een van de "Rusland kenners". Maar hij is ook "China kenner", etc. Ik ken die vent van de VUB, een omhooggevallen opgeblazen idioot die duidelijk bepaalde belangen vertegenwoordigt en daarvoor betaald wordt, maar die geen woord Russisch spreekt.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 15:57   #129
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De reactie van Vandeput spreekt boekdelen, "het is een leugen", niet "we zullen dit grondig onderzoeken"..
"We hebben het onderzocht en onze vliegtuigjes waren daar op dat moment niet aanwezig"
=/=
"Het is een leugen"

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2111...uaties-rusland

Dat het voor u 'boekdelen' spreekt als Rusland België beschuldigt en deze laatste niet meteen overal de stekker uittrekt om een 20-koppige delegatie ter plaatse te sturen om te gaan ruiken of ze sporen van Belgische kerosine in de lucht kunnen ruiken, is volgens mij eerder een bewijs van hoe ver u al heen bent.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 17:10   #130
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
"We hebben het onderzocht en onze vliegtuigjes waren daar op dat moment niet aanwezig"
=/=
"Het is een leugen"

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2111...uaties-rusland

Dat het voor u 'boekdelen' spreekt als Rusland België beschuldigt en deze laatste niet meteen overal de stekker uittrekt om een 20-koppige delegatie ter plaatse te sturen om te gaan ruiken of ze sporen van Belgische kerosine in de lucht kunnen ruiken, is volgens mij eerder een bewijs van hoe ver u al heen bent.
Volgens mij is het iets genetisch bij Tomm, het kan bijna niet anders.
Generaties alcoholisme, dat levert dan dat soort dingen op natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 17:12   #131
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jonathan Holslag, een van de "Rusland kenners". Maar hij is ook "China kenner", etc. Ik ken die vent van de VUB, een omhooggevallen opgeblazen idioot die duidelijk bepaalde belangen vertegenwoordigt en daarvoor betaald wordt, maar die geen woord Russisch spreekt.
Je was dus gebuist voor zijn vak, wat ergens wel begrijpelijk is natuurlijk als je in een parallelle realiteit leeft en vragen krijgt over de echte realiteit.

Maar zeg dat dan gewoon he,
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2016, 19:29   #132
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je was dus gebuist voor zijn vak
En weet je wie er gezakd zou zijn vanwege spelfouten?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 02:52   #133
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
"We hebben het onderzocht en onze vliegtuigjes waren daar op dat moment niet aanwezig"
=/=
"Het is een leugen"

http://nieuws.vtm.be/binnenland/2111...uaties-rusland

Dat het voor u 'boekdelen' spreekt als Rusland België beschuldigt en deze laatste niet meteen overal de stekker uittrekt om een 20-koppige delegatie ter plaatse te sturen om te gaan ruiken of ze sporen van Belgische kerosine in de lucht kunnen ruiken, is volgens mij eerder een bewijs van hoe ver u al heen bent.
Was er enige transparantie, werd er enig publiek onderzoek naar gevoerd? Ik dacht het niet, het NAVO-apparaat sloot onmiddellijk de gelederen. Moest Putin zeggen "wij waren het niet" zou U dat onmiddellijk weglachen, maar de NAVO is volgens U dus een organisatie die de waarheid nooit verhult?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 02:54   #134
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Volgens mij is het iets genetisch bij Tomm, het kan bijna niet anders.
Generaties alcoholisme, dat levert dan dat soort dingen op natuurlijk.
Er zijn hier talloze Belgen die het met mij eens zijn, en dat weet U ook.
Overigens ook veel Amerikanen die de mening van Trump delen, meer dan de helft zelfs.
De westerse propagandamachine draait op volle toeren, en de waarheid komt nooit volledig aan het licht.
Maar goed ik versta dat U liever uw toevlucht zoekt tot racisme, want met de feiten kunt U het niet halen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 november 2016 om 02:54.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 02:57   #135
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je was dus gebuist voor zijn vak, wat ergens wel begrijpelijk is natuurlijk als je in een parallelle realiteit leeft en vragen krijgt over de echte realiteit.

Maar zeg dat dan gewoon he,
Voor z'n vak? Die vent zat een jaar lager dan ik. We hebben nog samen hoorcollege's bijgewoond. Toen al een grote blaaskaak, die goed wist wat hij moest zeggen om bij sommige mensen in de smaak te vallen. Ik was nooit zo, altijd op de achtergrond, maar als iemand mijn mening vroeg zei ik die ongezouten. Sommige profs konden dat goed appreciëren, andere niet.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2016, 06:19   #136
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is de voornaamste klacht tegen Putin van de meeste Russen, dat hij sommige oligarchen een hand boven het hoofd houdt en niet genoeg doet om corruptie uit te roeien.
Ik vermoed dat Putin enkel optreedt tegen corruptie waar hij geen % van ontvangt.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 02:28   #137
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik vermoed dat Putin enkel optreedt tegen corruptie waar hij geen % van ontvangt.
Dus Europees commissaris Barroso die voor Goldman Sachs gaat werken, dat is geen corruptie of zo?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 09:22   #138
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus Europees commissaris Barroso die voor Goldman Sachs gaat werken, dat is geen corruptie of zo?
Jij hebt echt problemen met de betekenis van woorden, ik merk dat bij nog mensen van slavische oorsprong.

Barosso die voor GS gaat werken is GEEN corruptie, het is geldschepperij die een zweem van partijdigheid afgeeft.

Vooralsnog handelt Barosso volkomen legaal en transparant (wat bij corruptie dus niet het geval is, snappie?) maar is het aan het Europese parlement om een regel uit te vaardigen dat een europese commissaris na aftreden gedurende een paar jaar moet 'ontluizen' en niet kan of mag werken voor private commerciele instellingen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2016, 12:38   #139
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Jij hebt echt problemen met de betekenis van woorden, ik merk dat bij nog mensen van slavische oorsprong.

Barosso die voor GS gaat werken is GEEN corruptie, het is geldschepperij die een zweem van partijdigheid afgeeft.

Vooralsnog handelt Barosso volkomen legaal en transparant (wat bij corruptie dus niet het geval is, snappie?) maar is het aan het Europese parlement om een regel uit te vaardigen dat een europese commissaris na aftreden gedurende een paar jaar moet 'ontluizen' en niet kan of mag werken voor private commerciele instellingen.
Die vent wordt nu beloond voor z'n jarenlange diensten aan Goldman Sachs. Officieel is dit inderdaad geen corruptie, en dat is het verschil met Rusland, Oekraïne, etc.
Maar in feite komt het gewoon op hetzelfde neer.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be