Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2017, 16:41   #41
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Als het gaat om grensbewaking ,vluchtelingen en migratie ,moet Europa het veel beter doen.
En dit moet het komend jaar gebeuren.
De Visigrad landen werken hier niet aan mee.
Daarom pleit ik voor een mini Schengen ,met landen die deze zaken wel goed willen regelen
Maar intussen tijd stromen ze altijd verder binnen ... dagelijks ... het gaat nooit ophouden... er is geen controle op mensenhandel geen harde aanpak vluchtelingen ... dit al hoeveel jaren?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 18:56   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Het Maya rijk is inderdaad op zo een manier ten onder gegaan.

Alles liep daar op rolletjes tot er van einde en verre anderen kwamen die héél het boeltje overhoop gezet hebben tot de leider(s) vermoord hebben.

Dat klinkt precies bekend, waar maken we dat op huidig ogenblik nog mee om dat moorden na tot hiertoe.

Schengen dient gewoon afgeschat te worden. Ook alle centra die zich bezig houden met de 'Paard van Troje' menners het hier wat aangenaam te maken met de grond gelijkmaken.

Zware grenscontroles.

Uitzetten wat lawaai en haat komt tieren.

�* la Trump, landen schrappen waarvan de onderdanen niet welgekomen meer van zijn.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, in die eindeloze nacht???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 19:05   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het Maya rijk is inderdaad op zo een manier ten onder gegaan.

Alles liep daar op rolletjes tot er van einde en verre anderen kwamen die héél het boeltje overhoop gezet hebben tot de leider(s) vermoord hebben.

Dat klinkt precies bekend, waar maken we dat op huidig ogenblik nog mee om dat moorden na tot hiertoe.

Schengen dient gewoon afgeschat te worden. Ook alle centra die zich bezig houden met de 'Paard van Troje' menners het hier wat aangenaam te maken met de grond gelijkmaken.

Zware grenscontroles.

Uitzetten wat lawaai en haat komt tieren.

�* la Trump, landen schrappen waarvan de onderdanen niet welgekomen meer van zijn.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, in die eindeloze nacht???
Aanslagen zijn geen moorden?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 21:28   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het Maya rijk is inderdaad op zo een manier ten onder gegaan.

Alles liep daar op rolletjes tot er van einde en verre anderen kwamen die héél het boeltje overhoop gezet hebben tot de leider(s) vermoord hebben.

Dat klinkt precies bekend, waar maken we dat op huidig ogenblik nog mee om dat moorden na tot hiertoe.

Schengen dient gewoon afgeschat te worden. Ook alle centra die zich bezig houden met de 'Paard van Troje' menners het hier wat aangenaam te maken met de grond gelijkmaken.

Zware grenscontroles.

Uitzetten wat lawaai en haat komt tieren.

�* la Trump, landen schrappen waarvan de onderdanen niet welgekomen meer van zijn.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, in die eindeloze nacht???
Doet mij denken aan Lambik die zich ingroef in zijn tuintje met zandzakjes en een schietgeweer.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2017, 23:50   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het Maya rijk is inderdaad op zo een manier ten onder gegaan.

Alles liep daar op rolletjes tot er van einde en verre anderen kwamen die héél het boeltje overhoop gezet hebben tot de leider(s) vermoord hebben.

Dat klinkt precies bekend, waar maken we dat op huidig ogenblik nog mee om dat moorden na tot hiertoe.

Schengen dient gewoon afgeschat te worden. Ook alle centra die zich bezig houden met de 'Paard van Troje' menners het hier wat aangenaam te maken met de grond gelijkmaken.

Zware grenscontroles.

Uitzetten wat lawaai en haat komt tieren.

�* la Trump, landen schrappen waarvan de onderdanen niet welgekomen meer van zijn.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, in die eindeloze nacht???
In 2019 stemmen op politiekers die dit willen verwezenlijken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 01:15   #46
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ken toevallig iemand die een mooie villa heeft aan het Balatonmeer (Hongarije) waar hij & z'n vrouw genieten van hun oude dag.
De industriële bakkerij La Lorraine (Ninove) bakt o.a. brood in Polen, Tsjechië en Roemenië.
Voor zover ik weet verkopen ze d�*t brood niet hier.
En wat als je ziek valt ???
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 06:52   #47
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Doet mij denken aan Lambik die zich ingroef in zijn tuintje met zandzakjes en een schietgeweer.
U doet mij wat denken op Van Zwollem.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2017, 10:43   #48
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Hoe verder met Europa? Eens zien...

De vrije gezamenlijke markt wil ik eigenlijk wel een beetje kostte wat kost behouden, en daarmee het vrij verkeer van personen en goederen. Ik denk niet dat we er heel veel aan hebben om onze bedrijven vast te zetten op hun eigen postzegeltjes.

Aansluitend bij die vorige wil ik erg graag de euro behouden, maar dan moet er misschien wel serieus werk gemaakt worden van manieren waarop landen bijvoorbeeld de lonen en huren makkelijk kunnen aanpassen los van de koers van de munt. Want dat is inderdaad wel een van de knelpunten, en is zelfs in een land als de VS nog steeds wel een beetje een issue af en toe: slecht draaiende gebieden kunnen zichzelf niet concurrerender maken door hun arbeidskosten te dempen (waarbij de kosten voor bijvoorbeeld lokale voedingsproducten grotendeels mee dalen en dus de schade voor de bevolking relatief meevalt).

Voor nieuwe verdragen en besluiten moet er misschien een beetje een splitsing vallen. Voor de belangrijke gezamenlijke dingen zijn er het Europees parlement en de Europese commissie, en die moeten misschien maar meer te zeggen krijgen. Losse politieke spelletjes in tientallen nationale parlementen dragen niet echt bij aan een soepele besluitvorming. Dat is alsof een land als België of Nederland aan de provincies gaat vragen om het federaal/nationaal beleid te ratificeren. Belangrijk hierbij is dat de onderwerpen waarover dit parlement beslissingen kan maken en de grenzen van haar bevoegdheden duidelijk zijn vastgelegd. De Europese landen stemmen van tevoren in dat zij gezamenlijk voor een parlement stemmen waarvan zij op bepaalde onderwerpen gezamenlijk de besluiten zullen respecteren. Daarbij is het voorlopig waarschijnlijk het beste als er wel een soort noodrem aanwezig is voor dingen waar een land het echt volstrekt niet mee eens is, maar dat mechanisme moet een soort uitzondering zijn, terwijl het nu de regel is. Ik vind het lastig om aan te geven welke terreinen ik gezamenlijk zou maken, maar ik zie wel wat in internationale handelsverdragen als echte EU bevoegdheid. Ook enige regulering van de vrije interne markt zou handig zijn. En natuurlijk monetair beleid voor de euro, maar dan dus wel met de eerder genoemde mogelijkheden voor landen om los daarvan economisch beleid te schrijven. Op de lange baan is het ook best mogelijk dat defensie hier ooit in terecht komt, uit efficiëntie oogpunt, maar dat is op dit moment absoluut niet aan de orde. Op termijn moet een parlement met een dergelijke functie toe naar evenredige vertegenwoordiging, de stem van een Duitser is net zoveel waard als die van een Luxemburger. Maar zo ver zijn we de komende tientallen jaren waarschijnlijk nog niet. (Mede omdat dit voorstel voor de kleinere landen pas werkbaar is als er echte Europese politieke partijen zijn, het zou een beetje jammer zijn als geeneen Luxemburgse partij de kiesdrempel haalt en de mensen dus niet vertegenwoordigd worden.)

Tegelijkertijd moeten een heleboel kleine onderwerpen misschien gewoon compleet niet meer onder het Europees parlement gaan vallen, maar juist de zaak zijn van losse nationale regeringen, die in onder andere de raad van ministers mogelijkheden hebben om bijeen te komen. Het is wat onhandiger om het bureaucratische regenwoud te navigeren als elk verdrag een andere groep ondertekenaars heeft, maar het geeft wel meer vrijheden ala een Europa van meerdere snelheden. "Vaste" groepen die veel samendoen zoals de Benelux, de Visegrád groep en de Baltische staten maken dit concept alleen maar overzichtelijker en vormen een waardevolle aanvulling op de EU. Ik zou misschien zelfs zover gaan om dit soort verbanden een soort wettelijke status te geven vergelijkbaar met nationale regeringen. Ze hebben dezelfde ondergeschiktheid aan het EP op een select aantal grote terreinen, maar alle besluiten buiten die terreinen worden door andere EU landen gerespecteerd, zelfs als de deelnemende landen (nog) geen specifieke nationale wetten in de boeken hebben die het beleid dat ze als clubje hebben afgesproken onderstrepen. Maar daarbij wil ik wel voorkomen dat deze groepen als Europese provincies gaan fungeren, en dat België in het vervolg eerst langs de Benelux moet zien te komen om iets in Europa aan te kaarten. De landen blijven in ieder geval voor de overzienbare toekomst de hoofdbestanddelen van de EU. Maar dergelijke "kopgroepen" zijn bijvoorbeeld wel heel geschikt om in militair verband samen te werken, denk aan de gezamenlijke luchtruimbewaking die de Benelux dit jaar heeft ingevoerd. Militaire zaken zijn iets dat zoals ik al aangaf misschien ooit Europees gaat worden, maar dan hebben we het echt over wanneer wij allemaal bejaard zijn of later, als het al ooit zover komt. Samenwerkingen tussen goede buren (of verre vrienden) kunnen een hoop kleine legers tot die tijd veel geld schelen en slagkracht opleveren. En natuurlijk is het ook mogelijk om op niet-EP onderwerpen afspraken te maken met alle landen samen, maar dat gebeurt vanzelf wanneer alle landen voor een afspraak zijn. Er is geen druk om in te stemmen omdat anders al die landen die voor zijn hun deal ook niet krijgen.

Dat is ongeveer wat ik ervan zou maken. Dus een beetje een combi van optie 3 (meer doen, op een aantal terreinen, of in ieder geval evenveel doen op een soepeler lopende manier), 2 (duidelijk aangeven op welke terreinen niet) en 5 (maar genoeg mogelijkheden voor landen om op die terreinen afspraken te maken wanneer ze dat zelf willen, alle ruimte voor vaste kopgroepen die de bureaucratie overzichtelijker maken).
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 maart 2017 om 11:01.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2017, 17:41   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Hoe verder met Europa? Eens zien...

De vrije gezamenlijke markt wil ik eigenlijk wel een beetje kostte wat kost behouden, en daarmee het vrij verkeer van personen en goederen. Ik denk niet dat we er heel veel aan hebben om onze bedrijven vast te zetten op hun eigen postzegeltjes.
De Belgische econmie draait vooral rond overslag en opslag voor grote bedrijven in andere landen, zou dus inderdaad niet goed zijn voor onze werkgelegenheid.
Citaat:
Aansluitend bij die vorige wil ik erg graag de euro behouden, maar dan moet er misschien wel serieus werk gemaakt worden van manieren waarop landen bijvoorbeeld de lonen en huren makkelijk kunnen aanpassen los van de koers van de munt. Want dat is inderdaad wel een van de knelpunten, en is zelfs in een land als de VS nog steeds wel een beetje een issue af en toe: slecht draaiende gebieden kunnen zichzelf niet concurrerender maken door hun arbeidskosten te dempen (waarbij de kosten voor bijvoorbeeld lokale voedingsproducten grotendeels mee dalen en dus de schade voor de bevolking relatief meevalt).
In Europa staat dat allemaal los van elkaar, dat is nu net vaak het grootste probleem.
Arbeiders uit andere lidstaten die hier komen werken tegen de loonkost van hun thuisland, die soms tot 10maal lager ligt dan in België.
Ook de prijzen van producten worden niet door de EU bepaald, daardoor kost benzine in België minder dan in Nederland, maar kost een fles frisdrank in Nederland minder dan in België.

Citaat:
Voor nieuwe verdragen en besluiten moet er misschien een beetje een splitsing vallen. Voor de belangrijke gezamenlijke dingen zijn er het Europees parlement en de Europese commissie, en die moeten misschien maar meer te zeggen krijgen. Losse politieke spelletjes in tientallen nationale parlementen dragen niet echt bij aan een soepele besluitvorming. Dat is alsof een land als België of Nederland aan de provincies gaat vragen om het federaal/nationaal beleid te ratificeren. Belangrijk hierbij is dat de onderwerpen waarover dit parlement beslissingen kan maken en de grenzen van haar bevoegdheden duidelijk zijn vastgelegd. De Europese landen stemmen van tevoren in dat zij gezamenlijk voor een parlement stemmen waarvan zij op bepaalde onderwerpen gezamenlijk de besluiten zullen respecteren. Daarbij is het voorlopig waarschijnlijk het beste als er wel een soort noodrem aanwezig is voor dingen waar een land het echt volstrekt niet mee eens is, maar dat mechanisme moet een soort uitzondering zijn, terwijl het nu de regel is. Ik vind het lastig om aan te geven welke terreinen ik gezamenlijk zou maken, maar ik zie wel wat in internationale handelsverdragen als echte EU bevoegdheid. Ook enige regulering van de vrije interne markt zou handig zijn. En natuurlijk monetair beleid voor de euro, maar dan dus wel met de eerder genoemde mogelijkheden voor landen om los daarvan economisch beleid te schrijven. Op de lange baan is het ook best mogelijk dat defensie hier ooit in terecht komt, uit efficiëntie oogpunt, maar dat is op dit moment absoluut niet aan de orde. Op termijn moet een parlement met een dergelijke functie toe naar evenredige vertegenwoordiging, de stem van een Duitser is net zoveel waard als die van een Luxemburger. Maar zo ver zijn we de komende tientallen jaren waarschijnlijk nog niet. (Mede omdat dit voorstel voor de kleinere landen pas werkbaar is als er echte Europese politieke partijen zijn, het zou een beetje jammer zijn als geeneen Luxemburgse partij de kiesdrempel haalt en de mensen dus niet vertegenwoordigd worden.)
Het is zelfs nog erger, een Belgische regionale regering kan een Europees verdrag blokkeren, en soms is dat eigenlijk positief, zoals laatst is gebeurd met het handelsverdrag tussen Europa en Canada.


Citaat:

Tegelijkertijd moeten een heleboel kleine onderwerpen misschien gewoon compleet niet meer onder het Europees parlement gaan vallen, maar juist de zaak zijn van losse nationale regeringen, die in onder andere de raad van ministers mogelijkheden hebben om bijeen te komen. Het is wat onhandiger om het bureaucratische regenwoud te navigeren als elk verdrag een andere groep ondertekenaars heeft, maar het geeft wel meer vrijheden ala een Europa van meerdere snelheden. "Vaste" groepen die veel samendoen zoals de Benelux, de Visegrád groep en de Baltische staten maken dit concept alleen maar overzichtelijker en vormen een waardevolle aanvulling op de EU. Ik zou misschien zelfs zover gaan om dit soort verbanden een soort wettelijke status te geven vergelijkbaar met nationale regeringen. Ze hebben dezelfde ondergeschiktheid aan het EP op een select aantal grote terreinen, maar alle besluiten buiten die terreinen worden door andere EU landen gerespecteerd, zelfs als de deelnemende landen (nog) geen specifieke nationale wetten in de boeken hebben die het beleid dat ze als clubje hebben afgesproken onderstrepen. Maar daarbij wil ik wel voorkomen dat deze groepen als Europese provincies gaan fungeren, en dat België in het vervolg eerst langs de Benelux moet zien te komen om iets in Europa aan te kaarten. De landen blijven in ieder geval voor de overzienbare toekomst de hoofdbestanddelen van de EU. Maar dergelijke "kopgroepen" zijn bijvoorbeeld wel heel geschikt om in militair verband samen te werken, denk aan de gezamenlijke luchtruimbewaking die de Benelux dit jaar heeft ingevoerd. Militaire zaken zijn iets dat zoals ik al aangaf misschien ooit Europees gaat worden, maar dan hebben we het echt over wanneer wij allemaal bejaard zijn of later, als het al ooit zover komt. Samenwerkingen tussen goede buren (of verre vrienden) kunnen een hoop kleine legers tot die tijd veel geld schelen en slagkracht opleveren. En natuurlijk is het ook mogelijk om op niet-EP onderwerpen afspraken te maken met alle landen samen, maar dat gebeurt vanzelf wanneer alle landen voor een afspraak zijn. Er is geen druk om in te stemmen omdat anders al die landen die voor zijn hun deal ook niet krijgen.
Sommige zaken zouden inderdaad beter naar Europa gaan, in plaats van landelijk te blijven, maar andere zaken zouden beter naar kleinere bestuursorganen gaan, hier mee kom je dan tot de vaststelling dat eigenlijk de landelijke bestuursorganen overbodig zijn.
Citaat:
Dat is ongeveer wat ik ervan zou maken. Dus een beetje een combi van optie 3 (meer doen, op een aantal terreinen, of in ieder geval evenveel doen op een soepeler lopende manier), 2 (duidelijk aangeven op welke terreinen niet) en 5 (maar genoeg mogelijkheden voor landen om op die terreinen afspraken te maken wanneer ze dat zelf willen, alle ruimte voor vaste kopgroepen die de bureaucratie overzichtelijker maken).
Verder hebben lidstaten veel vrijheid, zo zijn ze niet verplicht de Euro in te voeren en zich aan die regels te houden, noch zijn ze verplicht de schengenakkoorden te ondertekenen, waardoor ze landelijke grensposten kunnen behouden.
Veel van de zaken die aanbrengt, zij er dus reeds, alleen zijn ze niet gekend bij de meeste EU-burgers, omdat de landelijke politici, zeker in België, vaak als een kip zonder kop achter de EU aanlopen. Terwijl andere lidstaten, de EU misbruiken om hun eigen economie op te krikken en de regels anders interpreteren.

Bekend schoolvoorbeeld hiervan is de verkoop van de Belgische energiebedrijven, volgens verhofstadt mochten die niet in bezit blijven van een overheid en dus verkocht hij ze maar aan de Franse overheid
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2017, 11:55   #50
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.006
Standaard

Een interessant stukje (oud) nieuws over dit onderwerp: De Benelux wil graag in gesprek over de toekomst van Europa met de Visegrad groep en de Baltische staten.

Een interessante aanpak, omdat ze niet leunt op de gebruikelijke Duits-Franse as. Ik kan nog niks vinden over een antwoord op de uitnodiging (noch of de uitnodiging de doellanden überhaupt al bereikt heeft).
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2017, 03:10   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Een interessant stukje (oud) nieuws over dit onderwerp: De Benelux wil graag in gesprek over de toekomst van Europa met de Visegrad groep en de Baltische staten.

Een interessante aanpak, omdat ze niet leunt op de gebruikelijke Duits-Franse as. Ik kan nog niks vinden over een antwoord op de uitnodiging (noch of de uitnodiging de doellanden überhaupt al bereikt heeft).
Er zijn inderdaad lidstaten die het anders willen gaan doen en de groep Duitsland-Frankrijk niet meer als belangrijkste gezaghebbers willen. De minder machtige lidstaten willen meer hun stempel kunnen drukken op Europa.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 07:20   #52
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn inderdaad lidstaten die het anders willen gaan doen en de groep Duitsland-Frankrijk niet meer als belangrijkste gezaghebbers willen. De minder machtige lidstaten willen meer hun stempel kunnen drukken op Europa.
Minder of meer blijft een discussie.

Europa zal problemen moeten oplossen zoals:
*goed bewaakte buitengrenzen.
*een beleid voor immigratie en vluchtelingen opvang
*Een geopolitiek vanuit eigen belangen en niet als schoothondje van de VS
* een sterke defensie en inlichtingen diensten om vrede en veiligheid te garanderen.
* een bestuur dat effectiever en democratischer kan functioneren.
* een grote opruiming van overbodige regelgeving van alle mogelijke zaken, die buiten de kerntaken vallen van de EU.

Laatst gewijzigd door cato : 9 april 2017 om 07:20.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 08:42   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Ik blijf erbij dat de Europese 'éénmaking' de grootste blunder aller tijden is.

Universalia even in de rol van Theofiel Boemerang, stofzuigerverkoper uit Sus & Wis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2017 om 08:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:34   #54
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik blijf erbij dat de Europese 'éénmaking' de grootste blunder aller tijden is.

Universalia even in de rol van Theofiel Boemerang, stofzuigerverkoper uit Sus & Wis.
Europa zal wel moeten een macht te worden,want de buren dwingen hun hier toe.
Europa zal moeten leren om op eigen benen te staan in de wereld en
niet als een drammerig of afhankelijk kind, onder der rokken van andere grootmachten blijven zitten.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 09:58   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Europa zal wel moeten een macht te worden,want de buren dwingen hun hier toe.
Europa zal moeten leren om op eigen benen te staan in de wereld en
niet als een drammerig of afhankelijk kind, onder der rokken van andere grootmachten blijven zitten.
Zoals het er op huidig ogenblik aan toe gaat in de EU denk ik niet dat die EU ooit ook maar op eigen benen kan staan, laat staan het niveau grootmacht te willen/kunnen benaderen.

Ik geloofde van in het prille begin al niet in die Europese éénmaking.

De landen die er destijds niet aan meegedaan hebben die liggen nu ver plat van het lachen denk ik.

Het gaat gewoon van kwaad naar erger in de EU.

Waar zal het eindigen? Totale chaos?

Véél jonge mensen waren het gezaag en het gezever al deftig beu dat de mensen de Amerikanen nog steeds bleven danken voor hun hulp tijdens de wereldoorlogen uit een ver verleden.

Dat is waarschijnlijk ter ore gekomen van de Amerikanen die dachten Oh! daar moet wat aan gedaan worden!!

En zo zie je maar, als het zo verder gaat hebben we ze misschien nog terug nodig??

p.s. Mijn galgenhumor/sarcasme/nihilisme zijn TOP vandaag!!!

Soms denk ik zelfs dat ik de 'heilige' geest ben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2017, 15:46   #56
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals het er op huidig ogenblik aan toe gaat in de EU denk ik niet dat die EU ooit ook maar op eigen benen kan staan, laat staan het niveau grootmacht te willen/kunnen benaderen.

Ik geloofde van in het prille begin al niet in die Europese éénmaking.

De landen die er destijds niet aan meegedaan hebben die liggen nu ver plat van het lachen denk ik.

Het gaat gewoon van kwaad naar erger in de EU.

Waar zal het eindigen? Totale chaos?

Véél jonge mensen waren het gezaag en het gezever al deftig beu dat de mensen de Amerikanen nog steeds bleven danken voor hun hulp tijdens de wereldoorlogen uit een ver verleden.

Dat is waarschijnlijk ter ore gekomen van de Amerikanen die dachten Oh! daar moet wat aan gedaan worden!!

En zo zie je maar, als het zo verder gaat hebben we ze misschien nog terug nodig??

p.s. Mijn galgenhumor/sarcasme/nihilisme zijn TOP vandaag!!!

Soms denk ik zelfs dat ik de 'heilige' geest ben.
Laten we dan naar hopen dat pinksteren uitblijft en de heilige geest niet afdaalt
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 07:17   #57
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Laten we dan naar hopen dat pinksteren uitblijft en de heilige geest niet afdaalt
Het EU parlement is niet meer dan een grote klas met kinderen , die geen gevoel voor humor hebben .
Reactie van Dijsselbloem
citaat VK:
Vier jaar lang ben je de held, gelauwerd en bewierookt, voorzitter en boegbeeld van de Eurogroep, baken van stabiliteit, de redder van Griekenland. En dan op een lauwe maandagmorgen in maart beland je in de grasmaaier van een op hol geslagen Europees Parlement dat je scalp eist, ben je een racist, een xenofoob en een vrouwenhater. Jeroen Dijsselbloem heeft twee bewogen weken achter de rug, allemaal vanwege één opmerking van hem in de Frankfurter Allgemeine Zeitung die werd opgevat als een sneer naar zuidelijke eurolanden die hun geld zouden verbrassen aan Schnaps und Frauen om vervolgens bij de noordelijke buren hun hand op te houden.

http://www.volkskrant.nl/4485059/?ut...4-40021281a60b

Laatst gewijzigd door cato : 10 april 2017 om 07:17.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 10:24   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het EU parlement is niet meer dan een grote klas met kinderen , die geen gevoel voor humor hebben .
Reactie van Dijsselbloem
citaat VK:
Vier jaar lang ben je de held, gelauwerd en bewierookt, voorzitter en boegbeeld van de Eurogroep, baken van stabiliteit, de redder van Griekenland. En dan op een lauwe maandagmorgen in maart beland je in de grasmaaier van een op hol geslagen Europees Parlement dat je scalp eist, ben je een racist, een xenofoob en een vrouwenhater. Jeroen Dijsselbloem heeft twee bewogen weken achter de rug, allemaal vanwege één opmerking van hem in de Frankfurter Allgemeine Zeitung die werd opgevat als een sneer naar zuidelijke eurolanden die hun geld zouden verbrassen aan Schnaps und Frauen om vervolgens bij de noordelijke buren hun hand op te houden.

http://www.volkskrant.nl/4485059/?ut...4-40021281a60b
Binnen de politiek heb je enkel kleuters.
Dit is reeds meermaals aangetoond.
Als men nu eens begon met de regering van de EU rechtstreeks te laten verkiezen, zodat die zich voor de volledige EU bevolking moet verantwoorden en niet enkel voor zijn plaatselijke kiezers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 14:02   #59
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Ondertussen blijft de EU Europa overspoelen met toenemende problemen:

"Sinds vrijdag zijn al ongeveer 5.000 vluchtelingen gered vanop de Middellandse Zee. Dat hebben hulporganisaties zaterdag gemeld. Verwacht wordt dat het aantal vanwege het goede weer nog zal stijgen."

http://www.gva.be/cnt/dmf20170416_02...ddellandse-zee
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 14:05   #60
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloofde van in het prille begin al niet in die Europese éénmaking.
Ben je al zo oud?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be