Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2011, 07:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Prinses Astrid doorbreekt het cordon sanitaire

Ja, dat is even schrikken !

Ge leest het goed: een van de kinderen van de Onverkozen Hooggeborene de Laeken, en zelf weliswaar maar vijfde (of zoiets) troonopvolger maar wel binnenschepper van heel veel 'dotatie' (Is dit ook zo rond de 26.000 € per maand, netto?)

Eerst mijn punt van discussie, daarna de 'bewijzen'.

Heeft het cordon sanitaire zich verplaatst van het Belang naar de N-VA, omdat misschien het Belang zieltogend is, en de omvang van N-VA reëel staatsbreigend wordt ?


Dus: de link:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ose-morel.aspx

de titel: Prinses Astrid bewondert Marie-Rose Morel

Een paar zinnen:

Citaat:
Prinses Astrid heeft zich eerder deze week lovend uitgelaten over Marie-Rose Morel en haar strijd tegen kanker. De prinses deed dat tijdens een bijeenkomst van de "Vlaamse Liga tegen kanker" in het Vlaams parlement. Tijdens de zitting werden twee recent aan kanker overleden parlementsleden herdacht, Erica Thijs en Marie-Rose Morel.
Na afloop sprak de prinses met de moeder en de zus van Marie-Rose Morel, en Morels weduwnaar Frank Vanhecke. "Ik heb de strijd van die prachtige vrouw gevolgd, en het moeten achterlaten van haar twee kinderen moet haar het meeste pijn gedaan hebben", aldus de tot tranen toe geroerde prinses, geciteerd door de moeder van Morel, Myriam Van Loon. Die gaf de prinses de twee boeken van Marie-Rose Morel cadeau.
Was de moeder van Morel kritiekloos tegenover de officieel erkende dochter van Laeken ? Neen hoor !

Citaat:
Toen Marie-Rose Morel nog bij het Vlaamse Belang was, waren de relaties met de koninklijke familie minder ontspannen. Op een economische missie in China in november 2004 kreeg Morel zelfs het bevel om op 50 meter afstand van prins Filip en prinses Mathilde te blijven, hoewel haar vader eregast van de missie was. "'We zijn ook maar mensen', was Astrids oprecht antwoord op de opmerking die we erover maakten", aldus Myriam Van Loon. De prinses beloofde de groeten van papa Morel over te brengen aan de koning
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 07:53   #2
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Oei! nu mag Astrid ook niks meer doen, net zomin als haar broerke. Ze leren het maar niet hé, die van Laeken.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het een moedige beslissing was van Astrid om de ondertussen meest beroemde kankerpatiente in Vlaanderen eens te waarderen voor haar moed.

en ja, ik denk dat de zwarte piet nu bij de NVA ligt. Wie had dat ooit durven denken. (nou ja, MRM en FVH zijn nu ook geen gevaar meer voor de monarchie waarschijnlijk).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 08:47   #3
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Ik moest ook even slikken toen ik het las.
N-VA is momenteel een staatsgevaarlijke partij.
Toch mogen ze het VB ook niet onderschatten.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 09:07   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Volgens mij weet ze gewoon niet dat er een connectie met het VB is...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 09:20   #5
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Volgens mij weet ze gewoon niet dat er een connectie met het VB is...
d�*t is waarschijnlijk de reden ja!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 09:41   #6
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Volgens mij weet ze gewoon niet dat er een connectie met het VB is...
Ze is veel slimmer dan jullie denken.
Ik denk eerlijk gezegd dat zij de slimste van de hoop is.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 10:45   #7
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ze is veel slimmer dan jullie denken.
Ik denk eerlijk gezegd dat zij de slimste van de hoop is.
dat ze de slimste van de hoop is, daar ben ik ook van overtuigd. Maar dat zegt niets over haar IQ ten opzichte van de rest van de bevolking.

In ieder geval: ik vind het wel een goede zet van haar.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 oktober 2011 om 10:45.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 11:05   #8
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Da's hypocriete lijkenpikkerij als je het mij vraagt.

Morel begeleidde haar invalide vader op handelsmissie met zijne Koninklijke Nageboorte Filips van Belzjem, waar ze op bevel van het protocol op gelijk welk ogenblik minstens 50meter van Zijne Vandepotgerukte Halvezoligheid moesten blijven.

Van mij kreeg ze een fluim in d'r muil als boodschap om door te geven en een trap in d'r babyfabriek vanwege het Vlaamse Rode Kruis.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 15:24   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Volgens mij weet ze gewoon niet dat er een connectie met het VB is...
Dat acht ik wel mogelijk ja.

Maar de hofnarren die daar 'het protocol' organiseren, die bereiden volgens mij al dien boel tot in de puntjes voor.

Ik kan niet begrijpen dat zoiets gepland was. (Trouwens, dan had ze een voorbereid antwoord kunnen van buiten leren hebben ...)


Ofwel is het om via de overleden Morel, nog een hak te zetten richting het Vlaams Belang. (maar hoeveel gewone mensen weten nog van de ruzie tussen het koppel en het Belang?).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 05:52   #10
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, dat is even schrikken !

Ge leest het goed: een van de kinderen van de Onverkozen Hooggeborene de Laeken, en zelf weliswaar maar vijfde (of zoiets) troonopvolger maar wel binnenschepper van heel veel 'dotatie' (Is dit ook zo rond de 26.000 € per maand, netto?)

Eerst mijn punt van discussie, daarna de 'bewijzen'.

Heeft het cordon sanitaire zich verplaatst van het Belang naar de N-VA, omdat misschien het Belang zieltogend is, en de omvang van N-VA reëel staatsbreigend wordt ?


Dus: de link:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ose-morel.aspx

de titel: Prinses Astrid bewondert Marie-Rose Morel

Een paar zinnen:



Was de moeder van Morel kritiekloos tegenover de officieel erkende dochter van Laeken ? Neen hoor !

.
Schoof, dat koninklijke PR overal gebruikt word is een.
Dat je respect opbrengt, voor de strijd van een vrouw tegen kanker, is iets totaal anders.
Daar heeft politieke overtuiging weinig of zelfs niets mee te maken.
Met deze draad doe je eigenlijk hetzelfde als zij.
Van jou niet gewend zulke onzin.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 05:56   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, dat is even schrikken !

Ge leest het goed: een van de kinderen van de Onverkozen Hooggeborene de Laeken, en zelf weliswaar maar vijfde (of zoiets) troonopvolger maar wel binnenschepper van heel veel 'dotatie' (Is dit ook zo rond de 26.000 € per maand, netto?)

Eerst mijn punt van discussie, daarna de 'bewijzen'.

Heeft het cordon sanitaire zich verplaatst van het Belang naar de N-VA, omdat misschien het Belang zieltogend is, en de omvang van N-VA reëel staatsbreigend wordt ?


Dus: de link:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ose-morel.aspx

de titel: Prinses Astrid bewondert Marie-Rose Morel

Een paar zinnen:



Was de moeder van Morel kritiekloos tegenover de officieel erkende dochter van Laeken ? Neen hoor !

.
Ik bewonder Marie-Rose Morel ook voor haar inzet en haar moed tijdens haar ziekte.
Maar wil dat dan zeggen dat ik het cordon wil doorbreken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 07:48   #12
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik bewonder Marie-Rose Morel ook voor haar inzet en haar moed tijdens haar ziekte.
Maar wil dat dan zeggen dat ik het cordon wil doorbreken ?
ja.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 08:02   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja.
Bondig, maar idioot antwoord.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 09:00   #14
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter
 
Bert Deckers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Berichten: 2.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
(maar hoeveel gewone mensen weten nog van de ruzie tussen het koppel en het Belang?).
Schoofzak, ik vrees, gezien de meest recente peiling, dat nog zeer veel mensen zich deze zever nog herinneren...
__________________
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 09:16   #15
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, dat is even schrikken !

Ge leest het goed: een van de kinderen van de Onverkozen Hooggeborene de Laeken, en zelf weliswaar maar vijfde (of zoiets) troonopvolger maar wel binnenschepper van heel veel 'dotatie' (Is dit ook zo rond de 26.000 € per maand, netto?)

Eerst mijn punt van discussie, daarna de 'bewijzen'.

Heeft het cordon sanitaire zich verplaatst van het Belang naar de N-VA, omdat misschien het Belang zieltogend is, en de omvang van N-VA reëel staatsbreigend wordt ?


Dus: de link:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ose-morel.aspx

de titel: Prinses Astrid bewondert Marie-Rose Morel

Een paar zinnen:



Was de moeder van Morel kritiekloos tegenover de officieel erkende dochter van Laeken ? Neen hoor !

.
Kijk Schoofzak,

Als mensen lachen met Morel haar kanker omwille van haar Vlaams Belang achtergrond, is dat erg lelijk en teken van een totaal gebrek aan menselijkheid. Als prinses Astrid dan haar bewondering uitspreekt om haar waardige eindstrijd, vind ik dat wel een teken van menselijkheid. Al denk ik dat Astrid diepe verachting, al dan niet terecht, dat is niet de discussie, had voor haar politieke ideeën.

Het persoonlijke loskoppelen van het politieke. Al kan dat natuurlijk bevreemdend zijn, net zoals Mobutu die Lumumba postuum uitroept tot nationale held.

En de link naar N-VA? Dat is echt helemaal spijkers gezocht op laag water. Maar bedenk niet: waar het cordon sanitaire de levensgarantie was voor VB, is dit zeker niet zo voor N-VA, van wie de mensen beleidsdaden verwachten op middelkorte/middellange termijn. Dus hoop maar niet teveel op een cordon om een Uilenspiegelimago te krijgen, want dat zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 09:27   #16
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik bewonder Marie-Rose Morel ook voor haar inzet en haar moed tijdens haar ziekte.
Maar wil dat dan zeggen dat ik het cordon wil doorbreken ?
Voila...

Iets is niet helemaal slecht of helemaal goed.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be